Tefal GV7150 Express

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV7150 Express op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Harry den Boer 13-08-2012
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Apparaat aangeschaft eind januari 2010. Mijn vrouw was helemaal lyrisch over het gemak dat het gaf. Bleek helaas al snel irritant vaak te moeten worden ontkalt door met een slang aangesloten op de kraan door te spoelen.Zeer onhandig, maar trouw en regelmatig volgehouden. Toch ging het apparaat steeds vaker lekken. Later ging het ook bruine, lastig tot niet te verwijderen watervlekken spugen over het schone en kostbare wasgoed... Afgelopen weekend (met het oog op de berg vakantiewas!) gekozen om het ding af te danken, na 2 en een half jaar toenemende ergernis. Nu op 11/8/2012 een nieuwe gekocht,type GV8320. Deze heeft een antikalksysteem.Kijken wat dat brengt. Toch weer voor Tefal gekozen, omdat al deze apparaten blijkbaar nog moesten doorontwikkeld en het strijken gaat op zich fantastisch als hij het maar doet. Hopen dat het inderdaad kinderziektes betreft en dat deze nieuwe generatie duurzamer is.

Toch nog even naar de Consumentenservice gebeld van Tefal, maar dat werd 1 grote teleurstelling. Zij nemen geen verantwoordelijkheid, De reparatieregeling is sinds afgelopen april herzien-lees: uitbesteedt! Dat betekent standaard 25 euro onderzoekkosten, naast de verzendkosten natuurlijk. Onder de 60 euro wordt zonder overleg gerepareerd. Daar hebben wij natuurlijk helemaal niets aan nu we al geïnvesteerd hebben in een nieuwe.

Sharita 06-09-2010
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Ik heb er naar volle tevredenheid mee gestreken, maar nu helaas na 2 jaar komt er steeds bruin water uit. Ook ontkalken helpt niet. Gelezen dat het zou kunnen komen door het gebruiken van ontkalkt water ed, maar heb altijd alleen maar leidingwater gebruikt. Kan helaas de bon niet meer vinden. Dus geen idee of het nog net binnen de garantie valt :-(

mj-tje1960 21-08-2010

---------- update review, 21-08-2010 ----------
Ik heb dit apparaat sinds december 2009 in bezit, 8 maanden dus, en was er erg tevreden mee. Na een paar maanden ging het meer lawaai maken maar daar maakte ik me niet zo druk om want strijken deed het geweldig. Gisteren kwam er ineens allemaal bruin water uit de gaatjes. Ik heb toen direct Tefal gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik terug naar de winkel moest waar ik het had gekocht omdat het nog binnen de garantie termijn van 2 jaar was. Zelf naar Tefal opsturen kon volgens die mevrouw alleen als de garantie was verlopen.
Ik ben dus terug gegaan naar de Mediamarkt in Alphen aan den Rijn. Daar ben ik uitstekend geholpen. Het apparaat is teruggenomen en ik mocht een andere uitzoeken. De klacht bleek bekend te zijn. Het zelfde type was er niet meer en ik heb toen een ander type gekocht met een kleine bijbetaling. Het is de GV8700 en is een nieuw model. Het heeft een ander ontkalkings systeem met een soort staafje en een afneembaar water reservoir. Ben benieuwd.
Ik zal over een maand melden hoe hij bevalt.

---------- 1e review, 30-12-2009 ----------
Prima apparaat! Sinds twee weken in bezit. Ik kon met een gewoon strijkijzer niet zo goed strijken vanwege lichamelijke klachten. Maar met deze is het een fluitje van een cent. Heel licht in gebruik en alles super glad.
Je bent maar de helft van de tijd kwijt dan anders. Wat de aanmerkingen van anderen betreft; Bak leeggooien zwaar? Ik doe hem niet helemaal vol en het restant laat ik gewoon er in zitten na gebruik, geen probleem. Herrie? Af en toe slaat de generator aan, ja en dat hoor je maar is beslist geen herrie. En ook is de vloer bij mij niet nat van de stoom. Gekocht bij de Mediamarkt voor € 159,00 en een bijbehorende strijkplank voor € 29,00 totaal dus
€ 188,00 Komt op het zelfde neer als de actie met gratis strijkplank.Ik hoop dat ik er lang plezier van mag hebben.

Pery 30-07-2010
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Ik gebruik hem vanaf januari 2008. Heb hem nog laatst voor het eerst met de spoelaccesoire! gebruikt. en ja hoor, nu is ie defect.. er ontsnapt stoom en water rondom de dop van de stoomtank. Ik was er zeer tevreden mee, maar ik denk dat ik nu een nieuwe moet aanschaffen. Laten repareren durf ik niet zo.

