Dyson DC32 Origin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC32 Origin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Jan Wijnacker 04-09-2014
Geschreven voor: Dyson DC32 Origin

De stofzuiger is onhandig in het gebruik. Hij zuigt slecht en het lawaai is oorverdovend. Wij willen er zo snel mogelijk van af. Maar ja hij was bovendien relatief erg duur.

bollijn 19-11-2011
Geschreven voor: Dyson DC32 Origin

Mateloos irritant model. Blijft overal achter hangen, kiepert om de haverklap achterover en is bijzonder luidruchtig. Zuigt goed als stofreservoir regelmatig schoongemaakt wordt. Slang slaat vaak dubbel en is dan niet meer te herstellen. En nu is kunststof stang ook al gebroken. Miskoop vanhet decennium. Volgende wordt weer een Miele

phildhom 20-10-2013

Ik kan de ervaring van bollijn alleen maar onderschrijven.

Officiele reactie van Dyson 28-11-2011

Geachte Bollijn,

Wat vervelend dat u deze negatieve ervaring heeft met Dyson. Mbt de wendbaarheid en het geluid had de DC37 wellicht een beter model voor u geweest. Deze Dyson is ontworpen om goed te volgen en is zeer wendbaar. De slang en kunststof stang vallen onder de 5 jaar garantie die Dyson biedt. U kunt hiervoor contact opnemen met ons service center 020 5219898 en dan komt er een service monteur bij u thuis om uw stofzuiger te maken.

Mvg,
Dyson Nederland

jolco 26-04-2011
Geschreven voor: Dyson DC32 Origin

Na lang twijfelen ivm een behoorlijke uitgave,hadden we er toe besloten om onze Miele stofzuiger te vervangen door een Dyson. Onze indruk m.b.t. de zuigkracht was positief,doordat wij van de gehele bovenverdieping vloerbedekking eerst grondig hadden gezogen met onze 3 jaar oude Miele. Vervolgens hebben wij er met de Dyson er nogmaals over heen gezogen,en waren verbaast wat er uiteindelijk nog vanaf kwam,dus zeer te vrede.
Het gebruiksgemak vonden wij iets minder doordat het allemaal nogal log over komt,en niet onder een bank kunt komen. Verder rollen de wielen niet heel soepel waardoor je bij een verkeerde beweging een knik in de slang trekt. De filter die men bij de 3 maanden moet uitspoelen had meer tijd nodig dan de 24 uur die staat aangegeven in de gebruiksaanwijzing. Tevens vonden wij het ook jammer dat de slang te kort is,waardoor je niet langs de randen of hoeken van het plafond kan gaan, Alles bij elkaar, de zuigkracht is uitstekend,het gebruiksgemak minder en de vormgeving prima. De duurzaamheid lijkt ons met 5 jaar garantie dan ook goed,hoewel het wel te plastic aanvoelt waardoor men bang is iets af te breken bij het reinigen van het apparaat. Wij zijn er tot heden nog tevreden over onze Dyson.

ron-35 09-04-2011
Geschreven voor: Dyson DC32 Origin

Onze oude miele deed het na tien jaar intensief en onbarmhartig gebruik eindelijk niet meer. Ruim een halfjaar hebben we deze dyson32. Dat leek ons wel wat, altijd superzuigkracht en geen stofzakken. Vanaf dag één spijt. Als je onhandig met de slang draait vouwt die dubbel. Het materiaal is broodtrommel-rommel. Door het design blijft die achter iedere deurpost en tafelpoot hangen. Ook het schoonmaken van de buitenkant van de dyson is een crime. Door alle randjes en richeltjes. De steel kun je niet handig aan de machine vastzetten, zoals bij onze oude miele, dus die slingert altijd ergens. Het mondstuk blijft niet goed op de gladde vloeren stand staan, de borstel klikt bij het minste of geringste naar binnen. Als je wat langer bent, langer dan 1,80, dan moet je altijd wat gebogen lopen omdat het mondstuk anders niet vlak op de grond ligt en dus niet goed zuigt. De bijgeleverde parketborstel hebben we de kast ingemikt. Zelfs gladde tegelvloeren krijgen we er niet goed mee gezogen. Zuig je een paar blaadjes of een propje op dan zuigt onze superheld niet meer, dat komt door de vernauwing in de opvangbak. De bak legen moet zeer regelmatig. De mechanieken zijn erg kwetsbaar, dun plastic. Als de cycloonunit eruit moet, bijvoorbeeld om een verstopping op te lossen, sta je heel voorzichtig te morrelen om onderdelen niet af te breken. De opvangbak gaat niet soepel open.
Verder maakt dat ding een ongelooflijke herrie. Zuigkracht is niet regelbaar, miele heeft hiervoor een simpele draaiknop. De steel is lomp en er zitten onhandige uitsteeksels aan. Je kunt er ook niet mee blazen. Mis je die stand dan? Jazeker hoekjes kun je vaak niet zuigen maar wel goed schoonblazen. Planten kun je zo ook prima ontstoffen.
Nog iets positiefs? Als die zuigt, dan gaat dat wel behoorlijk.
Mijn conclusie: terecht dat de dyson een museumstuk is. Heb je bijna 400eurootjes te besteden? Koop dan een miele ofzo en ga van de rest eens lekker uit eten.

ron-35 24-02-2013

Na anderhalf jaar ergernis over de Dyson een nieuwe machine gekocht. Een superstille en krachtige Electrolux. Niet goedkoop maar nu al bijna een jaar weer prettig stofzuigen. Zonder giga-herrie, zonder overal achter te blijven hangen met de stofzuiger.
Voor mij nooit meer een Dyson. Geen moment spijt gehad dat ik 'm in de kliko heb gemikt. Dat had ik veel eerder moeten doen.