Olympus PEN E-PL3 + M.ZUIKO ED 14‑42mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus PEN E-PL3 + M.ZUIKO ED 14‑42mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JanMn 06-05-2012

Prima fotos, goedemogelijkheden, door het aantal instelmogelijkheden soms lastig om te bedienen maar in de program mode zeer eenvoudig mee te werken.
Toestel is wat klein en daarom moeilijk om een goede houding te vinden, verder zeer degelijk uitgevoerd

ROMPENEPL3 11-03-2012

Ik gebruik reeds jaren een Canon G10. Een prima camera, maar ik heb de Olympus E-PL3 aangeschaft om de volgende redenen. Een draaibaar scherm, zoomen via de lens en niet via een knopje bovenop de camera, de mogelijkheid om andere objectieven te gebruiken, en vooral een snellere autofocus. Dit heeft de Olympus allemaal in huis. De Olympus start snel op en heeft een fijne grote onspanknop. De kwaliteit van de foto's zijn nagenoeg vergelijkbaar met die van de Canon, met een lichte plus voor de Canon G10.
Het veranderen van instellingen zoals ISO en belichtingscorrectie moet bij de Olympus via het menu, maar je kunt veel gebruikte instellingen toekennen aan enkele knoppen op de camera. De Canon heeft voor de belichtingscorrectie en ISO waarde 2 vaste knoppen op de camera. Dat heb ik steeds bijzonder gewaardeerd. Verder is de Olympus minder compact door het objectief. De body van de Olympus is van metaal en oogt zeer fraai. Bij hoge ISO waarden is de Olympus in het voordeel ten opzichte van de Canon. Er is minder ruis aanwezig, waarschijnlijk door de grotere sensor. De automatische witbalans werk m.i. niet naar behoren en bij foto's binnenhuis met kunstlicht heeft handmatige instelling van de witbalans mijn voorkeur.
Al met al ben ik tevreden over deze aankoop.