Bosch ProParquet BSA2822 geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch ProParquet BSA2822 geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

wilbo 05-03-2009

Een prima stofzuiger. Het enige minpuntje vind ik dat het snoer al begint op te rollen als hij een klein beetje weerstand krijgt. Voor de mensen doe klagen over het te korte snoer. Dat hadden ze bij aankoop kunnen weten. Bij een goede winkel staat vermeld hoeveel aktieradius de stofzuiger heeft. Dit is de afstand van zuigmond tot stekker (van het uitgetrokken snoer) gemeten.
Ook is het raadzaam een stofzuiger even te proberen in de winkel, dan weet je hoever de stang kan worden uitgetrokken. Ik ben 1.68m en voor mij is hij prima.

MDL 08-02-2009

Ik heb van dag 1 aan spijt van de aankoop van deze stofzuiger. De buis is veel te kort (gebruik nu maar de buis van mijn oude stofzuiger....), het mooie extra aanzetstuk dat op de doos staat afgebeeld blijkt in het echt een lullig klein onhandig stukje plastic buis te zijn, maar de meeste frustratie is wel dat de uitgeblazen lucht recht naar je toe komt! Wie verzint zo iets? Ik heb nu maar van een pizzadoos een klep gemaakt waardoor ik tijdens het stofzuigen niet in die warme stofwalm sta! Niet iets wat je verwacht als net 100 euro uitgeeft. Een 100% AFRADER!

riannew 20-10-2008

Slang is te kort. Blaast omhoog in mijn gezicht. De parketborstel heeft verkeerde hoek (voor kleine mensen gemaakt?) De 'gewone' borstel is ontzettend stroef op vloerbedekking.

Peter28 26-05-2008

Prima stofzuiger. We hebben deze stofzuiger al een aantal jaren. Prima zuigkracht. Het huis wordt meerdere malen per week gezogen. Er zullen best wel betere stofzuigers zijn, maar als je puur naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt dan scoort deze stofzuiger heel hoog.

Bosch2002 22-05-2008

Ik heb deze stofzuiger nu 5,5 jaar (november 2002)
Helaas heeft hij het vandaag opgegeven. Na volle tevredenheid overigens. Ik had verwacht wel zo'n 10 jaar er mee te kunnen doen, zolang moet zo'n ding toch wel mee kunnen, bij niet al te intensief gebruik (1x per week) Ik verbaas me overigens over de negatieve berichten van deze stofzuiger. Ik vond het een topapparaat! De zuigkracht is vanaf dag 1 tot en met vandaag nooit minder geweest. Het snoer vond ik lang genoeg. Het buizenstelsel + aansluitstuken (degelijkheid) vielen wat tegen. Ik heb in de loop der jaren een nieuwe zuigmond (wat aan de slang zit) moeten kopen.
Tja en de vieze warme lucht die er uit komt; wat ik hier onder heb gelezen....vind ik wel overdreven. Er kan moeilijk koude lucht uit komen....Er zit toch een moter in die 1800 watt aan kan!! Ik heb het idee dat hier toch wel veel ontevreden mensen hun gal spugen ...Waar zijn de postitieve gebruikers?? Die moeten er zijn, want er zijn tien duizenden exemplaren van verkocht, dit zijn er maar een handjevol. De klachten bank is blijkbaar snel te vinden bij ontevredenheid. Dit forum of product beoordeling is niet echt objectief meer te noemen...

Bicare 17-04-2008

Waardeloos apparaat. Valt steeds om; snoer is te kort; zuigbuis is te kort. Kortom: hoe durft een firma als Bosch zo'n apparaat op de markt te brengen. Zeker achter de tekentafel uitgedacht door één of andere nitwit die zelf nog nooit achter zo'n ding heeft aangelopen. Mijn advies: niet kopen dit ding !

kneipe 06-02-2008

iedereen moet weten dat dit een waardeloos apparaat is. Deze stofuiges is hooguit goed voor een vakantiewoning. Maar eigenlijk is het puur weggegooid geld en dat voor een Bosch apparaat. Niets van Duitse degelijkheid en duurzaamheid. We gaan weer over op Siemens!

Henriette 04-02-2008

Een verschrikkelijke stofzuiger!!! Warme, vieze lucht die tegen je aan blaast. Een tofzuiger die steeds omvalt een belachelijk kort snoertje en een slang die eraf valt. Ik vind de zuigkracht ook maar matig. De borstel is kapot, er is een wieltje af. Het snoer rolt niet meer op en een van de grote wielen zwabbert. na 2 jaar hoog tijd voor iets nieuws, maar zeker geen bosch meer.

Nelly0606 07-01-2008

bosch stofzuiger met echte China kwaliteit.
Na vier jaar gebruik heeft mijn Bosch stofzuiger zichzelf met wat brandlucht naar de schroothoop geholpen. Was een prima apparaat en dus heb ik een naar ik dacht eenzelfde apparaat aangekocht met de volgende nummers: E-NR-BSD 2822/06 FD 8708. Deze aankoop is best wel teleurstellend daar de aansluiting van het (te dikke) kuststofdeel naar de metalen aanzuigbuis tijdens het gebruik steeds loskomt en Bosch het kennelijk nodig heeft gevonden om het snoer een metertje in te korten. Ook laat de wendbaarheid van de borstel veel te wensen over.

