Tefal GV8600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal GV8600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Peter_S29 16-10-2010
Geschreven voor: Tefal GV8600

Hier een reactie van een man die elke ochtend netjes zijn eigen overhemd strijkt. Dit deed ik dus al een aantal jaren met een "ouderwetse" stoomstrijkijzer, maar nu sinds een paar dagen met deze Tefal.

WAT EEN VERADEMING!!!

Werkelijk een geweldig apparaat, een overhemd is nu eerlijk waar 3x zo snel en beter gestreken!

Pluspunten:
- Strijkbout is met een klem op de generator vast te zetten, waardoor het geheel makkelijk is te verplaatsen
- Stoomsterkte goed te regelen
- In mum van tijd is het apparaat gebruiksklaar
- Glijdt erg soepel over de kleding
- Lekker lange snoer

Minpunten:
- Het reservoir is niet al te groot (5 overhemden en een spijkerbroek en hij is een heel eind leeg)
- Ik kan me voorstellen dat als je echt veel strijk hebt weg te werken, dat het continu ingedrukt houden van de stoomknop wel vervelend wordt
- De pomp is vrij gehorig (ik heb dit overigens nooit met een andere generator vergeleken hoor...). Niet dat je er tijdens het strijken last van hebt. Maar 's-ochtends vroeg als ik om 6:30uur mijn overhemd strijk, wil mijn nog slapende vriendin, hier toch wel eens wakker van worden...

Tot slot ook goed om te weten: ook mijn vriendin is, voor de het strijken van alle overige was, ook erg tevreden ;).

Ik zeg: Kopen!

bvangestel 02-05-2010
Geschreven voor: Tefal GV8600

Naar meerdere positieve verhalen over stoomgeneratoren nu toch besloten er zelf een aan te schaffen. Ik ervaarde het strijken als een groot gemak. Het strijkijzer zweeft als het ware over het strijkgoed, ik ben sneller klaar en het strijkgoed ziet er strakker uit dan met het 'oude' strijkijzer.
Ik ervaar het vasthouden van de stopomknop als een voordeel, aangezien de stoom tovh wel erg heet is en dit een extra veiligheid is

Sibil 25-04-2010
Geschreven voor: Tefal GV8600

Na jarenlange dienst heeft mijn Philips het begeven. In de winkel verschillende bekeken en helaas Philips viel af want ik vind de uitvoeringen goedkoop geproduceerd. Deze Tefal gekozen en meegenomen. Elk apparaat moet stabiel staan en deze heeft de mogelijkheid onder het strijken het reservoir te vullen. De knop voor stoom ligt "bovenop" wat ik een "voordeel" vind i.p.v. in het handvat waarmee je moet oppassen met het optillen van het strijkijzer, voordat je het weet brand je je handen aan de stoom. Ik vind dit apparaat voldoen alleen je moet wel bedacht zijn dat het water regelmatig door een pompje naar het strijkijzer gepompt word.
Het strijkijzer staat stevig schuin in de houder geklemd en je hebt de mogelijkheid het vast te zetten met een klem dus vallen zit er niet gauw in.
Snoeren kunnen mooi opgeborgen worden en het staafje voor het kalk zal later moeten blijken of dit goed werkt.
Al met al een aanrader en daarbij nog een voordeel van Tefal 20% korting voor Moederdag. Jarenlang gebruik ik zo'n apparaat en zou niet meer anders willen maar stoom krijg je alleen als je op de knop van het strijkijzer druk. De stoomhoeveelheid is ook goed te regelen.
Strijken op deze manier gaat vlugger en het strijkgoed ziet er mooier uit.
Hopelijk met mijn verhaaltje je geholpen te hebben.
Strijk ze... allemaal !!!

Odette1973 21-09-2009
Geschreven voor: Tefal GV8600

Ik heb deze stoomgenerator nu ongeveer een maand in bezit. Op het eerste gezicht een fijn apparaat. Maar na 'm regelmatig gebruikt te hebben, vallen me toch een paar dingen op:
Het is al twee keer voor gekomen dat het strijkijzer van de plank af viel door zijn instabiele achterkant (waar je 'm steeds op terug zet tijdens het strijken,zie foto). Hij rust maar op twee puntjes waardoor hij zeer instabiel is. Ten tweede: Het is irritant dat je de stoomknop continu moet vasthouden om stoom te krijgen. Zonder die knop geeft hij nl. geen stoom en kan je net zo goed je oude strijkijzer te voorschijn halen. De hoeveelheid stoom die dan tevoorschijn komt, is abnormaal. Het lijkt wel alsof ik in de sauna sta. Het is dus alles of niets. Derde punt: het handvat bestaat uit 2 delen. De naad tussen die 2 delen is scherp en gaat irriteren tegen je duim na een tijdje strijken.
Nee, het strijken is niet plezieriger geworden op deze manier en verlang weer naar mijn oude apparaatje.

milanda 02-06-2009
Geschreven voor: Tefal GV8600

Ik heb deze strijkgenerator vorige week aangeschaft. Was van plan de 7150 te kopen (die was uitverkocht). Dit is de opvolger. Het voordeel van dit model is dat het ontkalken een stuk eenvoudiger gaat. Je hoeft alleen het staafje waar de kalk in wordt opgevangen eruit te schroeven en af te wassen.

Het strijken met dit apparaat is fantastisch!!! Alles wordt net zo glad, zelfs servetten die gewoonlijk niet glad te krijgen zijn. Ook linnenkleding wordt weer als nieuw! (Het lijkt wel of ik aandelen heb bij Tefal.)
Het enige minpuntje vind ik dat je de stoomknop niet vast kunt zetten.
Ik vind het snoer ook prima van lengte en de strijkzool glijdt goed over de kleding.
Daarnaast is het apparaat eenvoudig te bedienen.