Dyson DC20 Allergy Parquet grijs, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC20 Allergy Parquet grijs, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Rrrrobert 20-10-2009

We hebben de Dyson20 nu 2 jaar, dus tijd voor een kort berichtje.
Nog steeds geen gebreken van welke aard dan ook ondervonden, dus nog steeds tevreden. Einde bericht. Tot over een jaar.

stella21 18-10-2009

Wij hebben in maart 2008 de dyson dc20 alergy en parquet gekocht. Wij zijn ervan uitgegaan dat dez stofzuiger heel goed is.

Maar helaas is dat niet zo.
Die zuigt wel wat, maar daarna moet je een half dag gaan rusten om van de oorsuizingen bij te komen.
Mijn man krijgt deze oorsuizingen na enkele minuten en moet het huis uit gaan zodat ik kan stofzuigen. Als hij naar boven gaat helpt het niet doordat het geluid doordringend als een F16.

Aan het einde ben ik ook duizelig van dat geluid maar nu ben ik het zat.
De zuigkracht is niet bijzonder.
Het legen van de bak gaat niet zonder dat ik zelf onder de stof kom te zitten.

De bak wordt ook erg statisch waardoor veel stof aan de binnen wanden blijft hechten.

Na een tijd gezogen te hebben, wordt de bak dof door dat de stof in de bak tijdens het zuigen mee ronddraait.
De stofzuiger is niet flexibel, heel lomp. Na 1,5 jaar doet het de aan/uit knop niet meer.
Wij gaan nu een andere stofzuiger kopen.

Dus mensen niet kopen.Het is niet zo goed zoals dat zo mooi en gelikt in de reclame voorgespiegeld wordt.

Roha67 03-09-2009

Waardeloze stofzuiger mbt dikke ellendige knop op steelbuis, zo onhandig als maar wat want je komt nergens bij, niet kopen!!!!!!

rvanwest 03-01-2009

ondertussen meer dan een jaar in het bezit en nog steeds vol lof!
Misschien niet altijd even praktisch gezien het nogal een log toestel is, maar stofzuigen doet ie als de beste! tot op heden nog geen seconde spijt van gehad, een echte aanrader!!

Ik zou niet anders meer willen!

Gert Jaspers 02-01-2009

Na de beste koop van de consumentenbond (er is geen betere ...) 4 jaar gehad te hebben ging onze Miele dus stuk ! Nu dus een nieuwe dyson.Deze DC 20 allergy parquet stofzuiger doet wat ie vooral moet doen : heel goed stofzuigen. Daar hoor ik geen andere berichten over. Iets wat je dagelijks gebruikt moet gewoon goed zijn en daarom kost het soms wat meer.Zuigt dus prima. Lengte telescopische buis is prima! Ik ben 1.90 m ; geen probleem.
Dat de wieltjes van de mond alleen rechtdoor willen klopt , daardoor soms krassend geluid , maar licht optillen geen probleem. Wel dikke zuigermond waardoor je niet onder elke kast of bank kan. Gebruik gewoon de meegeleverde parquetzuigmond dan kan het prima.Vooral fijne stofzuiger op parket of zoals wij hebben : tegelvloer.Bij het vloerkleed schakelen we de zuigmond vrij makkelijk om.
Over smaak ( design) valt te twisten. Wij vinden hem mooi en het oog wil ook wat.stofzakloos lijkt vooralsnog handig en heel makkelijk te legen.de stofzuiger rolt makkelijk achter ja aan. Het snoerbereik ( 6.5 m) lijkt kort , maar met stofzuiger en slang kom je totaal op 10 meter en dat is meer dan de Miele had ( die 10 m opgaf !)NU 2 weken in bezit, dus over duurzaamheid nog weinig te zeggen. Ga nu met aankoopbon proberen ook 5 jaar garantie te krijgen. moet lukken volgens meerdere internetkopers. dat ga ik dan zien. Heb nu toch bijna 100 euro bespaard t.o.v de laagste prijs in echte winkel.oja geluid valt mee. wel een hoge fluittoon, maar deze irriteert ons niet. en ach als je wat ouder wordt ( zoals wij 50 +)verlies je vooral in het hogetonengebied :-)

