Philips 5000 Series XC5041/01 Snoerloze stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 Series XC5041/01 Snoerloze stofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

capes68 01-07-2024

Handige 2 in 1 steelstofzuiger met dweilfunctie.

We hebben deze Philips steelstofzuiger met dweilfunctie nu paar weken getest.

Het uiterlijk is fraai, mooie kleurstelling, lekker slank en niet te zwaar.
Het reinigen van de verschillende componenten is een fluitje van een cent, hier hebben ze goed over nagedacht. In een paar minuten is de machine weer volledig schoon en klaar voor gebruik.

Wat echt heel goed is de zuigkracht, of het nu een harde vloer is of een karpet hij zuigt alles prima op en als je klaar bent is je vloer volledig stofvrij. Ook langs de plintjes en hoekjes pakt hij alles mee en door de verlichting op het mondstuk kan je ook heel goed zien of je iets gemist hebt. Met de verschillende mondstukken kan je ook prima de banken of moeilijk bereikbare plaatsen heel goed stofvrij maken. Echter vonden wij het niet handig dat het kieren mondstuk niet flexibel is wat met name voor de auto een must is om overal goed bij te kunnen.

De dweilfunctie met microvezel doek is een mooi extraatje. Hiermee kan je stofzuigen en tegelijkertijd de vloer eenvoudig dweilen. Naast dat dit super efficiënt is en je veel tijd gaat schelen hebben wij ook ervaren dat het huis veel minder stof rond dwarrelt wat zeker scheelt als je een allergie hebt voor stof. Dit in combi met de zuigkracht is de grootste plus van deze steelstofzuiger.

In vergelijking met andere steelstofzuigers vinden we deze ook minder herrie maken. Een stofzuiger maakt altijd geluid maar bij deze konden we nog gewoon een prima gesprek voeren terwijl de stofzuiger prima zijn werk deed.

Een groot minpunt vinden wij de accuduur en dat er gezien de accuduur maar 1 accu wordt meegeleverd.
Je kan prima zien wat de accuduur is tijdens het stofzuigen/dweilen maar als de accu leeg is duurt het wel 5 uur voordat deze weer volledig is opgeladen. Wij konden maar 1,5 verdieping doen met 1 volle acculading op de middelste stand, dus moesten we de rest van het huis een dag later doen. Je kan hem wel op de laagste (eco) stand zetten maar dan is de zuigkracht ook uiteraard minder. Een 2e accu is voor een eengezinswoning vrijwel een must.

Conclusie: Zeer efficiënte en krachtige dweil/stofzuiger waarmee je je huis super schoon kan houden.
2e accu is een must voor een groter huis, dat verhoogd wel de uitgave aangezien deze niet standaard wordt meegeleverd.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Design en licht
  • Zuigkracht
  • Eenvoudige reiniging

Minpunten

• 1 accu
  • Zeer lange oplaadtijd accu
  • Beperkte capaciteit accu
  • Geen flexibel kieren mondstuk

SYak 29-06-2024

Gemak in huis

Ik heb deze Philips 5000 series Steelstofzuiger XC5041/01 mogen testen.
Strakke moderne uitstraling,liever zwart voor mij.

Het mondstuk van de Philips 5000-serie levert goede resultaten op zowel tapijten als harde vloeren, zonder dat je de zuigmond van het apparaat hoeft te vervangen.

Je zou denken dat steelstofzuigers niet veel zouden presteren, maar dat is bij deze zeker niet zo.Dankzij de LED-mondstuk kun je geen haar en stofdeeltje missen.
Het legen van de stofbak gaat makkelijk.
Alleen had ik wel last van een nare geur tijdens het stofzuigen.

De Aqua-module gaat er eenvoudig in en uit.
Dweilen en stofzuigen in eén was altijd al mijn droom, ik ben nu 2 keer sneller klaar dan voorheen, dat scheelt met een groot huis.
De mop laat wel veel vocht achter, hou daar wel rekening mee op houten vloeren of met lang wachten totdat het droog is.
De microvezel doek doe ik in de wasmachine op 30 graden.

Met de batterij kun je makkelijk 2 verdiepingen schoon zuigen/dweilen tegelijk,voor 3 verdiepingen helaas niet.

Op het Intuïtief scherm kan je de batterijstatus en de energiemodus bijhouden.

Ik kan niet meer zonder!!

Pluspunten

• Stofzuigen en dweilen in eén
  • Prijs

Minpunten

• Veel vocht door de mop
  • Batterijduur

sisaeb 28-06-2024

Handig voor dagelijks gebruik

Tijdens het testen van de Philips steelstofzuiger was ik aangenaam verrast door het gebruiksgemak en het stijlvolle design. Het strakke, moderne uiterlijk past perfect in mijn interieur. De stofbak gaat gemakkelijk open, wat het onderhoud snel en eenvoudig maakt, hoewel je af en toe het filter zou moet vervangen.
De Aqua-module om te dweilen is een handige toevoeging. Het resultaat is weliswaar matig, maar acceptabel voor lichte schoonmaakklussen. Met kleine kinderen in huis die regelmatig knoeien, blijkt deze functie erg nuttig. De stofzuiger levert prima resultaten op zowel gladde vloeren als tapijten.
Het intuïtieve scherm & led-licht is duidelijk leesbaar en werkt uitstekend, wat de bediening zeer gebruiksvriendelijk maakt. De batterijduur is voldoende voor standaard schoonmaakbeurten, maar in de turbostand is de gebruikstijd helaas vrij kort. Gelukkig laadt de accu in een prima tijd op.

