Philips EasyLife FC8142 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyLife FC8142 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,7

Freek-57 21-04-2015

Wat een rot stofzuiger. Heb altijd Philips gehad maar met deze ben ik er klaar mee. Moet na het zuigen? met veger en blik nogmaals aan de slag. Hondenharen en katten haren zorgen dat hij snel verstopt in de slang, kattengrit zuigt hij niet op. Nu ruim een jaar in bezit maar heeft nog niet 1 keer goed gewerkt. Nu maar op zoek naar een echte STOFZUIGER van een ander merk. PHILIPS JE VALT ME GOED TEGEN MET DIT PRODUCT!!!

janbbaren 15-07-2014

Gewoon een goede stofzuiger. Veel zuigkracht. OK, de opvangbak had iets groter gemogen zijn, maar dat kan je al inschatten tijdens de koop. En als je bij het leeg maken gelijk even de filters mee neemt is het een SUPER stofzuiger. Tip wij wassen de filters niet uit maar blazen deze even schoon met een luchtspuitje. En blaadjes of stukken papier moet je gewoon oprapen en niet zuigen.

Louislake 21-02-2014

Je bent beter af met gewoon zakken, leegmaken is vies werkje. Daarnaast zit de filter steeds hopeloos vol. Nu weer zojuist schoongemaakt. Probleem nu en wel het ergste:
Het snoer zit vast in de stofzuiger, gezocht naar koopbon van blokker, maar jammer niet gevonden.
Vraag: hoe krijg ik het snoer er weer uit en dat het ook weer werkt?

Bert 1963 21-02-2014

Deze stofzuiger nu meer dan een half jaar in het bezit en gebruik. Aangezien ik 2 kinderen heb en huisdieren wordt deze dagelijks gebruikt.

Omdat mijn oude Philips er in juni na 10 jaar gebruik er mee stopte, vlug deze gehaald bij de Blokker. Bij aankoop kreeg ik stofzuigerzakken mee, want deze moesten erin. Thuis gekomen is het een zakloze stofzuiger.

Bij het uitpakken viel mij al op dat er geen "borsteltje" meer bij zat, maar dat deze als extra kan bestellen. Jammer, gemiste kans. De oude borstel past natuurlijk niet, want deze buizen zijn dikker.

Het apparaat is makkelijk in de bediening. En in elkaar zetten is zo gebeurd.
Hetgeen waarvoor het ontworpen is en gebruikt wordt:
Voor iedere zuigbeurt maak ik zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft netjes de stofopvangbak schoon, het filter aan de achterzijde en de "pluizen" opvangunit. Een schoon begin zal ik maar zeggen.
Dan het stofzuigen zelf: het apparaat maakt één monotoon geluid. In het begin heb ik het idee dat het niet zuigt en dan lijkt het of het toerental hoger wordt en er meer zuigkracht komt. En dan vooral de nadruk op lijkt.
Het opzuigen van plukken haren heeft die moeite mee. Blaadjes van planten, lukt met moeite. De korrels van de kattenbak die er naast liggen, lukt niet helemaal. De zuigkracht staat op bijna maximum, er zitten geen verstoppingen in de slang oid.
Als ik na het zuigen kijk over de vloer, zie ik nog wat haren liggen (laminaatvloer). Op de kussens van de bank/stoelen gaan niet alle haren mee, ondanks het gebruik van het borsteltje die ervoor gemaakt is.
Er zitten 2 vloerborstels bij, maar bij beide is het resultaat ver onder de maat.

constructie: de buizen en het apparaat maken op zich een solide indruk. Echter de klep waaronder het stofopvanggedeelte zit en je dagelijks moet openen en waar de slang aan vast zit, maakt een indruk dat het er iedere moment de laatste keer is dat het vast blijft zitten.

Kortom: Ondanks dat ik tot op heden altijd Philips zuigers heb gebruikt (en voor de boven etage nog) valt deze mij erg tegen en heb ik spijt dat ik deze heb gekocht.
Voordat je kan beginnen of aan het eind moet je eerst het stofopvanggedeelte reinigen/leegmaken wat weer extra tijd kost.

Het is niet de kwaliteit die ik van een Philips verwacht en ervaren heb tot nu toe. De score is wat hoger doordat de vormgeving (daar ben ik gevoelig voor) wat hoger scoort.