Joke5419 12-12-2008

Wat een ellende, deze stofzuiger! Waar haalt DYSON toch zijn imago van een degelijke en doordacht apparaat vandaan?
Het is een regelrecht ergonomisch misbaksel: nooit kopen, want het kost je je rug (want te korte slang en te korte steel...! Zuigt zich bovendien regelmatig vast op tapijt, alleen met rukken los te krijgen! Dat komt doordat de zuigkracht NIET via zo'n handige knop als op een Miele enz. enz, regelbaar is. (De enig manier om zuigkracht te regelen: een soort pistooltrekker in de handgreep... Belastend doordat je altijd de handgreep maar in EEN bepaalde houding kunt vasthouden en dan nog die stroeve trekker bedienen met je wijsvinger! Niet te doen!)Verder is de zuigmond niet zijwaarts te schuiven, want er zitten een paar wieltjes onder, die rechtdoor willen! Alleen door met het handvat te sturen kun je links of rechts. Daarvoor steeds in je pols draaien! Zeer belastend! Botst door geringe bestuurbaarheid van zuigmond ook steeds tegen stoelpoten, tafelpoten, plinten enz. Heb nog nooit last gehad van rug en pols tot nu toe; maar vanaf nu na stofzuigen! Daarbij zou je denken als je het ding ziet, dat hij goed mee te trekken is... Vergeet het maar: mijn ouwe Miele van 12 jaar, zonder wieltjes was makkelijker vooruit te trekken!

Eco 10-11-2008

Voor ons bedrijf hebben wij een Dyson DC20 aangeschaft. Er zijn hier 4 dames die regelmatig de stofzuiger gebruiken maar we zijn er alle 4 niet over te spreken. Wat een onhandig ding! Ik zou haast zeggen: door een man ontwikkeld.
Nadelen: geen regelbare zuigkracht (zuigt soms vacuum op gladde vloerbedekking), geen geintegreerde hulpstukken, na loskoppelen slang geen tuutje om langs plinten enzo te gaan, geen schuifje op de slang om te openen zodat vacuum voorkomen kan worden. (wel een klepje maar die moet je vast blijven houden tijdens het zuigen. voor mij met gewrichtsklachten zeer onhandig!), lompe zuigmond, stang niet lang genoeg voor enkele van onze dames (1.75 lang)
Kortom, spijt dat we niet voor mijn vertrouwde merk (er is geen betere
!) hebben gekozen!

jaap bleys 20-10-2008

heb na 2 jaar mijn dyson weggedaan. toen mijn dochter een keer met haar eigen stofzuiger, een traditioneel slee-model (miele), bij mij kwam schoonmaken merkte we dat die wel alles opzoog wat de dyson niet deed. ik vind het een onhandig onding. de stofzuiger die zijn zuigkracht niet verliest, haha, heeft hij niet eens. heb een slee-model aangeschaft ( bosch) en die bevalt me prima.

Maurice69 17-10-2008

Half jaartje gehad toen maar weggedaan. Ik vind de zuigslang te lomp. Ik was gewend om 'even' de stang los te trekken om met de knik even langs een plintje ofzo te zuigen of de trap e.d....

Helaas, dat is er met deze zuiger echt niet bij. Het mag dan de Rolls Royce zijn onder de zuigers, maar hier wordt deze vervangen door een normaal model.

Miss marieke 02-10-2008

nou in een woord een gewelding ding de dyson dc 20... Het ziet er mooi uit...Een stofzuiger die niet stink.. En geweldig zuigt en met hulpstukken wel overal bij kan....

maurieke 12-09-2008

Heb de DC20 allergy parket 2 maanden in bezit. Had gedacht dat ik een wonder-produkt in handen kreeg, maar dat viel tegen. Omdat ik 2 honden heb wilde ik een stofzuiger zonder stofzak en daarom voor deze gekozen. Mijn oude philips stofzuiger van 15 jaar oud had op het laatst nog dezelfde zuigkracht als de nieuwe dyson. Dus de zuigkracht is niet echt superluxe. Bij het stofzuigen hoor je een hele hoge fluittoon, buren mogen meegenieten. De stofbak is makkelijk te legen(buiten in de kliko!) en schoon te maken. De lucht is zuiver die uit de stofzuiger komt. De uitschuifbare stang is erg dik, moeilijk onder meubels te komen. Het apparaat is van plastic, niet zo heel stevig. Ook de trap stofzuigen is onhandig. Geen goede hulpstukken hiervoor bijgevoegd. Wel makkelijk op te bergen. Had ik 'm van te voren mogen proberen, dan had ik 'm niet gekocht. Prijs-kwaliteit verhouding klopt daarom niet helemaal.

