Philips PerfectCare GC 9220

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare GC 9220 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Sir L 22-06-2014
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

In bezit sinds 2 Juni 2012 (dus twee jaar). Qua gebruik prettig apparaat, strijken is stukken prettiger vergeleken bij het oude (stoom)strijkijzer. Half jaar geleden begonnen flinke mankementen op te treden. Reservoir loopt spontaan leeg, onvoorspelbaar onder welke omstandigheden dit gebeurt. Het is in ca. 50% van de gevallen raak. Het is nu dus strijken met een lap onder/achter het apparaat voor de zekerheid.
Daarnaast roestafgifte op de kleding, dat werkt erg vertragend. Het reguliere ontkalken heeft hier geen invloed op. Wat azijn in de waterbak en leegstrijken helpt.
Tragisch dat zo'n duur apparaat al zo snel kuren heeft.

VokD 12-08-2013
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

Nu een half jaar in bezit. Op zich best aardig - als alles goed gaat. Helaas gaat het dat niet. Niet alleen hebben we nog steeds lekkages (ondanks dat de hele waterbak al keurig door MediaMarkt is vervangen - iets wat Philips zelf weigerde - zie eerdere reacties - maar ook nu nog loopt het reservoir soms spontaan leeg - geen idee waarom: het ding staat volkomen waterpas en we passen altijd op dat het reservoir zorgvuldig geplaatst wordt), maar wehebben ook geregeld kalkproblemen. We legen het apparaat voor ieder strijkbeurt via de EasyCalc-knop (iets wat officieel iedere 10 beurten zou moeten gebeuren), maar dan nog verschijnen geregeld kalkvlekken in onze kleren. Nooit last van gehad met eerdere 'gewone' strijkijzers. Water is hier in Aalsmeer niet eens idioot hard. Om wanhopig van te worden. Dit dure speeltje is voor ons een nachtmerrie aan het worden.

DonLucie 08-06-2013
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

Door de jaren heen (67Jaar) heb ik als moeder veel kunnen strijken en hiermee de nodige ervaring op gedaan. Als gevolg van een ongelukje heb ik kleine beperking aan mijn rechterhand waar ik extra rekening mee moet houden. Daarbij heb ik tot nu toe geen ervaring met een met stoomstrijken.

Mijn ervaring met het Philips Perfect Care Stoomsysteem GC9222/02 is als volgt!
Na het doorlezen van de handleiding was het in het begin wel even schrikken van de stoomstoot die plotseling bij het opnemen van het strijkijzer, dat was even wennen.
Ook mijn strijkplank was eigenlijk niet berekend op het waterreservoir plus strijksysteem, het voelde wat onstabiel. Dus heb ik een strijkplank gehaald die daar wel voor geschikt was!
Na enige gewenning ging alles veel gemakkelijker, het strijkijzer is licht en laat zich goed sturen, de stoom komt vanzelf en ondersteund het strijken (plooien verwijderen) uitstekend. Ik hoef geen keuze te maken voor de te strijken stof, dat is in het systeem geregeld. Het geheel bespaart me tijd, belast mij fysiek minder en geeft een prima resultaat
Al met al ben ik zeker tevreden met deze investering voor deze toch al niet opwindende huishoudelijke taak.

Lizy 22-04-2012
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

Dit is het duurste strijkijzer die ik ooit gehad hebt en het slechtste.
Reservoir lekt eerst een paar druppels maar na een tijdje was het drijfnat na het strijken.
Teruggebracht na 3 weken teruggekomen en hij lekt nog steeds.
Ook is de strijkbout erg zwaar.

VokD 23-02-2013

Bij ons hetzelfde probleem: het reservoir lekt. Soms een paar druppels, soms loopt hij gewoon leeg. Geen peil op te trekken, geen idee hoe het komt - hoe zorgvuldig je hem ook neerzet. Niet fijn voor het parket. Gaan hem ook maar terugbrengen - hopelijk lost het bij ons wel wat op, want voor dit geld is dit belachelijk natuurlijk.

VokD 09-03-2013

Strijkijzer weggebracht - teruggekregen zonder reparatie want 'geen fout geconstateerd'. Gelukkig was de man achter de balie bij Media Markt zo attent om het ter plekke even te testen - en jawel: het ding liep direct leeg. Wat doet hij: hij haalt een nieuwe watertank van een nieuw toestel af en geeft ons dat mee! Blijkt een nieuw type te zijn: duidelijk een andere soort aansluiting. Dat is vast niet voor niks he Philips?! Anyway - met dank aan geweldige service van Media Markt zijn onze klachten op dit moment geheel verholpen!

els2011 27-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

Voor iemand die strijken vreselijk vindt, is het nu een feestje.
De bout is wel vrij zwaar, maar je kan deze gewoon op de strijkplank laten staan ( max 5 min ) , dus hoef je niet steeds op de houder te zetten.

AnneliesedeW 22-10-2011
Geschreven voor: Philips PerfectCare GC 9220

Ik ben nu bijna 5 weken voor The Insiders de Philips Perfect Care aan het testen:
Toen ik de grote doos uit pakte zat er mooie paarsachtige strijkijzer in met water reservoir, voor 1½ liter water.
Als je het strijkijzer aan zet dan licht het op en zodra het strijkijzer warm is dan gaat het licht uit, duurt maar ongeveer 2 minuten, in deze tussen tijd pak je vast de wasmand en het strijkijzer is al warm voor je het weet.
Het water reservoir vul je voor het strijken met water, je kan er ongeveer 2 uur mee strijken , in het reservoir kan 1½ liter water, het is heerlijk dat je tussendoor niet meer hoef bij te vullen, je kan aan één stuk door strijken, dat scheelt toch weer heel veel tijd.
Je hoef nooit meer de temperatuur te regelen voor je gaat strijken, dus de wasmand hoef je voor het strijken niet meer te sorteren, ook weer een besparing van tijd en tijd is toch kostbaar, omdat het allemaal al zo snel gaat.
Want vroeger moest je voor alle soorten stof een andere temperatuur instellen.
en dan begint het strijken, het leukste deel met de Perfect Care, het strijkijzer glijd echt over de stoffen heen, alles wordt in een seconde mooi glad, alle stoffen zijn geschikt voor het strijkijzer en je heb bij alle stoffen het zelfde resultaat een prachtig kreukvrije was.
Zelfs je wolle vest, je zijde blouse worden prachtig en blijven mooi, alles blijft mooi omdat het strijkijzer over alle stoffen heen glijd.
Strijken was nog nooit zo leuk om te doen, als met de Perfect Care, het wordt bijna een hobby om te gaan strijken, de strijkijzer is echt een topper !
Een aanrader.