Philips Performer Ultimate FC8957 zwart, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Ultimate FC8957 zwart, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Methusalina 26-06-2018

Duur, maar de prijs waard

Het was even wennen, maar na vier maanden gebruik nog steeds tevreden over de prestaties van het apparaat. De hantering van de slang verloopt nog steeds niet soepel: het manoeuvreren vereist de nodige kracht en behendigheid en door de plaatsing van de aan-/uitknop, bovenaan de grip, wordt de machine te gemakkelijk ongewenst uitgeschakeld. De inhoud van de zogenaamd extra grote stofzak valt ook wat tegen. Maar overall een goede, degelijke en betrouwbare stofzuiger.

Pluspunten

• zuigkracht gemakkelijk te reguleren
  • door ledverlichting doelen goed zichtbaar
  • handig extra borsteltje in de slang

Minpunten

• hanteren van de slang erg zwaar
  • te gemakkelijk bereikbare aan-/uitknop

Ramona 10-11-2017

ideale stofzuiger

een hele fijne stofzuiger wat qua borstels die erbij zitten wel wat uitleg bij mag.Het geluid is aangenaam zeker bij de zuigkracht. prettige vind ikzelf dat er lange snoer bij zit en het te bedienen is via de stang die overigens redelijk zwaar is.Het ligt is echt een uitkomst je ziet echt ook in de donkerste hoekjes alles liggen

Pluspunten

• lange snoer
  • licht

Minpunten

• gewicht
  • uitleg borstels

YvoHen 09-11-2017

Super krachtig en mooi design

Vol enthousiasme begonnen met testen van deze prachtige futuristische stofzuiger. Het uitpakken was al een feestje op zich, drie borstels, bediening op de stang en led-verlichting. Hij is niet alleen super krachtig maar ziet er dus ook nog eens mooi uit. Toch ondervind ik ook een aantal nadelen, zo vind ik de stang erg zwaar/stug en draait deze niet mee, de stofzuiger volgt niet soepel waardoor hij vaak ergens tegen aan botst, zou misschien beter zijn als de stofzuiger helemaal was voorzien van zwenkwielen. Dit vind ik echt een nadeel t.o.v. mijn vorige stofzuiger. Dat neemt niet weg dat hij ook zeker voordelen heeft, hij is super krachtig, erg lange snoer waardoor ik de stekker niet steeds hoef te verplaatsen, led-verlichting in de borstel zodat je alles goed ziet en de tiptoetsen op de stang zijn ook erg handig.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • lang snoer
  • Energie-zuinig
  • Bediening op de stand
  • Led-verlichting

Minpunten

• Stang zwaar/stug
  • Geen zwenkwielen

San 07-11-2017

Fijne stofzuiger

We zijn blij met deze stofzuiger. De stofzuiger is wel redelijk zwaar, maar beweegt soepel. Nadeel is dat de stang wel redelijk zwaar is. De stang heeft namelijk bediening op de stang. Hiermee kun je het programma kiezen en de stofzuiger aan en uit schakelen. Overigens gaat de stofzuiger ook automatisch uit als je niets doet.
Het kleine borsteltje is verwerkt in de slang. Deze kun je uitschuiven als de stang eraf is. De haren van het borsteltje zijn vrij hard.
In de borstel zit verlichting, waardoor de stof en haren extra opvallen. Toch wel handig!
De zuigkracht is erg sterk.
De stofzuiger heeft verschillende borstels maar in de gebruiksaanwijzing missen we de uitleg van het gebruik van de verschillende borstels. We zijn er nog niet goed uit welke borstel geschikt is voor welke vloer.
Al met al vinden we het een fijne stofzuiger.

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • beweegt soepel
  • verschillende borstels
  • verlichting in borstel

Minpunten

• haren kleine borsteltje hard
  • zware slang/stang
  • geen uitleg verschillende borstels

Esile78 07-11-2017

Geweldige stofzuiger!!

De stofzuiger heeft 3 verschillende zuigmonden, waarvan ik er tot nu toe nog maar 1 heb gebruikt (ik heb geen vloerbedekking, dus die is nog niet nodig). De stofzuiger rolt moeiteloos over het laminaat, zonder hard aan de stofzuiger te hoeven trekken. Met het lange snoer kan ik de hele kamer stofzuigen, zonder te hoeven wisselen van stopcontact! Met 3 langharige katten (die altijd haren lijken te verliezen) en 2 dochters met lang haar is dit een heel prettige stofzuiger, die alles moeiteloos opzuigt, zonder veel lawaai. Zelf ben ik 1.86 m lang, de steel van de stofzuiger kan gelukkig zo hoog, dat ik niet hoef te bukken. Wel zo prettig voor mijn rug! In de handgreep van de stofzuigerslang zit ook de bediening van de verlichting van de stofzuigermond en een aan-/uitknop voor de stofzuiger zelf. Door de LED-verlichte stofzuigermond zie je haren en stof goed liggen en mis je dus geen plekje meer!