Ondanks herhaald mailen naar het zgn. Bosch infoteam, geen enkele reactie.

Marlies123 07-11-2007

Helaas ben ik niet tevreden over deze stofzuiger.
Ik lees een paar reactie's van wel tevreden mensen, dat de niet tevreden mensen hem te ruw gebruiken. Ik denk niet dat grotendeels van de ontevreden mensen de stofzuiger ruw gebruikt, dan zou zo'n 80 % van mensen niet goed met hun spullen omgaan.

Ik ga wel zuinig met mijn spullen om in ieder geval ;)

Ik zie nu ineens welk stofzuigermond erop hoort te zitten (aan de foto te zien), deze hebben wij niet gekregen bij aanschaf, maar een andere. Op parket stofzuigen is dan ook waardeloos, ipv opzuigen duwt hij alles weg, of je de borstels nu in of eruit hebt, dat maakt niet uit. Hierdoor moet ik dus de hele kamer stofzuigen met de stofzuigermond wat van de grond.

Ook is de kabel kapot, ook hier ging ik normaal mee om.

Nu is de stofzuiger eindelijk bijna kapot zodat ik een nieuwe kan kopen binnenkort. Vorige week kon de stofzuiger niet aan ik moest de knop ingedrukt houden omdat hij anders weer uit ging. Ik heb de klep opengemaakt en (nu wel) flink hard ingedrukt. Nu blijf ik ook maar van de knop af en trek de stekker er gewoon uit.

Vloerkleed krijg je ook niet 'schoon' met de stofzuiger, grotendeels van het stof blijft gewoon liggen. Voor zeil geldt hetzelfde als voor parket.

En inderdaad als je een bochtje maakt ligt hij snel op zijn kant of hij werkt niet mee. Een beetje stofzuiger moet dit toch wel kunnen omdat je er het hele huis mee doorgaat. Als je in een villa woont zal het vast wel lukken door met een grote boog te lopen ;)

Alida D 31-08-2007

prima stofzuiger voor zijn prijs. Het is een parketzuiger dus inderdaad minder geschikt voor grote stukken tapijt maar ons huis kan hij prima aan. Op tijd de stofzak vervangen voorkomt veel narigheid. Aan het snoer rukken is niet handig want dan rolt het snoer op. Het snoer inrollen is altijd nog goed gegaan en de zuigkracht is ruim voldoende (zuig altijd met kracht tussen het minimum en de eco-stand). Weet daarom ook niet waarom de stofzuiger zo slecht wordt beoordeeld. Stofzuiger blaast nooit de verkeerde kant op. Wel een tip: doe de slang van de stofzuiger opnieuw in de stofzuiger na het vervangen van de stofzak: dit voorkomt dat de ingang van de stofzak niet goed aansluit op de slang.
Prima stofzuiger!!

gruffalo 21-08-2007

Waardeloos apparaat. Het klinkt allemaal mooi, dat proparquet maar we kleine krasjes in het parket als we aan het zuigen waren. De zuigkracht was na anderhalf jaar minimaal. Na nog geen twee jaar hebben we maar een nieuwe stofzuiger gekocht. wat een tegenvaller.

mtb1 28-07-2007

Op zich leek deze stofzuiger in de winkel goed, maar thuisgekomen en aangezet ben ik zeer teleurgesteld. Hij blaast de lucht weer terug richting voren. Dus wanneer je de stofzuiger achter je aan hebt krijg je de vieze lucht weer in je nek terug geblazen.
Gelukkig konden we hem weer terug brengen en omruilen voor een ander merk.

GMD 07-04-2007

Over de levensduur mag ik niet klagen, maar ik stofzuig ook niet veel aangezien ik weinig thuis ben. Maar over het gebruiksgemak kan ik me nu nog steeds irriteren! Wat een rotapparaat in gebruik, valt steeds om (blijkbaar zuigt bosch alleen rechtdoor) en het snoer is veel te kort! Kortom: nooit weer een bosch en ik ga hem binnenkort vervangen door een nieuwe!

prisca ppp 23-01-2007

Na 1,5 jaar ben ik blij dat ik een andere stofzuiger kan gaan uitzoeken. Dit exemplaar valt om, de slang schiet er steeds uit, het snoer rolt niet meer op en bovedien vind ik het snoer te kort. Hondeharen blijven in de zuigmond kleven en hoopt zich op in het begin van de slang.
Geen fijne stofzuiger.
Het model echter vind ik wel mooi en compact, wat een reden was om hem te kopen. Uiterlijk zegt dus niet alles.

pieter van driel 21-01-2007

na 2,5 jaar op; snoer rolt niet meer op, minimale zuigkracht, motor maakt 3x zo veel herrie als in begin. Veel te korte levensduur voor een Duits kwaliteitsproduct...

