Electrolux Z 8230 - Twinclean Animal Lover blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux Z 8230 - Twinclean Animal Lover blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

katinkakatinka 01-04-2009

was tevreden met deze stofzuiger, maar na 1 jaar: automatisch oprolsysteem is kapot, vindt hem toch lastig om trappen te zuigen (zwaar en past niet op tree), hij kiepert vaak om, de zuigmond is hoog, veroorzaakt veel geluid en is niet duurzaam. Hij maakt veel meer geluid dan de stofzuiger die ik vorig jaar bij aanschaf van droger/wasmachine (van er is geen betere) heb gekregen, deze is klein, licht, stil, voorzien van stofzak (eigenlijk prima) en voldoet nog steeds perfect.

bliksem19 18-11-2008

Heb inmiddels begrepen dat niet iedereen positief is. Ik heb de stofzuiger sinds feb. 2006 in mijn bezit. Het eerste jaar heb ik 2x de stofzuigermond laten vervangen via de winkel, wieltjes eraf, plastic dingetjes bij de borstel kapot. De 3de keer viel buiten de garantie van een jaar, maar heb wel een nieuwe zuigmond gekregen, alleen deze komt steeds omhoog, dus heb een parket mond gekocht. Ben ook niet tevreden over de turboborstel, deze schiet vanalles weg ipv op te zuigen. en op zeil, wat los licht, valt niet te zuigen en al helemaal geen kattengrit.

En wat gebeurd me net????? breekt de slang net na het handvat, dus maar weer naar de winkel en kijken wat me dat weer oplevert.

Gelukkig heb ik sinds een paar maanden een waterstofzuiger gekocht, kost een paar centen, maar qua schoonmaken, is de twinclean er niets bij, dus het kan nog schoner.

Jos Fransen 29-07-2008

Deze stofzuiger al meer dan een jaar in gebruik. Gekocht mede door de beoordelingen op deze site.
Maar als ik eerlijk valt hij goed tegen. Op zich zuigt hij goed, MAAR :de cyclone raakt heel vaak en snel verstopt, voor kattenharen komen vast te zitten op de cyclone. De cyclone is niet los te maken en is mede daarom zeer moeilijk schoon te maken.
De verwisselbare hepta filters zijn heel gauw verstopt, en het omwisselen is echt geen succes. Ik maak nu de filters schoon met mijn oude Miele stofzuiger. Als de hepta filter vol/verstopt duur het soms uren eer je weer kan stofzuigen.

Magda 2 07-07-2008

Heb al eens een review geplaatst. Nu heb ik deze stofzuiger inmiddels 1 1/2 jaar en hij zuigt nog steeds geweldig!! Alleen een heel groot nadeel vind ik dat alles wat aan de zuigmond vast zat er inmiddels af is (plastic breekt). De borstels, de wieltjes en inmiddels de kleine tussenschotjes ook, had beter niet van hardplastic kunnen zijn. Ondanks alles blijft hij goed zuigen. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe (verbeterde) zuigmond voor te verkrijgen of weet iemand of dat al zo is?

p v werkhoven 11-06-2007

zuigt enorm, wij hebben een cocker spaniel maar de borstel is bij ons nog niet vast gelopen.
Als je ziet wat een haren deze opzuiogt valt dit niet te vergelijken met de nilfisk die wij hadden.
de service is ook goed van electrolux de afdichtingsring aan de zuigmond waren wij kwijt gebeld en we kregen gratis een nieuwe zuigmond met slang(was nog wel in de garantie).
ook handig is dat de hulpstukken aan het handvat bevestigd is.