AClaire 15-01-2010
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Apparaat jaar in mijn bezit, bevalt prima. Had na 3 maanden last van bruin water wat eruit spoot. Opgestuurd naar Telaf en binnen 2 dagen weer terug volledig doorgespoeld en vrij van bruin water. Prima service van Tefal.Ik moest alleen de transportkosten naar Tefal betalen en hij werd gratis retour gestuurd. Hij strijkt prima en gemakkelijk en is gauw op temperatuur. Ik wil geen ander meer.

Mel73 05-01-2010

---------- update review 05-01-2010 ----------
Even een update van mij klacht van 13-11. Ik heb, nadat Zwolle niet thuis gaf, het apparaat naar Tefal gestuurd met een omschrijving van de klacht. Vandaag de postbode aan de deur met, wat denk je, een nagelnieuwe machine. Echt top van Tefal.... En Zwolle bestel ik dus echt nooit meer iets.

---------- oude review 13-11-12009 ----------
Het eerste half jaar werkelijk perfect. Na 7 maanden spuide de machine enorme hoeveelheden water uit ipv stoom. Machine gekocht bij een groot on-line warenhuis in Zwolle. Service daar is knudde met een rietje. Machine is ter reparatie aangeboden maar men heeft niets kunnen vinden. Klacht bestaat dus nog steeds. Jammer voor zo'n duur apparaat.............

hroeper 03-12-2009
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Dit apparaat in juli 2008 gekocht. Strijkt fantastisch, maar automatisch onytkalken werkt niet. SERVICE VAN TEFAL IS ZEER SLECHT! 6 weken gelden apparaat terug naar de winkel omdat er bruine troep uit kwam. Klacht bleek bekend bij BCC. Eerst nog geprobeerd schoon te stomen, maar dat hielp niet. In overleg met Tefal opgestuurd naar Tefal. Dit is dus een apparaat met AUTOMATISCHE ontkalk melder. Mag uitsluitend gewoon water in. Je kan dus niets fout doen. Vandaag kwam het apparaat na 6 weken terug van TEFAL met de mededeling het apparaat beter te onderhouden. Er was duidelijk niets aan gedaan, troep zat nog in de stoomgaatjes. Daarbij zat het apparaat onder de stof, plakband, stikkers, enz. Toen wij hem wegbrachten was hij in NIEUWSTAAT. Tot dan slechts twee keer ontkalkt. Dat houdt in dat hij slechts 20 keer was gebruikt! Gelukkig dat wij dit apparaat bij BCC Beverwijk hadden gekocht. De bedrijfsleider belde en regelde een NIEUW APPARAAT! Conclusie... TEFAL GAAT SLECHT OM MET HAAR KLANTEN, service van BCC (Beverwijk) IS TOP.

kockje 15-10-2009
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Inmiddels deGV7150 aan geschaft en ik vind hem(nog) fantastisch!
Heb geen op of aanmerkinge De herrie vind ik persoonlijk meevallen. Ik gebruik mijn oude plank en heb geen last van lekkage!
Ik hoop dat ik er lang plezier van heb.

Exten 12-10-2009

Strijkijzer:
goed:
Hij strijkt erg goed
Hij strijkt echt supergoed
Hij strijkt lekker
Hij strijkt snel
Hij is snel warm
Je kan zelfs van die moeilijke gerimpelde kinderjurkjes makkelijk strijken door een wasrekje aan de deur te hangen, het betreffende kledingstuk eraan hangen met knijpers en verticaal de stoom erover laten gaan en straktrekken met je handen.(opppassen is wel beetje warm)

nadelen
Je kan de bak moeilijk leeg maken(dus ik vul hem niet tot vol).
Hij maakt geluid.(net als de CD die ik op heb staan en waar ik mee loop te brullen)

gratis strijkplank:
lekker hoog. Maar net als alle strijkplanken condenseert de stoom ertegen waardoor dit op de grond drupt, oplossing; handdoek eronder.
Maar het stomme ding roest(1 jaar in bezit)dus je hebt er niet lang plezier van.

