Philips DailyDuo FC6161 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DailyDuo FC6161 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Technocraat 30-07-2015

Stofzuiger is mooi, handig en zuigt redelijk goed. Maarrr... accu is binnen 2 jaar versleten en kan niet vervangen worden. Dit maakt dit product direct waardeloos. Een product van Eur 112,-- moet toch minimaal 10 jaar meegaan.

Pietpuk 31-07-2015

Wij hadden dit issue ook, net binnen 2 jaar. Na contact met philips en nieuwe gekregen. Top service dus.

Myrthe26 29-04-2014

Dit is geen stofzuiger, maar een kruimeldief op een steel. Vergis je niet in wat je koopt! Prima om af en toe een kruimel op te zuigen, maar niet om te gebruiken als stofzuiger om je huis mee te stofzuigen!!

Pietpuk 08-03-2014

Stofzuiger iets korter dan 2 jaar in gebruik nu. En hij doet het eigenlijk niet meer. Hoge stand sloeg hij al een tijdje of, maar nu doet hij ook niet veel meer in de lage stand.
Verder waren de rubber wieltjes erg snel versleten, waardoor hij steeds meer herrie ging maken op de plavuizen.

Op zich vind ik nog steeds dat het een prachtig handige stofzuiger is, maar de duurzaamheid is echt slecht en het gebruiksgemak is ook steeds verder afgenomen, nu dus zelfs slecht.

Zal eens kijken of dit nog binnen de garantie gaat vallen.

ivy1 21-04-2013

Ik gebruik hem zelf als 2de stofzuiger op de bovenverdieping om even snel elke dag de kattenbakkorrels en haren mee op te zuigen. De losse kruimeldief is echt helemaal geweldig voor mijn witte trap en daarmee haal je de haren in no time weg. Ik zou hem zelf niet als "volwaardige" stofzuiger gebruiken want daar vind ik hem niet krachtig genoeg voor. Ik heb ook wel gelezen dat mensen hem daarom tegen vinden vallen. Mijn mening is dan ook dat hij voor "erbij" zeer geschikt is. Een zeer luxe kruimeldief eigenlijk. Vormgeving super en het draadloze maakt het zo makkelijk om hem even te pakken. Ik vind het een ideale aanwinst!

Anoniem 22-04-2013

ik vindt hem (achteraf) helemaal niet zo geweldig in de hand liggen om er (los) goed mee te kunnen zuigen; nogal lomp. ''Holle'' mondstuk, werkt ook niet zo goed. Ik ken betere.

Arno77 30-03-2013

Op zich was ik heel tevreden met mijn FC6161. Het apparaat werkte op een laminaatvloer beter dan verwacht. Ik vind wel dat het gebruikte materiaal niet erg krasbestendig is (net als de afstandsbediening van mijn Philips LED TV), al na het eerste gebruik waren er duidelijk gebruikerssporen te vinden.

Bij het legen van het apparaat vergat ik nog wel eens eerst het filter te verwijderen. Zodra je het reservoir op zijn kop hield, viel dan direct het filter eruit (vandaar de 3 voor gebruiksgemak), met het vuil eroverheen. Nu heb ik dat altijd op tijd gezien en het filter nog uit de prullenbak kunnen vissen.

Mijn vrouw had echter hetzelfde probleem en heeft dit niet opgemerkt. Na het legen heeft ze de stofzuiger dus per ongeluk zonder filter in gebruik genomen. Als gevolg vuil in de motor, een brandlucht en dus een onbruikbare stofzuiger.

Balen natuurlijk. Ik heb contact met Philips opgenomen, via de chatfunctie op de website. Vol goede moed mijn probleem uitgelegd en aangegeven dat ik een nieuwe kruimeldief bij het apparaat wilde bestellen.

Dit bleek echter onmogelijk, ik kan het apparaat dus bij het vuil gooien. Vandaar een 1 voor duurzaamheid.

