Philips Performer FC9173 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9173 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Gebruiker 02-08-2016

motor snelheid gaat alle kanten op

2 jaar in bezit en niet echt tevreden. Van de zuigmand vielen al vrij snel de zijborstel er vanaf. En na ongeveer 1 1/2 jaar gaat de motor snelheid in de hoogste stand alle kanten op. Duurzaamheid valt dus erg tegen.

WCLB49 03-01-2016

Mooi apparaat, vormgeving, zuigkracht e.d. prima verzorgd. Totdat....
Na het eerste jaar begaf de goed werkende Tri-Active zuigmond het. Het bodemwieltje "gilde"bij gebruik mover de natuurstenen vloer en tenslotte begaf de "wisselknop" van vloerbedrkking naar harde vloeren het. Nieuwe aanschaf EUR.27,-.
Het platte oprolsnoer had inmiddels zich inmiddels een totale kurketrekkervorm aangemeten en het oprolmechanisme haperde na ongeveer driekwart. Een daardoor beschadigd snoerbreuk (nog nooit meegemaakt!) zelf maar opgelost.
Weer een jaar verder (na de 1e vervanging) werd het TRi Active na optreden van exact dezelfde klacxhten als bij no.1, na eniog heen en weer bellenmet Philips op 20-1-2015 gratis vervangen. "Coulance"...
Nog geen 2 weken na ontvangst brak opeens spontaan het handvat af bij het zuigen van de trap. Optillen moet blijkbaar niet aan een handvat, dat er overigens zeer degelijk uitziet!
Verder begon het toerental van de motor afgelopen jaar afwisselend "hoger - lager" te spelen, vertoonde Tri Active no.3 ook weer dezelfde gebreken als zijn voorgangers. We zijn het zat!
De Philips klantenservice wilde na ruggespraak wel een coulancebod doen van 20% korting op een nieuw model, "maar alleen als u dat bij onze webshop koopt".
Mijn antwoord:"NOOIT MEER EEN PHILIPS STOFZUIGER".

micaela 07-09-2015

zuigt perfect wat kracht betreft
grote wielen handig, kleine mondstuk op een nare plek aan de steel, valt er telkens af.
de buisbevestiging met een druk knopje super onhandig(pas op voor je vel).
na 3 jaar stekker vervangen, voetstuk vervangen en de zuigsnelheid gaat vanzelf hard en dan weer zacht.
dat wordt dus geen philips meer.

Arjen 1970 04-11-2015

Beste Micaela, ik heb nu 2 jaar de Philips FC9170 en daarvan gaat de zuigkracht ook van hard naar heel zacht. Nu ben ik er sinds een aantal weken achter dat het aan het snoer ligt. Deze is te lang en aan de binnenkant zit een knek waardoor deze niet goed meer zuigt. Maar het ligt dus bij mij aan het snoer

LauraD 05-05-2015

4,5 jaar in bezit. In het begin veel plezier gehad van deze zuiger. Na anderhalf jaar moest ik het snoer en het handvat vervangen, beide met breuk. Zelf gedaan. Weer anderhalf jaar later de storing die ik hier meer lees: toerental gaat een eigen leven leiden. Dan weer harder, dan weer zachter ook al staat hij continu op vol vermogen. Verder vinden we de wielen zwaar lopen, stofzuiger achter je aan krijgen kost veel kracht. We kijken nu dus naar een vervanger en dat wordt geen philips meer.

rhp1970 08-04-2015

Heb de stofzuiger nu ongeveer 2 jaar. De eerste maanden waren we echt enthousiast maar naarmate de maanden vorderde nam de zuigkracht ernstig af. Na een jaar de zuigmond vervangen. Inmiddels is de stofzuiger overleden (na 2 jaar), voor mij in ieder geval nooit meer een Philips als hun levensduur vergelijkbaar is met de B merken op de markt. Gelukkig had ik mijn oude nilfisk (bouwjaar 2001) op zolder bewaard en zuigen we er weer driftig mee los.

koeri0 26-02-2014

Ook al is hij al bijna uit de markt, toch wil ik ook nog even mijn review kwijt. Ik ben ontevreden. Ik heb deze stofzuiger nu anderhalf jaar en ben vanaf het begin al niet tevreden, maar dacht dat ik er eerst even aan moest wennen. Maar met een jonge hond moet ik vaak stofzuigen en ik heb het er nu helemaal mee gehad. Ik ga vandaag een andere kopen! En geen Philips meer. Hij zuigt wel hard, maar de borstels verschuiven het vuil en zuigen het niet op. Als ik de kamer gestofzuigd heb en loop terug, dan kan ik gewoon nog een keer stofzuigen. Je moet de zuigmond als het ware op het vuil zetten. Ook bij mij is nu de stang stuk.