(en Philips hoeft niet aan te komen met de speciale huisdierenlijn stofzuigers, aangezien haren en stof dezelfde soort van gewicht heeft en zelfs stof zuigt deze niet goed)

Bert 1963 24-03-2014

wel erg vreemd dat Philips nu niet reageert of met een oplossing komt over al deze negatieve reviews over dit apparaat. Valt mij erg tegen dat er niet erkent wordt dat het een misontwerp is.

Willy Konijn 14-12-2013

vreselijke stofzuiger totaal geen zuigkracht geeft steeds vol aan en ik moet steeds de steel er af halen om het vuil goed op te kunnen zuigen, ik heb veel last van mijn rug en dan is dat niet bevorderlijk. dit is mijn slechtste aankoop ooit.ze hadden ze al lang uit de handel moeten nemen met zulke slechte beoordelingen.mijn volgende aankoop wordt dus echt geen philips.

F28071988 20-07-2013

WAARDELOOS!!!

Ik had net zo goed een bezem kunnen kopen. Hij heeft 1 dag gewerkt, en daarna gewoon waardeloos.

Als ik elke dag mijn stofzuiger van binnen en buiten had willen schoonmaken had ik wel een Bestron gekocht voor 40 euro. En dan heet dat kreng nog Easy life ook.

Wanneer je net op jezelf woont, en een beperkt bedrag heb per maand, en je dan een stofzuiger koopt van een bekend merk, voor een normaal bedrag ( ong. 100 euro), is het zeer teleurstellend als het zo een gigantische miskoop is.

Philips, ik zou enige tegemoetkoming van jullie zijde wel kunnen waarderen... Ik zal in mijn leven nog vele stofzuigers kopen, maar zonder degelijke oplossing is dit mijn laatste stofzuiger van philips.

Officiele reactie van Philips Nederland 22-07-2013

Hi!
Wat vervelend dat je deze ervaring hebt met de FC8142. Als deze na 1 dag al niet meer werkt, wil ik aanraden om terug te gaan naar het punt van aankoop, zodat ze daar een passende oplossing kunnen bieden. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, kunnen we deze altijd na laten kijken via ons servicecentrum.

Neem gerust direct contact met me op als je nog vragen hebt!
Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland)

F28071988 24-07-2013

*EDIT*
Als reactie op Philips :
Als ik de overige reviews lees dan is mijn product niet zozeer defect, maar hebben jullie een waardeloos apparaat op de markt gezet voor een prijs die ver boven de marktwaarde is.

Dat apparaat had onderzocht moeten worden voordat het voor 100 euro op de markt kwam.

Jaap-h 28-04-2013

Waardeloos apparaat in een huishouden met een kat. Na complete reiniging (alleen geen wasbeurt vd filters) is de stofzuiger na 5 minuten weer dusdanig verstopt dat de zuigkracht waardeloos is. Schoonmaken zorgt voor een stofwolk waar de hele buurt van kan meegenieten.
Niet kopen dus.

Officiele reactie van Philips Nederland 30-05-2013

Beste Jaap-h,

Jammer om te horen dat je niet met plezier gebruik maakt van deze stofzuiger. Helpt de wasbeurt van de filters wel? Dit zou het verbruik al moeten verbeteren.

Helaas is deze niet speciaal geschikt voor het gebruik in een huis met huisdieren. We hebben daarvoor een speciale 'AnimalCare' lijn ontwikkeld. Wellicht kan je daar een geschikte stofzuiger tussen vinden.

Neem met vragen gerust nog contact met ons op.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

Bert 1963 29-06-2013

Ik heb net deze stofzuiger gekocht, omdat mijn "oude" philips er na 10 jaar mee ophield. Ik kijk echter op van de reactie van Philips, dat deze stofzuiger niet geschikt is voor huisdieren en daar een speciale lijn voor ontwikkeld is. Het ding heet STOFzuiger, en dan mag je er van uitgaan dat deze ook gewoon haren e.d. van de huisdieren opzuigt. Een gebruikreview kan ik door 1 keer gebruik nog niet geven.

