Sony NEX-5N 18-200mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony NEX-5N 18-200mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Gerard McEk 25-05-2012
Geschreven voor: Sony NEX-5N 18-200mm zwart

Ik heb deze camera net gekocht via Digital Warehouse. Het was echt binnen 24 uur bezorgd! Het is een prachtige camera en relatief makkelijk te doorgronden. Het enige minpuntje is toch het aanzienlijke gewicht (880 gr), waardoor je heel wat hebt mee te slepen. Dat gewicht zit hem natuurlijk in de omvangrijke lens. Ik heb deze combinatie gekocht toch vanwege het gewicht die natuurlijk laag is t.o.v. een reflex camera met een 11X lens met een APS-C opname chip. Mijn wilde een lichte camera die goed presteert bij slechtere lichtomstandigheden en dit is een prima compromis! De kwaliteit van de foto's is perfect, de mogelijkheden (ook voor video opnames) zijn legio en alles is instelbaar. Het gebruikersgemak is iets lager door de zware lens (maar ja, ik wilde een groot zoom bereik en niet dat gehannes met verschillende lenzen). Langdurig foto's maken uit de hand wordt dan wat vermoeiend en je moet een grote hand hebben om de lens goed te kunnen ondersteunen. Het kleine cameraatje op de enorme lens is estetisch een raar gezicht, maar de NEX5N is gemakkelijk in de omgang en de degelijkheid is prima, ook van die kleine luikjes om b.v. een USB of HDMI kabel toegang tot de camera te geven. De HDMI kabel aansluiting in de camera is overigens niet standaard, echter toen ik mijn camera op mijn Sony TV aansloot via USB hoefde ik niets verder te doen dan de TV en de camera aan te zetten en begon spontaan een diashow van alle foto's die ik gemaakt had. Perfect!