Samsung NX200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NX200 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

toontje2012 04-05-2013
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

Helaas moet ik mijn review bijstellen.
ik heb de camera teruggebracht omdat er spelling
zit tussen het objectief en de body.Bij draaien aan de lens voel je dit merkbaar,alhoewel ik erachter kwam datzelfde nieuwe
modellen ook dit vertonen,en de winkel mij verzekerde dat het geen kwaad kon had ik toch zoiets,dat het in de toekomst steeds meer gaat slijten.
Het is toch een kunstof vatting op een metalen body.
En daar kwam nog bij dat voor mij geheel persoonlijk dat de i knop
en gebruik maken v/d draairing niet echt lekker in de hand lag

Jammer want voor de rest een mooie camera

toontje2012 18-04-2013
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

ik heb deze nx200 als demo model en voor een mooi prijsje gekocht omdat de opvolger de 210 300 alweer op de toonbank ligt.
Normaal had ik deze niet zo snel gekocht gewoon omdat de prijzen van deze serie nx camera,s algemeen hoog liggen en er er zijn heel wat andere goede camera,s.
die qua prijs lager liggen.
Ik ben tot nu toe zeer tevreden.Redelijk compact en de foto,s zijn zoals beloofd zeer goed.
Ikzelf heb vaak moeite met de ingewikkelde menu,s van div camera,s.
Maar deze nx is qua menu zeer plezierig en de I functie werkt
na even wennen prima
Voor de rest is de camera degelijk (alhoewel ik de nx100 ook prima vond maar deze werd afgebrand om zijn plastic gevoel,tja hoeveel andere camera,s bestaan uit louter plastiek.).
Nadeel het is geen compact,samsung levert div lenzen maar zijn zeer prijzig.
de losse flitser moet je gewoon er oplaten.
En alhoewel ik geen raw gebruik heeft deze de tijd nodig
om de foto naar de kaart te verwerken

Voordeel de echt grote sensor zorgen ervoor dat ik mooie foto,s maak. filmpjes zijn prima en de camera nodigt je echt uit met een doordacht menu om goede foto,s te maken,tot slot heeft deze nx softwarematig nog tal van leuke ingebouwde gadgets en fun.
Ik geef alles een 8 omdat er in deze digitale wereld al heel wat goede camera,s zijn.

Tot slot ik heb voor mij een waardige camera lekker stevig zeer goed scherm en alhoewel ik geen reclame maak heb ik alles om naar te kijken pc,tv,mobiel,camera van dit merk.
Nu nog een tablet:)

T.Geerts 03-05-2012
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

Geweldige camera!. super handige 'ifunction' lens mogelijkheden. Hiermee heb je alle belangrijke mogelijkheden onder 1 knop meteen tot je beschikking. In vergelijking met de Sony Nex 5n/7 series is dit een verademing. Foto's zijn net zo goed, soms zelfs beter, en het apparaat werkt 10x sneller/prettiger. Top aanrader!

Henkcamera 14-04-2012
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

Ik heb deze Camera een paar weken geleden bij CameraNu gekocht en ik vind hem perfect in alle opzichten. Ik heb eerder een Canon 1000D, daarna een Canon 500D en daarna een Canon 60D gehad, maar deze worden in alle opzichten overtroffen door deze systeemcamera. Mijn probleem met de Canon camera's was dat je altijd kilo's gewicht mee moet sjouwen en dat doe je dan toch niet zo snel, waardoor ik deze camera's eigenlijk te weinig gebruikte. Verder vind ik de beeldkwaliteit van deze Samsung gewoon beter, ondanks dat ik bij de Canon lichtsterke lenzen gebruikte. Het grotere aantal pixels zorgt voor perfecte beelden. De automatische witbalans bij de Samsung geeft ook betere resultaten, dwz meer natuurgetrouwe kleuren en veel minder zweem. Ook bij deze Samsung kun je alles handmatig instellen en in één oogopslag al je instellingen zien (de Fn knop). Qua mogelijkheden doet de Samsung niet onder voor een spiegelreflex. De body is van metaal, dat miste ik ook bij de Canons. Ik heb sterk getwijfeld tussen deze Samsung en de Sony Nex 5N. De nogal diepe menustructuur via een touchscreen bij de Sony was voor mij doorslaggevend om te kiezen voor de Samsung, maar ook de betere grip en het iets grotere, lekker klassieke formaat van de Samsung. Het Amoled scherm is super duidelijk en zonbestendig; voor opnamen in de felle zon heb ik nog een Kaiser Digishield aangeschaft. Daarmee kan ik een viewfinder, die overigens niet beschikbaar is voor de Samsung, missen. Oh ja, filmen met autofocus bij zoomen geeft prima resultaten met de Samsung, met de Canons was dat onmogelijk. Ruis duikt pas op bij de Samsung bij ISO's groter dan 1600, de Sony schijnt onder moeilijke lichtomstandigheden beter te presteren, maar ik ben niet de man van moeilijke lichtomstandigheden, ik gebruik dan het heel handige kleine en relatief sterke flitsje dat bij de Samsung wordt meegeleverd. En dan noem ik nog maar even de zgn I-Function op de 18-50 mm lens, perfect. In een handomdraai kun je het diafragma, de sluitertijd, ISO enz. instellen, ook kun je nog digitaal inzoomen, als je geen zin hebt even de telelens te pakken. Er is verder een flink aantal objectieven beschikbaar, waaronder de zeer betaalbare 50-200MM telezoom, ook met de I-Function en beeldstabilisatie, die ik zeker nog ga aanschaffen. Ik heb ook nog gedacht aan de Nikon V1, maar de sensor daarvan vind ik te klein. Ik moet toegeven dat ik moeite had met het merk Samsung voor een topcamera. Na veel onderzoek, lezen van vakbladen, You Tube e.d. heb ik toch voor de Samsung NX 200 gekozen, wat mij betreft een aanrader.

