Philips Performer FC9176 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer FC9176 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Juless69 26-02-2013

PLUS: Vind de afstandsbediening ideaal, snoerlengte, mondstukken bereikbaar aan handvat, instelbare buis, extra handvat, geluidsniveau, zonder borstel zeer goede zuigkracht, trekt vacuum de haren van je bank.

MIN: niet heel wendbaar door grote wielen met bochten om meubels en over snoer heen rijden, gewicht, grote, parkeerstand is fijn maar het blijft niet altijd goed zitten. Zou meer zuigkracht mogen hebben op gladde vloer.

Juless69 26-02-2013

Ik heb de stofzuiger sinds juli 2012.

leks20 04-12-2012

De stofzuiger die doet wat je verwacht. Enorme zuigkracht. Het lawaai dat ontstaat komt niet van de motor maar van de zuigmond. Daar is niets aan te doen, en laat alleen maar merken dat hij een enorme kracht heeft.
Lekker wendbaar, goed doordacht design.
handige steel, lekker lang. Maar lekker kort bij opbergen.
De afstandbediening op de steel is buitengewoon praktisch, evenals het lange snoer. Al met al een aanrader.

Tamaliboem 09-08-2012

Goed wendbare stofzuiger. De instelbare zuigkracht bevalt ook zeer goed, evenals de vormgeving van de zuigmond.

Er zit echter 1 groot nadeel aan de stofzuiger:
De buis kun je instellen naar de lengte die je comfortabel vind, maar helaas heb ik zeer regelmatig dat de buis weer in elkaar schuift tijdens het stofzuigen en dus niet op de stand blijft zitten waarop ik het ingesteld heb. Hierdoor heeft zelfs het velletje van mijn vinger er al eens tussen gezeten. Dit zorgt bij mij voor heel veel irritatie, en daarom krijgt de stofzuiger voor gebruiksgemak een "1" en de duurzaamheid een "6" (de buis is niet degelijk).

Officiele reactie van Philips Nederland 27-11-2012

Beste Tamaliboem,

Uit uw review begrijp ik dat u niet geheel tevreden bent over uw stofzuiger. Ik vind het spijtig om dit te vernemen.

Het zou niet mogen zijn dat u een dergelijke klacht ervaart. Na aankoop heeft u 2 jaar fabrieksgarantie. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega zal met u de mogelijkheden doorspreken.

Philips Webcare

leks20 04-12-2012

Het apparaat is naar mijn mening fantastisch. Het probleem dat u heeft herken ik niet. Ik zou er mee terug gaan naar de winkel. Het kan niet anders dan dat zij het voor u zullen oplossen.