Met het kleine zuigmondje (opgeborgen in de kast van de stofzuiger) is het makkelijk je bank afzuigen!

1 klein nadeel: de stofzuigerslang is wel wat zwaarder, maar gaat soepel over het laminaat heen.

Pluspunten

• LED-verlichting
  • bediening op handgreep
  • diverse zuigmonden

Minpunten

• zwaardere stofzuigerstang

JolandaK 06-11-2017

Prima stofzuiger!

Wow, wat geweldig om de doos te mogen uitpakken. Een prachtige stofzuiger kwam er uit te voorschijn. Zoonlief hielp gelijk met in elkaar zetten. Het enige minpuntje voor mij is eigenlijk het boekje, de handleiding. Die bestaat eigenlijk alleen uit plaatjes, ik vind iets van tekst toch ook wel fijn. Maar verder..... wat een luxe! Als je hem even neerlegt, dan stopt hij met zuigen binnen twee seconden, pak je hem op, dan gaat hij weer verder. Lichtjes, het leek mij grote onzin, sorry, maar de pluisjes zijn wel heel goed zichtbaar, dus toch handig! In het filmpje mijn grote dochter die het even showt. En de kat die kijkt van, wat is dat nu weer. Mooie hulpstukken ook erbij en fijn dat er een geurtje bij zit. Energiezuinig en ook qua geluidssterkte zeker niet te hard. Nog nooit zo'n luxe stofzuiger gehad, maar ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• automatische stop bij neerleggen
  • wendbaar
  • veel mooie hulpstukken
  • lichtjes

Minpunten

• hogere prijs dan ik normaal uitgeef
  • geur niet heel fijn, had ik prettiger gehoopt

appie72 03-11-2017

super stofzuiger

Deze ergonomische stofzuiger heeft een super kracht. Handige handvat aan de slang en de verstelbare buis kun je met een goede houding stofzuigen. ook is de stofzuiger licht om mee te trekken door de soepele wielen. Op het handvat kun je de stofzuiger bedienen. Het mooie design en display maken hem af. wij hebben huisdieren en de haren zijn goed van ons stoffenbankstel af te krijgen met hetborsteltje welke erbij zit. Op de koppen ook geen ronddraaiende borsteltjes meer op maar rubber, zodat je nooit meer vast gedraaide haren eruit hoeft te peuteren.
Kortom fijne en zeer goede stofzuiger

Pluspunten

• zuigkracht
  • vormgeving
  • bedieningsgemak
  • energiezuinig

Minpunten

• stugge slang

Caatje1971 03-11-2017

fantstische stofzuiger

Het uitpakken van de stofzuiger is al een feestje op zich. wat een mooi apparaat! Uiteraard heb ik hem direct in elkaar gezet en uitgeprobeerd. Wat een verademing vergeleken met mijn oude stofzuiger (overigens ook een Philips). Geweldige zuigkracht, en door het licht in de borstel zie je echt veel meer stof en haren liggen. Een groot pluspunt is ook de lengte van het snoer. Ik kan nu zonder van stopcontact te wisselen, de hele benedenverdieping zuigen. De knoppen op de steel zijn heel handig. De steel wordt hierdoor wel zwaar, dat vind ik minder prettig. Ook het geluid is een pluspunt, ik heb nog nooit zo'n stille stofzuiger gehad. Al met al een fantastische stofzuiger!!

Pluspunten

• lang snoer
  • licht in borstel
  • knoppen op de steel
  • stil

Minpunten

• zware steel

Bianni44 02-11-2017

Stofzuig gemak

Eerst dacht ik dat het een nogal stug exemplaar zou zijn maar door de grote wielen draait en rolt deze fijn mee naar waar ik wil. Af en toe even het apparaat draaien mocht de slang niet meewerken. Bovenaan steel zwenkt deze gedeeltelijk mee. Ik kan met het snoer geheel uitgerold de hele beneden verdieping in 1x doen. Ik vind alleen wel dat het oprollen van het snoer veel lawaai geeft als je 1x op de knop drukt. De led- verlichting lijkt niet alleen leuk maar werkt ook echt op de moeilijkere bereikbare plekken. Fijn om te zien waar ik nog moet zijn, namelijk goed te zien! De bediening aan de steel is superdeluxe en het verwisselen van vermogen is soms nodig en handig te regelen zo. Dikke voldoende voor deze fijne stofzuiger van Philips!!

