Archos Arnova 10B G2 10,1 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Archos Arnova 10B G2 10,1 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pjork 19-02-2012

Sinds een goede week in het bezit van deze tablet. De aankoop durfde ik aan na een aantal reviews te hebben gelezen, het apparaat zou prima functioneren. En ik heb de tablet dus aangeschaft. Heel bewust gekozen voor de RESISTIVE uitvoering. De reden hiervoor is eenvoudig. Ik werk graag met een pennetje en ben een enorme sloddervos. De duurdere stylus die bij het Capacitive scherm hoort zou ik aan de lopende band nieuwe moeten kopen, voor dit scherm heb ik voor weinig geld een aantal DS stylussen gekocht. (je kan alles gebruiken) Hiernaast werkt een resistive scherm ook prima. Het is minder nauwkeurig, maar het de enorme onnauwkeurigheid toe aan dit soort schermen wordt toegeschreven is allemaal erg opgeblazen. Zolang je de tablet niet wil gebruiken voor het maken van tekeningen, maakt het niet zoveel uit.

Het gebruik van het scherm is mij prima meegevallen, het werkt snel, het beeld is netjes en als je het puur gebruikt voor het internetten en mailen onderweg volstaat het goed (ik heb het scherm gekoppeld aan mijn GSM via wifi(hotspot)) Hiernaast gebruik ik hem om word documenten mee te nemen voor vergaderingen en is mijn plan hem te gaan gebruiken als agenda.

Natuurlijk wat spelletjes en films op de tablet, voor de momenten dat ontspanning prettig is.
Films zijn trouwens in een enorm mooie kwaliteit!

Blijft een klein probleempje over, je hebt geen android market. Ik zelf heb hier weinig last van, ook op appslib valt voldoende terug te vinden.
En voor de meer dapperen onder ons, op internet is een oplossing voor handen waarmee je dit door een soort update op kan lossen.

Ik heb via internet gezocht voor een hoes en uiteindelijk een kunstlederen Archos 101 hoes aangeschaft. Deze past prima, alleen de webcam en het aansluitpunt voor het opladen zijn niet direct te bereiken. Voor het opladen is de tablet een klein stukje uitnemen voldoende.

Deze tablet voor deze prijs, is een dikke aanrader!

john19702 23-03-2012

goedendag pjork,

ik heb het apparaat sinds gisteren in bezit en ziet er prima uit / werkt ook prima. Waar heb je de hoes gekocht want die is toch onmisbaar met zo'n apparaat?
Hij is voor mijn zoon van 9 jaar en die wil er natuurlijk vnl spelletjes op gaan doen dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Hij is op android 2.3 basis maar wil hem eigenlijk wel updaten zodat ik ook van android market spelletjes gratis kan binnen halen maar heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat, heb jij daar wel ervaring mee?

Hopelijk wil je even hierop reageren ,

alvast bedankt

John