Yarvik GoTab Gravity 8 20,3 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik GoTab Gravity 8 20,3 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Gman 09-10-2012

Tot zover mijn Yarvik ervaring.
Ik ben gewaarschuwd door verschillende Yarvik gebruikers van het Yarvik Forum, waarover ik in 1e instantie erg sceptisch was.
Maar inderdaad, nauwelijks na 3 maanden bleef het apparaat "dood".
Op zich jammer, want ik ben echt enthousiast over de budget oplossingen die Yarvik biedt.
Helaas werken ze niet zoals ze zouden moeten werken.

Gelukkig was er garantie dus ik kon het terug naar de verkoper (Kijkshop), waar ik kreeg de mogelijkheid om het te ruilen voor hetzelfde Tablet of een andere te kiezen
Ik heb besloten om een andere te kiezen en niet alleen maar vervangen.
Waarom?
De TAB364 "bevroor" regelmatig , werd veel te warm en reageerde erg slecht. Veel te veel moeite meoeten doen om het ding goed werkende te krijgen/houden en veel te veel "hickups" vanaf het begin.
Google Play moet je ook nog erop zien te installeren want dat zit er niet op. Dat lukt wel, maar is wel weer gedoe.
Al met al werkte het apparaat gewoonweg niet fijn.
Een 2 of 3-tal applicaties gelijktijdig openen was al een probleem en de tablet liep onherroepelijk vast.
Geen aanrader dus.

De alternatieve keuze was De Poloraid MIDC800 met wat betere specs (8gb mem ipv 4, wel standaard Google Play geïnstalleerd, beter scherm).
Tot nu toe heb ik geen spijt van, en ik heb het apparaat alweer enkele weken. En het werkt vlot gezien het feit dat het een budget tablet is.
Alles werkt zoals het hoort, geen problemen tot nu toe.
Waar voor je geld.

Wimpy Heins 15-06-2012

Gekocht bij KijkShop voor 145,= euro, niet duur. De gebruiksaanwijzing zowel bijgevoegd op papier als in het apparaat of online, geeft de nieuweling onvoldoende handreiking, en de gevorderde komt er niet uit speciaal wat betreft het gebruik van de USB-poort (er is er één). Op een plaatje zie je dat daar een toetsenbord, muis en USB-stick op kan worden aangesloten. Over de eerste twee wordt met geen woord gerept en over de USB-stick valt niet te ontdekken hoe men daaruit iets moet kopiëren naar het interne geheugen. Ook is het moeilijk de weg te vinden hoe de inhoud van de USB-stick zichtbaar wordt. Als dat lukt is het niet mogelijk foto/film-bestanden weer te geven vanuit de stick, die wel normaal weer te geven zijn als ze in het interne geheugen worden geplaatst vanuit een PC. In de terminologie op het scherm worden 'usbhost' en 'sdcard' soms door elkaar gehaald. De micro-SD-kaart die kan worden ingeplugd (niet meegeleverd) kan niet als afzonderlijk geheugen zichtbaar gemaakt worden binnen de tablet. Maar wel wanneer de tablet via een USB-kabel op een gewone computer wordt aangesloten. In dat geval zijn het tabletgeheugen en de ingeplugde micro-SD-kaart als afzonderlijke externe opslagmedia zichtbaar op de PC, dus elk met eigen drive-letter. Dusdoende kan er iets in of uit de SD-kaart worden gekopieerd, zoals dat ook kan naar het interne geheugen van de tablet. Als men in de mappen Music en Movies muziekbestanden resp. videobestanden plaatst zijn die later afspeelbaar op de tablet. Vooraleer de USB te ontkoppelen moet men dit wel op de tablet aangeven, anders kan hij zelfs doldraaien. In dat geval steekt men een paperclip in de reset-opening (de gegevens gaan niet verloren). Teksten geplaatst in Notifications zijn leesbaar, maar er zit standaard geen applicatie in om teksten te schrijven. Met het 'toetsenbord' dat op het scherm verschijnt indien men b.v. een webadres wil intoetsen is het schrijven van langere tekst überhaupt onhandig. Men moet ook steeds omschakelen van letters typen naar cijfers typen (ook voor het @-teken) wat doet denken aan de vroegere telexmachines. Met Android 4 en een capacitief aanraakscherm heeft men wel een modern apparaat. Daarop hebben enkele functies ook een fysieke toets op de behuizing, zoals een back-toets en een toets om naar apps te gaan, alsook voor home, volume en uit standby komen. Deze laatste drie zitten echter op de verkeerde plek want als je het apparaat vastpakt om een koptelefoon of USB-kabel in te pluggen dan knijp je ook op deze laatste drie toetsen.
Hierboven heb ik allereerst kritische noten vermeld in de hoop dat iemand bepaalde oplossingen terugschrijft. Een belangrijke toepassing vormt natuurlijk internet wat dient te geschieden door een plaatselijk WiFi-signaal uit de ether te kiezen waarvoor meestal een wachtwoord nodig is, maar niet altijd, want het signaal kan ook 'open' zijn. UPC heeft bijvoorbeeld zoïets in Amsterdam, maar dat werkt wel veel langzamer dan het WiFi-kanaal van een lokale modem. In sommige intercity-treinen kan men ook het internet op (via een signaal genaamd T-Mobile zegt NS.nl)
Als men het ding als elektronische fotolijst gebruikt zijn de kleuren fraai. Filmpjes draaien keurig af met blikkerig mono-luidsprekergeluid, maar via de koptelefoon is het HiFi. De tablet moet ook bruikbaar zijn als 'mediaspeler' wanneer je hem op een moderne TV aansluit via de mini-HDMI-connector. Kabel niet bijgeleverd. Wel twee stuks voor USB (de tweede dient als tussenstuk tussen kleine USB-poort en b.v. een USB-stick). Een beschermhoes ontbreekt. Men kan de tablet normaal doorgebruiken als de netadapter is aangesloten om te laden. Indien de tablet via de USB op een PC is aangesloten als externe opslag dan kan men niet tegelijk op de tablet ander werk doen.
Wim Heins