Een klein nadeel is dat je alleen vooruit kan stofzuigen, wat soms wat onhandig is. Dit vind ik het grootste verschil tussen een reguliere stofzuiger en draadloze.
De meegeleverde mondstukken en onderdelen zijn een fijne aanvulling, waardoor ik voor elke ondergrond de juiste heb. Al met al ben ik erg tevreden met de Philips steelstofzuiger. Het is een praktische aanvulling voor mijn huishouden.

Pluspunten

• dweilfunctie
  • gladde vloeren + tapijt goed resultaat

Minpunten

• accuduur

f**********@l****** 26-06-2024

Ik heb de kans gehad om de Philips 5000 series Steelstofzuiger XC5041/01 te testen en ben erg tevreden met de prestaties. Deze steelstofzuiger is krachtig en effectief in het verwijderen van stof en vuil van zowel harde vloeren als tapijten. De zuigkracht blijft consistent, zelfs als de stofcontainer voller raakt, wat voor mij een groot pluspunt is.

De draadloze functie maakt het schoonmaken een stuk gemakkelijker, omdat je je geen zorgen hoeft te maken over snoeren die in de weg zitten. De accu gaat lang genoeg mee om mijn hele huis in één keer te stofzuigen. De verschillende opzetstukken zijn handig voor diverse oppervlakken en moeilijk bereikbare plekken, zoals hoeken en kieren.

Daarnaast is het apparaat licht en wendbaar, waardoor het eenvoudig te manoeuvreren is. Het enige minpuntje is dat de stofcontainer wat klein is, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de uitstekende prestaties. Kortom, de Philips 5000 series Steelstofzuiger XC5041/01 is een betrouwbare en efficiënte keuze voor huishoudelijk gebruik.

Wienkie 25-06-2024

Handig voor snel en kort gebruik

Ik heb de Philips steelstofzuiger met mop een tijd uitgeprobeerd en dit is mijn ervaring:

De zuigkracht is zeer sterk en het voelt alsof hij bijna vacuüm zuigt, wat handig is voor het verwijderen van vuil uit hoekjes en spleten. De LED-lampjes aan de voorkant zijn nuttig, omdat ze duidelijk laten zien waar er nog vuil ligt, zoals zand of kattenharen, die dan makkelijk worden opgezogen. De kop is erg wendbaar, waardoor je eenvoudig in allerlei hoeken kunt komen.

Een nadeel is dat je de stofzuiger moet ophangen; je kunt hem niet tegen de muur plaatsen. Het legen van de stofbak terwijl hij hangt is lastig; je kunt er net met je vingers bij om hem los te maken, maar het hangende deel zit in de weg. Het is echt een kwestie van met twee handen de bak eraf halen en met je voeten zorgen dat de zuigmond niet verschuift.

De mop zit aan de achterkant, wat het lastig maakt om in hoeken te dweilen. Het is geen vervanging voor een volwaardige dweil, maar handig voor het snel verwijderen van vlekken van de vloer. De mop wordt behoorlijk vochtig en dit kun je niet aanpassen, dus je moet ervoor zorgen dat niemand eroverheen loopt.

Na gebruik van de mop moet je ook de zuigmond goed schoonmaken. Ik merkte dat er stof aan de binnenkant van de opening vastkoekte nadat ik de mop had gebruikt.

De steelstofzuiger heeft een accu, wat handig is. De accu is echter te klein om een hele woning te zuigen, maar voor een losse kamer of om snel wat rommel op te ruimen is hij prima. Snel opladen is geen optie; na 1,5 uur opladen is de accu nog maar voor 30% gevuld.

Pluspunten

• mooi design
  • goede verlichting
  • goede zuigkracht

Minpunten

• accu is snel leeg
  • accuoplaadtijd

Ww63 24-06-2024

Wendbare Philips stofzuiger

Deze goed vormgegeven stofzuiger heb ik enige tijd mogen testen voor het schrijven van deze review.
De Philips zit goed verpakt en alles is gemakkelijk in elkaar te zetten. De opzetstukken zijn mooi ontworpen en een echte toevoeging voor dit type stofzuiger. Voor “bijhouden” stofzuigen komt de accu van deze stofzuiger net iets te kort voor onze 120m2. Dit is wat jammer voor een woonhuis.
Het is gemakkelijk om de opvangbak los te maken en te legen. Op het oplaadstation kan de stofzuiger mooi aan de muur geplaatst worden.
Ik zie weinig waarde in de Aqua-Module die de grond vooral erg nat maakt zonder echt te dweilen. Hiervoor zou ik deze stofzuiger niet aanschaffen. Voor minder dan 75m2 woonoppervlak is deze Philips een mooie aanwinst.
Met de lamp op de neus is het stof goed te spotten en dit is een echte toevoeging. Als de borstelkop tegen de plint gaat trekt die vacuüm en wordt ook de uiterste rand van de vloer gezogen.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Gebruik
  • Reiniging opvangbak
  • Verlichting

Minpunten

• Accuduur
  • Oplaadtijd
  • Aqua-module