Stefan_2 31-08-2008

Echt een topapparaat! Vorige stofzuiger was constant verstopt en dus ditmaal echt op zoek naar een zakloos apparaat. Na wat wikken en wegen voor de DC20 allergy parquet gekozen.

Op onze parketvloeren doetie het super hij zuigt alle rommel perfect op, zelfs als het ergens achter een hoekje ligt waar je niet direct bij kunt. Op tapijt is het even wennen maar gaat uiteindelijk ook prima. Zuigkracht is zeer goed en de uitgeblazen lucht is echt verrassend schoon. Verders is de vormgeving mooi en alles van duurzaam hard kunstof gemaakt. Makkelijk is dat zowel het snoer als de slang erg lang zijn. Je kunt de stofzuiger dus gewoon onderaan de trap laten staan en vrijwel helemaal boven komen, erg handig..!

Kortom, zeer goed apparaat alleen wel wat stevig aan de prijs.

dyson zuigt 26-08-2008

zuigt supergoed, mooi zuigtechniek, mooi ontwerp, praktisch

Marian31 24-07-2008

Wij hebben onze dyson nu 5 jaar. In het begin was ik er erg over te spreken. Zuigkracht, gebruiksgemak e.d waren goed. Nu is hij kapot, waarschijnlijk motorschade. Het filter heb ik regelmatig gewassen, dat is wel steeds nodig. Ik heb 2 keer de stang kapot gehad, dit moest ik wel gewoon betalen. Verder 2 keeer het kleine zuigmondje waar ik altijd de trap meedoe afgebroken. Niet echt sterk dus. Ik twijfel nu of ik wel weer een dyson ga kopen.

jh67 02-07-2008

Apperaat ziet er degelijk uit maar is relatief zwaar en groot.. Maakt nogal wat lawaai maar zuigkracht is erg goed. Er zitten verschillende hulpstukken bij die aan de buitenzijde van het apparaat vastgezet moeten worden. De meegeleverde zuigvoet is fors, deze is wat onhandig in het gebruik.

Em1983 19-06-2008

Omdat mijn man allergisch is voor oa huisstofmijt, werd het hoog tijd voor een andere stofzuiger. Elke keer als hij of ik hadden gestofzuigd dan sloeg zijn allergie aardig toe.

Dus door verschillende mensen werden we gewezen op de Dyson. Omdat we een laminaat vloer hebben kwamen we al snel op de DC20 Allergy Parquet. Het is even een dure aankoop, maar daar hebben we zeker geen spijt van. De stofzuiger is nu zeker niet meer de veroorzaker van zijn allergie.

Daarbij heeft het ding zo'n zuigkracht, dat je zo klaar bent. Ook als de hond van mijn ouders bij ons is geweest, dan zijn de haren geen probleem voor deze Dyson.

De speciale borstel voor harde (laminaat) vloeren is ook zeker fantastisch. Met onze oude stofzuigers kwamen er nog wel een krassen in de vloer. Dat is nu zeker verleden tijd.

Ook is hij goed op te bergen. Heel goed.
1 minpunt: De stang en mondstukken zijn vrij dik, dus je komt niet overal even makkelijk onder.

Chris1971 31-05-2008

Na veel vergelijken en reviews lezen, vandaag de DC20 Allergy Parquet aangeschaft. Tjonge, tjonge wat een ding zeg, super!!! Zeer compact op te bergen en volgens mij een Rolls Royce motor qua zuigkracht. De verschillende opzetstukken en borstels geprobeerd en alles werkt uitstekend. Op onze laminaatvloer werkt de parketborstel perfect. Je wil nog wel eens zien dat je het vuil voor je uit duwt, maar dat is met een Dyson verleden tijd. Ik vond alleen de gebruiksaanwijzing wat aan de karige kant qua schoonmaken van de stofzuiger. Had wel iets uitgebreider en duidelijker gemogen. Verder een aanrader voor iedereen.

