Hoover TGP 1410-011 wit, groen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Hoover TGP 1410-011 wit, groen op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

lc2 28-12-2010

Na veel onderzoek over energie vriendelijke stofzuigers heb ik gekozen voor de Hoover TGP 1410 omdat in de stofzuigers in verschillende tests zeer goed uit de bus kwam.

Dat hij een groen karakter heeft is al meteen bij het openen van de doos zichtbaar aangezien zelfs de verpakking en de handleiding van gerecycled materiaal zijn gemaakt.
Dit gaat trouwens ook op voor 40 procent van de stofzuiger zelf.

Na een paar maanden gebruik vallen mij de volgende aspecten op.
De zuigkracht is ondanks het lage energieverbruik buitengewoon goed en de stofzuiger slang en hulpstukken sluiten goed af.
Er zit naast een multi borstel voor normaal gebruik ook een parket borstel bij.
Ook maakt de motor niet al te veel lawaai en is hij zelfs redelijk stil als je de laagste stand gebruikt.
Het apparaat is compact en licht genoeg om hem mee te dragen.

Wel valt mij op dat de telescoopstang buitengewoon kort is.
Ik ben 185 lang wat niet uitzonderlijk groot te noemen is en ik moet bij het stofzuigen een onnatuurlijk lage houding aannemen.
Ook zijn de stofzuigerzakken aan de dure kant en niet makkelijk verkrijgbaar bij iedere witgoed zaak.

Over het algemeen ben ik tevreden met het resultaat van deze stofzuiger maar als er ooit een uitschuifbare telescoopstang voor dit apparaat op de markt komt dan haal ik die meteen in huis.