Philips EasyLife FC8132 zwart, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyLife FC8132 zwart, paars op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,1

linda1988 28-02-2014

Met deze stofzuiger dachten wij een 2,5 jaar geleden een goede koop te hebben gedaan.
Dit valt echter ontzettend tegen!!
De borstel van het opzet stuk wordt snel slecht, het oprollen van het snoer gaat steeds moeilijker, de stang laat zich nauwelijks nog maar in lengte instellen (het knopje zit vast of klikt juist helemaal niet vast), hij geeft steeds sneller aan dat hij vol zit, verliest zijn zuigkracht, de wielen gaan piepen en wanneer je hem gebruikt bij laminaat beschadigd hij de plak plinten. Kortom hij bevalt totaal niet en het wordt steeds frustrerender om hem te gebruiken.

Wij hebben geen katten, honden of kinderen en alleen vloerbedekking op de de trappen, dus hij wordt niet eens intensief gebruikt.

Ondanks dat de stofzuiger toen der tijd €120-€130, zijn wij na 2.5 jaar al sterk aan het twijfelen om afscheid van deze te nemen en een nieuwe te kopen!

cormick1 01-03-2014

Zoals je bij de overige reviews kunt lezen is alles slecht bij deze Philips stofzuiger, Maar ze wassen hun handen in onschuld, tegen adviesprijs kun je een andere kopen, echt belachelijk voor woorden hoe de klantenservice hiermee om gaat.
Opvallend dat de klachten allemaal op hetzelfde neerkomen en dan nog volhouden dat het geen fabrieksfouten zijn.
Voor mij is het zeker de laatste Philips!!

Dimitri75 21-10-2013

Na 15 met onze vorige philips stofzuiger gedaan te hebben vanzelfsprekend weer voor een philips gekozen. Helaas lijkt deze in kwaliteit niet op wat we van dit merk gewend zijn. Na twee maanden een afgebroken tussenstuk van de slang. Dit na gewoon rustig gebruik. Zuigkracht is na 1 vol filter ongeveer nog 20 procent van de kracht bij aanschaf. Filter vele malen geprobeerd te reinigen maar mag niet helpen. Geeft continu een vol filter aan en lijkt een soort vaccuum te zuigen. Als ik de von nog zou hebben had ik hem teruggebracht.

skeijzers 05-08-2013

Zeer tevreden over deze stofzuiger! Totaal geen probleem met zuigkracht verlies of veel lawaai. Makkelijk te legen en schoon te maken. Rolt netjes door het huis en geen problemen met dat de stofzuiger op zijn kop rolt zoals eerder genoemt. Enig minpuntje: ik heb huisdieren en de haren blijven in het plastic netje vast zitten. Met legen vallen die niet uit het reservoir en moet je het netje losmaken en de haren er uit halen. Verder top product van philips, zou geen andere willen.

cormick1 06-08-2013

Philips heeft vele topproducten alleen niet de FC8132, gezien de overige reacties zou je bijna denken dat je een ander type zou hebben.

aka47 19-04-2013

Hallo mensen ik heb de stofzuiger nu 2 maanden hij valt erg tegen loopt zwaar geleid niet acher je aan trekt hem vaak op de kop ,het geluid is enorm wel even oorbeschermers op zetten !de verstelbare buis werkt ook niet meer waarschijnlijk zit er stof in de vergrendeling ..de voorste zwenk wiel beschadigt de houten drempels zit een rand aan ..ik heb het inmiddels weg gevijlt ..maar hoort eigelijk niet kortom slechte machine .