Cellienne 29-05-2008

Mede door de goede revieuws heb ik de DC20 allergy parquet nu een paar maanden in bezit. Ben zeer tevreden. Stofzuiger is heel wendbaar, hulpstukken zijn erg makkelijk op te zetten en af te nemen. Filterbak makkelijk te reinigen. Hele goed zuigkracht. Jammer dat de stofzuigermond wat te hoog is voor bijv. onder de kast te stofzuigen. Ook opbergen is makkelijk maar dan moet inderdaad de stifzuigermond eraf gehaald worden.

wiheda 07-05-2008

We hebben de Dyson DC20 allergy parguet nu enkele weken. Het valt ons op dat de slang opgerold alleen goed blijft zitten in de daarvoor aanwezige klem als je de stofzuigermond verwijderd. Met de stofzuigermond er nog aan, wipt de slang uit de kleine klem. Om iedere keer de mond te verwijderen is ook niet de bedoeling. Mocht je dit wel doen, dan zit je met een tweede zuigmond die je niet kwijt kan op de stofzuiger.

Tevens geeft de winkel aan dat ze ook via internet de 5 jaar aan huis garantie geven. Op hetgarantiebewijs wat bij de stofzuiger zit, staat dik twee jaar gedrukt. We hebben de mail bewaard van de winkel en zoals zij aangeven on-line 5 jaar garantie aangegeven. De zuigkracht is goed, maar even de trap ermee doen met zijn gewicht en formaat is minder. Duurzaamheid kunnen we geen cijfer voor geven. Lijk me ook raar om daar een voldoende voor te geven als je deze net in huis hebt, zoals meerdere mensen doen.
Dit is pas na jaren te beoordelen.

M Zwart 28-03-2008

Na vele jaren ergenis en het lezen van zoveel positieve reacties heb ik besloten deze machine te kopen.
Kreeg hem vandaag geleverd en ben hem direct gaan gebruiken, de auto had ik binnen 5 minuten gezogen en zag er als nieuw uit.
In het huis ook maar gelijk verder gegaan, ongelovelijk wat een zuigkracht, alles wat voor de zuigmond verschijn wordt moeiteloos naar binnen getrokken.
Je hoeft maar 1x overal langs en het stof is ook echt weg, je wil gewoon niet stoppen, zo makkelijk gaat het.
Voor vrouwen is het even wennen zoveel technisch vernuft, maar dat went heel snel.
De zuigbuis voelt wat zwaar aan, maar dat is even wennen hij doet perfect wat hij doen moet, ook de diverse hulpstukken die er standaard bij zitten zijn goed bruikbaar.
De filters doen ook perfect hun werk je ruikt werkelijk niets de lucht is echt zuiver.
Het legen van de bak en alles weer monteren is een fluitje van een cent, alles voelt zeer degelijk aan.
Het apperaat is na zijn werk als een klein pakketje weer in de kast te plaatsen, geen lange buis meer in de kast, echt ideaal.
Alleen een beetje vreemd dat je maar 2 jaar garantie krijgt als je koopt via internet, en in de winkel 5 jaar voor het zelfde apperaat.

kaheboev 25-03-2008

Nu ruim een maand in bezit. Prachtig design! Handig om op te bergen.
Heb twee honden. Moet zowat elke dag onze grindvloer zuigen, maar dat is geen straf met deze stofzuiger. Het is een genot om te zien hoe het doorzichtige reservoir zich vult met stof, zand en hondeharen. De zuigmond blijft goed contact met de vloer houden. Loopt zeer licht en is heel wendbaar. Enig nadeel van de zuigmond is dat je er niet mee onder een (lage) kast komt. Daarvoor is een andere zuigmond nodig, die niet standaard bij dit type geleverd wordt. De stofzuiger maakt wel een fluitendgeluid, maar dat is niet hinderlijk.
Niet gekocht via een webwinkel vanwege de beperkte garantie (2 jaar i.p.v. 5 jaar). Na enig onderhandelen uiteindelijk wel de webprijs betaald.

Dyson lover 15-03-2008

Ik heb de stofzuiger gewonnen bij de prijsvraag van kieskeurig. Dit apparaat presteert zeer goed en is ook gebruiksvriendelijk. Vooral het opberggemak door de kleine omvang vind ik een groot pluspunt. Het verschil met een conventionele stofzuiger is meteen duidelijk. Niet zoals met veel dingen te zoeken in de kleine details die vaak alleen meetbaar zijn maar zichtbaar resultaat!

