Tefal Express Anti-Calc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Express Anti-Calc op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

acht jaar 13-06-2017

tefal express

Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Vandaag een nieuwe gekocht: de express heeft het 2009-2017 goed gedaan en is pas na 8 jaar gaan lekken... misschien vanwege niet keurig de stoomtank schoongehouden, misschien geluk. Benieuwd of de nieuwe het ook zo lang volhoudt-

Cvwm 18-02-2015
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Erg weinig plezier beleefd aan dit apparaat.
Al een keer naar reparatiedienst van Tefal geweest, maar klacht komt telkens terug.
Lekt vaak water of geeft bruine vlekken als je aan het strijken bent.
Op het laatst bleef regelmatig de stoomknop vastzitten waardoor het zelfs gevaarlijk was.
Eens maar nooit meer dus!
Nu een veel voordeligere Bosch die ik nu alweer een half jaar heb en het naar voller tevredenheid doet. Zool blijft veel mooier schoon, geen druppend water of andere ongemakken waar Tefal telkens weer een oorzaak aan gaf die kant nog wal raakte.
Geen aanrader dus.....

B.Kuijt 19-02-2015

Ik heb hem al ruim 4 jaar in bezit. ben er dik tevreden over. Regelmatig schoonmaken met azijn. Totaal geen problemen.

htn23 27-03-2014
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

na de eerste reparatie binnen de garantie tijd is hij nu met een leeftijd van 1,7 jaar al afgeschreven het is erg duur strijken met het strijkboutje

yara02 01-02-2014
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Vandaag heeft ook deze Tefal-stoomgenerator het begeven, net als zijn voorloper, die we eerst hebben gehad (destijds dacht ik nog dat ik gewoon pech had). De vorige begaf het net na de garantietermijn, deze valt gelukkig nog binnen de garantietermijn van 2 jaar. Bij beide apparaten ging het mis na het ontkalken: je drukt daarna op de knop 'restart' en net als bijna 2 jaar geleden, bleef ook vandaag het groene lampje vervolgens continue knipperen en het apparaat stopt alleen nog met stoom produceren als je hem helemaal uitzet. Gevolg; één grote stoomwolk in de keuken tijdens het strijken en een continue vervaarlijk sissend apparaat. Binnen 2 jaar hetzelfde euvel aan 2 Tefal stoomgenerators, los van dat ze allebei zodanig lekten dat je na het strijken steeds de vloer helemaal droog moest wrijven: de volgende wordt bij ons hoe dan ook geen Tefal meer!

B.Kuijt 25-07-2013
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Ik heb de Tefal GV7250 nu al ruim 2 jaar in gebruik. Nog nooit problemen gehad. Ik geniet gewoon van het strijken. Je moet hem wel regelmatig schoon maken ( ONTKALKEN ).Snap niet dat er zoveel problemen mee zouden zijn.

tefaal 04-08-2012
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Mijn oude stoomstrijkijzer GV 7150 is twee maal gerepareerd in de garantie periode van twee jaar,nadat hij voor de derde keer stuk ging(lekt eerst water vervolgens stoomt hij niet meer) heb ik een nieuwe ontvangen van Tefal de GV 7250.Nu na anderhalf jaar precies hetzelfde probleem met de GV 7250.Je denkt gelukkig zit ik nog ruim binnen de twee jaar maar mooi niet, geen garantie als hij is omgeruild voor een nieuwe volgens de mevrouw van Tefal.Zij zegt stuur maar op naar E-Care je betaald dan onderzoekkosten en wat er gerepareerd dient te worden.Daar zit je dan steeds met je strijk en kapotte apparaten.
Conclusie, twee verschillende Tefal apparaten vier keer dezelfde storing en Tefal wil (ik denk eerder kan)het niet oplossen.
Wel één plus als hij niet defect is hij super om mee te werken.

thimo 05-10-2012

in 2010 een stoomgenerator type gv 2750 gekocht en een maand na de garantie ging de stoomklep stuk
helaas geen garantie of coulance van tefal
de kosten waren 38.72 euro
tefal laat je met de service in de steek
geen goede zaak van tefal

Marc Jonkers 24-07-2013

We hebben onze nu een half jaar. Eerst lekte die en nu slaan de stoppen door. Het is een erg slecht product als ik dit zo lees. Ga mijn geld terug vragen bij tefal ze moeten maar een deugdelijk product maken.