Markluc 02-03-2013

Na mijn 'klacht' op kieskeurig dat de oplader binnen 2 jaar kapot is gegaan, plaatste Philips een reactie, dat er 2 jaar garantie op zit (ik dacht maar 1 jaar).
Ik heb dus Philips gebeld om een oplossing te vinden, en in eerste instantie wilden ze me een compleet nieuw apparaat opsturen! Dit overtrof duidelijk mijn verwachtingen.
Helaas bleek hetzelfde apparaat momenteel niet op voorraad te zijn, en ik kon op een andere oplossing wachten, OF ze zouden alleen een nieuwe oplader sturen.
Dat leek mij ook een zeer goede oplossing. Ik heb de stofzuiger bijna 2 jaar met veel plezier gebruikt, dan hoeft Philips mij toch geen hele nieuwe te geven als alleen de oplader defect is?
Dus, ze sturen nu een nieuwe oplader en voet op, en daar ben ik heel blij meer.

Ik voel me door Philips serieus genomen en zeer goed behandeld! Ik kan dit apparaat van Philips door deze ervaring alleen nog maar meer aanbevelen.

Markluc 18-02-2013

Ik heb de FC6161 nu sinds mei 2011 in gebruik (zie eerdere review), iets minder dan twee jaar dus, en ik heb sinds kort problemen met opladen. Het lampje gaat niet meer branden, dus ik denk dat-ie ook niet meer oplaadt. Geen spanning op het oplaad-contact in de voet. Garantie voorbij, dus: openmaken. Ik heb me tot de laad-voet beperkt. Hier en daar voltage gemeten, en toen was er plotseling weer spanning. Niets vreemds te zien Dus alles weer dichtgemaakt en hij werkte weer. Helaas, twee weken later dus weer geen laad-lampje. Ik weet helaas nog niet of het aan de lader ligt (kost tussen 10,- en 15,-) of aan de oplaadelectronica in de voet. Maar. minder dan 2 jaar gebruikt en nu kapot! Mag niet! Duurzaamheid krijgt nu dus een 5 van mij.

dotch 17-02-2013

Ik heb dit apparaat een kleine 2 jaar geleden gekocht toen ik wat slecht ter been raakte en onze baby nog in de kinderstoel zat. Hij doet het al die tijd prima. Mooi design en een innovatief praktisch ontwerp. Het legen van het stofreservoir is even prutsen, maar te doen. Het apparaat zou naar mijn mening nog beter zijn als er wegwerpzakjes in zouden kunnen. Dit apparaat maakt het leven voor iedereen makkelijker en is ideaal voor ouders met kleine kinderen en mensen met beperkingen. Voor de grote klussen blijft een gewone stofzuiger echter noodzakelijk.

osito 08-01-2013

Een stofzuiger tegenwoordig gebruikt zomaar 1000 tot 1600 watts aan vermogen. Een stofzuiger op accu kan dus eigenlijk helemaal niet. Zelfs niet als die een 100 Watts verbruikt (zoals deze philips dus) wat voor een accu HEEL VEEL is. Dit kan dus niet fatsoenlijk werken! Dacht ik.... FOUT!! Ik begrijp er niets van, maar dit ding werkt PERFECT! En doet nauwelijks onder voor een siemens 1400 Watts. Misschien dat de meedraaiende borstel er mee te maken heeft, geen idee, maar dit is een absolute aanrader. Accu gebruikerstijd ook zeer goed. Staat hier nu in een hoekje van de kamer, en de gewone stofzuiger komt de kast niet meer uit. GEWELDIG DING!!

nkb 17-08-2012

IK vind het een geweldige stofzuiger. pluspunt is zeker dat als je even je handen vrij wilt hebben je hem gewoon rechtop kunt zetten Daarnaast zuigt hij goed op parket, laminaat We hebben een vloerkleed en dat is ook geen enkel probleem. De auto even uitzuigen, dit apparaat doet het. Het is een echte aanrader

Anoniem 27-06-2012

Wij hebben nu 'nieuw' deze Philips FC 6161/02, verm. 16,8 Volt en de Electrolux ZB 9202, verm. 12V. Sinds 2 1/2 jr ook een Bosch BBH Move2, 14,4 Volt. Deze laatste is nu afgevoerd daar de batterij-capaciteit het al 3 keer heeft laten afweten. De Philips is absolute topper mbt de zuigkracht. Zelfs uit de vloerbedekking van een kamer welke onlangs nog was gestofzuigd met een goede, 220V zuiger, haalde deze er nog heel wat fijn-stof uit! Lijkt wat solide-lomp, maar ligt toch lekker in de hand tijdens zuigen. Makkelijk is de parkeerstand. Iets minder flexibele zuigmond. In tegenstelling tot opmerking in ander review, heeft dit type weldegelijk een (zeer gemakkelijk uitneembare) rolveger. Qua prestaties, een absolute aanrader ! Met duurzaamheid nog geen ervaring.

peterpuk 03-06-2012

Een stofzuiger. Je zou zeggen dat daar niet veel over te vertllen valt. Maar wij kampen (net zoals de meeste mensen denk ik) van erg veel stof in huis.
Verder hebben we 2 kleine kinderen die veel kruimelen tijdens het eten.
Elke keer de normale stofzuiger tevoorschijn halen is toch een hoop gedoe.
Daarom gekozen voor dit type stofzuiger. Voor het dagelijkse stof-kruimel zuigen is hij goed genoeg.

