Electrolux ZUS3970P groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux ZUS3970P groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Borre2006 12-06-2014
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Deze stofzuiger zo'n 4 jaar geleden gekocht op advies van de Harense Smid, vanwege de topkwaliteit en de stille motor. Eerlijk is eerlijk, de motor was en is nog steeds erg stil. Probleem is wel dat je voor een dergelijke prijs niet verwacht een wegwerpstofzuiger te kopen, dat wil zeggen dat je hem na 4 jaar naar de stort kunt brengen. Als ik de eerdere reviews lees hebben we nog geluk gehad... Inmiddels is de aansluiting van de grote borstel (we hebben parket)zodanig versleten dat hij niet meer aan de buis blijft zitten. Op advies van mijn vrouw heb ik NIET meteen een nieuwe borstel gekocht omdat zij het idee had dat er nieuwe mankementen aankwamen: En inderdaad: binnen 2 weken reageert de aan/uitknop steeds moeizamer en bij onze Electrolux is de pistoolgreep nu ook afgebroken ( "pas" na 4 jaar...) Kortom, een mooi moment om maar een nieuwe stofzuiger te kopen, en dan niet meer zo'n dure en zéker geen AEG/Electrolux meer...

Annette2014 09-05-2014
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

De stofzuiger hebben we inmiddels 4 jaar in bezit. Vooral het "stille" stofzuigen (t.o.v. de meeste anderen) bevalt erg goed. Nadeel: de brede zuigmond was na vier jaar defect. Verder een goede stofzuiger. Contact opgenomen met Electrolux en vervolgens is dit naar volle tevredenheid opgelost. We zijn uitermate tevreden over de geboden service.

Bert_2 30-10-2013
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Wij hebben deze stofzuiger inmiddels 4 jaar. Denk twee jaar goed gedaan.
Een jaar geleden is er al een irritante piep ontstaan, het leekk er op dat er valse lucht werd aangezogen bij de slang/ insteekstuk in de stofzuiger. Zelf provisorisch gefixt
Een paar maanden geleden brak de zuigmond of, zelf maar nieuwe gekocht.
Vandaag breekt de greep van de slang af.

Electrolux verwijst naar de webshop, die vinden het blijkbaar normaal dat na 4 jaar (normaal gebruik!) een stofzuiger uit elkaar valt. Ik koop zo'n ding met de gedacht dat het wat langer mee gaat. Jammer het is redelijk stil apparaat, maar geen duurzame aankoop.

Ik zag al dat t een bekend probleem is en bij ons heeft t nog lang uitgehouden blijkt. Maar toch.Ik kan m niet adviseren. De ovale buis maakt ook nog dat je slecht universele alternatieven kan gebruiken.

Phrancus2 06-06-2013
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Apparaat is nog steeds (bijna 2 jaar in gebruik) stil en werkt best goed.
minpuntjes zijn de accessoire (borstel/bekledingborstel) houder die niet goed vasthoudt en dat het ding niet over z'n eigen kabel heen komt en deze dus meesleept. Beetje onnozel.

Erger is de bouwkwaliteit van de greep. die is nu wederom kapot en nu blijkt dat Electrolux nogal afwijzend is als het om klantenbinding gaat. Greep is door de verkoper (Expert) gewisseld met grote tegenzin in de eerste maand. En nu, in de laatste maand van de garantieperiode, is deze weer kapot. Niet door misbruik, we hebben geeneens tapijt. Expert laat me betalen voor het onderdeel dat onder garantie valt en Electrolux geeft niet thuis als ik vraag of dat terecht is. Meteen in de juridische verdediging met afwijzing van ongevraagde claim tot creditering en nogal arrogant verwijzend naar voorwaarden waarin kennelijk staat dat je ook een simpele pistoolgreep via hun servicedienst moet melden en niet bij je leverancier....
en in een herhaalde vraag komt er meteen reactie die neerkomt op: wij praten juridisch en geen nederlands en als je dat niet snapt ga je maar bij de consumentenorganisaties klagen. Dat doen we dus niet en daar rekenen ze ook wel op.

Kortom: geen electrolux meer voor ons. En middels deze review weten nu meer mensen hoe zij werken dan wanneer we via consumentenorganisaties klagen.

Overigens inmiddels via het internet een shop gevonden waar je die greep voor een kwart van de geclaimde prijs kunt kopen. (Expert noemde 40 maar onder 'coulance' voor 20, Electrolux site vraagt 20 en elders gevonden voor 12)

Hadden ze voor 20 verkoopprijs (5 euro kostprijs?) een klant super tevreden kunnen stellen die ook nog eens anderen zou vertellen over deze service.