Kantjil 03-03-2008

Na de reviews op deze site te hebben gelezen de gok gewaagd en de Dyson DC20 Allergy Parquet aangeschaft. En men heeft geen woord te veel gezegd...deze stofzuiger is gewoonweg fantastisch!! Over alles is nagedacht bij deze stofzuiger. Niet alleen het bijzondere systeem waarbij geen zak meer nodig is, maar ook bij het zuigelement voor harde vloeren en vloerbedekking en het opruimen van de slang is nagedacht. Hij duwt hard vuil zoals bijv rijst niet voor zich uit en zuigt ook bij de randen stof etc weg via een ingenieussysteem. Dit is gewoon DE stofzuiger. Hij behoudt ook inderdaad zijn zuigkracht en is gemakkelijk in de bediening en onderhoud. En wat hij naar binnen haalde aan vuil.....onvoorstelbaar...de vloerbedekking leek gewoon ook lichter van kleur te worden. Ik ben er zo weg van dat ik niet alleen thuis vaker de stofzuiger pak maar vorige week ook bij een feestje bij de buren wiens stofzuigerzak vol zat en geen nieuwe hadden de Dyson ben gaan halen om een demo te geven van deze prachtstofzuiger. Ook zij zijn er nu weg van en willen er eentje gaan kopen. Via internet gekocht en dan 2 jaar garantie indien via de winkel krijg je 5 jaar. Pas enige weken in bezit en kan over de duurzaamheid dus nog niets zeggen, maar gelet op de garantie die men durft te geven zal dat wel goed zijn.

Zuigertje 18-02-2008

Na wat wikken en wegen toch gekozen voor de Dyson DC 20 Allergy Parquet. Wat een geweldig apparaat, niet alleen z'n zuigkracht maar ook qua design. Zou nooit gedacht hebben dat ik stofzuigen leuk zou gaan vinden. Eerst wel even wennen aan zo'n nieuwe stofzuiger.....hoef nu maar 1 maal door de huiskamer voor een geweldig resultaat (in het verleden van voor naar achter en weer terug soms 2 tot 3 keer toe) dit wordt mede veroorzaakt doordat de Dyson z'n lucht boven uit blaast i.p.v. zijkant (mijn oude AEG) dus geen opwaaiend stof / vuil meer. Heb 2 katten die het hele jaar verharen, dus bijna dagelijks even zuigen....en jawel nog steeds met plezier, geniet ervan als ik het vuil en haren weer in de doorzichtige stofbak zie zitten.
Hoop nog vele jaren van m'n Dyson te kunnen genieten, wat mij betreft een echte aanrader !!! Misschien prijzig in aanschaf maar beter een goede stofzuiger die doet wat ie moet doen dan een goedkoop exemplaar wat uiteindelijk weggegooid geld blijkt te zijn.
Mooie bijkomstigheid is dat ie geen dure stofzuigerzakken gebruikt.

Ps. let bij Dyson wel even op het type i.v.m. vloer / oppervlakte waarvoor je hem wilt gebruiken, wij hebben laminaat met karpet en hebben daarom gekozen voor de DC20 Allergy Parquet

Rookie66 13-02-2008

Stofzuiger gewonnen bij prijsvraag 'Leus' voor KiesKeurig! Ontzettend mooi om te zien en vooral een leuk hoog gadget gehalte. het stofzuigen is voor mij met de Dyson alweer een stuk mannelijkere ervaring.. en dat hebben we nodig in een tijd dat mannen niet meer weten of ze stoer of watjes moeten zijn...of een onmogelijke mix. Zuigen gaat prima, echter mijn oude AEG is praktische voor als je ergens onder wilt zuigen, stang eraf en dan heb je nog een maasief stuk waarmee je onder kasten kunt zuigen, de Dyson heeft dan alleen de slang, of je ontkoppelt de zuigmond van de massieve stang, maar dan zit er een raar breed gedeelte aan het uiteinde wat niet praktisch is, dus dan maar een kort hulpstukje aan de slang monteren..niet handig als je onder een kast wilt zuigen. Een ander probleem is waarschijnlijk het stofzuigen van de trap, een standaardmodel stofzuiger zet je verticaal op z'n achterkant op de trap, vermoed dat ik de Dyson continu moet optillen bij deze actie. Zuigkracht is optimaal i.i.g. en legen e.d. gaat zeer praktisch, opgeruimd is de Dyson een mooi compact pakketje. Btw.: persoonlijk zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor een stofzuiger.... maar de beleving van een Dyson wil ik niet meer kwijt!!