Sony α NEX-F3 + E 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α NEX-F3 + E 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tantebetje 20-01-2013

Mooi toestel, die perfecte foto's maakt. Ook binnen, zonder flits geweldige kwaliteit! En dat op de automatische piloot!Dat was met onze vorige camera wel wat anders.
Heb ook de Nikon 1 overwogen, maar dat is toch echt een stuk minder: zowel wat betreft de kwaliteit van de foto's (mn binnen) als de instelmogelijkheden.
En met mooie snufjes, zoals het kantelbare scherm (handig voor goto's boven je hoofd of van je zelf) en de flits die vrij hoog uitklapt zodat je niet snel rode oogjes hebt. Er zitten ook een paar leuke mogelijkheden op, zoals zwart/wit foto's op 1 kleur na.
En dankzij de 50 euro cash back actie (tot begin februari!) kost deze camera uiteindelijk maar 275 euro.

Celestion 10-12-2012

De NEX-F3 kocht ik als upgrade voor de NEX-5, waar ik erg tevreden over was. De redenen voor een upgrade waren: betere jpeg output, betere prestaties bij weinig licht, geen ontspanvertraging waarneembaar en een ingebouwde flitser. De NEX-F3 heeft me in geen van deze teleurgesteld. De prestaties van deze camera zijn fenomenaal. Als minpuntjes kan ik alleen noemen, dat de camera minder degelijk aanvoelt dan de NEX-5 (meer plastic) en het LCD-schermpje minder eenvoudig kantelt.

Toelichting bij de score:

Kwaliteit foto: Beste in zijn klasse, vandaar een 10.
Mogelijkheden: Inmiddels zijn er voldoende lenzen beschikbaar. Haast elke oude lens past met een adapter. De ingebouwde flitser is erg handig en kan ook naar boven worden gericht voor kaatslicht. De F3 werkt ook met de EVF voor de NEX-serie.
Gebruiksgemak: De menustructuur werkt niet echt prettig. Gelukkig is er de mogelijkheid om functies zelf toe te wijzen aan vier bedieningsknopjes.
Vormgeving: Weinig op aan te merken.
Degelijkheid: Voelt minder degelijk aan dan de duurdere NEX-modellen, maar gaat bij normaal gebruik vast lang mee.

martijn75 20-12-2012

Goede camera met flinke sensor, ideaal voor omstandigheden met weinig licht tegen een vriendelijke prijs. Ik ga hem overwegen!Hier de officiële productvideo voor de liefhebber: