Tefal 2915 - Express

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal 2915 - Express op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

anspeijnenborg 16-06-2010
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

wij hebben hem nu 2 jaar, er gaan 18 wasmachines in de week doorheen hier en evenzoveel strijken natuurlijk en de stoomgenerator doet het nog steeds uitstekend! we spoelen zodra het oranje lampje knippert. het enige minpuntje vind ik het open- en dichtdraaien van het spoelpunt want daar heb je best kracht in je handjes voor nodig en die mis ik, gelukkig heb ik een sterke man in huis!
we strijken dus al jaren met plezier (ècht waar!!!) en mocht ie het begeven, dan komt er zeker weer een nieuwe.
ook onze familie en vriendenkring is inmiddels zoetjesaan aan het overstappen op deze tefal nadat ze hem hier gezien en geprobeerd hebben, het scheelt je immers ruim de helft in strijktijd!

Marcel Barlag 10-02-2008
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Van mij heeft de express al een 10 gekregen.
U moet weten dat ik sinds mijn vondst van de LAURA STAR ik helemaal verslingerd ben geraakt aan het strijken. Daar ik alleen ben en dus snel door mijn strijkgoed heen ben, klop ik zelfs bij de buurvrouw aan of zij misschien nog wat te strijken voor mij heeft. Maar helaas, door mijn enthousiaste verhalen
is zij nu ook aangestoken door het stoomstrijk virus en is zij tot de aanschaf van een Tefal Express overgegaan. Nu heeft zij natuurlijk geen strijkgoed meer voor mij te strijken.
Totdat mijn Laurastar het begaf, ik kon we janken, ik viel gelijk in een onmetelijk diep gat, wat moet ik nu.
Nu ja, een gevonden paard mag je nooit in de bek kijken, u moet weten dat ik haar in goede conditie bij de vuilnisbak gevonden had. Ach ja, grachtengordel mentaliteit, u weet hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Dus geen garantie.
Maar mijn buurvrouw blij. Ze is net 24 jaar geworden maar verveeld zich te pletter als haar vriend van huis is, en dat gebeurt nog wel eens, voor zaken zegt i. Ja ja. Hoe kan hij zo een mooi meisi alleen thuis laten zitten. Maar goed, zij blij met die wetenschap dat ik in de strijk problemen zat. En ja van het een komt het ander, nu strijkt zij er lustig op los en had ik het toekijken. U begrijpt zeker wel dat ik het er niet bij heb laten zitten. Ben mij vandaag toch naar de winkel gestapt in de Jodebreestraat. Ik werd mij daar toch als een grijze prins op het witte paard geholpen door Saskia! Servies lieve mensen, een servies van Sakia en haar collega! wil je niet weten. In een grote tas en daar weer twee kleine tasjes aangeknoopt zodat ik mijn aankoop makkelijker met de fiets kon vervoeren. Stedelijk inzicht en toewijding noem ik dat. Waar vind je dat nog.
Met dit prachtige weer eenmaal thuis gekomen, heb ik mij gekijk met mijn expressje bij de buurvrouw gemeld. Enigzins teleurgesteld omdat ze nu weer minder te strijken had bedacht ze het idé om samen te gaan strijken, om samen een strijk duo te vormen. Ik vind dat natuurlijk een geweldig idé, kunnen wij samen het strijkgoed voor de buren doen en nog veel meer. Alles in het nette hoor, want daar gaan wij voor, opgeruimt staat netjes,Toch?

Marcel Barlag van het
Tefal expres strijk duo

EeEe 20-12-2007
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Helaas ook van mijn zijde geen positieve ervaring.
In het begin ook echt enthousiast over het verschil met een normaal strijkijzer.
Maar nu na 2 jaar is het app. al een keer ter reparatie aangeboden (na ongeveer 9 maanden) vervolgens 3 weken kwijt geweest, we moesten beter spoelen!! Het spoelen doen we zelfs vaker dan de aanbevolen termijn., dus dat sloeg echt nergens op !
Snoer gerepareerd. Na 6 maanden alweer los.
Nu doet het apparaat helemaal niets meer...geen enkel teken van leven als de stekker er in zit.
Dus toch maar een ander merk dit is drama

Mevr. Mario 19-07-2007
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Dit is de tweede keer dat we deze hebben.
Ideaal in gebruik.

Echter de vorige ging na een twee tal jaar vlekken op de kleren omdat de stoom er niet meer mooi geleidelijk uitkwam. Er kwamen waterdruppels met kalk mee. Dit was niet te verhelpen.