Ik bestel een paar van die dingen (bij die goedkope shop) want voor de rest werkt het ding nog goed, op die handgreep na dan. En de houding van de producent.

Ralbre 26-01-2013
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Stofzuiger doet goed wat hij moet doen, maar na 10 maanden brak ook bij ons het handvat van de stang af. Terug naar Mediamarkt en je hebt weken geen stofzuiger! Wel meteen bij Electrolux een nieuw handvat besteld (EUR 25 + 7 euro verzendkosten), omdat ze dicht waren kon ik ze niet spreken. Na drie dagen kwam het netjes aan en konden we weer stofzuigen. Alsnog Electrolux gebeld en het bedrag is inmiddels al teruggestort door Electrolux. Dus service is goed maar het blijft een waardeloze kwaliteit voor een dure stofzuiger.

Cbrava 18-10-2012
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Werd door de winkelier aangeraden als een hele goede en betrouwbare stofzuiger. Onder het motto ´´kost wat maar dan heb je ook wat´´ aangeschaft.

Nu een jaar later is de stofzuiger wegens o.a. stank al 2 x bij Electrolux geweest 1 x na reparatie kwam de stofzuiger vol beschadigingen op het bedieningspaneel en een afgebroken onderdeel in de klep terug, tevens is de parket borstel (wegens 100% haaruitval) en pistoolgreep (compleet afgebroken)al een keer vervangen.

Kortom wat een onding!! al met al hebben wij door de verschillende reparaties en of moeten opsturen van onderdelen zoals de pistoolgreep bij elkaar al zo/n 6 weken zonder stofzuiger gezeten en hebben inmiddels een goedkope tweede reserve stofzuiger aangeschaft.

Nog even op een rij: zuigkracht ok, geluid met normale borstel ok, geluid met hulpstukje is als van een straaljager, na 2 maanden heb je een -lijkt het wel gebruikte stofzuiger- vol beschadigingen dus erg kwetsbare buitenkant, hulpstukken zoals parketborstel slechte kwaliteit, de stofzuiger loopt vast op eigen snoer door het (stuur)wieltje en dat is erg onhandig, de betrouwbaarheid is zo blijkt heel matig en de Electrolux service laat zeer te wensen over, je bent zo maar 2 weken je stofzuiger kwijt. O ja, wij zijn een huishouden met 2 volwassenen en hebben een parketvloer dus glad. Kat in het bakkie voor een stofzuiger dus zou je zeggen.

Nee geen Electrolux stofzuiger meer! en raad de aankoop af.

annelies1956 31-05-2012

---------Update review, 31-05-2012----------
Inmiddels deze week voor de 2e keer het 3-in-1 opzetstuk moeten vervangen en nog geen 2 weken geleden brak er van de grote zuigmond een stuk af.
Wat een waardeloze kwaliteit kunststof. Blijkbaar hebben ze dat bij Electrolux ook wel in de gaten, want ze doen totaal niet moeilijk over vervanging en de levering van de nieuwe onderdelen gaat zeer snel. Ben wel benieuwd hoe lang de handgreep nog meegaat, want daar komen oren tergende jankende geluiden uit, die nog het meest lijken op een dier in doodsnood.
Wordt vervolgd......

---------2de review, 22-11-2010----------
Nog even een aanvulling op mijn eerdere review.
Ik heb inmiddels een universeel zuigmondje geprobeerd, maar die past niet.
Daarna contact opgenomen met Electrolux. Enkelvoudige zuigmondjes zijn er niet en vanwege de vorm passen de universele niet. Jammer.

--------1e review, 20-11-2010----------
Fijne stofzuiger,lekker stil en ziet er ook nog eens mooi uit.
Het enige nadeel vind ik het 3-in-1 opzetstuk. Lijkt handig, maar in de praktijk werkt het niet optimaal. Het zuigmondje voor meubels klapt nogal eens dicht tijdens gebruik en lijkt me ook niet echt duurzaam.
Ik ga in ieder geval op zoek naar een enkelvoudig passend mondstuk.

Timay 29-01-2012
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Wat zo jammer is aan deze stofzuiger:
* Altijd lastig om over zijn eigen snoer te rijden. Als het snoer voor de wielen ligt staat de machine in een klap stil.
* De stofzuiger is alleen stil met de grote zuiger erop, als je de kleine hulpstukken gebruikt is het een enorm kabaal. Jammer dat de hulpstukken niet ook op een of andere manier stil zijn gemaakt.

