De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XD8122/10 Tas op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Gert-Jan Schouw 25-06-2024

ERG GOEDE EN ZEER FIJNE STOFZUIGER

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Ik heb dit product uit mogen testen, en ik ben erg verast door de kwaliteit van deze stofzuiger en ook de looks en opties.
Hij heeft 12 meter stroomsnoer en dat geeft hem een super groot bereik en daardoor hoef je niet elke keer de stekker om te prikken.
Het tri-active mondstuk is geweldig, hierdoor kun je zowel overdag als in de avond al het vuil goed zien als je gaat stofzuigen en zelfs in de donkere hoekjes.
De meubelborstel is breed waardoor die met groot gemak hondenharen wegneemt van de zetels en je bankstel, wissel je naar de kierenzuiger dan kun je ook heel goed tussen alle naadjes komen.
Heb je houten jaloezieën of een houten trap, dan is de zachte uitschuifborstel een aanrader, deze neemt voorzichtig en met de juiste kracht het stof weg.
Voor een 900 wat stofzuiger is deze erg krachtig en daarbij ook nog eens stil.
de filters en zak zijn ook gemakkelijk te bereiken en vervangen. door de filters blijft de stofzuiger ook geurloos en komt er geen muffe geur tevoorschijn als de zak voller raakt.

Pluspunten

• STIL
  • KRACHTIG
  • GROOT BEREIK 12 MTR
  • VERLICHTING IN ZUIGMOND
  • VEEL HULPSTUKKEN

Minpunten

• GEEN

Jolien83 09-06-2024

Fijne, sterke stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Fijne lichte stofzuiger. Erg fijn dat er ledverlichting in het mondstuk zit, geen vergeet je geen hoekje. Erg fijn is ook het lange snoer. De stang kan makkelijk uit elkaar gehaald worden, zodat je ook de moeilijk bereikbare stukken kan zuigen.
Sterke zuigkracht! Met 3 honden in huis, een prima stofzuiger.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Iets zwaar mondstuk

Stefan T 05-06-2024

Compacte, lichte en stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Wij hebben de Philips XD8122/10 stofzuiger mogen testen.
Het viel ons direct op dat het een mooi, compact en licht model is. De stofzuiger is dan ook gemakkelijk op te bergen.
Een mooie feature van de stofzuigermond is dat deze voorzien is van LED verlichting (batterijen inbegrepen). Hierdoor is tijdens het stofzuigen het vuil vlak voor de stofzuigermond goed zichtbaar.

De bovenzijde van de stofzuiger stang is voorzien van een kleine uitschuifbare ronde borstel. Dit is erg handig. Zodoende hoef je niet telkens het betreffende opzetstuk er separaat op te zetten.

Het snoer wordt gemakkelijk opgerold door de stofzuiger zelf. Echter had het snoer nog iets langer gemogen. De stofzuiger rolt tijdens het stofzuiger niet gemakkelijk over z’n eigen snoer heen.

Wat ons tegenviel was de zuigkracht van de stofzuiger (ten opzichte van onze huidige stofzuiger). Tijdens het stofzuigen bleven er veel vuildeeltjes liggen. Deze worden dus niet opgezogen, maar alleen verplaatst over de vloer.

Wat ons erg ten positieve opviel, is dat de stofzuiger stil in gebruik is.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Compact
  • Licht

Minpunten

• Zuigkracht

Ibou13 05-06-2024

Topstofzuiger met een hele lange kabel

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Ik heb deze stofzuiger nu enkele weken mogen testen en heb er niks anders dan lof voor. Allereerst ziet en voelt hij zeer degelijk aan, zoals ik van Philips producten gewend ben. Ook vind ik het het ontwerp mooi en modern. Daarnaast vind ik het ook vrij handig hoe de accessoires zijn verwerkt In de steel, zodat je ze tijdens het stofzuigen altijd dicht bij je hebt en wisselen vrij makkelijk en snel gaat.
Dan het stofzuigen zelf; de stofzuiger heeft een zeer goede zuigkracht, terwijl het geluidsniveau vrij laag blijft. Door de lange kabel (12 m) hoef ik niet binnen een verdieping van stopcontact te wisselen en dat vind ik zelf echt heerlijk. Daarnaast heeft het mondstuk ook ingebouwde ledjes, met behulp van batterijen, waarmee je stof makkelijker kan zien (in de avond)! Verder heeft de stofzuiger (tot nu toe) geen onderhoud nodig.
Enige twee nadelen die Ik kan bedenken, zijn het gebruik van stofzuigerzakken en het ontbreken van een algemeen handvat om de stofzuiger makkelijk met één hand op te tillen en mee te nemen. Dat neemt niet weg dat ik dit een prachtapparaat vind en het nu ook mijn nieuwe vaste stofzuiger is geworden!

