Philips SilentStar FC9302 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SilentStar FC9302 blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Hajo 1 06-02-2014

Nu we de stofzuiger een jaar in gebruik hebben vinden we hem zwaar tegenvallen. Zwaar in gewicht, onhandig met slang, manouvreert heel slecht, maakt hierdoor krassen in parket. Draad rolt slecht op (wie bedenkt een platte draad ? komt deze uitvinder van Mars?)Deze stofzuiger is helaas zijn geld niet waard, ondanks dat hij wel goed zuigt. Mijn oude Philips stofzuiger T 510 doet het nog steeds en is handiger in gebruik.

Morsk 06-11-2012

Qua zuigkracht bij laag verbruik en laag geluid is dit apparaat de absolute topper. Helaas al vier keer retour (reparatie en/of nieuw apparaat) omdat snoer niet meer goed oprolde. Daarnaast is apparaat zwaar terwijl je het alleen met je vingertoppen kan dragen in het kopse handvat. Kleine wieltjes volgen slecht, mist draaitop, speling in hard/zacht knop.

Officiele reactie van Philips Nederland 08-11-2012

Beste Morsk,

Vervelend te lezen dat u niet tevreden bent over de FC9302. Het zou niet mogen dat het snoer niet goed oprolt.

Wel is het zo dat een Philips stofzuiger slechts 3 keer wordt gerepareerd voor hetzelfde probleem. Hierna wordt gekeken of omruil mogelijk is. Het zou kunnen zijn dat u de reparatie heeft laten uitvoeren via een detailhandel, waardoor u niet op de hoogte bent van deze regel.

Vriendelijk verzoek ik u daarom contact op te nemen met de Philips klantenservice.

Philips Webcare

perfectionist is de naam 16-07-2012

kleine rectificatie op mijn eerder review; deze stofzuiger heeft wél een parkeerstand op de onderkant en is dus wél rechtop te zetten. Lees mijn uitgebreide review hieronder.

perfectionist is de naam 11-07-2012

ps
heeft geen draaitop, dus je zult de stofzuiger aan de slang méé moeten trekken en manoevreren, hetgeen wel eens funest zou kunnen zijn voor de slang, aangezien die wel wat te verduren krijgt hierdoor. Het is een stevige slang, dus kan wat hebben, maar kan me voorstellen dat hij zou kunnen inscheuren aan onderzijde , vlak bij de 'draaitop' . Maar als je het allemaal met beleid doet, dus rustig aan, zal hij wellicht nooit scheuren, dat weet ik niet.