Sonayaaa 10-04-2013

Hier idem dito! Vreselijke stofzuiger. Net geleegd en hij geeft alweer "vol" aan. Dat kegelvormige losse ding in het stofreservoir zit constant vol plukken die in de gaatjes vast gaan zitten, altijd los moeten peuteren en trekken, waarschijnlijk zijn dit voornamelijk kattenharen. Moet ontzettend vaak het reservoir legen; heel voorzichtig anders bevind je je midden in een stofwolk en in de smalle gedeeltes van het reservoir blijven na het legen nog grote plukken zitten die je er met 2 vingers uit moet grabbelen. Stofzuiger rolt ook vaak niet over het laminaat maar schuift er schurend overheen als je trekt. Schuift vuil vaak vooruit i.p.v. dat ie het opzuigt..etc. Mijn vorige model was een Mobilo, goede stofzuiger, maar deze is echt een grote miskoop! Veel reviews blijken ook overeen te komen, ook op de site van Philips; niet geschikt voor een huishouden met huisdieren, verliest snel zuigkracht, reservoir en filters moeten veel te vaak en intensief schoongemaakt worden wil je een beetje normaal kunnen stofzuigen, geeft steeds "vol" aan, etc. Wat een ellende, vooral als je vaak moet stofzuigen!

Nelis99 24-03-2013

Wij hebben deze stofzuiger vorig jaar gehaald. Echter na een keer stofzuigen hield hij er mee op. De filters een paar keer schoongemaakt. Dit gaf geen verbetering. De stofzuiger gaf continu vol aan. Na melding bij winkel en Philips kregen wij te horen dat ze niks voor ons konden doen??? Dus 1 keer gebruikt en dat was het dan. Dure aankoop. Sowieso geen handige stofzuiger voor gezinnen of mensen met huisdier. Het filter moet lang drogen voordat je het weer kunt gebruiken.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-03-2013

Beste Nelis99,

Wij nemen graag contact met je op over deze zaak om tot een goede oplossing te komen. Zou je je e-mailadres en telefoonnummer willen doorgeven aan ons? Dit kan via een privebericht op Facebook. Als je dan het referentienummer 50-1249144989 opgeeft, kunnen we je direct helpen. Natuurlijk kan je ook telefonisch of via chat contact opnemen, onze collega’s zullen de gegevens dan opnemen en dit doorzetten naar de Webcare afdeling.

Sonayaaa 10-04-2013

Hier idem dito! Vreselijke stofzuiger. Net geleegd en hij geeft alweer "vol" aan. Dat trechtervormige losse ding in het stofreservoir zit constant vol plukken die in de gaatjes vast gaan zitten, altijd los moeten peuteren en trekken. Moet ontzettend vaak het reservoir legen; heel voorzichtig anders bevind je je midden in een stofwolk en in de smalle gedeeltes van het reservoir blijven na het legen nog grote plukken zitten die je er met 2 vingers uit moet grabbelen. Stofzuiger rolt ook vaak niet over het laminaat maar schuift er schurend overheen als je trekt...etc. Mijn vorige model was een Mobilo, goede stofzuiger, maar deze is echt een grote miskoop!

egulik22 06-03-2013

Zuigt alleen goed als alles leeg en schoon is. Moet tijdens het zuigen ook geleegd worden en filter is erg snel vies, dus een 2e filter bij aankoop zou handig zijn, want als hij nat is kun je niet verder. je hebt feitelijk een 2e stofzuiger nodig om het filter schoon te zuigen??! Dus Philips stuur mij een 2e filter, dan kan de ene drogen, terwijl ik verder ga met de andere.
Verder moet hij na elke stofzuigbeurt geleegd en gereinigd worden. Kortom, een hoop gedoe!

egulik22 16-11-2012

Zuigt slecht, moet 5 keer over kruimels heen voor ze opgezogen worden. Geeft heel snel aan dat het reservoir vol zit, terwijl deze nog lang niet vol is. Kortom spijt van deze aankoop!
Advies vooral niet kopen.

Officiele reactie van Philips Nederland 07-01-2013

Beste Egulik22,

Uit uw review kan ik opmaken dat u niet tevreden bent over uw stofzuiger. Ik vind het spijtig om te vernemen.

U dient niet alleen de stofbak te legen, maar ook de filterkegel, het Hepa-stofbakfilter en het schuimrubber filter in en op de stofbak schoon te maken. Als de stofbak leeg is maar deze filters niet goed zijn schoongemaakt, blijft de ‘stofbak vol’-indicator rood. Voor optimale prestaties leegt u de stofbak en maakt u de filterkegel, het Hepa-stofbakfilter en het schuimrubber filter schoon wanneer de 'stofbak vol'-indicator van kleur verandert.