Pluspunten

• Lange kabel
  • Zuigkracht
  • Geluidsniveau
  • Ontwerp

Minpunten

• Gebruik van zakken

KlaasWAG 05-06-2024

Fijne stofzuiger voor algemeen gebruik

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Na een paar weken testen kan ik zeggen dat deze stofzuiger echt goed werkt. Mijn oude stofzuiger had niet veel kracht meer, dus dit was een welkome vervanging. Het in elkaar zetten ging snel en makkelijk. De grote knoppen zijn handig, maar het kan soms lastig zijn om ze met je voet goed in te drukken. De ledlampjes op de zuigmond zijn heel handig, omdat je zo precies ziet waar nog stof ligt. De lange kabel van 12 meter maakte dat ik niet steeds van stopcontact hoefde te wisselen. Het meubelmondstuk beweegt soepel mee, wat handig is voor het schoonmaken van moeilijke plekken. Kortom, een fijne stofzuiger met veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Lange kabel
  • LED mondstuk

mvdm1973 04-06-2024

Goede stofzuiger maar voor mij geen aanrader

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Ik heb deze mogen testen en ben niet helemaal tevreden. Hij ziet er mooi uit en wordt netjes verzonden in een stevige doos, alles netjes verpakt in papier ipv plastic, dus eco vriendelijk. De zuigkracht is heel goed, op zowel harde vloeren als vloerbedekking presteert hij uitstekend (verhardende katten zij niet veilig) en het overschakelen werkt makkelijk op de zuigmond. Alleen op vloerkleden werkte hij bij helemaal niet, de zuigmond was niet heen en weer te krijgen. Het lange snoer is geweldig, ik kon er bijna heel mijn huis mee rond alleen het oprollen ging niet automatisch, ik moest bij de knop indrukken altijd het snoer een handje helpen want niet handig is. Qua gewicht en geluid is het prima, ik vind alleen niet handig dat je bij het oppakken aan de voorkant alleen een uitsparing aan de achterkant zit, het zou makkelijker zijn als dit zowel van boven als vanonder zit, ook vond ik de stang niet heel stabiel aanvoelen, er zat wat speling op en ook het schuifje wat je open en dicht kan zetten zat niet handig want tijden het stofzuigen ging het iedere keer open. De lampjes in de zuigmond zijn weer wel fijn.

Pluspunten

• zuigkracht
  • lengte snoer
  • gewicht/geluid

Minpunten

• speling op de slang
  • werkt niet goed op vloerkleden
  • schuifje op slang op onhandige plek

YaniR 04-06-2024

Mooi design en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Ik vind deze stofzuiger krachtig, mooi en efficiënt. Het voldoet aan al mijn verwachtingen. De design is mooi en modern. De zuigkracht is snel en absorbeert alles in één keer. De mondstuk is stevig en veelzijdig; hierdoor kan je deze stofzuiger bij verschillende soorten vloeren gebruiken. De lange snoer zorgt voor groot bereik. Wat ik heel fijn vind, is dat de stofzuiger niet veel geluid maakt. Met de LED-mondstuk kan je ook s’avonds heel fijn stofzuigen, omdat je al het stof kan zien.
Pluspunten:
* mooi design
* krachtig
* lange snoer
* gebruiksgemak
* mondstuk met licht
Minpunten:
* prijzig

• Sterke zuigkracht
  • Makkelijk in onderhoud
  • LED mondstuk
  • Goede grip

Minpunten

• Het kan wat prijzig zijn
  • Voelt een beetje zwaar

Gerriebouf 03-06-2024

Kleine compacte stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Na ontvangst de stofzuiger getest en dit zijn onze bevindingen.
Het eerste wat opviel was dat ik de extra attributen tijdens het stofzuigen in mijn hand moet houden omdat er geen plek is om deze op te bergen, niet handig als je meerdere etages in huis hebt.
Zuigkracht en reikwijdte van de stofzuiger zijn prima.je kunt er behoorlijk ver mee komen voordat je de stekker moet omzetten.
In het kort de pluspunten:
Geluid motor
Zuigkracht
Wendbaarheid
Reikwijdte
De minpunten:
Losse attributen
Geen tapijt borstel (motorisch)
Knop op zuigmond lastig om te zetten
Aansluiting van de slang naar de zuigstang is slapjes.