perfectionist is de naam 11-07-2012

toch maar eens voor een Philips gekozen en waarom?;
hierom;
-lekker stil, ook zonder voet een zacht geluid, ben het dus niet eens met een review dat zegt een hoog schriel geluid te horen; absoluut niet waar; stil is hij
-energiezuinig; gebruikt 1250 watt en levert 2000 watt
-wasbaar hepafilter! dat wél na 2 jaar vervangen moet worden (dat wist ik helaas niet)
-ik wil het lastige zuigen onder meubels nuanceren; helemaal NIET lastig; men houde de stang ietwat scheef, dus draait het wat en je kunt met het grootste gemak onder je meubels zuigen, tenminste ik wel.
-het kliksysteem van de buizen, vind ik heel prettig, want de vorige buis viel steeds uit de slang
-de hulpstukken bij het handvat vind ik heel handig, geen ge-emmer meer met bukken en klepjes opendoen op de stofzuiger zelf.
-zuigt fantastisch, zowel tapijt/matten als harde vloer (die ik heb) heb wel gemerkt dat hij op tapijt nóg stiller zuigt , dat komt vanwege de luchtstroom langs de borstel op gladde vloeren die je hoort, op tapijt zuigt de voet zich als het ware 'vast'.
-de prijs-kwaliteitsverhouding is zéér goed, vind ik, ten opzichte van andere dure stille energiezuinige stofzuigers, als miele e.d.
-voelt allemaal zeer degelijk aan, wél een zware stofzuiger, ook de buis en voet, om bv met 1 hand te zuigen, gaat wat zwaar.
-lang plat snoer, ziet er wat kwetsbaar uit, dwz, een dunne coating? beetje vreemd, zal wel geen ruimte voor zijn geweest. groot bereik dus, dat is prettig.
-voor mensen met allergie; een beste koop, houdt 99,99 % van alle deeltjes tegen. En dat merk ik als allergiepatient heel goed.
-je kunt je online registreren voor een 5 jarige garantie op de motor, maar ik vind dat ze véél te veel van je vragen, je hele doopceel moet je lichten en dat kunnen ze weer voor commerciele doeleinden gebruiken; neem dus een tijdelijk emailadres.
-de luchtstroomregeling op de buis mis ik niet, kost alleen maar zuigkracht en je hebt meer geluid en stofuitstoot, lijkt mij.
-de stofzakken zijn overal verkrijgbaar ook veel generieke, dus imitatie zakken die soms van net zo goede kwaliteit zijn als philips zakken. AH heeft bv de s-bag zakken , 4 voor 5,- euro, een vrij dunne stofzak moet ik zeggen. maar het kan goedkoper en beter.
- de nadelen die de consumentenbond noemt, herken ik niet, wél dat het een zware stofzuiger is, maar dat vind ik geen probleem, je tilt hem toch bijna niet.
-de inhoud van de stofzak is niet 3,5 liter zoals philips beweert, maar 2,9 liter precies.
-trappen zuigen gaat gewoon slecht, tenzij je vanaf beneden een aantal treden doet, hem naar boven tilt en dan vanaf boven de bovenste treden.
-er is in tegenstelling tot wat ik gelezen heb, wél een parkeerstand, maar helaas alleen achterop, niet aan onderkant , zodat je hem niet rechtop kunt wegzetten/parkeren, hij neemt dus veel ruimte in, geparkeerd. Een stofzuiger hoort mijns inziens op zijn achterkant, waar het filter zit, geparkeerd te worden, neemt de minste ruimte in.
-je kunt je ook online registreren met een kans op het winnen van een tv, maar die win je natuurlijk toch niet en ben je wel je privacy kwijt.
-heb je een gladde bv laminaat vloer, dan zuigt hij fantastisch in de laagste stand, zeer stil en zeer weinig energiegebruik dus.
duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen en de consumentenbond helaas ook niet; momentopname. Over een aantal jaren kan dat pas.
hij is nu 2 maanden op proef te gebruiken met 'niet goed, geld terug' van Philips.
-zou eigenlijk naar mijn maatstaven, de best geteste stofzuiger moeten zijn bij de consumentenbond en beste koop.

perfectionist is de naam 11-11-2012

nu een paar maanden in bezit en dus een update;
manouvreert lastig en is flink zwaar, en blokkeert met het voorwieltje op snoer
wat ik een verbeterpunten voor philips vind;
de stang wiebelt op het verlengpunt, daar waar je de stang kan verlengen, speling dus.
en heel belangrijk voor allergiepatienten; het slangstuk dat je in de stang schuift, lekt nogal flink aangezogen lucht en dus stof die gewoon rechtstreeks in je leefomgeving terecht komt, vol allergenen en daarbij maakt dat lek ook nog eens een hoop geluid! HET SLUIT DUS NIET GOED AF. ik vind dit een heel zwak punt van deze stofzuiger en erger me er flink aan.
de draaitop vind ik niet lastig te hanteren.

Samos205 17-03-2012

Helaas, ik heb spijt van deze aankoop. Hoewel de stofzuiger onder de meest gebruikelijke omstandigheden zijn naam eer aandoet (silent star) is hij extreem lawaaiig as je de zuigmond eraf haalt om hoekjes te doen, etc. Hij produceert dan een hoog, gillend, niet te verdragen lawaai. Gevolg is dat ik de hoekjes nu weer gewoon met stoffer en blik doe, zo onverdragelijk is het geluid.
Bij aankoop mankeerde er ook al iets met de telescoopbuis, deze bleef niet staan in de gewenste stand. Hiervoor heeft Philips wel snel een nieuwe telescoopbuis geleverd.
Al met al, ben ik zeer ontevreden. Mogelijk heb ik een maandagochtendprodukt getroffen en pech gehad.