caravan120 04-06-2012

Ik ben er helemaal niet tevreden , ik heb nu de 2,e al .De 1,e was met 2 weken al stuk. De 2,e had al streepen toen ik hem uit de verpakking nam . Ik zal deze zeker niemand aan bevelen .
yarvik tab 364 go tab gravity 8.

setanie 05-06-2012

Ja dat kan gebeuren en nog 2x ook. Jammer hoor, ik ben en blijf zeer positief over deze Yarvik. Hopelijk is 3x is scheepsrecht voor je :)???

setanie 10-05-2012

Sinds gisteren deze Yarvik en als je niet helemaal een digibeet bent is deze geweldig. Het gemis van google play is meteen goed te maken met www.1mobile.com. Hier vind je meer dan genoeg apps, ook Nederlandse zoals bijv. die van appie :). Lees wel goed in de handleiding waar je je bestanden van je sd card kan vinden want dat is even zoeken in het begin. Android 4 draait als een zonnetje en het capacitieve scherm reageert ook prima. Kortom tot nu toe helemaal geen klachten over deze fantastische tablet

setanie 15-01-2013

En hier ben ik nog een keer om iedereen te laten weten dat je Jelly bean op de Yarvik 364 kan zetten. Hierdoor gaat alles wat soepeler en sneller. Bovendien kan je ook spraakopdrachten doen en het belangrijkste, je hebt toegang tot de google playstore.

setanie 27-05-2012

Inmiddels een paar weken deze tablet in gebruik en nu kan ik ook vertellen dat de accu een lange levensduur heeft. Dus voor een redelijke prijs een zeer acceptabele tablet.

setanie 18-10-2012

Ik heb mijn eerste echte grote minpunt ontdekt. De externe sd card wordt niet direct herkend door de Yarvik. Als de internal card van 2 gb. vol is dan moet je al deze bestanden kopiëren naar je externe sd card. Niet gebruikersvriendelijk.