Kirsten Dijkstra 02-10-2009
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Fantastisch apparaat, 10 jaar eerder moeten doen.
Echt binnen 2 minuten gebruik klaar.
Stoom niet te hoog in stellen, want dat is echt niet nodig.
Binnen 50 minuten alles weg gestreken, terwijl ik hier normaal echt wel ruim 2 uur mee bezig was.( en dan ben ik nog maar een beginneling )
Sommige kleding bracht ik gewoon naar de stomerij, omdat het strijken een drama was, nu echt niet meer.
Je staat met plezier te strijken.
Iedereen aan te raden en het prijsniveau wordt steeds beter.
( nu ruim 6 maanden in bezit ) Let op je moet wel een andere strijkplank kopen, want door de stoom wordt deze nat en dat druipt weer op de grond.
Deze zijn nog niet zo makkelijk te vinden of heel duur ( 175 euro !! )

rijk nel 29-09-2009

lieve mensen .
ik wil hierbij mijn komplimenten geven .
voor de uitstekende service van juliie bedrijf .ik heb altijd een tefal stijkijzer gebruikt .en zin,s een paar jaar een stoomgenerator daar heb ik reuze schik mee .
maar onlangs is mijn apparaat stuk gegaan .en heb ik een nieuw apparaat gekregen .
dat is nog eens service ik wil uw daar hartelijk voor bedanken .en wat mij beteft hebt uw de warme douche verdient met vr gr NEL OVEREEM

Elroy1972 30-05-2009
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Mooi apparaatje! Tevoren ook al een stoomgenerator gehad, helaas was de zool beschadigd.
Apparaat warmt erg snel op. Dat het waterreservoir niet afneembaar is, is niet erg. De 'bak' is makkelijk en eenvoudig bij te vullen. restant na het strijken laten we gewoon erin zitten.
Vorig stoomapp. 2 bar; dat deze 4,5 is merk je wel. Een stuk minder geluid met stomen dan de vorige tefal, alleen de boiler hoor je regelmatig zijn werk doen.
Ht voelt prettig en degelijk aan allemaal.
Kortom toppertje !

Leewis 21-01-2009
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Een aanrader. Ik wist niet dat strijken zo makkelijk kon gaan. Hij is licht, stil, een krachtige stomer,wordt erg heet, uitstekende glij eigenschappen kortom een fantastisch strijkijzer om mee te werken. Mijn eerst stoomgenerator en zeker niet mijn laatste. Ook ben ik blij met de recenties van kieskeurig dat ik voor dit strijkijzer heb gekozen.

caubergj 23-12-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Ik heb eerder een Philips gebruikt, van dezelfde prijsklasse, maar deze Tefal doet een stuk beter. Uitstekende glij-eigenschappen, snel klaar, krachtige stomer, robuust materiaal.

Een aanrader !

Rik112 15-12-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Vandaag voor het eerst gebruikt en wat een verschil met mijn ouderwetse strijkijzer. Strijken gaat erg vlot... Deze stoomgenerator is elke cent meer dan waard geweest

Patje62 28-10-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Had nooit gedacht dat strijken zo leuk kon zijn. Ben nu al bijna een jaar in het bezit van deze stoom generator.Voor mij was strijken een regelrechte ramp deed het niet graag en had er echt een bloed hekel aan.Maar sinds ik dit apparaat gebruik voel ik me een koning zo rijk.
Alles moet maar aan een zijde gestreken worden moeilijk te strijken hemden zijn zo in één twee drie kreuk vrij.en in een uur tijd de hele was aan de kant(4pers)wat een uit komst nee voor mij nooit meer een gewoon stoom strijkijzer.

Dagmarie33 19-10-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Mijn moeder had deze stoomgenerator al een tijdje in haar bezit en ik heb er toen ook mee gestreken.
Toen de mijn oude kapot ging was voor mij de keuze dus heel makkelijk. Mede door de goede reviews wist ik dat ik een goede zou kopen.

Ik vind het strijken heerlijk om te doen, nooit een hekel aan gehad. Je bent alleen stukken sneller klaar.

Licht gewicht, en fijn dat je niet telkens water hoeft bij te vullen maar gewoon lekker door kan strijken.

anneke Super tevree 04-10-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Zeer goede keus . had dit jaren eerder moeten kopen. Ben door mijn schoonzus enthousiast gemaakt en ben op deze site gaan zoeken naar een goede en niet te duur. Stijkt perfect. Nog nooit zoo glad en snel klaar.
Niet constant bij te vullen en zeker met bij geleverde strijkplank vind ik het zijn geld zeker waard. Weet niet hoe lang ze mee gaan maar de toekomst zal het leren. Tot nu toe geen klachten en zeker geen spijt. Top ding !