Officiele reactie van Philips Nederland 20-03-2012

Wist u dat u standaard 2 jaar fabrieksgarantie op de stofzuiger heeft?

Wij raden u daarom ook aan om contact op te nemen met de Philips klantenservice op: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). De Philips klantenservice is te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

Philips Webcare

Fam. Moonen 26-07-2011

De FC 9302 stofzuiger 3 maanden in het bezit, onze ervaringen:

- Stil
- Sterke zuigkracht, traploos instelbaar.
- Leuk uiterlijk met felblauw snoer.

- Slang draait niet afzonderlijk, maar je moet telkens het hele apparaat draaien, waardoor de slang vaak achter meubelen blijft haken. Dus geen draaitop op het apparaat.
- Te breed handvat aan/op de slang, wat je vasthoud als je zuigt, waardoor je snel kramp krijgt in je hand.
- Te korte borstelharen, waardoor je vaak strepen/krassen maakt als je bijv. meubelen aan het stogzuigen bent.
- Zuigbuis/telescoop klapt vaak in elkaar als je te hard duwt bij het stofzuigen.
- Door de sterke zuigkracht plakt de zuigmond vaak aan het tapijt vast, waardoor je de zuigkracht terug moet stellen, maar dan is het tapijt niet goed schoon.
- Je kunt de stofzuiger alleen optillen/vastpakken met je vingertoppen, niet met je hele hand.
- Staat wankel op de trap.
- Aan/uit knop te klein/te veel weggewerkt waardoor bedienen met de voet lastig is, je moet de stofzuiger aan/uit zetten met je hand.

Spijt van deze aankoop.

trude 1959 07-06-2011

Stofzuiger aangschaft ivm lage geluidsniveau. Dat is ook prima.
Maar ik vind gewicht te zwaar om de trap te stofzuigen. Geen draaitop vind ik onhandig in gebruik op trap, maar ook voor gewoon gebruik mis ik de draaitop. Ook de(on)wendbaarheid vind ik niet fijn, als je hem achteruit wilt duwen rijdt ie over eigen snoer heen. Kortom, spijt van de aankoop.kijk uit naar een minder zware en wendbaardere stofzuiger.

Keesgeluk 24-12-2010

Prachtig design van Philips. Een stille stofzuiger, dit komt omdat de draaitop (slang naar stofzuiger) volledig is afgesloten. Hierdoor zuigt het apparaat geen valse lucht aan. Grappig is dat het snoer geheel blauw is. Energie zuinig en stil.

perfectionist is de naam 03-07-2012

als ik zo de reviews lees, kom ik tot de conclusie dat er nogal wat nadelen kleven aan deze stofzuiger en vooral de vaste draaitop lijkt me vreselijk irritant, waardoor ook de slang snel kan scheuren, hetgeen ik gelezen heb in een review bij de consumentenbond over deze stofzuiger, slappe slang. Ik was van plan deze st.z. te kopen, maar na het lezen van zoveel nadelen, haak ik af. Nu koop ik gewoon weer een Aldi/Quigg stofzuiger, die zijn heel goed en de stofzakken zijn, heel belangrijk vind ik, heel goedkoop, 5 voor 2,49, fleecezakken met motorfilter, en aangezien je toch vele zakken gebruikt over een aantal jaren, is dat dik geld verdienen. Lang leve de aldi.

marcel14 12-11-2010

ongelooflijk stille stofzuiger,zeker op max met maar 1250W,super veel zuigkracht.het meeste geluid komt nu van de zuigmond(heel hard zuiggeluid).helaas alleen bij ITs te koop.stevige lange metalen buis die had ik nodig voor mijn rug.lekker lang snoer,die je op elk moment weer kan laten oprollen,door druk op de knop.klein minpuntje maar dat zullen meer van deze zuigmonden hebben,als je de stand harde vloer hebt ingesteld,wil de lip die op de zuigmond zit,die wat naar beneden staat,wel eens terugschieten.stofzakjes kosten 7euri per 4stuks.zeer tevreden zou hem iedereen aanraden.prijs bij ITs 199euri en je krijgt tot eind december 30 euri van philips terug