Bestron DS1800S zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bestron DS1800S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Mihos_280406 05-04-2012
Geschreven voor: Bestron DS1800S zwart

Stofzuigen is geen hobby van me. Ik hoef geen luxe model met toeters en bellen. Hij hoeft alleen maar stof te zuigen op een stuk gladde vloer, mijn vloerkleed en op de trap. Mijn oude Bestron van 1300W deed dat prima. Daarom nu weer een Bestron gekocht, een van 1800W.

Het apparaat heeft een eenvoudige, maar wel van deze tijd, vormgeving. Hij zit snel in elkaar en heeft de mogelijkheid om de steel te verstellen met een handig kliksysteem. De steel is kort, maar dat is geen ramp. Ook het snoer is niet lang dus je moet wisselen van stopcontact. Had ik niet anders verwacht overigens. Van een budgetmodel verwacht ik over het algemeen minder foefjes/gebruiksgemak en een kortere gebruiksduur/duurzaamheid. Maar wel dat hij doet waar ie voor gemaakt is: stofzuigen.

Slechte zuigkracht en onderdelen snel kapot
Tijdens het gebruik kom ik overal goed bij en de stofzuiger volgt zonder ergernissen. Wel duurt het stofzuigen veel langer omdat de zuigkracht zwakjes is. Mijn oude Bestron was stukken krachtiger. Na slechts een paar keer gebruiken doet de schakelaar op de zuigmond voor tapijt/gladde grond het al niet meer en de keer daarop wil het snoer niet meer inrijgen.

Geen vervanging gedurende reparatie
Omdat ook bij een budgetmodel de basisfuncties wel iets langer mogen meegaan, heb ik de garantie aangesproken en ben teruggegaan naar de MediaMarkt. Ze hebben hem teruggestuurd en ik ben hem nu 3 of 4 weken kwijt. Ik heb alleen geen vervangend exemplaar voor in de tussentijd gekregen. Dat vinden ze extra service en voelen ze zich niet toe verplicht. Deze desinteresse valt me wel tegen van Media Markt. Ik ben nl. gewend dat je direct een leenapparaat meekrijgt wanneer je gekochte apparaat kapot gaat binnen de garantieperiode.
Mijn volgende aankoop doe ik gewoon weer bij de lokale middenstand hoor. Veel persoonlijker en net zo duur. Ik ben toch niet gek...