Jules69 20-07-2012

Na paar winkels binnen gelopen te zijn en diverse vergelijkings sites inclusief reviews van verschillende stofzuigers keer op keer gelezen te hebben, uiteindelijk besloten deze aan te schaffen. Ik moet zeggen met name die afstandsbediening, daarna het lange snoer, geluidsniveau, s-bag en volume, degelijkheid, borstels, model hebben de doorslag gegeven. Geluid valt mij meer dan mee, je kan elkaar denk ik goed verstaan heel anders dan ik gewend ben. Heb niet getest of de tv dan stoort, die staat niet aan want daar kijk ik niet naar als ik stofzuig. Die afstandsbediening en het op pauze zetten is werkelijk ideaal en je wil inderdaad niet meer zonder. Lange snoer mega handig. Hij rijd en draait soepel en licht en met desnoods heel klein rukje gaat hij ook makkelijk over het snoer, maar gaat er vaak ook zelf al over heen. Heb geen problemen om onder bank of tafel te komen. Ik ga dan wel zelf even door de knieen om zo plat mogelijk er onder door te schuiven. De kussens van de bank nog nooit zo vacuum gezogen, super om kattenharen te verwijderen, je trekt ze ervan af. Het normale mondstuk zuigt zich inderdaad ook vast aan de vloer als je de borstels niet uitklapt en bij vloerbedekking pas je gewoon zuigkracht aan. Zuigkracht met borstels uit voor mijn parket had van mij iets harder gemogen maar misschien mis ik gewoon het harde geluid waardoor het lijkt alsof hij niet alles opzuigt. Parketborstel moet ik nog een keer uitproberen. Naast de meubelborstel heb je ook een kleine borstel met haren die gebruik ik ook vaak voor de tafel, andere meubels en vensterbank, heel handig. Jammer dat er maar één borstel ipv twee naast de kierenborstel op het handvat geklikt kan worden. Vallen er bij mij trouwens niet van af, blijven goed zitten. Buis is dikker en iets zwaarder maar daar ben je zo aan gewend en super dat hij zo op lengte aan te passen is. Parkeerstand waarmee je de stang aan de stofzuiger vastzet is ook erg fijn ipv elke keer op de vloer leggen. Vind niks aan de stofzuiger er plastic en niet duurzaam uit zien. Een vriendin van mij heeft een miele cat&dog en is daar heel blij mee, die trekt de polen van tapijt met borstel omhoog waardoor de lucht er onderdoor gaat. Volgens mij kan je zo'n mondstuk ook bij de dierenwinkel kopen, maar ik weet niet of die hier op past. Ik heb geen hoogpolig tapijt dus dat heb ik niet nodig. Voor mij is de philips goed genoeg. Ben er blij mee. Ik miste ook de reviews van gebruikers die hem al langer hebben maar ga ervanuit dat als het product op een gegeven moment toch tegenvalt mensen zich dan wel geroepen voelen om commentaar te delen en dat de degelijkheid van het product ervoor zorgt dat dat niet nodig is. En ja zwart is inderdaad niet hele handige kleur je krijgt de neiging je eigen stofzuiger te willen schoonzuigen. Maar ach stof er op valt best mee en dat is een miniem detail, het is mooie strakke kleur. Limited edition is mooi antreciet grijs maar zou mijn afstandsbediening voor geen enkele kleur willen missen!!

Juless69 30-09-2012

Ik sta nog steeds achter mijn bovenstaande review. Het geluid is aangenaam, ik voel mij niet eens meer schuldig naar mijn buren als ik op zondag stofzuig met de achterdeur open, kan volgens mij niet meer vallen onder geluidsoverlast. Afstandbediening, parkeerstand en handgreep bovenop vind ik ideaal, zou elke stofzuiger moeten hebben! Die handgreep is erg handig om hem de trap op te dragen. Hij is niet licht maar vind goed te doen. Borstel komt overal makkeljk onder. Parketborstel gebruik ik eigenlijk niet, de borstel die er op zit is prima en haren aan de zijkant zijn fijn, geven toch gevoel dat je plinten schoonveegt. Soms vraag ik mij wel af of hij echt alles naar zich toe zuigt moet nog wel eens over iets wat hij blijkbaar gemist heeft. Zoals ik al schreef trekt vacuum en met meubelmond trek ik daarmee de haren van mijn katten overal vanaf, perfect. Kierenmondstuk gebruik ik nu vaker omdat het toch al bij de hand is, de andere kleine borstel met haren gebruik ik jammer genoeg minder omdat ik die dus niet er nog extra aan kan bevestigen omdat ik die voor meubels altijd gebruik voor mijn bank en trap. Laatste valt er niet vanzelf af, gebeurt heel af en toe als ik er tegen aanstoot. Knoppen bedienen fijn, snoer rolt goed op. Ben er nog steeds heel tevreden over vindt dat hij voornaamlijk plussen heeft en wil niet ruilen voor een andere, alleen al vanwege die afstandbediening. Once you experience that you don't want to go back.

Jules69 20-07-2012

Aangeschaft trouwens via Wehkamp,officiele philipsdealer stond erbij en denk ik ook goed in nazorg mocht dat nodig zijn of retourneren. Meteen betaald via Ideal. Vrijdag eind van de middag besteld en zaterdag om 12.00 uur mooi binnen de )volgens mij door mijzelf aangeven dag en tijd (tussen 9.00 en 13.00) bezorgd. Via hun site was ook goed te volgen hoe laat het pakket onder weg ging van het magazijn naar de bezorger en wanneer de bezorger er mee op weg was gegaan. Dat is mij het tientje extra wel waard!

mroovers 29-05-2012

Na zes jaar 'gezwoegd' te hebben met een goedkoper Philips model was ik niet alleen het gebrek aan zuigkracht bij (half)volle zak beu, maar vooral het lawaai dat deze stofzuiger maakte. Ik deed zelfs af en toe oordoppen in! Ook begon het me op te vallen dat er redelijk wat stof lekte (stofuitstoot), wat ook voor mijn hooikoorts niet bevorderlijk is.