Henk Breur 03-09-2012

Hallo, Henkcamera
We hebben vorige week ook deze camera gekocht, ziet er prima uit. Zomaar wat mee geavontuurd, maar via de Smart instelling toch wat tegenvallende foto's, qua kleur en zo. Heb je misschien wat tips betreffende de instelling? Ik hoor het graag.
Misschien een lagere resolutie of zo?

Groeten,

Henk Breur (met camera :))

vliegert 08-02-2013

Hoi Henk,

Ik heb me ook eens verdiept in deze samsung. Wat is nou het werkelijke verschil tussen deze (de NX200), de NX20 en de NX210. Wat ik alleen kan vinden tussen de NX200 en de NX210 is dat je ook via je smartphone foto's kan maken (wat ik overigens niet een écht pluspunt vind). Verder vraag ik me af hoe de sluitertijd is van deze camera vergeleken met bijvoorbeeld de NEX. Want de NX210 is de laatste uitgekomen camera van samsung toch?

Ik hoor het graag,
Bart

Niels de Lange 12-02-2012
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

Ik heb voor deze camera gekozen omdat ik aankomende zomer met een groep vrienden een MTB tocht ga maken van de westkust van Schotland via de Highlands naar de Oostkus van Schotland. Voor deze trip was ik al een tijdje op zoek naar een compacte en handzame camera die gebruik kan maken van hoogwaardige (wisselbare) lensen. Constant een SLR mee te slepen gaat een beetje ver en daarvoor is ook niet genoeg plaats in de rugzak!

Dus laten we beginnen met het formaat van de NX200 compacte systeem camera. Icm met de 18-55mm lens is de camera natuurlijk groter dan een compact camera, maar hij is een stuk kleiner dan een een SLR. De compacte NX200 valt precies tussen beide camera’s in en past daarom makkelijk in een Mountainbike rugzak. De behuizing is van aluminium/magnesium gemaakt en dat biedt natuurlijk voordelen qua duurzaamheid en gewicht. De camera ligt lekker in de hand en heeft een prima ergonomie.

De NX200 beschikt niet over een optische zoeker (ook niet als los verkrijgbaar) of een ingebouwde flitser. Het gemis van een optische zoeker word deels gecompenseer door het zeer goede Amoled scherm wat een grote kijkhoek heeft en zeer scherp is. In de doos word echter wel een zeer degelijk en goede SEF8A flitser meegeleverd die je op de hot-shoe kunt monteren, een prima alternatief.

Dan de specificaties:

De NX200 heeft een indrukwekkende 20.3Megapixel APS-C CMOS sensor, met een ISO bereik van 100 tot 12800. Deze Iso-waarden heb ik aan de tand gevoeld en vanaf ISO6400 treed er ruis op dus ik zou tot maximaal ISO 3200 gaan. De kwaliteit van de foto’s is verbluffend; haarscherp! Met de vorstperiode die nu aanbreekt moet het mogelijk zijn om nog diverse mooie plaatsjes te schieten!

Het scherpstelling gaat zeer snel en ook het maken van serieopnames (7f p/s) werkt perfect. Volgens diverse reviews die te vinden zijn op internet blinkt de NX200 hierin uit.