Pluspunten

• Bediening op steel
  • Led verlichting

Minpunten

• Geluid oprollen snoer

Mirmpje68 02-11-2017

Geweldige stofzuiger

Wat een geweldige stofzuiger is de Philips Performer Ultimate. Een super zuigkracht en met de meerdere mondstukken te gebruiken op iedere soort vloer. Het snoer is lang genoeg om mijn hele flat te stofzuigen. Ik stofzuiger nu met plezier

Pluspunten

• Meerdere mondstukken
  • Super zuikkracht
  • Ziet er ook nog eens heel mooi uit

Minpunten

• Geen minpunten kunnen ontdekken

AnkeP31 02-11-2017

Goed degelijk product!

Een goede degelijke stofzuiger. Hij beweegt soepel en door de LED verlichting in de stofzuiger voet zie je duidelijk welke plekken er wel al goed gezogen zijn en welke niet.
Door het bedieningspaneel op de stang is de stofzuiger gemakkelijk harder of zachter gezet. Er zitten veel accessoires bij waardoor de stofzuiger bij verschillende types vloeren gebruikt kan worden.

Pluspunten

• Beweegt soepel
  • Start stop systeem
  • Led verlichting
  • Bediening (harder/zachter enz) via stang

Minpunten

• Vrij zware stang

Rama44 01-11-2017

Mooie design en handige stofzuiger

De stofzuiger heeft een mooi model en kleur, handig is dat er opbergmogelijkheid is voor de extra opzetstukjes.
de stofzuiger is in te stellen naar zuigkracht, dat is ook wel handig. verder zijn er bedieningsknopjes op de stang zelf, je kan het aan en uit doen, zuigkracht regelen en er is een knopje om de verlichting in de zuigmond aan te doen.
deze opties zijn onhandig op de buis omdat je per ongeluk op kan drukken, door deze opties te installeren op de stang is de stang vrij zwaar. Dit vind ik een minpunt. wat ik ook wat minder vind is de slang, deze vind ik wat kort.
De zuigkracht is goed en de zachte borstel in de handvat is ideaal.

Pluspunten

• energiezuinig
  • goede zuigkracht
  • opbergmogelijkheden voor extra stukken
  • mooi model

Minpunten

• handgreep met afstandsbediening onnodig
  • handgreep/stang is zwaar

Pietpad 31-10-2017

Krachtig apparaat en mooie vormgeving

1e ervaring met de Philips Floorcare: Mooi vormgeving. Ziet er gelikt uit. Materiaal is zeer solide. Dat is meteen ook een (voorlopig) puntje van kritiek; het geheel voelt nog wat 'stug' aan qua wendbaarheid slang en zuiger. Zuigkracht is fenomenaal. Verlichting is esthetisch fraai maar ook nog eens heel functioneel; zie stof liggen die je anders niet ziet.

Na 2 weken gebruik:
Heel fijn apparaat. Allerlei handige accessoires voor verschillende oppervlakken en materialen. Vooral de prima zuigkracht blijft opvallend. Minpuntje blijft echter ook de stugheid van het materiaal en dan met name dat de aansluiting van slang op zuiger niet meedraait.

Anoniem 29-10-2017
  • Product gekregen

Philips performer stofzuiger met stofzak

Goed zuigende stofzuiger met stofzak. Heeft veel diverse borstels. Ook zit er een functie op die licht geeft zodat je het stof op de harde vloer ziet liggen.Doordat er in de slang bedienings functies zitten is deze erg zwaar en moeilijk te hanteren waardoor het stofzuigenerg vermoeiend in de armen is.. Zuigt goed dieren haren van vloerbedekking .