Hilly 06-03-2007

Ondertussen heb ik hem een half jaar; ik sta nog iedere keer versteld van de hoeveelheid stof die in het opvang reservoir terecht komt. Hij zuigt dus nog steeds prima. Jammer dat de eerdere klachten blijven bestaan; de rolborstel loopt nog steeds regelmatig vast. Buiten deze, zich vroeg openbarende klacht , is het zo dat ondertussen ook bij mij het stukje kunststof afgebroken is waarmee je de telescoopbuis in de stofzuigerzelf vast kunt zetten. Ook zijn alle kunststof boogjes die over de borstelrol zitten stuk gegaan waardoor ze nu tegen de rol komen wat een hels kabaal veroorzaakt tijdens het zuigen.

silicoontje 06-03-2007

Zojuist deze stofzuiger in bezit. Uit nieuwsgierigheid natuurlijk direct de kamer gezogen. Wat een apparaat! Je hoeft alleen de stang te bewegen met de turbo zuigmond en hij doet de rest heb ik de indruk. Ik heb een kat en schrok van de hoeveelheid haren die in het reservoir zitten. Ik had gisteren nog met een oude miele gezogen! Natuurlijk heb ik nog niet alles ontdekt, maar tot nu toe dik tevreden. Zal over een poosje nog eens een review schrijven...

Tinus Dekker 18-01-2007

Super stofzuiger en eindelijk van die stofzakken af die je iedere keer bij één of andere handy-man voor veel te veel geld moet kopen. Ik verbaas me telkens over de hoeveelheid stof die in het reservoir zit en dat geeft veel voldoening. De borstel wil wel eens wat met haren vollopen, maar die pluk je er zo weer vanaf zonder het ding open te hoeven schroeven. Krijgt van mij een 10.

RoverSterling 29-10-2006

Dit is een fantastische stofzuiger. Gekocht via internet. Snelle levering en
goedkoop. De stofzuiger is krachtig en de automatische turboborstel is perfect.
Ook het zelfreinigende filter is subliem bedacht. Uiteindelijk verdiend deze
stofzuiger zichzelf terug.
Hadden hiervoor een Miel Turboteam met turboborstel. Het resultaat is echter
niet te vergelijken! Heb nog gedacht aan een Dyson, maar die zijn veel te duur.
Dit is echt een aanrader voor huishuidens met huisdieren.
Zowel gechikt op tegels en perfect voor op de vloerbedekking.

NataX 22-04-2006

Over de duurzaamheid kan ik na een paar weken nog weinig zeggen, maar het ziet
er naar uit dat dat ook wel goed zit. Tot nog toe vind ik het een super
stofzuiger! Zeer gemakkelijk in het gebruik en nooit meer stofzakken kopen:
lekker wendbaar, mondstuk glijdt over de vloer, je hoeft totaal geen kracht uit
te oefenen, past zich automatisch aan de ondergrond aan, turboborstel zuigt
werkelijk alle katteharen op, zelfs uit een hoogpolig tapijt, lekker lang snoer
dat zich afrolt tijdens het lopen, 2 van de 3 hulpstukken zitten bevestigd aan
de buis zodat je ze altijd bij de hand hebt ( jammer dat dit voor nummer 3 niet
geldt, enige minpuntje), omkeerbaar filtersysteem dat zichzelf reinigt, en de
opvangbak is in één gemakkelijke handeling te legen, je wacht niet meer totdat
de zak vol zit, waardoor je altijd een maximale zuigkracht hebt!

J.C. Meijer 22-04-2006

Voor de Twinclean hadden wij een Dyson. Deze is ons altijd goed bevallen. Maar
de Twinclean laat de Dyson toch enigszins verbleken, qua prijs en resultaat.
Ik personnlijk vind dat de Twinclean beter zuigt en ook het stofreservoir is
veel eenvoudiger te reinigen dan die van de Dyson. Geen dikke stofwolken.
Ook de borstel is een vooruitgang, zuigt lettelijk alles op.
En dan nog de zelfreinigende Hepifilters, wat een uitkomst.
Mensen als je een stofzuiger zoekt, koop dan de twinclean. Krijg je absoluut
geen spijt van.
Wat de duurzaamheid aangaat dat zal wel snor zitten bij Electrolux.

van Dykus 25-03-2006

Super stofzuiger. hadden hiervoor een miele en die begon minder te worden
hadden we het idee. Stonden er versteld van hoeveel eruit de vloerbedekking
kwam. Hadden eerst nog gezogen met de vorige. Hebben een hond en er kwamen heel
veel haren uit de vloerbedekking. Echt een aanrader deze stofzuiger.