Dyson DC11 Telescope Allergy groen, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC11 Telescope Allergy groen, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

anne1975 06-10-2008

Zuigen doet deze stofzuiger als de beste. Ongelofelijk wat er na een keer goed zuigen in de opvangbak zit.
Wat ik een groot nadeel vind is dat de stang zo moeilijk te manouvreren is. Na een poosje stofzuigen, gaat mijn rechterpols protesteren. Misschien went het nog een keer. Verder vind ik de telescoopbuis ook niet al te lang. Lange personen zullen dit zeker in de rug merken.
De bijgeleverde turboborstel zal ik waarschijnlijk niet vaak gaan gebruiken, die is lomp! Het enige waar hij handig voor is,is voor het afzuigen van matrassen en matten/kleden. Afijn, het is een een dure aankoop, de tijd zal het leren hoe fijn deze dyson gaat werken in de praktijk ;)

Tanja B. 18-10-2007

Aangezien ik katten heb met haarverlies en mijn partner een allergie heeft voor katten, hooikoorts en huisstofmijt, heb ik deze Dyson aangeschaft. Ik moet zeggen dat de bijgeleverde zuigvoet erg log en onhandig in gebruik is, maar wel handig voor het tapijt en vloerbedekking. Je krijgt er wel een lichte hernia van omdat de zuigkracht zo sterk is. Ik heb voornamelijk tegels en laminaatvloeren. Om deze reden heb ik er meteen bij aankoop de aparte ‘parquet’borstel erbij gekocht. Dit was de beste beslissing ooit! Eigenlijk gebruik ik voornamelijk deze borstel, deze is namelijk erg makkelijk in het gebruik! De resultaten zijn dan ook super, ik heb nog nooit zo’n goede stofzuiger meegemaakt. Zoals beloofd in het reclameboekje, ben ik ervan overtuigd dat deze stofzuiger wel degelijk alle stuifmeel en huisstofmijt verwijderd. De hoeveelheid vuil die hij opneemt is verbazingwekkend! Ik loop iedere keer weer met een big smile naar de kliko om hem leeg te maken. Ook is het onvoorstelbaar hoeveel fijne stofdeeltjes er in de opvangbak terecht komen! Een normale stofzuiger zou deze weer uitblazen. Het filter hoef ik maar 1x per half jaar te reinigen, ik heb er dus geen omkijken naar. Zo gauw mijn partner begint te snotteren gebruik ik de Dyson ook om de matras en kussens te reinigen met het bijgeleverd opzetstuk. De allergie verdwijnt diezelfde dag dan nog! Voor mij is dit apparaat een wondermiddel! De katten hebben zelfs kunnen blijven, ondanks allergie!

P.S. Door extra opzetstukken aan te schaffen kun je het gebruiksgemak erg vergroten! Mijn 'parquet'borstel is daar een voorbeeld van.

Michael71 12-05-2007

Heb deze een tijdje geleden aangeschaft met name vanwege allergie dochtertje. Het is moeilijk te meten of dit apparaat enig effect maar laat ik uit gaan van het positieve. Qua gebruiksgemak is dit apparaat beroerd, ik zit constant te stoeien met de slang die structureel probeert mij te irriteren door dubbel te klappen en dus de zuigkracht te reduceren tot nul. Bovendien heb ik een kleine hernia opgelopen aan het trekken van de stofzuiger, hij loopt niet echt op rolletjes. Al met al spijt van deze aanschaf.

heidi 13-03-2007

Ik heb dezestofzuiger vanaf oktober vorig jaar.
Meteen vanaf het begin was de zuigkracht slecht
Wij zijn met de stofzuiger teruggegaan naar de winkel waar wij hem hadden gekocht,en deze gaf ons het telefoonnr van dyson.
Zij hebben nl service aan huis.
En wat voor een service.
Er komt niemand langs,ze sturen je nieuwe onderdelen.
Twee keer heb ik het verkeerde artikel gekregen.
Mijn probleem is echter niet verholpen.
Wij hebben overal in huis harde vloeren,en als ik gezogen heb kan ik niet dweilen omdat er nog allemaal zand ligt.
Dan moet ik eerst met een bezem aan het werk.
De winkel heeft ook met dyson contact gezocht,maar kan ook niets voor mij betekenen in deze.
Vorige week had ik nog telefonisch contact met een medewerker van dyson,deze vertelde mij dat de dyson niet geschikt is voor fijn stof(daar lees ik niets over in de gebruiksaanwijzing].De oplossing die zij had was de stofzuiger alleen voor de bovenverdieping gebruiken of eerst met een andere stofzuiger zuigen
Ook was er een optie om elke 3 maanden een nieuw filter te kopen.Mijn filter is nl snel vuil en niet meer schoon te wassen,ik heb er nu al 2 versleten in 5 maanden.Als je de reclame op tv ziet verwacht je heel wat van zo een stofzuiger en al helemaal voor die prijs.
Ik vind dit dus een miskoop omdat ik de stofzuiger nu niet kan gebruiken en een andere moet kopen die wel zuigt.
De winkel waar ik de stofzuiger gekocht heb kan niets voor mij doen en dyson ook niet.
Mensen wees gewaarschuwd de reclame is leuk de werkelijkheid anders.
En de service is zeer onder de maat.
bedenk goed dat het een hele uitgave is die je doet en als er wat aan mankeert ze je van het kastje naar de muur sturen.Groet:Heidi

marle 03-03-2007

Op zoek naar een nieuwe stofzuiger kwamen we tot de conclusie dat het een Dyson moest worden. Met name de informatie over de kwaliteit van en door de verschillende winkelketens bracht ons hier toe. Uiteindelijk deze machine gekocht. Echter van af het eerste moment beviel de machine niet, we hebben de machine na drie weken retour gedaan. En wel om de volgende redenen.
1. de elektrakabel heeft erg veel moeit om in zijn huis te komen 'de veer werkt niet optimaal'.
2. tijdens het zuigen ontstaat er een elektriciteitsgeur wat niet de bedoeling kan zijn.
3. het gebruik van de hulpstukken kost kracht en moeite 'de ergonimiteit laat te wensen over'.
De machine ziet er wel mooi uit maar dat is niet zo van belang het ding moet handig en praktisch in het gebruik zijn. Misschien zijn andere modellen van Dyson beter. Tip probeer eerst alle hulpstukken in de winkel uit.