Pluspunten

• Zuigt goed dieren haren van vloerbedekking
  • Zeer complete borstel set voor alle vloeren
  • Led verlichting id zuigmond

Minpunten

• Zware slang
  • Geluid vd motor
  • Zuigt slecht bv kattenkorrels van harde vloeren

Mandy80 28-10-2017

WoW wat een super stofzuiger

Boven mijn verwachtingen werkt deze stofzuiger wat een super ding
Heel makkelijk en door de lampen alle stof goed te zien
Ook super dat er verschillende mondstukken voor verschillende ondergronden
Ook is het super dat als je bv even iets moet doen de stofzuiger automatisch stop gaat en zodra je hem oppakt weer begint

Pluspunten

• Verschillende montstukken
  • Goede zuigkracht
  • Lampen zodat het stof goed zichtbaar is
  • Stopt wanneer je hem neerlegt

Minpunten

• Nvt

B 23-10-2017

Fijne stofzuiger

Wat een verademing! Ik ben erg enthousiast over deze stofzuiger. De behuizing is licht en draait flexibel. Mooie rode kleur en als het apparaat aanstaat, fancy blauwe verlichting. Niet belangrijk, wel leuk! De slang/stang is wat zwaarder maar door een extra zwenkgedeelte bovenin bij de handgreep, toch erg wendbaar. De afstandsbediening bovenin de stang is absoluut onnodig maar toch wel makkelijk. Wat mij ook vooraf totaal onnodig leek is de led-verlichting in de borstel. Wat is dat handig! Dan pas zie je hoeveel stof en haren er op de vloer liggen en in de hoeken achterblijven. De stofzuiger maakt meer geluid dan dat ik gewend ben. Ook afhankelijk van de zuigkracht die ingesteld is natuurlijk. Accessoires zitten opgeborgen in de behuizing, nooit meer kwijt dus. De stang in het opberggleufje vastzetten is wat lastig. Ook de gebruiksaanwijzing is wat summier. Alleen een uitleg aan de hand van tekeningen waardoor het even puzzelen is waar welk opzetstuk het meest geschikt voor is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Led-verlichting

Minpunten

• Zware stang

KeHe 11-10-2017

Mooi design, maar zwaar en onhandig om mee te werken.

2 weken geleden deze prachtige futuristische stofzuiger aangeschaft, voorzien van van alles, maar voor mij toch diverse nadelen. Met name de relatief zware stang met afstandsbediening vallen me tegen. Ik kan em helaas niet retourneren omdattie gebruikt is, maar dit is echt een spijtaankoop voor zo´n duur product. Allereerst de pluspunten die er ook wel zijn:
- groot bereik (11m dacht ik)
- lage voet (makkelijk om ergens onder te kunnen), maar deze maakt wel krassen op de plinten langs de muur
- stofzuiger zelf is/rijdt licht
- verlichting op de voet is handig
- diverse borstels en hulpstukken
- accessoires opbergbaar onder de klep
- rustig geluid, niet zo hard
- gaat na 2 sec niet gebruiken uit (meestal, dit doet het soms niet)
De nadelen voor mij:
- zware stang! Geeft mij schouder- en rugklachten, het zuigen is nu echt een zware opgave geworden
- vaste slang/draait niet mee, dat maakt em lastig wendbaar
- ik duw steeds per ongeluk op de aan/uitknop op de stang, heel onhandig!
- voet maakt piepend geluid op de vloer, en krassen langs de plinten aan de muur
- voetstuk is best lastig los te koppelen
- de zuigkracht niet nóg harder in te stellen, er zijn 5 standen, verder niet traploos in te stellen helaas, waardoor je soms net te hard of net te zacht zuigt
- er kan geen parketborstel op, is er niet bij te verkrijgen, dat geldt ook voor die nieuwe borstel, het Triactive mondstuk
- lastig in parkeergleufje te zetten

Pluspunten

• zie de recensie boven

Minpunten

• zie de recensie boven

KeHe 30-01-2018

Inmiddels is de stofzuiger 2 keer terug geweest bij Philips omdat een bepaalde functie niet werkte. Kreeg de eerste keer de stofzuiger terug met de mededeling dat er niets loos was, terwijl dat toch echt zo was. Dus voor een 2e keer op moeten sturen. Na ruim een maand kreeg ik em weer terug, nu met een nieuwe slang en was het probleem opgelost. Ik vind het nog steeds een straf om met deze stofzuiger te moeten werken, maar je verkoopt em ook niet zomaar even door, want het was een duur ding en wie wil em voor een redelijke prijs overnemen? Na het stofzuigen ben ik helemaal kapot door de zware stang, het moeizaam en zeer stug bewegen van de slang en het slepen van de voet over de vloer (er zitten geen borstels onder, maar rubbertjes, dat maakt dattie stroef glijdt). Het stofzuigen stel ik steeds uit. Elke keer dat ik em gebruik heb ik nog meer spijt dat ik deze stofzuiger heb aangeschaft.