Geen aanrader wat mij betreft. Mijn volgende zou er een worden die makkelijker door het huis en over het snoer kan.

r000bert000 24-11-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Op zich niks mis met deze stofzuiger. Lekker stil. Maarrrrrr, ook hier na 5 maanden de aansluiting van het pistool afgebroken. Aangezien ik niet de eerste ben waarbij dit gebeurt lijkt de duurzaamheid niet al te best.

juliepulie 12-11-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Ook bij mij brak het pistool(is toch handvat??) na een jaar af. Via site electrolux een nieuwe besteld maar voor zo'n dure stofzuiger verwacht je toch een betere kwalitiet.
En ook bij mij geeft hij niet aan wanneer de zak vol is.

Willeke 1970 28-09-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

De stofzuiger zuigt goed en is lekker stil. Het snoer is erg lang en dat is prettig. Wel lastig dat je elke keer als je zuigt de zuigkracht op de hoogste stand moet zetten: zelf kiest hij automatisch voor gemiddelde zuigkracht.
Het pistool is een echte misser. Wij kregen een pijnlijke hand van. Dus met veel geweld het pistool gesloopt en met ducktape alle gaten gedicht. Geen fraai gezicht voor een nieuwe stofzuiger. Ook raakt de behuizing snel beschadigd. Er zitten al veel krassen op, waardoor de verf er helemaal af is. Kortom: hij ziet er na een paar maanden uit als een oude stofzuiger. Heel jammer.

miep65 26-08-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

was superblij met m`n nieuwe stofzuiger, maar na 2 maanden brak het pistool. stofzuiger 3 weken kwijt geweest ivm met reparatie, en na 2 weken weer pistool gebroken. er werd mij geadviseerd om met 1 hand te zuigen en niet met 2 ivm behoud stofzuiger!!!!!! op zich een goede stofzuiger elleen dat pistool is niet echt stevig. voor de rest tevree

R-A 06-05-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Stofzuiger ongeveer een jaar in bezit. In het begin waren we zeer tevreden. Maakt weinig geluid en zuigt goed. Slangen kunnen makkelijk in elkaar geschoven worden en kabel is lang en rolt goed op. Na ca. 6 maanden is een onderdeel van het kleine mondstuk dat aan de slang zit,afgebroken waardoor dit niet uitgeklapt kon worden. we gebruikten dit toch bijna niet, dus geen probleem. Onlangs is de handgreep ingescheurd. Toen we terug naar Harense Smid gingen kregen we meteen een nieuw mondstuk. Verkoper merkte op dat dit wel vaker kapot ging en dat ze meestal een aantal hiervan op voorraad hadden. Eigenlijk viel het niet onder de garantie, maar omdat het een bekend euvel was en de garantieperiode nog niet voorbij was, kregen we toch een nieuwe. Dus na de garantie (3 jaar) krijg je dit niet meer. Onderdeel kost ca. 40 euro, als het elk jaar kapot gaat... tel uit je winst. Al met al een goede stofzuiger die qua duurzaamheid echter slecht scoort. Voor deze prijs dus geen aanrader.

Geoxx01 14-04-2011

---------- update review 14-04-2011 ----------
Wij hebben de stofzuigen nu 10 maanden in gebruik en ik kan niet anders zeggen dan dat het een slecht produkt is. Dit om de volgende redenen:
1) Er zijn geen vervangede onderdelen te verkrijgen.
2) Het buizen systeem maakt meer geluid dan de stofzuiger zelf dit komt door de slechte koppeling van de slang.
3) Het kleine stuur wieltje werkt niet meer en zorgt voor een constante weerstand.
4) Service van uit Electrolux is nul komma nul.

Ik zal niemand aanraden om deze stofzuiger te kopen.

---------- oude review 18-12-2010 ----------
Goede stofzuiger. Doet wat hij moet doen. Snoer is lang genoeg. Wat vooral op valt is dat hij erg stil is, wel jammer dat de aansluitingen tussen stofzuiger/slang en stang borstel een fluiten geluid maken. Het 3in1 hulpstuk is na 1 maand gebruiken defect.Tevens werkt de aanduiding van stofzak vol werkt niet. Al met al laat de duurzaamheid te wensen over.

karlsen 11-01-2011
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Na 18 jaar van een Philips stofzuiger waren wij toe aan een nieuwe stofzuiger(hij kon niet meer).
Wij waren dus op zoek naar een stofzuiger die dus goed en degelijk is en het liefst lang meegaat.