Nou, dat is bij de FC9176 wel anders. Die oordoppen heb ik niet meer nodig; hij is zeker niet fluisterstil, maar ik kan de radio er bovenuit horen en ook nog gewoon wat tegen mijn partner zeggen zonder te hoeven schreeuwen. De stofuitstoot is nihil en door het HEPA filter heb ik ook minder last van hooikoorts. De zuigkracht is in een woord fenomenaal! Op het laminaat staat hij op volle kracht, maar bij de vloerbedekking zet ik 'm iets zachter, anders zuigt hij het tapijt van de vloer! Ook bij bijvoorbeeld de deurmat gaat ie even op minder vermogen, wat s-u-p-e-r makkelijk gaat via de afstandsbediening op de steel. Eerst dacht ik: wat een onzin, maar ik wil nu nooit meer zonder.

Het werkbereik is zeer groot, waardoor ik nu in één keer het hele appartement kan schoonmaken, waar ik eerst nog de stekker moest verplaatsen. De telescoopbuis is zeer makkelijk in te stellen op elke hoogte, maar is daardoor wel iets zwaarder. De zuigmond is zeer efficiënt door een opening voorop voor grotere rommel en borstels aan de zijkant voor de plinten. Er worden drie opzetstukken bij geleverd: een borsteltje, een brede platte voor meubels en een lange smalle. De meegeleverde parketborstel met ronddraaiende schijven heb ik nog niet geprobeerd.

Nadelen zijn er ook. Zo rijden de grote wielen wel goed, maar dit wordt een beetje verpest door het kleine voorwieltje, waardoor hij af en toe zelfs moeite heeft om over z'n eigen snoer te rijden. Ook op tapijt gaat het rijden niet heel soepel. Ondanks dat ik het ontwerp best stoer vind, is achteraf gezien zwart niet zo'n hele handige kleur voor een stofzuiger...

Al met al ben ik zeer tevreden met deze stofzuiger. En als je nog twijfelt tussen deze en de FC9173: voor twee tientjes verschil krijg je het speciale parketmondstuk, het opzetborsteltje EN die geweldige afstandsbediening erbij.

marlin11 02-04-2012

Superfijne en zeer krachtige stofzuiger die het huishouden vergemakkelijkt. Hij is niet echt licht om te dragen, maar wel om mee te werken.

Astra-20 01-03-2012

De fijnste stofzuiger die ik tot nog toe gehad heb.

De zuigkracht is op vol vermogen enorm! Ik heb een houten vloer en op volle kracht "kleeft" hij aan de vloer.
Daardoor wordt het zuigen dus te zwaar en zul je het vermogen moeten aanpassen.
Dankzij de op het handvat bedienbare zuigkrachtregeling is dit een simpele druk op de knop en maakt dat deze stofzuiger echt gebruiksvriendelijk is. Ik gebruik dit nu continu!
Ook is er op het handvat een standby knop om de stofzuiger even uit te zetten. In de praktijk erg makkelijk, om iets te verzetten of op te pakken hoef je niet elke keer te bukken om het apparaat uit te zetten.

Met het lange snoer doe ik mijn huis in een keer, de vorige (een miele van 8 jaar, overleden door bouwstof)had twee punten nodig.

Het is niet echt een lichtgewicht maar voor mij goed te tillen. De stofzuiger kun je op twee manieren oppakken. Een opklabare greep om de machine horizontaal mee te nemen (erg fijn op de trap) en de conventionele greep voor de verticale manier.
Beide grepen zijn makkelijk, al ben ik wel benieuwd hoelang de opklabare greep het gaat uithouden. Deze is van plastic.

