Miele S 6230 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 6230 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Revieuws1977 04-03-2014
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Een hele fijne stofzuiger welke volledig aan onze verwachting voldoet.
Echter een groot minpunt, de voet, hij glijd waardeloos over het parket en de plavuizen.
Het is net of de borstels aan de onderzijde te kort zijn.
Hij schuurt over de grond ongeacht welke zuigvermogen je gebruikt.
Over t kleed gaat het wel goed tenzij je het vermogen terug schroeft.

Een aanrader maar koop er wel een andere voet bij!
Of beter lMiele lever er een goede voet bij.

De machine is een goed cijfer waard maar vanwege de voet toch een laag cijfer

ggommeren 03-01-2014
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Tot op heden hebben we altijd Miele stofzuigers gehad vanwege de goede prestaties en kwaliteit.
De Miele S6230 HEPA stelt ons echter zwaar teleur. De aan en uit knop is nu voor de 2e maal binnen 1.5 jaar stuk. Daarnaast maakt de stofzuiger een hard fluitend geluid. Twee maanden nadat de stofzuiger gerepareerd is, weer precies het zelfde liedje. Daarnaast zuigt de stofzuiger nu na een tijdje ook niet meer en dat terwijl de zak leeg is en er pas een nieuw filter op zit.

Andreas675 25-10-2014

wij hebben het zelfde probleem, voor de tweede keer is de aan uit knop kapot, wat erger is dat dan de deksel omhoog komt en er dus valse lucht gezogen wordt. De zuigkracht valt dan sterk terug. De eerste keer werd dit onder garantie opgelost, nu na een half jaar weer het zelfde probleem. Ik denk dat er een ontwerp fout in deze stofzuiger zit. Ik heb er in ieder geval niet veel vertrouwen meer in

Officiele reactie van Miele 08-01-2014

Wij betreuren het dat u deze ervaring met uw stofzuiger hebt en willen dat dan ook graag voor uw oplossen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres en telefoonnummer in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

ggommeren 23-01-2014

9 januari mijn contact gegevens gestuurd naar Miele. Tot op heden geen enkele contact gehad met Miele.
Dus niet alleen de kwaliteit stelt me teleur,nu ook de service.
Mile, als je hier meldt dat het issue opgelost gaat worden, kom dan ook je afspraak na.

rlw 03-05-2013
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Na 6 maanden ging de motor kapot, opgestuurd en werd gemaakt onder garantie. Prima!

2 weken later ging de kabeltrommel kapot, weer opgestuurd en toen kreeg ik een offerte van 108 euro!

"De stofzuiger is niet gebruikt voor normaal huishoudelijk gebruik en dus geen garantie!"

Dus wees gewaarschuwd: zuig geen zand, gruis, haren of wat dan ook op, want dat is niet goed voor de machine.

De klantenservice is ook een flop wat dat betreft.
"Miele. Er is een betere", wat een onzin. We hebben van ellende een ding van 40 euro gekocht bij de Makro en die doet het prima.

NIET KOPEN!

mcath78 22-07-2012
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Sinds een paar dagen trotse eigenaar van de Miele S6230. Had hiervoor een Siemens. Wat een wereld van verschil! Zuigt licht en gaat als een trein. Op de laagste stand zuigt hij nog alles weg! Heb hem nog niet op volle toeren hoeven gebruiken. Met mijn 1.78 is de slang lang genoeg. Hij rolt super over de vloer. Kortom; wil nooit meer een andere! Begrijp nu waarom je iets meer betaalt voor een Miele, dan heb je ook iets!

allium 29-05-2012
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Wat een superding! Vanwege nekklachten wilde ik een lichtgewicht stofzuiger, maar wel krachtig. Wat rolt deze heerlijk door het huis, wendbaar, goede zuigkracht! Voor mijn lengte (1.76) hoogte van de stang ook heel goed. Al met al een prima koop! Enige minpuntje is dat de accessoires niet in het apparaat zitten, maar dat neem ik graag op de koop toe!

liesje1963 05-03-2011
Geschreven voor: Miele S 6230 zwart

Ik heb ontzettend gezocht naar een stofzuiger die in mijn huis past. Ik heb verschillende stofzuigers in huis gehad en weer geretourneerd of verkocht omdat ze te groot was (de Henry van Numatic waar ik toch de telescopische buis bij miste) of de marmoleum vloer beschadigden met de wielen (je moet zwenkwielen hebben met een kwetsbare vloer en dan vallen er een heleboel af) en/of een hoop herrie maakten. Uieindelijk kwam ik toch uit op een Miele die ik eigenlijk niet wilde omdat ze zo ontzettend zwaar zijn. Maar deze heb ik op de weegschaal gezet en weegt 5 kg. De stofzuiger rijdt zeer soepel over de vloer heen, is in verhouding stil voor zover stofzuigers stil kunnen zijn en heeft wel voor zover ik kan beoordelen de kwaliteit van een Miele. Snoer rolt soepel op en is lang genoeg voor mijn huis. Verder klein en compact en de hulpstukken kunnen als je wilt op de slang bevestigd worden. Met dank aan alle reviews die ik eindeloos nagelopen heb.

Kaaskopje 10-01-2013

Voor een bejaard familielid heb ik een Miele S 6230 gekocht. De handleiding was duidelijk maar ik begrijp niet hoe dat rechthoekige (motor)filter vervangen moet worden.Die zitten bij de set van 4 stofzakken en moeten bij iedere vervanging van de stofzak ook vervangen worden. Nu kon ik wel het gehele filter verwijderen maar kon het niet open krijgen omdat ik bang ben iets af te breken. De filterbehuizing heeft aan de bovenzijde een lichtblauwe kleur. Vraag: Kan dit geopend worden of moet er een geheel nieuw filter worden gekocht?

Officiele reactie van Miele 14-01-2013

Naar aanleiding van de review van Kaaskopje kunnen wij u zeggen dat het Hepa filter in zijn geheel vervangen dient te worden.

Miele Nederland Webcare