Friso73 25-12-2013

Wij hebben de stofzuiger nu anderhalf jaar. Was in eerste instantie een fijn ding, stofzuiger is echter niet duurzaam gemaakt. Zuigkracht gaat hard achteruit, zuigstang en handvat is van slechte kwaliteit, de inhoud van de stofzakken is te klein, de hippe zuigmond is na een week al vervangen en juist de montage van de grote achterwielen is slecht (goedkoop) waardoor de stofzuiger zwaar loopt en overal achter blijft hangen. Onze 15 jaar oude Nilfisk is bij de aankoop naar de bovenverdieping verhuisd vanwege de kleinere oppervlakte, we hebben vandaag besloten, vanwege ergernis met de Philips, de stofzuigers maar weer om te ruilen.
Ik lees onder dat Philips ook de reviews leest. Waarom maken jullie niet gewoon een duurzame stofzuiger?
Die paar tientjes extra maakt echt niet uit voor een duurzamere stofzuiger. De fabricage van dit soort rommel is alleen maar milieuvervuilend. Wat ons betreft geen Philips meer.

Hans1011 10-12-2013

We hebben de stofzuiger nu ruim een jaar. Hij is krachtig, ziet er mooi uit en heeft een lekker lang snoer. Helaas is nu wel de handgreep aan de bovenkant stuk gegaan, wat een erg gemis is. De stofzuiger is ook redelijk zwaar, de handgreep is daar duidelijk niet voor gemaakt.

avand79 25-09-2013

In het begin waren we erg tevreden over deze stofzuiger. Hij is erg krachtig en zuigt letterlijk alles op wat los en vast zit. Na anderhalf jaar zitten de glijstang en de borstels met plakband aan elkaar. Anders valt alles uit elkaar. Erger is dat hij piept en de zuigkracht regelmatig ineens terugloopt. Alsofde motor het elk moment gaat begeven. Wij gebruiken de stofzuiger bijna dagelijks, misschien dat hij dat niet trekt. Heb je zoals wij huisdieren en kinderen dan is hij niet geschikt. Een nieuwe stofzuiger wordt in ieder geval geen philips meer.

jpvr74 27-06-2013

Slechte stofzuiger. Zuigt maar matig ondanks "enorm" vermogen, verliest snel onderdelen van de zuigmond, valt om de haverklap om of blijft ergens achter haken. En, waarom heeft meneer Philips bedacht om het handvat te voorzien van een gaatje, waar de stofzuigerbuis dan in "klikt"? Als je nu de buis van het handvat haalt ontstaat er een enorme herrie èn handvat en buis blijven ook niet goed aan elkaar vastzitten. Jammer, maar helaas na 10 jaar Philips (vorige was prima) volgende keer ander merk.

Zitanero 24-06-2013

Vervelend apparaat. Met een plat snoer dat dikwijls onder een kast ander meubilair blijft steken. Een te korte slang, althans korter dan mijn vorige (siemens) waardoor ik telke male het apparaat tegen mijn enkels aan trek. Zeer snel stuk ook. De hendel oom de borstel van stand te verzetten was al snel kapot. De aansluiting van slang op stang was uitermate stroef. Mijn vrouw kreeg de slang er niet eens af. Na enkele weken (!, wat een service) een nieuwe slang en borstel gekregen, waarbij na enkele weken gebruik het veertje al weer lam is. Zuigt enorm goed. Te goed. Moet m echter zachter zetten. Was een duur apparaat. Ben er niet blij mee. Mijn vorige apparaat beviel velen malen beter. Nooit meer een Philips dus.

michielbro 22-05-2013

Een hele positieve review hier van mij. Ik heb hiervoor een miele en een goedkoop merk gehad, maar dit is veruit mijn beste! Klein en handzaam, door de grote achterwielen goed te besturen. Ook vind ik de stofzuigerbuis die verlengbaar is erg fijn en het snoer is meer dan lang genoeg. Ook erg handig dat de opzetstukjes aan het handvat zitten, zodat je er in 1x bij kan. En het belangrijkste de zuigkracht! In het begin geweldig en na gebruik ook geweldig. Ik schrijf deze review naar aanleiding van mijn laatste waarneming. Ik merkte dat de zuigkracht nu echt minder werd (met het idee ouderdom). Toen bleek dat de zak meer dan vol zat en het filter ook, deed hij het weer als nieuw. Nu zou ik ook graag nog wat negatieve punten willen melden, omdat ik zelf hierop producten goed kan vergelijken, maar ik zou er geen weten. Ik ben er iig heel erg blij mee en ook voor deze prijs.