Het nadeel van veel zuigkracht is het lawaai van de luchtstroom, de motor zelf is erg stil maar het zuigen (op vol vermogen) dus niet.

het is wel een wendbare machine die makkelijk volgt en een obstakel, b.v. snoer of kleed, makkelijk neemt.
Om zakken te kopen hoef je geen merk en type meer te onthouden, er gaat een s-bag in die nu al een standaard is voor veel merken.

Het verschil met de vorige stofzuiger is enorm, het bedieningsgemak, de zuigkracht, al met al ben ik zeer tevreden.
Vanwege het plastic (wielen, handvat) verwacht ik in de toekomst misschien problemen vandaar de duurzaamheid een 8.

jc76 09-12-2011

Na de Philips New York gehad te hebben, die aan vervanging toe was na 10 jaar. Doet het nog wel en wordt voor zolder gebruikt.

Weer gekozen voor een Philips aangezien die andere ook lang mee is gegaan.

Leuke compacte zuiger. De afstandsbediening is ideaal, deze zat ook op de andere dus die wilde ik niet missen.

De zuigkracht is enorm. Het kleed op de plavuizen vloer trek je er mee omhoog. Dus dan is de a.b. erg handig om de zuigkracht te verminderen.

Ook handig dat je de spleetzuigmond en meubelborstel aan het handvat zit.

Geluid valt mee. Stofzuigen maakt toch altijd geluid hoe je het wend of keert.

Enige nadeel vind ik het knopje wat je moet indrukken om het handvat van de stangen af te halen als je andere hulpstukken wilt gebruiken, dat had de vorige niet.

Voor de rest zeker een aanrader...

20 euro retour van Philips, als je bij createtofit.nl koopt

Elin11 06-03-2011

Heb de 9176 nu een paar dagen in mijn bezit en aangezien ik iedere dag stof zuig, heb ik 'm al een aantal keren gebruikt.
De infrarood-zender werkt op onze Philips-televisie wat behoorlijk irritant is.

Pluspunten:
- Mooie vormgeving
- Grote wielen en hierdoor prima wendbaarheid
- borstels aan de zijkant tegen krassen op de plinten
- flinke zuigkracht
- handige bediening in handvat
- uitschuifbare stang voor langere mensen

Minpunten:
- toch nog aardig luidruchtig ondanks de aangegeven
78 db
- wielen klinken redelijk plastic
- geen lichtgewicht

blad 19-11-2010

Als je deze even gewend bent, wil je geen andere meer.

Een 10 voor de mogelijkheden. Hij zuigt echt te gek. Met zak. Dat gaat nog altijd beter dan zonder. Die zonder zak hebben een doorzichtige vuil kamer, die steeds matter wordt doordat het vuil daar langs krast. Deze heeft daar geen last van. Ook zouden de zuigresultaten met zak toch net nog wat beter zijn. Daar gaat het mij om.

Een 10 voor gebruiksgemak. Ik heb deze genomen omdat de vorige ook met afstandsbediening was (cityline New York) Als je dat een keer gebruikt hebt wil je niet meer. Niet steeds bukken om de motorkracht te regelen, wat je dan ook niet al te vaak doet. Nu pas je de zuigkracht direct aan aan de ondergrond. SUPER!

Een 10 voor de vormgeving. Compact, grote wielen en een opvallendere plek om hem op te tillen. Bij de oude was dat verborgen waardoor je hem steeds aan de slang optilde. Nu doe je dat niet meer. Verder kun je over smaak twisten. Deze bevalt mij gewoon nog beter.

Een 10 voor duurzaamheid. Misschien een beetje een slag in de lucht, ik heb hem net twee weken. De oude heb ik meer dan 10 jaar gehad. Er is ooit eens een wiel afgebroken en dat was het dan. De zuigkracht begint nu iets af te nemen. Als deze dat evenaart is hij die 10 waard.

Dribble69 13-07-2012

Beste Blad,

Ik ben opzoek naar een nieuwe stofzuiger die het na 18 jaar hebt begeven.

Ik heb de review's van u, en die van andere ook gelezen maar die waren van een paar weken in gebruik.

Mijn vraag is bent u nog te vrede met deze stofzuiger na uw review van 19 november 2010.

In afwachting van u antwoord,

Met vriendelijke groet, Anita