Regelmatig omgevallen en slang losgeschoten tijdens normaal gebruik. Voor mij geen BOSCH meer.

Hans1987 12-12-2006

Wat een vreschrikkelijk onding. Zakken duur. Rolt niet achter je aan maar valt
steeds om. Miskoop van mijn leven.Ik koop nooit weer iets van Bosch.

Q&Q 30-11-2006

Duurzaamheid: 2 jaar. Beetje korte levensduur voor een stofzuiger.
In het begin goede stofzuigresultaten, echter nam snel af mettertijd.
Stofzuigerstangen schoten af en toe los. Verwisselen van de stofzak gaat niet
praktisch. Snoerlengte vind ik te kort. Ook bij voorzichtig gebruik, regelmatig
omvallen van de stofzuiger. Maakt op full speed redelijk wat decibellen.
Niet aan te raden voor koop.

taxje 21-10-2006

Absurd om de lucht in je gezicht te krijgen tijdens het zuigen!!! Hij valt ook
de hele tijd om en het snoer rolt wel erg gemakkelijk weer op. We hebben hem
cadeau gekregen en hebben al geprobeerd hem om te ruilen maar helaas: geen bon
en niet gloednieuw....

Eman1970 21-10-2006

Heb het apparaat al ongeveer 1,5 jaar in bezit en ben blij als ik een andere
mag kopen. De reden is o.a. snoer te kort, stofzuiger ligt veel te snel op zijn
kant of zelfs ondersteboven. De zuigslang vindt ik te kort. het enige wat mij
wel bevalt is dat ie goed zuigt.

AnneAnne 19-10-2006

Wat een ellende deze stofzuiger, valt om de haverklap om,slang vliegt er
constant uit bij stofzuigen, en dan bedoel ik normaal stofzuigen niet hard
sjorren o.i.d.
Snoer rolt automatisch in zodat je stofzuiger ineens achteruit gaat ipv vooruit.
Ga nu voor een nieuwe want hij heeft het inmiddels begeven na +- 1 jaar gebruik.
Echt een afrader dus.

Hiva 16-10-2006

Ik heb 'm nog niet zo lang maar geen enkel probleem. Ik vraag me ook af hoe die
mensen hier stofzuigen: wild, woest om alle frustraties af te reageren?
Omvallen heb ik nog geen ene keer gehad en dat die lucht je kant op blaast had
van mij ook wel anders gemoegen. Maar dat stinkt alleen als je niet op tijd
zakken en filter verschoont, daar kan je die stofzuiger niet de schuld van
geven. En je moet niet als een gek aan het snoer gaan trekken, nee, want dat is
nu net de manier om 'm op te rollen. Hij zuigt goed (voral katteharen van bank
en kleed) , de telescoopsteel is handig, hij is niet te zwaar en maakt niet te
veel lawaai. Voor een goedkope stofzuiger is dit een hele goeie.

Nikera 13-09-2006

Heb deze stofzuiger kado gekregen voor moederdag nadat mijn bauknecht
powerclass na 6 jaar gebreken ging vertonen. Motor was nog steeds perfect maar
ik kon de stofzuigerzakken niet meer plaatsen, kunststof stuk.
In eerste instantie was ik heel blij met deze compacte stofzuiger. Dit draaide
echter al snel om in ergernis, even te hard trekken en het snoer gaat weer
automatisch naar binnen, om de haverklap lag hij onderste boven, en de
zuigkracht nou ja met een nieuwe zak oke maar had toch altijd het idee dat hij
nog veel liet liggen op laminaat. Parkeerstand is snel versleten en de
hulpstukken zitten irritant bevestigd aan de stang.
Van de week, had 'smorgens al gezogen en zet hem 's middags weer aan houd hij
het ineens voor gezien. Dacht eerst nog de stekker zit niet meer in het
stopcontact, of de stop is door, maar nee hij deed niets meer. Stofzak was pas
vervangen en hij was niet verstopt. En dat na anderhalf jaar!!!!!!!!!
Conclusie als je geld over de balk wilt smijten, koop dan deze waardeloze
stofzuiger.

Heb lang gewikt en gewogen tussen siemens, miele en philips maar kies nu voor
een philips marathon

skippy1975 au 04-08-2006

Ik kan mij niet vinden in de hoeveelheid kritiek die op dit apparaat wordt
geleverd. Wij hebben de stofzuiger inmiddels 5 jaar en zijn nog steeds
tevreden. Het ding zuigt als de brandweer, maakt dan inderdaad lawaai, maa wat
wil je.
Hij rolt heerlijk met je mee, wendbaar en licht, kortom een prima apparaat.
Of het nou om laminaat, houten vloer of vleorbedekking gaat, het gaat allemaal
even makkelijk. En van kapotte stofzuigerzakken hebben we in die vijf jaar nog
nooit last gehad. Dus wat ons betreft een aanrader.

anoek1986 20-07-2006

Ik ben zelf erg tevreden over dit product. Ik heb hem nu ruim een jjaar en
zuigt prima! Ik heb zelf 2 katten die veel haar verliezen, maar deze zuigt de
haren zonder moeite uit mijn tapijt.