Na overleg met Tefal omdat deze net uit de garantie was met een kleine korting wederom dezelfde gekocht. Nu na 26 maanden loopt het water langs alle kanten eruit.
Toestel is om de 8 beurten gespoeld.

Voor de degelijkheid dus een dikke min, ik ga maar eens een ander merk proberen.

Miss elly 20-06-2007
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Als eerste stoomgenerator had ik voorheen een Delonghi, maar deze liet het binnen anderhalf jaar afweten. De service was slecht en uiteindelijk heb ik besloten voor de Tefal Express. Deze is werkelijk uniek en heeft veel meer stoomkracht dan de Delonghi. Het strijken gaat duidelijk veel sneller en ik ben erg blij met deze aankoop. Ik heb de Tefal Express nu ruim één maand in bezit en ben dus tot nu toe razend enthousiast over de strijkresultaten. Wat mij betreft dus een aanrader!
Qua prijs is de Tefal Express beduidend duurder dan de Delonghi, maar de Tefal biedt dan ook een veel hoger strijkgemak.

greemae 22-05-2007
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Toestel nu drie jaar in bezit, dus kan er al een oordeel gegeven worden over de kwaliteit en deze is slecht: ik kan niet meer strijken op lage temperatuur, geeft voortdurend vlekken, lekt en onderaan toestel grote roestplek.

janets 21-11-2005
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Ik ben echt zeer tevreden. Sinds enkele weken hebben wij deze Express in huis
en sindsdien heeft het strijkgoed zich niet meer zo opgestapeld als voorheen
gelukkig. Leuk is het nog steeds niet maar het gaat supersnel. Vaak hoef je
kleding nog maar aan een kant te strijken ipv aan 2 kanten.

Missy68 29-06-2005
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Onlangs op deze site een opmerking/vraag geplaatst omdat mijn stoomgenerator er
de brui aan had gegeven. Vorige week m´n apparaat naar Tefal opgestuurd en 6
dagen later kreeg ik een geheel NIEUW apparaat per post aangeboden. Zonder
kosten! Ik ben enorm blij dat ik weer een stoomgenerator heb, want ik kan niet
meer zonder. Afgelopen week heb ik met een klein stoomstrijkijzer gestreken en
dat is gewoon niet te vergelijken. De stoomgenerator 2915 strijkt veel beter en
gladder, waardoor strijken minder tijd in beslag neemt. Ik heb de
stoomgenerator bijna 3 jaar in bezit en ben nog steeds erg tevreden. Strijken
is met zo´n apparaat een stuk leuker geworden. Complimenten voor de service van
Tefal.

pissig 06-06-2005
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

ruim twee jaar tefal express in bezit; inderdaad in begin razend enthousiast;
in tweede jaar al tweemaal in reparatie geweest, 1x nieuw stoomsnoer en tweede
maal werd geen stoom meer genereerd. twee keer drie weken weg geweest. moeilijk
te onderhouden; komt steeds weer bruin water uitlopen ondanks dat ik de tank
niet - zoals voorgeschreven - elke 12 volle tanks uitspoel/ontkalk, maar na
elke 6 volle tanks. Nu weer problemen met stoomgeneratie, soms wel (en heel
veel in een keer) en soms helemaal niet. Van zo'n duur apparaat mag je zeker
meer verwachten en voor een langere periode.

Laan 27-12-2004
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

In het begin een pracht apparaat, echter na een halfjaartje gebruik en drama
ding. Hierbij een opsomming van de mankementen:
Het plastic dicht bij de strijkzool brokkelt af.
Bij continu stoom, wordt de stoom bruin en geeft dus af op je kleren.
De stoomknop blijft hangen en komt niet meer terug, blijft dus stomen.
Verschillende onderdelen gaan uiteindelijk los laten.

Contact met Tefal opgenomen en wat een slechte service! Mocht hem opsturen of
langsbrengen en zou minimaal 2 weken duren, geen vervangende strijkijzer
mogelijk. Welk gezin van tegenwoordig kan nog 2 weken zonder strijkijzer?

Denniek 05-11-2004
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Wow wat een apparaat! Kreukels verdwijnen met het grootste gemak, zelfs als
kleding uit de droger komt.
Watertank is groot genoeg om een uur door te strijken. Het is een hoop geld
voor een strijkijzer, maar dan heb je ook echt wat!

Marianne27 03-10-2004
Geschreven voor: Tefal 2915 - Express

Sinds kort ben ik in het bezit van de Tefal Express Turbo.
Het strijkt echt veel sneller en dus eerder klaar met strijken.
Het is misschien wel duur voor een strijkijzer maar als je hem eenmaal hebt
geprobeerd wil je geen andere meer. !!