Miele OptiClean 5000 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele OptiClean 5000 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Chrissy2 12-06-2012
Geschreven voor: Miele OptiClean 5000 blauw

Even een update over deze Miele.
Hij wordt intensief gebruikt en wij zijn er zeer tevreden over. Enorme zuigkracht is variabel in te stellen. De wagen loop soepel en je kan overal bij. Het snoer had wel iets langer gemogen, maar tot nog toe geen problemen gehad. Verder is hij echt handig in het opbergen in de trapkast (stang inkorten en klikken aan behuizing en wegzetten). De onderdelen opbergen in de behuizing vergt wat inzicht, maar is goed te doen. Rest alleen nog te zeggen dat de zuigzakken en filters niet goedkoop zijn. Maar zoek op internet of naar een aktie en je bent een stuk goedkoper uit.

Chrissy2 16-02-2012
Geschreven voor: Miele OptiClean 5000 blauw

Deze stofzuiger gekocht vanwege allergie en ook omdat ik hem erg mooi vond met z'n metallic look.
Na hem nu ruim anderhalf jaar in gebruik te hebben, kan ik niet anders zeggen dan dat het een super stofzuiger is. Hij zuigt echt geweldig (op alle ondergronden, bovendien is de zuigkracht in te stellen en de steel op hoogte verstelbaar. Daarnaast is hij ook vrij stil en dat was met onze vorige (Bestron) wel anders, dat leek wel een straaljager. Dan de misschien wat mindere punten van dit apparaat. Het sluiten van het klepje voor hulpstukken wordt moeilijk als je de hulpstukken niet precies terug doet. Het snoer is niet super lang, had voor mij langer gemogen. Dit apparaat heeft standaard een Hepafilter en het vervangen daarvan kost tussen de € 37,- en € 42,-. Goedkoper is om een filterhouder te kopen en een losse air-cleanfilter daarin te plaatsen. Die zitten in een stofzakkendoos die je bij de mediamarkt kunt krijgen.