Electrolux ZB2901 rvs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Electrolux ZB2901 rvs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

michaelllllllll 27-11-2011

Helaas helaas moet ik de ergo rapido na ruim 2 jaar in bezit te hebben een slecht cijfer geven. In het begin was ik wel tevreden maar gaandeweeg steeds minder. De zuigkracht is na 2 jaar nihil en stand 2 staat nu gelijk aan stand 1 en stand 1 heeft helemaal geen kracht meer. Wij hebben de ergo volgens boekje onderhouden en schoongemaakt. Ander minpunt is het bestellen van onderdelen, zeer moeilijk en peperduur.
Ik zeg Niet doen!

1343 01-11-2011

wat je van een kruimeldief verwacht dat doet hij en zelfs nog meer ,met een papegaai in huis die soms erg veel rommel kan maken,zuigt hij het feilloos op,het is echt een aanrader.

Kimmedims 08-06-2011

Let op: deze stofzuiger is geen vervanger voor de 'echte' stofzuiger, maar hij maakt het wel heel gemakkelijk om even tussendoor te zuigen.
De vloer en trap lagen bij ons altijd vol met vlokken en pluizen (twee honden, twee katten), omdat ik niet zo vaak stofzuig vanwege rugklachten.
Daar heeft de Ergorapido een einde aan gemaakt. Even snel stofzuigen is nu een eitje. Ook de trap is handig, met de losse kruimeldief.
Hij is prachtig om te zien (we hebben de paarse retro) en staat bij ons dan ook gewoon in de huiskamer, klaar om te gebruiken.
Ik was bang dat de accu het niet lang vol zou houden, omdat hij continu in de lader staat, maar dat is geen probleem bij Electrolux (zoals ook verteld door de verkoopster). Hij doet het nog net zo goed als op de dag dat ik hem kocht. Heerlijk wendbaar, leuk (en ook een beetje handig, ok) die lampjes als het een beetje schemert. Makkelijk schoon te maken.
En het voordeel is dat ik volledig rechtop kan staan, omdat hij hoog en licht is. Heerlijk. Mooi, fijn ding.

Bar1975 23-02-2011

Wij hebben de ergo rapido nu een maand en zijn heel tevreden. Prachtige vormgeving, prachtige kleur. Handig ding, zwenkt prima, handige lader. Ik ben wel benieuwd hoe lang de accu goed blijft.
We wonen nu in groter huis en zag op tegen het stofzuigen. We stelden het stofzuigen allebei uit tot het echt niet meer kon. De vlokken rolden in het rond. Nu ergo rapidoën we even snel rond en kunnen we weer even door. Op een gladde (parket)vloer volstaat de minder krachtige stand en kun je wat langer blijven kruimelzuigen.
Ideaal met twee kleine kinderen in huis. Verder hebben we nu wel een zwarte voordeurmat (voorheen altijd zand, bladeren, vuiltjes etc.) en een properdere keuken.
In dit geval zeg ik: bij twijfel wel doen :-)

Caroline_be 03-02-2011

Ik ga volledig akkoord met al het vorige dat op de site staat. De steelstofzuiger kan wel geen gewone stofzuiger vervangen doordat hij de zuigkracht mist van een gewone stofzuiger. Maar hij is ultra handig voor tussendoor en erg aangenaam om mee te werken. Stofzuigen is nu echt een "tussendoortje" geworden ipv sleuren en oppassen met de kabel. Ik zou hem al niet meer kunnen missen. Ik heb hem in de lila kleur en die oogt heel mooi maar kleuren zijn persoonlijk en dat verandert niks aan de degelijkheid en werkzaamheid van het toestel. Ik zal hem nu ook kopen voor m'n schoonouders.
PS: wat ik ook uitmuntend vind is dat je gewoon kunt zuigen van vloer op tapijt zonder iets te moeten verstellen.
Indien zo'n toestel nog méér zuigkracht zou hebben zou dat de max zijn!

Caroline_be 22-01-2013

Ondertussen zijn we al een eind verder en ik zou deze stofzuiger aan niemand meer aanraden. De mijne staat daar te staan en het is ook al... Die is echt niet krachtig genoeg.
Ik gebruik steevast m'n black & decker kruimeldief (moet wel al bukkend de kruimels enz. opzuigen) maar die heeft een érg hoge zuigkracht!!
Moest ik nu nog punten kunnen geven dan zouden het helaas lage punten zijn!

piepe205 13-05-2010

Ik heb met moederdag deze kruimeldief electrolux gekregen ben er zeer tevreden over en hij zuigt zeer goed.

AnnedeJong 02-01-2010

De ZB2901/02/03 en 04 zijn allemaal precies hetzelfde op de kleur na. Dus de review geldt natuurlijk voor alle kleuren. Ik heb zelf de licht groene gekocht, een beetje retro-kleur. Deze kruimelzuiger heb ik nu een paar weken en bevalt heel erg goed. Als kruimeldief dan, want het is zeker geen stofzuiger. Ideaal om de kruimels op en om de bank, voor het aanrecht, onder de tafel en voor stof onder de bedden. Ik ben verbaasd over de wendbaarheid, dat gaat erg soepel, ook onder lage tafels en onder het bed. Alleen langs plinten gaat niet geweldig, dan mist ie toch de zuigkracht om stof uit de naden en hoeken te halen. Het opladen gaat traag, dus als hij helemaal leeg is, dan wel even geduld voor de volgende actie. Alles voelt robuust aan en het legen, van het kleine resrvoir, gaat snel en gemakkelijk. Hopelijk is dit een trendzetter voor de stofzuigers zodat misschien binnen afzienbare tijd meer krachtiger exemplaren op de markt komen die de stofzuiger geheel gaan vervangen. Nu kan 70% van het werk door de kruimeldief worden gedaan.

BartM1 31-12-2009

Geweldige kruimelzuiger. Dit is onze tweede in huis na de bijzonder goede ervaringen ( nog steeds) met de eerste.
Goed eigenschappen:
- Zuigt veel op met roterende borstel in de zuigmond. Het reservoir zit snel al helemaal vol.
- Wendbaar en licht in het gebruik.
- Makkelijk schoon te maken met de gewone stofzuiger via een speciale opening. Dus geen vieze handen.
- Mooie zware houder waar hij heel eenvoudig in klikt zonder moeilijke bewegingen.
- Twee snelheden van zuigen. Een beetje overbodig gezien de zuigkracht.
- Makkelijk loskopelbare kruimeldief unit met extra borstel en zuigmond.
- Mooi design met goede greep met rubberen nokjes zodat je hem makkelijk even ergens kunt stallen.

Dit model heeft als verschil met het eerdere model:
- Gelukkig heeft men de grote blauwe (laad)lichten in de voet verwijderd en vervangen door een lampje bij de aan-uit schakelaar.
- De aan-uit schakelaar zelf heeft nu meerdere functies gekregen. We vinden de oude schakelaar met drie standen makkelijker.
- Verlichting in de voet. Je ziet nu nog beter al het vuil liggen. Heel praktisch.
- Beter accu.

Maar het belangrijkste is toch wel dat je moet beseffen dat met al zijn kwaliteiten het nooit een vervanger is voor een echte stofzuiger.
Het blijft een mooie en makkelijke kruimeldief.