Han80 03-06-2024

Philips stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

De stofzuiger heeft goede zuigkracht, rolt ook lekker mee met het zuigen.
De stang vind ik wat slap aanvoelen. Net of hij zo dubbel kan knappen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Goede zuigkracht
  • Zuigkracht instelbaar

Minpunten

• Stang wat slap
  • Geen handvat als hij plat staat

Miedrof 03-06-2024

Compacte en toch krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

De afgelopen weken heb ik de kans gehad om de Philips 8000 serie stofzuiger te testen, en eerlijk gezegd, ik ben behoorlijk onder de indruk. Laat me je meenemen door mijn ervaringen tot nu toe.

Bij het uitpakken van de doos kwam een compacte stofzuiger tevoorschijn, perfect voor opbergen, met verschillende handige accessoires. Ik wil graag de belangrijkste even toelichten:

Het mondstuk met verlichting is echt een handige feature, vooral voor snel stofzuigen bij schemering. Het vervangt misschien geen volledig daglicht, maar biedt genoeg verlichting om snel door de ruimte te gaan.
Dan is er nog de geïntegreerde plumeau op het handvat, die je in en uit kunt schuiven. Dit is handig omdat je zo'n opzetstuk niet snel kwijtraakt en je tijdens het stofzuigen gemakkelijk bijvoorbeeld de vensterbank kunt meepakken. De zachte haren voorkomen beschadigingen.
Het meubelmondstuk is echt een uitkomst, vooral als je huisdieren hebt. Met dit opzetstuk maak je de bank in no-time haarvrij.

De stofzuiger zelf is ook erg gebruiksvriendelijk. Het snoer van 12 meter betekent dat je niet voortdurend van stopcontact naar stopcontact hoeft te wisselen. De zuigkracht is meer dan voldoende en blijft consistent, zelfs na drie weken dagelijks gebruik.

Is er dan helemaal geen minpuntje? Natuurlijk wel. Persoonlijk vind ik dat de wielen iets te glad zijn. Dit maakt het weliswaar gemakkelijk voor de stofzuiger om je te volgen, maar het kan ook betekenen dat hij soms te ver doorschuift en tegen een deurpost of kast botst. Misschien is dit iets waar je aan moet wennen.

Kortom, als je op zoek bent naar een stofzuiger die je bijstaat in het donker, betrouwbaar is qua zuigkracht en er ook nog eens goed uitziet, dan is deze Philips stofzuiger absoluut de juiste keuze. Ik geef hem een dikke duim omhoog!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Krachtig
  • Verlicht mondstuk
  • Meubelmondstuk

Minpunten

• Soepele wielen
  • Stofzak

QuietCleaning 31-05-2024

Krachtige en toch stille stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Een fantastische stofzuiger. Ik stofzuig meestal minder vanwege het lawaai dat ze kunnen maken. En het is zelfs krachtiger dan mijn vorige! Geen klachten. Leuke lampjes die je helpen het stof te zien en het schoonmaken zelfs leuker maken.

Pluspunten

• Stille
  • krachtig stofzuigen
  • leuke lampjes

Minpunten

• stofzuigerzakken nodig hebben

Esther8764 30-05-2024

Fijne soepel rijdende stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

De eerste indruk als je de doos opent is dat de stofzuiger keurig verpakt is en zeer solide in elkaar gezet wordt. De montage is eenvoudig. Naast de stofzuiger zijn er diverse hulpstukken aanwezig. De stofzuiger is voorzien van een stofzak, de bekende S-bag.

Deze stofzuiger zuigt geweldig en doet waar hij voor gemaakt is. Aan de TriActive+LED zuigmond zit verlichting die aan gaat als je de zuigmond in de steel stopt. Op onze donkere plavuizen hebben vind ik de verlichting wel een meerwaarde hebben. Enig minpuntje vind ik dan wel dat de verlichting werkt op batterijen. De stofzuigermond heeft een fijne vorm, elk hoekje en gaatje wordt gevonden. De borstel is erg soepeltjes te bedienen van met naar zonder borstel.
De stofzuiger rijdt moeiteloos en zeer soepeltjes achter je aan. Het snoer is heel fijn erg lang waardoor het bereik vanuit een stopcontact erg groot is. Erg blij wordt ik van de uitschuifbare borstel die aan de zuigmond aan de stofzuigerslang zit. Deze stofzuiger ziet er goed uit en ik Ik vind hem zeer prettig in het gebruik maar wat ik wel een klein beetje mis is een handvat bovenaan de stofzuiger om hem op te kunnen tillen

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Batterijen voor de verlichting
  • Geen handvat bovenop de stofzuiger

Dunet 30-05-2024

Mooie krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips XD8122/10 Tas

Goede stofzuiger met een mooi design krachtige motor en met een verlichte zuigmond . Ideaal geschikt voor alle vloeren met de lange snoer kan je overal komen. Is ook geschikt voor huisdier haren op te zuigen ik zal hem zeker aanraden

Pluspunten

• De zuigkracht
  • De actieradius