FTI 31-07-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Na zeer lang hierover te hebben nagedacht heb ik eindelijk toch besloten om een stoomgenerator aan te schaffen. Na wat speurwerk heb ik een leuke aanbieding gevonden (inc. strijkplank -speciaal voor stoomgenerators).

Het is werkelijk verademend hoe makkelijk het strijken gaat met dit product! Het spijt mij alleen dat ik dit niet eerder heb gedaan. Ik ben zeer blij omdat: (1) strijken gaat zooo snel (2) mijn overhemden worden zeer glad gestreken (met een gewone strijkijzer gewoon niet mogelijk) (3) ik hoef geen strijkspray meer te gebruiken (ik begon me al zorgen te maken over de chemicalieen die ik zo inademnde).

Anyways, mijn keuze op de tefal is gevallen met name door de reviews hier op Kieskeurig - bedankt mensen. Als een nieuwkomer vond ik het geen probleem om de stoomgenerator voor het eerst te gebruiken. Het is dus zeer gebruiksvriendelijk (intiutief in gebruik en korte handleiding). Het stoomknopje vind ik niet storend en wende zeer snel. Het geluid van de stoom is ook niet storend.

Al in al ben ik zer blij met dit product.

hansalmere 22-07-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

naar aanleiding van wat vergelijking hebben we hem aangeschaft en moet zeggen zelfs ik vindt strijken geen probleem meer wat een super uitvinding

Koopmansg 12-07-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Met die niet goed geld terug garantie van Tefal heb ik maar eens zo'n ding gekocht en iedereen in huis is er inmiddels erg enthousiast over. Het strijken gaat echt veel soepeler en aanmerkelijk sneller. De 7150 van Tefal is snel gebruiksklaar en het apparaat is eenvoudig in gebruik. Het ontkalken is een feest op zich, een sublieme uitvinding om met een slang het apparaat uit te spoelen, makkelijk, snel en functioneel beter dan alle andere methodes. Wat ons betreft geen nadelen maar wel een tip: schaf een goede strijktafel aan! Een Leifheit die hiervoor speciaal is gemaakt kan ik aanbevelen.

Nomenestomen 07-05-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Ik heb dit apparaat bij de winkel gekocht waar je freebees kan inleveren. Ze hebben daar maar een paar modellen van Tefal. Dit was een van de duurdere. Maar het is een fantastisch apparaat. Ik moet veel blouses strijken. Makkelijk strijbare blouses strijk ik hiermee in een keer (voor en achterkant). Lastige blouses krijg ik met dit apparat echt mooi glad.

Yvette 18-02-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Ik heb afgelopen zaterdag deze tefal GV7150 aangeschaft. Ben tevreden, zeker in vergelijking met mn oude strijkijzer. Het strijkwerk gaat inderdaad veel sneller. Bij de demo in de winkel viel het mij niet zo op, maar af en toe komt er echt heel veel stoom vrij (waardoor je niet meer kunt zien waar de kreukels zitten). Daarnaast; het apparaat springt redelijk vaak aan en maakt dan borrelend geluid. Tot nu zijn slapende kids er niet wakker van geworden, maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit als storend wordt ervaren. Ik vind de gebruiksaanwijzing beknopt maar daardoor wel zeer duidelijk. Apparaat heeft alle mogelijkheden die stoomgenerator moet bezitten lijkt mij.

DJB65 07-01-2008
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Het eerste exemplaar heb ik na 1keer strijken terug gebracht, want een lege tank werd niet gesignaleerd, pomp stond droog te draaien en er kwam geen stoom meer uit. Bovendien werd in alle standen teveel stoom geproduceerd, was niet in te stellen. In de winkel een nieuwe gekregen en ben nu zeer te vreden. Moet wel wennen, want een stoomstrijkijzer stoomt continu een beetje, Deze stoomgenerator levert op verzoek een flinke hoeveelheid stoom en strijkt dan in een keer direkt glad. Bij een demo werd wel aangegeven om daarna nog een keer zonder stoom over de kleding te strijken. En een dekbed overtrek is in een keer aan beide zijden glad.

sugarbelly 19-11-2007
Geschreven voor: Tefal GV7150 Express

Goed apparaat, enige nadeel de knop die je moet indrukken om stoom te krijgen. Verder heb ik gevraagd aan m'n vriendin of ze niet nog meer was had om te strijken, want strijken wordt bijna leuk met dit apparaat.

Vind het wel raar dat afgeraden wordt om ontkalkt/gedemineraliseerd water te gebruiken.