Na 5 minuten zuigen is het verbazend hoeveel stof hij alweer heeft verzameld. Even leeggooien en weer wegzetten.

Een normale stofzuger blijf je ook wel nodig hebben, het is geen vervanger.

Wat ik een nadeel vind is dat de kruimeldief best wel zwaar is, waardoor de kruimeldief wat lastig te hanteren is. Voordeel is dan weer dat hij best krachtig is en op de lagere stand voldoende zuigt met de steel.

Verder vind ik het ook een nadeel dat de filter snel vol zit met stof, waardoor hij slechter gaat zuigen. Het komt er op neer dat je hem dagelijks moet legen en de filter om de paar dagen weer moet schoonmaken met een normale stofzuiger.

Een ander nadeel is dat het lakwerk kwetsbaar is. Ik verwacht dus ook niet dat hij lang mooi zal blijven.

Ondanks de nadelen vinden wij het een fantastisch apparaat die ons een hoop tijd en ergenis bespaard.

Ons huis heeft eigenlijk alleen plavuizen en laminaat, waarvoor dit apparaat dan ook zeer geschikt is. Als je veel vloerbedeking hebt, verwacht ik niet dat het resultaat zo goed zal zijn als wat wij ervaren.

Fantastische aankoop!

frederique47 11-09-2011

Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Wat mij betreft: had ik een dergelijke stofzuiger maar veel eerder aangeschaft. Het was altijd een rotklus om te stofzuigen; bukken, slepen, stekker er in, monden verwisselen, verplaatsen, weer stekker er in, etc. En dat twee keer per dat omdat ik honden heb die veel verharen. Mijn oude stofzuiger gebruik ik nu enkel nog wanneer er iets grof gezuigd moet worden.
Omdat de daily duo snoerloos is ben ik in no time door het huis heen, voor de trap en de meubels even de kruimelzuiger pakken en klaar is kees. De zuigkracht is op een gladde vloer in normale stand ruim voldoende, op de vloerbedekking (1 slaapkamer) zet ik hem op max. Tot nu toe blijft de zuigkracht continue en is niet aan kracht verloren, vandaar ook een tien bij duurzaamheid.
Ik heb zelf voor deze philips gekozen omdat er geen roterende borstel in zit (heb deze ook niet nodig op gladde vloeren) en het gemakkelijker is om de hondeharen die in de borstel blijven gemakkelijker zijn te verwijderen. Je moet wel iedere dag de stofbak legen maar dat is alleen een kwestie van naar de prullebak lopen.
Absoluut aan te raden voor dierenvrienden, mensen die opzien tegen deze dagelijkse klus of waarbij het gesleep van een normale stofzuiger lichamelijk moeilijk is. Er zijn natuurlijk ook andere goede merken, orienteren voordat je iets koopt kan natuurlijk nooit kwaad.

Markluc 03-05-2011

Ik zocht iets om regelmatig even de vloer rond en op de tafel te zuigen, aangezien mijn kleine kinderen nog wel eens wat knoeien en kruimelen.
Steeds de gewone stofzuiger pakken, snoer etc. was meestal niet iets te veel moeite.
De Philips PC6161 doet precies wat ik ervan verwacht, het eruit kunnen halen van de losse kruimelzuiger is geniaal om even een stoel of op de tafel te kunnen zuigen.
Zuigkracht is prima, het even neer kunnen zetten (bijv. om de kruimeldief eruit te pakken) is briljant.
Kortom een prima produkt, Philips waardig.
Schoonmaken is te doen, alleen misschien het schoonmaken van de filters - een grof filter (waaraan stof blijft kleven) en het papieren filter (het fijnere stof) is een beetje gedoe, maar dat hoeft ook niet elke dag.
Zoals meerdere mensen melden: ik gebruik beide apparaten op gladde oppervlakten en dat werkt in ieder geval zeer goed, ook grotere oppervlakten zoals vloeren.
Ik kan dit apparaat (deze apparaten) van harte aanbevelen!