bigeman 14-05-2012

in 2009 deze gekocht, was er echt super blij mee,
maar helaas.. net nadat de garantietermijn was verstreken ging deze stuk,
water uit de stoomgaatjes.. ik naar tefal gestuurd en bleek de termostaat stuk te zijn, ze hebben dit gratis gemaakt, maar na 3 maanden weer hetzelfde probleem, dus weer naar tefal gestuurd, nu weer de termostaat stuk, en nu na weer 3 maanden weer hetzelfde probleem, ik weer naar tefal gebeld, maar sinds april dit jaar hebben ze geen eigen reperatieservice meer, nu moest ik hem naar e-care sturen,daar doen ze hem wel maken als het bedrag onder de 60 euro blijft, anders nemen ze contact op als het duurder wordt, maar als je dan besluit om hem niet te laten maken ben je zo wie zo al 41 euro kwijt voor alleen nakijken, en dan natuurlijk nog de verzendkosten.
ik was zeer tevreden met tefal, maar nu niet meer, vindt het geen service meer dat ze het uit hebben besteedt.
jammer hoor, want nu ga ik toch voor een ander merk kiezen.

Anna1976 24-11-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Vandaag is in 2,5 jaar tijd mijn tweede tefal gv 7250 kapot gegaan. De eerste was na 2 dagen stuk , Hij lekte water en ook de tweede lekt water en is dus ook defect. toestel is prima in gebruik maar gezien de degelijkheid stap ik over op een ander merk.

lih 02-10-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Aangezien het me zo groot geval leek ben en nadat ik het gebruik had gezien met eigen ogen,overstag gegaan en nu denk ik had ik het maar eerder gedaan,nu strijk ik veel maar het gaat inderdaad veel vlugger en gemakkelijker. Het is een snelle gewenning,de ijzer ligt makkelijk in de hand en een fijne gladde zool,wat wel makkelijk is dat je tijdens het strijken het water resevoir kan bijvullen,anderhalf liter klinkt veel maar als je veel strijkt is het zo op(je kan het stoomniveau wel aanpassen).Het apparaat is redelijk snel warm.
Waar je wel rekening mee moet houden is, dat het wel op de houder moet staan waar normaal de strijkijzer op staat,deze wel groter moet zijn.

Al met al zeer zeker geen spijt en een aanrader dus.

jschreuder 18-09-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Sinds enkele maanden toch weer dezelfde Tefal GV 7250 gekocht. (Zie mijn review van april jl.)
Ik ga er van uit dat ik met de vorige gewoon pech heb gehad.
Ook nu ben ik weer super tevreden over dit product. Strijkt snel en zonder vouwen.
Een plezier om een strijkje weg te werken! . Minpunt: bij het terugduwen van het stoomsnoer, is het beschermkapje van het kalkopvangsysteem gewipt en op een plaats terechtgekomen (achter een kast) waar ik niet meer bij kan. Als ik het wil vervangen, kost dit € 16,05!
Dat was wel een tegenvaller. Ik strijk nu dus maar zonder beschermkapje.

Jacobiene 06-07-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Ik heb al langer een stoomgenerator gebruikt; nu deze..ook weer tefal, vooral ook om de gladde zool. En ben supertevreden...wat een lichtgewicht strijkijzer, snel op temperatuur, direkt bij te vullen en een heel handig anti-kalk systeem;als het lampje gaat branden, even afspoelen onder de kraan..klaar!Idd 'zoemt'het apparaat soms even om op temperatuur te blijven, maar dat is geen 2 seconden.
Erg tevreden dus, geld zeker waard. Vooral in ons gezin(5 personen)waar altijd veel te strijken valt.

J. Schreuder 31-05-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Ik heb april 2010 de Tefal GV 7250 gekocht. Tot januari 2011 werkte hij naar volle tevredenheid. Toen begon de ellende. Hij gaf elke keer aan dat hij bijgevuld moest worden, terwijl hij tot max. gevuld was. Bij Tefal zagen ze dat de klep vast zat. Twee maanden later weer hetzelfde probleem. Deze keer hebben ze de pomp vervangen. Eenmaal klaar na reparatie, kon ik hem direct terugbrengen, want hij had nog steeds hetzelfde probleem. Na contact met TEFAL is mij toegezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen. Zo is het ook gebeurd.
Toen het strijksysteem werkte, was ik er heel tevreden over.
Daarna was er echt niet meer mee te werken.

mary24 28-02-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Sinds een aantal weken dit strijkijzer in mijn bezit. Wil niet anders meer.... strijken gaat nu stukken makkelijker. Dunne shirts en zo hoef ik zelfs nog maar aan 1 kant te doen, de andere kant is dan vanzelf al glad.

Nog geen last van lekkage dus van mij alleen maar lof over dit apparaat !

B.Kuijt 21-02-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Nog nooit was strijken zo gemakkelijk. Heel erg tevreden.Geen natte boel zoals sommigen beweren.
Ik strijk nu met veel plezier.