Peter7521 12-02-2013

Heb nu een paar maanden deze stofzuiger die soms te goed zuigt, maar dit is gelukkig te regelen. Daardoor heeft hij ook bij een bijna volle zak nog goede zuigkracht. Daarbij is hij relatief stil. Handig is het lange snoer, dat altijd weer volledig oprolt.
De telescoopbuis vind ik met mijn lengte absoluut handig en tot nu toe zonder problemen.
Door de grote achterwielen gaat hij makkelijk over obstakels. Echter doordat ze iets uitsteken blijven de rubberen bandjes regelmatig haken achter de stoffen bekleding van het meubilair. Dit gebeurt mede omdat de stofzuiger niet altijd goed volgt omdat de draaitop vaak net niet goed oplijnt, doordat deze wringt. De draaitop zou wat vlakker moeten staan. Het ging iets beter nadat ik de draaivlakken met autowas wat gladder gemaakt had.
Nog een puntje voor de ontwerpers vind ik de bocht in het handvat die ik te ver vind doorlopen. Hierdoor wordt tijdens het zuigen van grote vlakken, zoals matrassen en traptreden, de zuigmond van het kleine borsteltje aan de achterkant omhooggeduwd door de slang, of blijf je haken met het lipje waarachter het borsteltje in het handvat opgeborgen kan worden. Wat ik overigens ook niet altijd handig vind, want deze blijft dan regelmatig haken of stoot er uit. Dit soort hulpstukken horen eigenlijk in het apparaat opgeborgen te kunnen worden.

Frans1982 11-12-2012

Prima stofzuiger, goede zuigkracht en ideaal met huisdieren. Helaas is de stofzuiger van ons inmiddels niet meer bruikbaar doordat de snoer defect is. de zwarte isolatie van de snoer is weggesmolten waardoor het koper zichtbaar is, ik ben ervan overtuigd dat deze stofzuiger altijd normaal is gebruikt. De servicemedewerker van Philips kwam met het teleurstellende antwoord dat de stofzuiger (inmiddels) 2 maanden buiten de garantie zit.

Ruysdael12 28-11-2012

Nadat de zuigmond na een paar weken kapot was gegaan, deze retour gebracht naar de BCC. Zij hebben de kapotte zuigmond opgestuurd naar Philips.
Twee weken later een nieuwe retour gekregen van Philips, via BCC. Dank!
Prima service van Philips. We gaan kijken hoelang het ding het nu uithoudt.

HenkD74 18-11-2012

Prima stofzuiger. Maakt veel minder herrie dan onze vorige. Het snoer is ook langer (9 meter), dat werkt erg makkelijk. Slang en stang zijn wat stroef van elkaar te halen. Maar dat wordt in de tijd wellicht makkelijker.

famumit 14-11-2012

heb 2 van deze stofzuigers en beide niet lang in gebruik gehad, hij is super in de hoeken, maar of hij gaat steeds op de vloerbedekking stand. de knop van aan en uit werkt niet meer. er gaat steeds iets kapot. heb geen bon meer helaas dus maar weer op zoek naar een andere. erg jammer hij is leuk om te zien.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-11-2012

Beste Famumit, vervelend dat uw FC9173 niet goed functioneert! Het zou niet mogen dat de aan/uit knop niet goed werkt uiteraard!

U geeft aan dat u de aankoopbon helaas niet meer heeft. Wist u dat Philips 2 jaar volledige garantie geeft op basis van de aankoopbon OF het serienummer? Het kan goed zijn dat uw FC9173 dus nog binnen deze 2 jaar garantie valt!

Om dit na te gaan verzoek ik u vriendelijk om contact op te nemen met de Philips klanten service.

Ruysdael12 08-11-2012

Wij hebben deze stofzuiger ong. een maand in bezit. Het regelbare toerental lijkt handig, maar tot nu toe heb ik gemerkt dat een "valse lucht" klep/knop op de slang wel net zo praktisch is.
Helaas is nu al onze zuigborstel kapot. Het systeem wat de borstels op en neer moet bewegen, wanneer je van vloerbedekking op tegels overgaat, is nu al kapot.
Ook zitten er lange haren aan de zijkant, waarvan het blokje er ook al af ligt. Het ding schuift ook meer stof dan zuigt...
Niet zo solide dus.
Terug naar de BCC of naar Philips. Maar voorlopig zonder stofzuiger. Grote ergernis!