In de winkel Expert werd ons dus een Electrolux ultrasilencer aangeraden, omdat die volgens de verkoper goed en duurzaam zouden zijn.
En ja een mooie stofzuiger, wel duur €239.- ,krachtig en stil vergeleken met ons oude beestje en makkelijk in gebruik tot de volgende dag.
Bij het stofzuigen begon de stofzuiger irritant te fluiten en zijn wij natuurlijk terug gegaan naar de winkel Expert waar bleek dat het geluid kwam van de verbinding tussen slang en stofzuiger.
De winkel heeft de stofzuigerslang vervangen waardoor het probleem is opgelost, dachten wij.
Maar helaas de stofzuiger begint laatste maanden weer irritant te fluiten en daarnaast is er nog een probleem opgetreden.
de stofzuiger slaat zo nu en dan op hol, dat wil zegen dat als je de stofzuiger aan zet, dat de stofzuiger op zijn hardst zuigt en nergens op reageert ook niet met de standen schakelaar.
Dit probleem is dan alleen oplosbaar door de stofzuiger uit te zetten en de stekker uit het stopcontact te halen en vervolgens de stekker weer in de stopcontact te steken en de stofzuiger weer aan te zetten waar door de stofzuiger weer normaal zuigt en regelbaar is.

Natuurlijk zijn wij vandaag voor de 2 de keer met weer terug gegaan naar de winkel Expert met de stofzuiger, aldaar een verkoper mij wist te vertelen dat het irritante fluiten van de stofzuiger een probleem was/is van de Electrolux ultrasilencer stofzuiger en dat nu betere stofzuigerslangen zijn waarbij fluiten niet meer voorkomt.( en ik dan denken waarom ze deze stofzuiger mijn toen aanraden)
De stofzuiger word nu opgestuurd naar Electrolux en wij wachten af hoe dit verder afloopt, echter veel vertrouwen heb ik niet meer zowel in Electrolux als in de winkel Expert.
De stofzuiger hebben wij nu nog geen 6 maanden in gebruik a 2.5 keer per week, en ik heb spijt van deze aankoop.

Frank1941 02-12-2010
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Prachtige stofzuiger, krachtig en stil, maaar .... na welgeteld in totaal 11 uur stofzuigen stond ik plotseling met een afgebroken handgreep in mijn handen. Daarvoor had zich al een probleem met de electronische zuigkrachtregeling voorgedaan. Bij Electrolux hebben ze blijkbaar ingezien dat dit type stofzuiger "zwakke punten" heeft want zonder discussie werd het aankoopbedrag terugbetaald. Houd ook rekening met de buitensporig hoge kosten van hulpstukken. Voor een originele turboborstel mag je maar liefst het absurde bedrag van 96 euro neertellen!

Rudy01 17-10-2010
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Enkele weken geleden deze stofzuiger gekocht. Had een paar wensen:
1- lang snoer
2- geen automatische oprolsnoer a la bosch (vreselijk irritant)
3- degelijk apparaat.

Deze stofzuiger voldoet aan alle eisen en is bovendien ook nog eens heel erg stil!
Ben er erg blij mee. Een verademing na de goedkopere, maar waardeloze bosch die we eerst hadden.

pjehoul 21-02-2010
Geschreven voor: Electrolux ZUS3970P groen

Jeetje wat een stofzuiger! Na jarenlang telkens de 'beste koop' te hebben aangeschaft nu eens gekozen voor een duurdere stofzuiger. En wat een verschil! Het begrip 'beste koop' komt plots in een ander daglicht te staan. Deze stofzuiger is op zoveel gebieden beter. Allereerst de stilte: ongelooflijk wat een stille motor. Wel maakt hij meer lawaai met het opzetstuk, maar dat is de motor niet, maar de zuigmond van het opzetstuk.
Wat ons vooral meevalt is de ergonomische handgreep: de stofzuiger ligt erg lekker in de hand; heel makkelijk bedienbaar met een hand doordat hij zo soepel draait. Alleen bij het opzetstuk is het even wennen omdat je het dan meer onder een rechte hoek moet houden.
De stofzuiger is ook erg licht terwijl alle materialen toch heel degelijk aanvoelen.
Het snoer is ruim lang genoeg en het vervangen van de zak is gebruiksvriendelijk.
Het opzetstuk is een sterk staaltje innovatie: drie in één! Geen gedoe meer met zoeken. En oh ja, en hij zuigt ook fantastisch! Als je 'm aanzet gaat hij vanzelf naar stand 3; daarmee zuigt hij al erg goed, maar je kunt hem nog bijstellen tot stand 5. Dan is ie helemaal geweldig en heeft ie de neiging om de mat op te zuigen.
Kortom, veel geld (219 euro bij De Harense smid), maar wij hebben er nog geen moment spijt van gehad.