Bosch BSGL52235 zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BSGL52235 zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ingridbr68 11-02-2014
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Ik heb deze stofzuiger nu 2 jaar en op zich bevalt hij goed. Minpunten: soms klapt de stang ineens een stuk naar binnen, erg irritant. En ik vindt de stofzuiger beter zuigen op harde vloer dan op vloerbedekking. Op vloerbedekking blijft er nog wel eens een draadje of pluisje hangen aan de borstel en laat dan elders weer los. Beste is dan om de slang uit de buis te halen maar dat moet eigenlijk niet nodig zijn voor zo'n pittig geprijsde stofzuiger.

Sander472 13-12-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Na een jaar werkte de vergrendeling van de zuigmond niet meer. Dus klapte de borstel steeds in op het parket. Hebben dat met ducktape verholpen....:-(

Ook rolt t snoer niet meer in. Jammer. In het begin was ik erg blij met de stofzuiger. Heb m nog geen twee jaar, maar kan de bon niet meer vinden. Ik zie hier dat er twee jaar garantie op zit. Ik ging uit van 1,
zonde.

Officiële reactie van Bosch 16-12-2013

Beste Sander472,

Wij geven 2 jaar fabrieksgarantie op kleinhuishoudelijke apparatuur. Als je de aankoopbon niet meer hebt nemen wij de productiedatum als aankoopdatum. Kijk even na of je nog gebruik kunt maken van de garantie. De productiedatum kun je vinden in het Fd-nummer op het typeplaatje. De eerste 2 cijfers staan voor het jaar van productie, tel er 20 bij op, en de laatste 2 cijfers geven de maand van productie aan.

Consumentenzaken Bosch

BvU 08-03-2013
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Na 2 jaar zuigt hij valse lucht waardoor er heel veel zuigkracht verloren gaat. De steel blijft meestal niet stevig meer vast zitten. Tevens rolt het snoer amper meer op. Ben niet meer blij met deze aankoop.

R Kroesbergen 16-03-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Stofzuiger nu bijna 2 jaar in bezit en moet zeggen dat hij me erg tegen valt We hebben steeds problemen met het snoer Het begint eerst gedraait als een wokkel te worden Daarna rolt het snoer niet meer op Ik heb hierover geklaagt bij bosch maar geen reactie gekregen Ik heb de kabel met trommel vervangen (orginele) en nu een half jaar later weer het zelfde probleem

AJP1970 16-02-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Ruim een jaar geleden op zoek gegaan naar een nieuwe stofzuiger en gekozen voor deze Bosch vanwege het lange snoer, de stille motor en zuigkracht. We zijn er 13 maanden heel erg blij mee geweest en heel erg tevreden geweest over onze koop, totdat na 13 maanden de stofzuiger ineens helemaal niets meer deed. De stofzuiger is naar de reparatiedienst geweest en de motor bleek volledig "dood" te zijn. Vervangen was duurder dan een nieuwe stofzuiger kopen. Weg 175,00 Euro, slechts 13 maanden plezier gehad van deze prettige machine. Voor ons geen Bosch meer, wij gaan weer voor een goedkope Bestron, de vorige van Euro 39,00 heeft het ruim 10 jaren volgehouden, daar kan Bosch nog wat van leren.

L1007 01-02-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Een lichte en flexibele stofzuiger. Zeer makkelijk in gebruik en maakt goed schoon. Doordat de stang in te schuiven is, is de stofzuiger goed op te bergen. Enig nadeel is dat de stang iets langer had gemogen. Tijdens het stofzuiger ben ik geneigd iets voorover te staan. Daarnaast had ik graag een ronde borstelmondstuk erbij geleverd gehad.

ROBBOSCH 29-01-2012
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

De Bosch 52235 gekocht vanwege prijs (150 euro), compactheid en lange snoer (actieradius 15 mtr.). De bovenverdieping (slaapkamers, badkamer, gang) kan ik nu in 1 keer stofzuigen zonder de stekker om te steken. Het automatisch oprolsnoer werkt prettig en rolt goed op. Beter dan mijn oude Miele die met een knop bediend moest worden om het snoer op te rollen. Verder is de stofzuiger zeer wendbaar dankzij 4 zwenkwielen. Handig is ook de telescoopbuis, alhoewel deze iets langer had gemogen. Het geluid in de middenstand (vloerbedekking) is zeer acceptabel, maar in de parketstand en hoogste stand maakt de Bosch wel erg veel kabaal. Verder is het jammer dat er geen plumo meegeleverd wordt. Deze stofzuiger is beslist geen miskoop, alhoewel ik over de duurzaamheid geen oordeel kan geven.

Marie-Th. 12-06-2011
Geschreven voor: Bosch BSGL52235 zwart, wit

Deze stofzuiger aangeschaft vanwege de positieve beoordelingen op internet. Niets is minder waar: een zeer makkelijk hanteerbaar apparaat. Licht, je tilt hem zo de trap op en beweegt zich makkelijk door de kleine wielen en draaibare aansluiting van de slang op het apparaat. En de lengte van het snoer: lang! Heerlijk om nooit meer tijdens het zuigen van stopcontact te hoeven wisselen.
Makkelijk staand en liggend op te bergen door het plaatsen van de slang op het apparaat.
De zuigkracht is fantastisch: op het tapijt kom je met de hoogste stand geen centimeter vooruit! Op harde vloeren is dit ideaal. Wel maakt het apparaat op de hoogste stand behoorlijk wat lawaai. Maar bij een lagere stand, waar mee je ook prima kunt zuigen is hij juist heerlijk rustig. Fijn dat de slang in lengte verstelbaar is en de stootrand voorkomt beschadigingen aan het houtwerk.
Een super stofzuiger die ik bij iedereen van harte kan aanbevelen.

L1007 01-02-2012

De steel tot bovenkant handvat is 130 cm. De slang is 150 cm. Tijdens het stofzuigen blijft de stang netjes in positie.

mvg,Laura

Annemoeke 21-12-2011

Ik lees ook in diverse reviews dat de steel nogal kort is, maar nergens hoe lang deze dan is. Wilt u dat voor mij opmeten?
En hoe lang is de slang?
Heeft u geen problemen dat dit snel inschuift terwijl je dit niet wilt?
Alvast bedankt voor uw antwoord!