Tip: Koop geen zwarte. Eén groot stofnest!
Al met al niet een degelijk ding.
Wordt vervolgd...

ckools75 24-02-2013

beste Ruysdael12,

Ik ben van de zuigmond het zijborsteltje kwijt geraakt, misschien ergens onder een verwarming blijven steken, doordat hij er zo gemakkelijk uitgaat. Bij philips gevraagd of dit borsteltje apart te leveren is, na lang wachten was het antwoord : nee. Dus dan is de enige oplossing een hele nieuwe zuigmond van ongeveer 30 euro, terwijl de rest nog goed functioneert.
Slechte constructie en slechte service dat er geen los borsteltje te leveren is van misschien een paar euro.

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag Ruysdael12,

Wat fijn om te horen dat u de nieuwe zuigmond ontvangen heeft en dat u weer volledig gebruik kunt maken van uw FC9173.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben dan kunt u natuurlijk altijd weer contact met Philips opnemen.

Beste Ruysdael12,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent over uw stofzuiger. Ik betreur het om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u een dergelijke klacht ervaart met de zuigborstel. Als het probleem met de zuigborstel nog niet is verholpen, wil ik u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Mijn collega kan vervolgens met u de mogelijkheden doorspreken.

S. Weitering 12-09-2012

We hebben de stofzuiger vorig jaar eind oktober gekocht. We waren er helemaal hilarisch over. Wat een zuigkracht! Ook de lange buis en lange snoer is zeer prettig.
Maar over de duurzaamheid zijn we helaas niet tevreden. Voor een paar weken geleden is de handgreep afgeknapt en afgelopen weekend gaf het snoer problemen. De stekker wil maar op 1 manier in het stopcontact, wanneer je de stekker omdraait doet hij niks. De stofzuiger afgelopen weekend ook maar direct naar de Harense Smid gebracht voor reparatie. Werd ik eerst ook nog uitgelachen, want het zou aan het stopcontact liggen!
Voorheen 13 jaar een Miele gehad en nooit geen problemen.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-09-2012

Beste S.Weitering, fijn dat u aan geeft dat u tevreden bent over de zuigkracht van uw Philips FC9173!

Het zou uiteraard niet mogen dat het snoer en de handgreep problemen geven. In dat geval is een reparatie een goede oplossing. Het terug brengen van de stofzuiger naar de detail handel waarmee u de koopovereenkomst mee heeft is dan inderdaad de juiste manier van handelen.

Mocht u zelf nog vragen hebben over de Philips stofzuiger, dan verzoeken wij u contact op te nemen met de de Philips klanten service.

Bloem2012 08-08-2012

Ik raad iedereen af deze stofzuiger te kopen. Het exemplaar dat ik ontving (gekocht bij BCC) begaf het volledig na twee maanden. Na reparatie daarvan begaf drie maanden later het oprolsysteem het, waardoor het snoer niet meer op- en uitgerolt kan worden (heeft nu slechts een kort snoertje). Hij wordt nu weer gerepareerd. Afwachten dus. Geld terug krijgen is helaas geen optie.

Officiele reactie van Philips Nederland 09-08-2012

Beste Bloem2012, vervelend om te lezen dat de stofzuiger het had begeven, dit zou niet mogen! Op de reparatie heeft u 3 maanden garantie, maar uiteraard op de stofzuiger ook 2 volledige jaren Philips garantie!

We verzoeken u vriendelijk om contact op te nemen met onze klanten service tot een goede oplossing te komen!

AVDT 03-06-2012

ik heb deze stofzuiger in oktober 2011 gekocht en nu is het kliksysteem al kapot waarmee je de stofzuigerstang in het mondstuk klikt. Omdat er nu een gat open is maakt de stofzuiger ook veelmeer herrie en nu valt de stofzuigerstang er ook makkelijker uit. Alleen als je met je vinger het gat dichthoud is het geluidniveau weer normaal.

Nu was ik toch al niet weg van het kliksysteem omdat dit telkens omslagtig werkt. Nu is het oprolsysteem vandaag ook kapot gegaan. Het schiet dus niet op met dit apparaat.

IK was toch al niet erg tevreden over dit type. Na 6 jaar een andere philips stofzuiger gehad te hebben hebben wij wederom voor philips gekozen, maar alleen maar teleurstellingen eigenlijk. Hij rijdt lastig en stoot makelijk tegen dingen aan.,Hij blijft vaak steken met zijn wiel op het snoer.