Officiele reactie van Philips Nederland 24-04-2013

Beste aka47,

Vervelend te horen dat je niet tevreden bent over deze stofzuiger. Wij nemen graag contact met je op over deze zaak. Zou je je e-mailadres en telefoonnummer willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1277266296 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling. Vergeet ook hier niet het referentienummer te vermelden.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

cormick1 21-01-2013

Ondanks dat ik een Philips gebruiker ben:
wat een verschrikkelijke prutsmachine is dit.
Alles wat je verwacht van een stofzuiger heeft deze niet!
In het gebruik erg zwaar, draaiwieltje voor werkt voor geen meter door het gewicht en beschadigd ook nog een keer de laminaatplinten, stofzuiger loopt niet soepel met je mee waardoor deze gauw tegen de meubels aanbonkt,grote wielen draaien zeer matig, draaitop werkt geheelniet naar behoren, slang te kort en erg stug, gebruikshoogte voor mensen rond de 180 cm te laag, parketborstel heeft verkeerde hoek voor gebruiksgemak.Zo kan ik nog wel door gaan.
Spijt, spijt, spijt!!!

r.kneyber 12-01-2013

Op internet kun je heel veel negatieve recensies lezen over deze bezem die er uit ziet als een stofzuiger.

De eerste keer dat je er mee stofzuigt, en de tweede keer, weet je niet wat overkomt. Wat een zuigkracht. Maar helaas, bij de derde keer werkt de motor als een gek, maar zuigen doet hij niet meer. Stofzuigen wordt zo meer bezemen. Een beetje het stof heen en weer duwen. Ach, dat heeft ook z'n charme.

Het probleem zit hem in de HEPA-filter. Die raakt heel snel verstopt omdat er geen zak in het apparaat zit. Daardoor trekt de motor geen lucht meer aan. Sommige mensen kammen daarom het filter uit met een aardappelschilmesje om het schoon te krijgen (a 1 uur) dan doet hij het (10 minuten). Wat bij mij hielp is om het filter een uur in het water te leggen. Dan 24 uur laten drogen en daarna zuigt hij weer (1x keer dan).

Mocht je ook in het bezit zijn van deze prijzige bezem wees dan niet getreurd:

1) Je kan hem altijd nog inzetten als verwarming, want binnen no-time blaast hij helse hoeveelheden hete lucht door je huis en in je gezicht (hij blaast naar boven). Aanrader voor als je astma hebt!

2) Als je je huis te fris vindt ruiken (dat is voor mietjes) dan heb je geluk. Na een paar minuten heeft een intense muffe lucht zich eigenaar gemaakt van de ruimte. Een studentenhuis is er niets bij.

3) Stofzuigen is lekker rustig, want je kan bij dit apparaat werkelijk niemand meer verstaan. Een prima wapen tegen informatie-stress. (Niet stiekem gaan twitteren in de tussentijd). En hij zuigt zo slecht dat je uren bezig bent. In dit geval is dat een bonus.

4) Eindelijk weer eens apparaat die je elke dag een uur moet onderhouden. Dat is de goede oude philips die we kennen.

Die rode (met zak) schijnt beter te zijn. Maar eerlijk gezegd durf ik het niet meer aan, zo'n Philips.

Ongetwijfeld komt er straks een vriendelijke reactie van de Philips-helpdesk hieronder te staan. Alle vriendelijkeheid ten spijt, adviseer ik om met een wijde boog hieromheen te lopen.

FrisoW 08-09-2013

dit komt mij zeer bekend voor. deze stofzuiger gekocht omdat ik dacht dat de oude rode het niet meer zo goed deed. die bleek achteraf verstopte te zitten. maar deze philips zonder stofzak is nu eens een echte kat in de zak. waardeloos.... wordt loei heet en je veegt ermee.

Officiele reactie van Philips Nederland 11-09-2013

Hi r.kneyber en frisow,
Helaas kan ik niet achterhalen hoe ik jullie het beste kan helpen. Jullie geven beiden aan dat jullie een zakloze stofzuiger hebben, terwijl de FC8132 wel een stofzak heeft.

Algemene tips over de problemen die jullie omschrijven kunnen jullie hier vinden:

Aarzel voor preciezere ondersteuning niet om contact met mij te zoeken. Met groet,
Jeroen - Philips Webcare (facebook.com/PhilipsNederland - @PhilipsCare_NL)