Pat1 18-02-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Mijn kleine tefal strijkijzer deed het eigenlijk nog prima, maar een stoomgenerator zou het strijken echt vergemakkelijken. Ook geen lakens of blousen meer omdraaien omdat het zo krachtig zou stomen en strijken....
Niet dus. Vanmiddag de GV7250 in een dagaanbieding bij de Mediamarkt gehaald en meteen uitgeprobeerd. Wat een teleurstelling. Het apparaat is inderdaad snel opgewarmd en heeft een groot waterreservoir, maar daar is ook meteen alles mee gezegd. Kreukels gaan er niet goed uit ondanks veel stoom. Wat mij helemaal verbaasde is dat mijn kleine tefal stijkijzer, die ik er naast heb gezet en heb vergeleken, wel 10x beter strijkt (en die was 35 euro!!!). Ik ga het apparaat dus proberen terug te brengen vanavond en hoop dat ze daar niet moeilijk over zullen doen. Echt geen aanrader!

Jacobiene 24-10-2011

Aan de voorkant van het apparaat zit een keuzeknop voor de hoeveelheid stoom, misschien moet je die iets hoger zetten.

frans van kemenade 16-02-2011
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

we hebben het aparaat een paar dagen in huis/het lekt en nu moeten wij het ter reparatie aanbieden zegt de telefooniste ik mag het binnen 14 dagen terug sturen staat bij de firma Redcoon beschreven als het niet bevalt en als ik het ter reparatie aanbied moet ik 4 tot 7 weken wachten fijn als je een nieuw strijkijzer besteld omdat je oude kapot is

Dela Geerlings 28-12-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

gemakkelijker kan strijken niet meer worden.
vele mogelijkheden.
ontkalken fluitje van een stuiver.
geen appart water nodig.
ga deze zeker voor mijn dochter kopen.

Dela

tevredenheidje 16-08-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Dit is tot nu toe een beste aankoop, strijk met plezier hoop niet dat mijn strijkapparaat gaat lekken.
Zoals in een eerdere review las.
Maar dan horen jullie dit ook van mij. Heb dit strijkapparaat 1 maand en tot op heden goed tevreden.

Strijkende Papa 04-08-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Gisteren GV7250 in huis gekregen. Volgens de handleiding op laten warmen etc. Één lekkende natte bende...kan nooit goed zijn. Iemand anders hier ook ervaring mee? Ook in de verticale stand lopen de druppels er gewoon uit.
Tot nu toe teleurstellend...kijk het nog even aan en dan gaat hij resoluut terug...jammer!
Mijn huidge strijkbout van 3 jaar oud á 29 euro geeft een beter resultaat! Bout lijkt niet goed heet te worden, dus naast stomen is het strijken ook geen pretje!

pape11gaai 03-08-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

INDERDAAD het strijken heeft een andere dimensie gekregen, door de stoomgenerator van Tefal. Wat normaal een uur duurde is nu in een half uurtje gedaan. Werkt perfekt is zeer snel gebruiksklaar en simpel: je hoeft niet eerst een hele gebruikershandleiding door te lezen.
In combinatie met een strijktafel wordt strijken weer LEUK!!!!!!!!
Harrie.

Karin2811 27-07-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Heb het apparaat nu een paar weken.
Kan er tot nu toe alleen maar lof over spreken.
Hoop dus niet dat hij over enkele maanden gaat lekken zoals andere schrijven.
Maar tot nu toe vind ik dat elke vrouw die de was moet strijken, zo'n apparaat verdiend.
TOPPIE!!!!!

edjetdi 16-07-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Heb deze stoomgenerator 3 maanden. Strijken gaat prima. De vorige (7150) heb ik ruim 2 maanden gehad, totdat hij begon te lekken.
Deze gaat nu al lekken. Triest, zoveel geld besteden aan een apparaat dat zo kort meegaat!
Het lijkt, als je overige reviews leest van stoomgeneratoren, dat ze allemaal gaan lekken, na een paar maanden of na ruim 2 jaar, als de garantie is verlopen.
Bezint eer gij begint...

joki61 07-05-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

Op advies van een vriendin met het carpaal tunnel-syndroom hebben we de Tefal GV7250 aangeschaft. Ik zelf heb reuma (armen, knieën, polsen) en heb de hele tijd staan lachen. Kon niet geloven dat strijken zo'n 'makkie' zou kunnen zijn. Wat een schitterende resultaten in zo'n korte tijd. Bout is lichter van gewicht, stoomt wanneer jij wil, het lijkt wel een hoovercraft zoals deze over de stof gaat.
Nu zag ik ook nog dat de SEBgroup dit artikel in zijn leveringsprogramma heeft en wij hebben met een ander product ondervonden dat zij hele goede service geven.
Een aanrader!!

joore2000 07-04-2010
Geschreven voor: Tefal Express Anti-Calc

strijken is nu gewoon leuk, het is een fluitje van een cent je bent supersnel klaar. dit had ik jaren eerder moeten kopen.