Dyson DC08 Origin geel, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC08 Origin geel, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

BoerFrans 18-05-2009

Apparaat heeft buitengewoon slechte zuigkracht, is slecht wendbaar (waaardoor hij omvalt en het cycloonsysteem vervuilt) en onpraktisch in het gebruik door alle slecht hanteerbare vierkante klikverbindingen. Hij is onderhoudsgevoelig omdat filters om de haverklap moeten worden uitgewassen.
Pluizen uit tapijt zuigen gaat nauwelijks, kleine steentjes gaat alleen als je de zuigslang langs de grond legt zodat het spul niet ver omhoog moet. De stofbak is binnen de kortste keren vol en hij maakt veel kabaal.
Ik heb heimwee naar de centrale stofzuiginstallatie in mijn vorige huis (Allaway, 4 keer per jaar stofbak reinigen en altijd superzuigkracht bij absolute stilte), maar ook de gedurende twee Dyson-reparaties meegekregen simpele Miele en Philips stofzuigers waren een verademing qua zuigkracht en wendbaarheid. Defecten: schakelaar, zuigslang en zuigkracht; het laatste is nooit hersteld

Juno 2 10-12-2008

Een stofzuiger die naar zo'n 2 en een half jaar op alle punten kapot gaat. Het begint bij het handvat van de slang, die is in korte tijd al kapot. Voor veel geld kun je nog onderdelen verkrijgen (wordt door Dyson ook aardig op verdiend). Na zo'n 3 jaar kan het voorkomen dat er ineens een scheur in de bodem komt. Na zo'n 3 jaar houd spontaan de motor er mee op. Garantie? vergeet het maar! Kortom: een dure stofzuiger die absoluut NIET duurzaam is!
We hadden hoge verwachtingen van deze stofzuiger die voor ons absoluut niet waar gemaakt zijn.

jfg 21-04-2008

Prachtig concept. Helaas gaat alles stuk aan deze stofzuiger. Verschillende keren zuigmonden vervangen, slang zoog na een paar jaar zoveel valse lucht aan dat we hem hebben, dichtgekit. Na 5.5 jaar is de motor in rook op gegaan. Voor een stofzuiger met een nieuwprijs van 480euro onaanvaardbaar. Vanwege gebrek aan degelijkheid moet ik iedereen een Dyson afraden.

sjefke001 05-12-2007

Half 2005 dit apparaat aangeschaft. We hadden al een paar stofzuigers versleten aan bouwstof, en het leek me wel eens prettig een stofzuiger te hebben waar geen zakken in hoeften. Bouwstof vloog er in. Geen problemen! Zolang er maar geen tapijt lag, zoog ie als de beste. Maar toen de kamers eenmaal tapijt hadden liggen, kreeg iedereen een hekel aan dat ding. Terecht! 10 keer over een stoffie en nog was ie niet weg. Iedereen sjouwde de Miele mee naar boven. Maar ja, wegdoen.... had toch 270 euro gekost. Toch half 2006 van de hand gedaan en een Miele gekocht. (blijkt ook een miskoop te zijn, maar ja... daar heb ik dan nog een jaar plezier aan beleefd zullen we maar zeggen....) Vond het handvat ook niet zo'n succes. Kon nooit goed in hoekjes komen omdat het zo lomp was. Omvallen, ja daar was ie idd goed in. Snoer was lang genoeg. Vond het verschrikkelijkd de de hulpstukken aan de buis/slang moesten hangen. Bonsten altijd overal tegen aan. Heb die ook rap verwijderd.

Margot1 01-06-2007

Waardeloos apparaat, heb 'm na anderhalve maand weer supersnel verkocht. Door de plaatsing van de slang aan de zijkant, kantelt de Dyson heel snel, bovendien stofzuigt die super slecht.
Door de vierkante handgreep aan het eind van de slang, kun je niet even makkelijk de slang uit de steel halen om randjes of iets speciaals op te zuigen en onder de handgreep zuigt dit apparaat valse lucht. Toen ik Dyson hierover belde zeiden ze dat ie anders vacuum zou zuigen, nou echt niet, gewoon dom verlies van zuigkracht.
Heb nog een heel oude Miele staan die het beter doet.
Heb nu sinds anderhalf jaar een AEG/Electrolux, ook stofzakloos, de ACX 6206, de stofzuigt als een tierelier brandschoon. Ik zuig het hele huis 1x/week en leeg de box daarna direct, al hoeft dat bij de ACX 6206 niet, kan makkelijk een week overslaan. Het verschil in hoeveelheid stof die uit de box kwam van de Dyson of de ACX 6206 was verpletterend en dat is voor mij toch de enige juiste indicatie of die stofzuiger het goed doet of niet. Had hiervoor ook een stofzakloze AEG/Electrlux maar heb die zelf verknoeit door er het bouwvuil, stof en gruis van mijn huis mee te willen wegzuigen, was niet zo'n goed idee.
Enig minpuntje van de ACX 6206: er zit geen voetknop op om 'm aan en uit te ztten, dat moet je doen met de volumeregelaar (en uiteraard met de stekker) en het snoer wil nog wel eens uit zichzelf een stukje oprollen, verder is het een toppertje!

MathieuR123 30-12-2006

paar jaar geleden gekocht. Belooften ten over als je de reclame leest en de zgn
tests. In praktijk zuigt de Dyson als een B-merk van 800 Watt. Zeer
teleurstellend dus. Ook blijft hij overal achter zitten tijdens het stofzuigen.
Onhandig dus. Laatste is dat de stroomsnoer roller na 1 jaar lam was.... Geen
aanrader dus. Voor dat geld kun je meerdere jaren de laatste Miele kopen en die
zuig een stuk beter, zelf met een volle zuigzak !!