Jammer, niet zo'n goed apparaat. Wel is het zachter kunnen zetten van het zuigvermogen erg handig.

Jammer trouwens dat we een zwarte stofzuiger kregen hij zit zelf ook zo onder het stof en dat is wekelijks weer terug.

Wat ook een min is, is dat je niet alle opbergmonden in de stofzuiger kan opbergen!

Beste AVDT,

Het zou niet mogen zijn dat u dergelijke klachten ervaart met uw stofzuiger. Na aankoop heeft u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen (als de klachten nog niet zijn verholpen), mijn collega kan vervolgens met u de mogelijkheden doorspreken. Het apparaat kan worden verstuurd ter reparatie.

Avdt 21-09-2012

Dit is een aanvulling op de bovenstaande review. Ik heb de stofzuiger teruggekregen na 3 weken. Het aankliksysyteem is nu gemaakt en ook het oproepsysteem. Ik heb alleen het idee dat het snoer nu wel korter is geworden terwijl dit ook een van de hoofdredenen was waarom ik hem had gekocht. Al met al best een teleurstelling en ik denk dat de volgende toch maar een Miele wordt. Ik ben ook bang gezien de ervaring en de ervaring van anderen op het forum dat deze zuiger geen jaren meer meegaat.

jeroenhendrikus 12-04-2012

Hiervoor had ik een vergelijkbare Philips stofzuiger maar door 2 verbouwingen en 4 jaar intensief gebruik (o.a. 2 katten in huis) gekozen voor wederom een Philips.

Ik ben zeer tevreden. Ik vind het zelf prettig om het vermogen niet voluit te zetten. De bijgeleverde mondstukken zijn ideaal en ik vind het handvat aan de stang waar de hulpstukken in opgeborgen kunnen worden handig. Dat scheelt bukken.

Op ons kantoor ben ik voor een Miele gegaan. Duurder en zeker een stuk minder prettig. O.a. het langere snoer van de Philips vind ik beter.

Al met al een aanrader!

suusje1965 02-04-2012

Deze stofzuiger zuigt niet maar schuift alles op. Als je hem op de maximale wattage zet heb je kans dat hij het opschuift maar werk je wel aan je conditie. Wat een vermoeienis. Ik vind de grote wielen niet handig, hij zwenkt lastig en hij heeft geen stofborsteltje. Bovendien kan het stofborsteltje niet in het apparaat opgeborgen. Ik vind het een onding maar dat vond ik van de vorige Philips die ik had ook (die stuit continu op je achillespees). Ik had bij de aanschaf geen keus, ik gebruik hem op mijn werkadres, helaas. Ik vind dat driehoekige mondstuk trouwens helemaal niet handig want je zuigt rechtdoor, dus wil je de hoek in moet je hem draaien. Geen fijne stofzuiger. Ik blijf bij Miele, die niet eens zoveel duurder is! Ik weet de duurzaamheid niet. Over het algemeen is Philips qua duurzaamheid vd stofzuigers in orde.

suusje1965 02-04-2012

opzuigt in tweede regel moet zijn opzuigt!

Officiele reactie van Philips Nederland 06-04-2012

Bedankt voor uw review! Het zou uiteraard niet zo mogen zijn dat de stofzuiger alles opschuift!

Vriendelijk willen wij u vragen om contact op te nemen met onze klantenservice om samen tot een goede oplossing tekomen!

dreennic 01-04-2012

Prettige stofzuiger, lekker lang snoer, lange buis, erg handig omdat we lang zijn (waarbij we nooit last hebben van vingers die er tussen komen...). Daarnaast zuigt hij goed, kun je de zuigkracht makkelijk verstellen, ook de borstel vinden we erg fijn.

Kortom we vinden het zelf een aanrader, hij komt duurzaam over maar dat kun je niet zeggen na 4 maanden...

Datalek 04-03-2012

Een zeer prettige stofzuiger, de beste die we tot nu toe hadden. Pluspunten zijn; extra lang snoer, extra lange 2 delig verstelbare buis met lange slang, hoge & traploosverstelbare zuigkracht, hulpstukken geïntegreerd in het handvat (detachable). De motor is best wel stil en het ding oogt leuk. Enige minpuntje is verstelknop op de zuigvoet want die is zo hoog dat je er niet mee onder de bank komt.
Oh de stofzuigerzakken zijn niet exotisch duur en verkrijgbaar van niet philips fabrikanten wat stukken goedkoper is en net zo goed. Stofzuigerzak zelf is ook zeer makkelijk te wisselen. Eigenlijk een zeer prettig apparaat dat stofzuigen zelfs leuker maakt.