De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad Retina display De nieuwe iPad Wi-Fi 64GB 2012 9,7 inch / zwart / 64 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Gadgetgirl 12-04-2012
Retinascherm is echt fantastisch, vooral als je veel boeken en/of comics en andere teksten leest. Als je alleen wat internet en emailt en verder wat filmpjes kijkt, kun je net zo goed toe met de iPad 2 want dan is die extra schermresolutie minder relevant.

Dit scherm vergt wel meer van de accu. Je kunt er nog steeds wel bijna een hele dag mee doen, maar toch wel iets korter dan met de iPad 2. Het opladen van de accu duurt ook beduidend langer, trek daar echt meerdere uren voor uit, zeker als je accuniveau onder de 30% is gedaald.

De camera is natuurlijk ook veel beter dan op de iPad 2, en qua filmen heeft hij nog een hogere resolutie dan de camera van de iPhone 4. Ook is hij lichtgevoeliger (pluspunt) dan de camera van de iPhone 4.
Of je echt veel gaat filmen met een grote iPad is de vraag ,maar als je even snel wat kiekjes of filmpjes wilt schieten op het moment en je hebt geen andere camera voorhanden, is het wel goed te doen. Eigenlijk is het zelfs stiekem wel prettig, omdat je zelf erg veel ziet op dat grote scherm. Dus als je jezelf eroverheen kunt zetten dat je er een beetje oenig uitziet met de iPad als "camera", heb je met deze iPad HD feitelijk een prima foto- en filmoptie voorhanden.

De optie 4G geeft in Nederland vooralsnog geen nut omdat hier geen 4G netwerken zijn. Kun je beter de wifi versie kopen, scheelt een hoop geld en met de 3g internetoptie van je iPhone kun je met je iPad evenwel het internet op, ook als er geen wifinetwerk in de buurt is.
Als je veel naar Amerika gaat of andere landen met 4G netwerk, dan is het wellicht wel een zinnig model voor je.

HereIsTom 13-04-2012

De optie 4G heb je wel degelijk wat aan! Daarmee kun je namelijk ook gewoon op het 3G netwerk!
Met de 4G heb je dus meer mogelijkheden, dus mijn advies koop een iPad 3 met 4G.
Ook kun je het best snachts je iPad opladen, dan heb je er de hele dag plezier van!

tava 01-04-2012
Na de ipad 1 twee jaar intensief gebruikt te hebben, werd het afgelopen week hoog tijd voor de ipad 3 ( new ipad ) met extra veel geheugen.

De grote verwondering van zijn prestaties is natuurlijk niet zo groot als bij de eerste ipad, omdat de tablet toen nog in de kinderschoenen stond. Maar de snelheid waarmee dit apparaat werkt en de fantastische afwerking, doen mij toch weer achteroverslaan van verbazing.

Het retina scherm is "verbazingwekkend" scherp en helder en geeft prachtig al mijn foto's en video's weer.

Het geluid is beter dan van de ipad 1 en met de camera heb ik inmiddels een video in FULL HD gemaakt. Ook de foto's doen niet onder voor die van mijn €399,00 kostende digitale camera. De video opnamen zijn zelfs aanzienlijk beter dan op de Fuji EXR camera met 14 megapixels.

Laat iedereen zijn eigen keuze maken voor de tablet van zijn dromen . Ik ben het gezeur een beetje zat van de Samsung liefhebbers ( of Apple haters ) die roepen dat de iPad geen flash kan afspelen... ( WHO CARES !! ) en dat je op de iPad niets zelf kan instellen. Voor de eindgebruiker telt volgens mij maar 1 ding. Het apparaat moet altijd werken, lange batterijduur hebben, eenvoudig te bedienen zijn. Mijn iPad 1 kan op dit moment nog als nagelnieuw model verkocht worden. Daar kan menig nieuw uitgebracht android toestel niet aan tippen.

Ik weet gewoon zeker, dat ik met deze nieuwe iPad weer jaren vooruit kan. De nieuwe iPhoto en vernieuwde iMovie APPS bevestigen dat alleen maar.

Nooit meer zonder iPad ;-)

HereIsTom 04-04-2012

Een tipje; Flash kan ook op de iPad met de App Puffin Web Browser ;-)
Erg mooi spul hè die iPad 3!