De instelmogelijkheden van de NX200 zijn enorm en daarmee kan de amateurfotograaf zich prima op uitleven. De casual fotograaf heeft daarnaast de beschikking over smart,- en scenefunctions. Hiermee spreekt de Samsung denk ik een enorme doelgroep aan.

De Camera is daarnaast uitgerust met de Samsung I lenzen 18-55m & de 55-200mm lens. Deze laatste lens moest nabesteld worden zodat ik tot dusver alleen de 18-55mm lens heb kunnen testen. De I-function is een handige toepassing waarbij je diverse settings (Iso/Sluitertijd/Diafragma) via de lens kunt aanpassen en dit zie je dan direct terug in de Amoled scherm. Een zeer handige functie als je de camera leert kennen. Ik verwacht deze I-functie in de toekomst minder te gebruiken

De NX200 beschikt ook over full HD videofunctie. Ik verwacht deze functie niet veel te gebruiken omdat ik niet zo van de video ben.

Deze camera heb ik gekocht bij Ringfoto Semeins. Over deze winkel ben ik prima tevreden (vandaar ook de winkelbeoordeling op kieskeurig.

Marc en Carina 11-08-2012

Dag Niels wanneer je terug bent van je schotlandtrip laat ons eens wat foto's zien en eventueel commentaar. We zitten momenteel in India en zoeken nog een kleinere camera voor haarscherpe foto's, hoe zijn de resultaten van bewegende objecten? grtjs en laat maar iets weten thx marc en carina

Ronald1492 08-01-2012

Sinds enkele dagen in bezit van de NX 200
Besteld via Ringfotosemeins.nl
Levertijd 3 dagen maar ik had hem binnen 2 dagen al binnen super!!
Voor de camera een en al lof heb nl de NX 100 ook.
Verschil deze heeft een metalen body en oogt degelijk.
Maakt mooie foto's ook bij weinig licht.
Moet er verder nog mee gaan spelen.
Maar de eerste foto's waren ragscherp
Ik ga hier erg veel plezier mee beleven vooral omdat die ook nog eens compact is

gert visser75 29-12-2011
Geschreven voor: Samsung NX200 zwart

Ik heb de Samsung NX200 besteld bij Ringfoto Semeins.nl, volgens de kieskeurig site is dit de meest voordelige aanbieder, althans op dit moment van schrijven. Ik moet nog 200 euro aan cashback van Samsung terugkrijgen, hiervoor moet je de streepjescode van de verpakkingsdoos opsturen + aankoopbon en bewijs van betaling via Ideal of ander online betaalprogramma (aanbieding alleen tot en met eerste week januari van 2012).

Op die manier kost de camera incl. 18-55mm lens (met beeldstabilistie) 500 euro. En na het schrijven van een review krijg je nog een extra 4gb SD kaart van Ringfoto Seimens. Daarnaast krijg je van Ringfoto Semeins dan ook nog een digitaal fotoalbum en een workshop om de camera beter te leren kennen.

Ik besloot tot aankoop omdat volgens het magazine Digifoto deze camera goede ruisonderdrukking heeft, zodat je bij weinig licht nog goede foto's kan maken(test in nummer 4 van 2011). Mijn huidige Canon powershot S5IS stelt hierin coninu teleur, zelfs met goede externe flitser.

Bovendien kun je ook in RAW foto's maken in bijvoobeeld moeiljke lichtomstandigheden, dit levert kwalitatief betere foto's op maar helaas in een wel erg groot bestandsformaat (ongeveer 50mb!).

Over de degelijkheid kan ik nog niet oordelen omdat ik de camera nog maar kort heb, wel zijn de body en de lens van metaal, wat ik prettiger vind dan plastic. De knopjes zijn helaas van plastic.

Op de camera zit een automatische panoramastand, door de camera in een richting te slepen ontstaat vanzelf een langwerpige foto. Daarom heb ik nog even gewacht met de aankoop van een 16mm, 20mm of 30mm pancake lens. Want die zijn erg duur...Ook moet ik nog even denken welke lens dan genoeg groothoek geeft voor bijvoorbeeld architectuurfotografie.

De batterij laadt snel op en gaat volgens Samsung minimaal drie uur mee bij continu fotograferen.
De handleiding is de beste van alle die ik ooit gehad heb, want niet alleen wordt de camera puntig beschreven, ook wordt een klein college gegeven over de basisbegrippen van de fotografie zoals ISO, diafragma, witbalans, BKT etc.

De camera is met de bijgeleverder lens wel vrij groot, door er een pancake op te plaatsen is de camera zeer handzaam als een kleinbeeldcamera. Daar moet ik nog even voor sparen...