Het afnemen van de zuigkracht heeft eveneens te maken met het reinigen van de filters. Als deze suggesties geen oplossing voor het probleem geven, adviseer ik u telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Lennart de Graaf 15-09-2012

Allereerst is belangrijk om te weten dat her hier een stofzuigerzakloos model betreft. Dit is eigenlijk meteen ook het grootste probleem van het apparaat. Bij gebruik in een gemiddeld huis, dient het stofreservoir ten minste een keer te worden geleegd. Bij grotere huizen zou dat zelfs vaker kunnen zijn. Naast het stofreservoir dat geleegd moet worden, heb ik gemerkt dat het zelfs bij ongeveer 1 op de 3 stofzuigbeurten noodzakelijk is de filters van het apparaat schoon te maken. Dat dient de gebeuren door ze uit het apparaat te nemen en ze schoon te spoelen. Een vies klusje dat er bovendien voor zorgt dat de filters ten minste 24 uur moeten drogen alvorens het apparaat weer kan worden gebruikt.

Qua wendbaarheid is het product niet echt prettig in gebruik. Het apparaat is relatief zwaar en daardoor vaak lastig mee te trekken of om te draaien (en bovendien ook te tillen).

Het geluidsniveau van het product is fors, echter dat is, gezien de relatief lage prijs van het apparaat ook niet anders te verwachten. Ook de robuustheid van de stofzuiger voet lijkt slecht (voelt niet robuust aan en is gemaakt van dun plastic).

Tot slot voor mij niet van belang, maar wellicht wel voor u: het design van het apparaat is om te huilen. Maar dat is wellicht een kwestie van smaak

Officiele reactie van Philips Nederland 26-09-2012

Geachte Lennert de Graaf, goed dat u aan geeft dat dit een stofzuigerzakloos model is. Dit type stofzuiger heeft inderdaad filters welke gereinigd en afgespoeld dienen te worden. Deze filters moeten daarna drogen.

Dit is een onderdeel van de product eigenschappen en als zodanig kunnen wij helaas geen aanbevelingen hiervoor geven.

Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met de Philips klanten service.

San P 26-04-2012

prima zuigkracht. nog nooit zoveel stof uit het tapijt zien komen. maar na elke beurt moeten de filters en de stofbak schoongemaakt worden en doe je dat niet perfect dan stopt de stofzuiger al weer na enkele seconden. absolute miskoop.

Officiele reactie van Philips Nederland 01-05-2012

Bedankt voor uw review! Het zou niet mogen dat de stofzuiger direct stopt. Graag zouden met samen met u willen kijken wat de oorzaak is, of bijvoorbeeld de kegel in de stofzuiger op de juiste manier geplaatst is.

Kunt u hiervoor contact met ons opnemen? Als u SR nummer 50-1052008550 aangeeft kunnen wij u snel helpen!

pieperdepiep 11-04-2012

wat een waardeloos ding. Enorm veel zuigverlies, waar t in zit is onduidelijk. Schuift vuil alleen voor zich uit ;-) Nu ter reparatie naar philips toe. O ja, de wieltjes piepen. Volgende keer maar weer een duurdere kopen....

gio9 02-04-2012

Onze nieuwe Philips voldoet goed (voorheen Bosch Parketto 2000 Watt): ruim voldoende (traploos regelbare) zuigkracht, robuuste constructie (ook binnenin bij filters en opvangbak). Wij stofzuigen dagelijks ivm honden. En maken daarbij de filter ook dagelijks schoon. Extra filters gekocht (hepa-filter + schuimrubberen filter €20), zodat deze na reiniging kunnen drogen en de 2e set kan worden gebruikt. Voordeel is dat je stofzuiger iedere keer schoon is en zonder luchtjes e.d. Het reinigen van de opvangbak overigens ook slechts enkele minuten per keer. Overigens zitten er 5 (!) filters in de stofzuiger die niet allemaal elke keer moeten worden gereinigd.

ten Wolthuis 11-03-2012

nadat onze miele stuk was gegaan op zoek naar een nieuwe. deze stofzuiger zit kwalitatief goed inelkaar en doet zijn werk goed. De stof word goed opgevangen in het reservoir. Let er wel op dat als deze bijna vol is, voor de volgende zuigbeurt alvast schoon te maken. Het rubber filter kun je onder de kraan schoon maken, en dat moet droog zijn voor de volgende keer.
het lange snoer is ook fijn, met de miele konden we niet onderaan de trap komen, nu wel. voor ons is deze stofzuiger een aanrader.