Officiele reactie van Philips Nederland 19-02-2013

Beste Markluc,

Vervelend te horen dat de FC6161 niet meer naar behoren oplaadt. Op Philips producten heeft u twee jaar garantie. Ik wil u dan ook aanraden even contact met ons op te nemen om te kijken hoe we u het beste van dienst kunnen zijn, zodat u weer volledig gebruik kan maken van de FC6161.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare

mme07 01-05-2011

Wij hebben de stofzuiger nu 2 weken en mijn vrouw is er waanzinnig blij mee.
Geen snoer dat altijd ergens achter haakt niet zwaar maar gewoon perfect echt een topper deze combinatie van Philips.
Zuigt geweldig,moet er wel bij zeggen wij hebben in het gehele huis HARDE vloeren hoe het op vloerbedekking gaat weet ik niet.

Almerian 18-03-2011

Ik heb deze gekocht ter vervanging van een normale oude Philips stofzuiger.
Ik zal met mijn oude stofzuiger vergelijken.
De stofzuiger wordt gebruik in een 3 kamer appartement.

Positieve punten:
- zuigt goed
- twee in 1 concept is handig
- batterij gaat lang genoeg mee om het hele appartement te stofzuigen
- geen snoer tijdens gebruik

Negatieve punten:
- voelt zwaar aan tijdens het stofzuigen, je voelt het in je pols bij gebruik. Dat is niet gezond.
- kan niet zuigen onder bijvoorbeeld bed door omvang motorgedeelte laag in de steel. Dat gaat bij de oude wel gemakkelijk.
- door gewichtsverdeling wil de zuigmond wel eens kantelen waardoor je lucht zuigt in plaats van stof
- Ziet er na 1 rondje appartement al uit of ie een jaar gebruikt is (heel veel krassen)
- Legen van het reservoir leidt tot een stofwolk (kan mijn onhandigheid zijn, maar geef mij maar een ouderwetse stofzak).
- ik kan in de handleiding en op de Philips site geen informatie over batterijvervanging vinden. Dat betekent dus dat dit een wegwerpproduct is (2-3 jaar levensduur). ter vergelijking: Mijn oude gaat al 15 jaar mee.

Al met al is de gebruikservaring een tegenvaller.
Als kruimelzuiger te zwaar en als stofzuiger slecht voor de polsen door het gewicht en/of of de gewichtsverdeling en gaat veel korter mee als een oud model stofzuiger.

KeesB 09-03-2011

Absoluut een top apparaat! Zeker in mijn situatie.
Ik heb vier poezen en daardoor bijna dagelijks pluizenbolletjes over de laminaat vloer warrelen.
Voorheen dus dagelijks die grote zware stofzuiger uit de kast en huis door, trap op, trap af, weer in de kast.
Nu met deze nieuwe huisvriend(in) is dat een klusje van niets meer. Het is degelijk, zuigt prima, kruimelzuiger met één simpele beweging te pakken en terug te zetten en is ook nog eens bijzonder mooi vorm gegeven.
Ja, echt een TOPPER van Philips !

4Reload 26-01-2011

Sinds een paar dagen in het bezit van deze stijlvolle moderne kruimeldief met steel.

In de normaal stand zuigt de FC6161 al goed, maar in de 'max' stand krijg je net even dat extra vermogen.
Apparaat is makkelijk schoon te maken en past goed op
de houder waar je geen schroef voor in de muur hoeft te draaien. Wanneer je de kruimeldief even apart wilt gebruiken blijft de steel netjes staan (zonder steun).
De kruimeldief kan je met één hand uit de steel verwijderen om even de bank te doen (dat is wel anders bij de Electrolux Ergorapido...).

Verder doet hij ook mee met de mileu hype want de oplader stopt met opladen wanneer de batterij vol is
en blijft dus niet doorladen (zacht wit lampje geeft aan of hij aan het opladen is).

Als ik dan toch één minpuntje moet bedenken is dat de extra hulpstukjes voor de kruimeldief in de voet van
de oplader zitten. Wanneer je dus bij de bank bent en het stofvoetje nodig hebt moet je even terug. Maarja zonder maakt hij ook wel schoon...