Morphy Richards 71062 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Morphy Richards 71062 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HenkRdam 16-03-2008
Geschreven voor: Morphy Richards 71062 blauw

Ik heb deze stofzuiger nu sinds de kerst 2007 in bezit (was een cadeau). Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over dit apparaat. Hij zuigt erg goed, wat bij een stofzuiger toch wel belangrijk is. Vrij uitgebreid extra aantal handige hulpstukken. Tot nu toe ook nog is degelijk gebleken. Het legen van de stofcontainer vind ik erg makkelijk en geen vies werkje. Gaat makkelijk. Het enige is dat ik hem vrij log vind en dat hij niet super makkelijk mee rolt, maar toch, voor het verdere gemak maakt het me minder uit. Tevens gaat de telescoop slang boven aan de trap ontzettend fluiten, da's wel irritant. maar ook dat is pas op de laatste trede. Het gemak van de slang verder vind ik groot.

Kortom voor de prijs kwaliteit vind ik dit een geweldige machine en kan hem zeker aanraden.

P. Lochtenbergh 17-06-2007
Geschreven voor: Morphy Richards 71062 blauw

Daar de ik in het bezit ben van een hoogpolig tapijt in de kleur champagne en een cyperse kater, en het aangeraden wordt door de fabrikant van Bonaparte tapijt, ben ik opzoek gegaan naar een stofzuiger met roterende borstels.

Ik ben niet gauw enthousiast over een stofzuiger, maar de eerste keer dat we de stofzuiger gebruikte leverde dat 4 handen vol met kattenharen op. Een paar dagen later hebben we dit nog een keer herhaalt nadat we alle meubels van hun plek hadden gehaald en kwamen tot een vergelijkbaar resultaat. Door de doorzichtige container kan je zien wat je opzuigt en dat motiveert weer om de stofzuiger vaker te gebruiken.

De stofzuiger wordt geleverd met onderstaande accessoires:
- Een in hoogte verstelbare telescopische buis.
- Een combi zuigmond die door middel van een knop is om te schakelen van tussen tapijt en harde vloeren.
- Een turbo zuigmond met roterende borstels voor tapijt.
- Een kleinere uitvoering van de turbo zuigmond te gebruiken voor meubels en trappen.
- Een mondstuk (op wielen) voor harde vloeren.
- Een slang voor normaal gebruik.
- Een uitschuifbare slang die het mogelijk maakt om bijvoorbeeld de trap te zuigen zonder de noodzaak om de stofzuiger mee te slepen.
- Twee wasbare stofzak filters.
- Een papier uitlaatfilter dat 2 keer per jaar vervangen dient te worden.
- Tenslotte zitten er nog een meubelmondstuk met opzetborstel en een kierenzuiger in de stofzuiger opgeborgen.

De stofzuiger maakt een solide indruk, heeft een elektronische en een mechanisch zuigkracht regeling, een extra lang snoer dat zich in de stofzuiger oprolt, en wordt geleverd met 2 jaar garantie.

Ik heb ook heel lang overwogen om een Dyson aan te schaffen, maar heb toch meerdere malen de beslissing uitgesteld wegens de hoge aanschafprijs.