Apple iPad De nieuwe iPad Wi-Fi + 4G 64GB 2012 9,7 inch / wit / 64 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPad De nieuwe iPad Wi-Fi + 4G 64GB 2012 9,7 inch / wit / 64 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,9

Erelid 23-12-2012
Deze tablet is naast de nodige laptops en iphones niet meer weg te denken. Dat iPad zelf werkt perfect maar zeker de uitbreiding met Airport Express en Apple TV maken het tot een groot multimedia paleis thuis. Die intergratie is met een Android tablet veel lastiger. Je hebt dan in elk geval technische kennis nodig.

Zaken als USB heb jet met iCloud helemaal niet nodig alhoewel dit met als een kaartlezertje als accessoire wel gewoon te krijgen is.

Suljkan 01-02-2013

Het klopt wel dat de kaartlezer verkrijgbaar is maar daarmee bereik je niet veel. USB stick of ext. HD werkt niet. Je kan je camera direct aansluiten en alleen foto's op ipad downloaden, eigen films van je eigen camera kan niet.

HereIsTom 02-02-2013

@Suljkan; Je kan wel je eigen films op de iPad zetten hoor, daar zijn diverse Apps voor, zoals bijv. PhotoSync.
Kijk anders eens op Het iPod touch en iPad Forum voor meer informatie!

Suljkan 13-05-2012
We hebben deze high-end ipad kado gekregen, anders zou ik hem zelf waarschijnlijk nooit kopen. Vooral door prijs. Eerste keer instellen was niet helemaal duidelijk, vooral omdat je geen manual hebt, die moet je downloaden. Maar goed, het is allemaal goed gelukt, hij werkt nu heel goed. Je moet wel een sterke draadloze netwerk hebben (die wij in het begin niet hadden), anders heb je een hele dure fotolijst.

Beeld van deze ipad is heel scherp, kleuren zijn goed en de kijkhoek is gewoon 180 graden, zonder kleur- of contrast vervorming. Hij is snel met opstartten en het is veel makkelijker even wat checken op internet dan PC of laptop opstarten, wachten... Op zich zijn we tevreden ermee alleen is het gebruik verbitterd door het feit dat Apple te paranoide instelling heeft als merk en bedrijf op alles wat ze doen, wat weerspiegelt op al hun apparaten. Deze is niet uitgezonderd.
Bijvoorbeeld; ik kan mijn eigen films (gemaakt met Panasonic Lumix camera) niet op ipad uploaden als m2ts bestand, zelfs met 5-in-1 cardreader/USB adapter. Dat lijkt me onhandig bjv. op vakantie als je camera kaart vol is. Verbinden met PC is een dramatisch proces waar je helemaal geen overzicht of controle hebt over wat je doet en hoe je dingen vindt die je wil doen. Simpel voorbeeld: ik wou een aantal foto's van PC naar ipad kopieren,.. hmm, hou maar.. Ik ben misschien te gewend aan PC systeem (met verkenner en zo) dus het is mij niet gelukt om dit te doen zoals ik dat wil. Ik weet wel dat je dat via iCloud of iTunes moet doen maar dat wil ik juist niet. Andere simpele mogelijkheid bestaat niet en dat allemaal met dank aan de paranoiditeit van Apple.

Muziek downloaden van officiele sites die het officieel gratis aanbieden (zoals van Exit festival, Novi Sad) kan niet want "you can only download music from iTunes". Nja njanja...

Pro's:
- goed beeld,
- snel,
- mooi vormgeving

Con's:
- geen USB support,
- geen m2ts support,
- kan niet eigen gemaakte films uploaden,
- front camera is een belachelijke zwarte stipje met 0,3 megapixels!! Zelfs mijn Nokia uit 2005 heeft meer MP's,
- ergonomisch wat onhandig, met name door raar geplaatste analoge, maar ook digitale knoppen (voor camera bjv.)

Conclusion:
het is een makkelijke en snelle apparaat, gemaakt voor de joy van kinderen en gemak in gebruik voor volwassenen, en al die bovengenoemde con's,.. ach ja, ignorance is bliss!

HereIsTom 28-03-2012
Wow wat een prachtige tablet is deze iPad 3, het scherm is werkelijk haarscherp! Deze iPad 3 is ook erg snel en je kan er bijna alles mee!
Ik heb nog geen nadelen kunnen vinden, ook de accu gaat echt 10 uur mee!
Internetten, mailen, spelleltjes spelen, muziek luisteren, foto's en films kijken en eBoeken lezen gaat werkelijk fantastisch op deze mooie iPad 3. Het kost wat, maar dan heb je ook echt wel iets goeds, een echte aanrader!
M'n computer gebruik ik bijna niet meer, deze review schrijf ik nu ook op mijn iPad 3