Yarvik GoTab Velocity 7 7,0 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik GoTab Velocity 7 7,0 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Dinkys 25-06-2012

Een tablet is voor mij iets nieuws daarom wilde ik niet gelijk een dure kopen.
Ik ging opzoek naar een goedkope tablet;

Xiron (Blokker): Gebruikers zijn niet zo tevreden over deze tablet.

Polaroid (Kijkshop): Gebruikers zijn niet zo tevreden over deze tablet.

Qware (Intertoys): Over de Pro 3 is men best wel tevreden.

Yarvik (diverse winkels): Gebruikers zijn tevreden over deze tablet (kieskeurig.nl en bol.com).

Qua uiterlijk zijn de Polaroid, Qware en Yarvik precies hetzelfde.

Door de reviews vielen de Xiron en Polaroid al snel af. De Qware Pro3 en de Yarvik Tab260 hebben dezelfde prijs.Het enige verschil is dat de Qware beschikt over Android 4.0 en de Yarvik Android 2.3 met een gratis update naar 4.0.Ik ben van mening dat ik dit soort producten het beste kan kopen bij een elektronica zaak ipv bij een speelgoed winkel ivm garantie & reparatie. Gekozen voor de Yarvik Tab 260.

Besteld en de volgende dag al geleverd. De doos ziet er al luxe uit, dus dat beloofd nog wat. Bij de tab wordt een lader en 2 usb kabels geleverd.

In gebruik:
Na de eerste keer opstarten de basis dingen (oa. taal, datum en tijd) ingesteld en verbinding gemaakt met mijn modem. Internet is snel en werkt uitstekend. De touchscreen werkt goed, maar is wel even wennen.

Het enige wat niet wilde lukken was het openen van een pdf bestand.Via Getjar (soort Android Market) een pdf viewer gedownload, maar het lukte nog steeds niet. Bij google gezocht op adobe reader. Gelukkig was er een versie voor Android 2.3 beschikbaar (werkt ook op 4.0.)

De upgrade naar Android 4.0 is gratis dus heb ik geprobeerd deze te downloaden.Echter moest ik een .imp (image bestand) openen maar dat lukte niet.
Via Yarvik support een link ontvangen met het bestand.
Vervolgens Android 4.0 op de Tab260 gezet (nu heet de tablet Tab264).

Nadelen die ik ondervind na de upgrade van Android 2.3 naar Android 4.0.
- Android 4.0 werkt goed, maar het opstarten duurt langer dan bij Android 2.3.
- Soms geeft hij aan dat de wifi verbinding (modem) buiten bereik is.
Als ik de tab opnieuw opstart werkt internet wel gewoon.
- Tijdens het surfen op internet sluit de tab uit zich zelf af.

Accuduur valt absoluut niet tegen.

ArjendeG 20-06-2012

Prima prijs/kwaliteitverhouding !

Ik ben zelfs verrast wat er al niet mogelijk is met dit apparaatje. Mogelijkheden die enkele jaren terug nog ondenkbaar waren voor dit bedrag. Ik noem er een paar:

- Extra sd-card geplaatst
- Op tv aangesloten via HDMI (bijvoorbeeld YouTube op tv, prima beeld en geluid)
- aangesloten op PC, USB-stick, muis of toetsenbord via USB-ingang (heb een case met ingebouwd toetsenbord aangeschaft voor €25; werkt prima).
- alle Android applicaties die ik nodig heb werken - via GetJar te downloaden. Met enige handigheid is ook Google Playstore te installeren (niet standaard bijgeleverd).
- accuduur van 6-9 uur
- helder scherm
- bij de koop van €99 inbegrepen was zelfs een update naar Android 4 (waarmee het apparaat gelijk is aan de duurdere 264).

Intertoys schijnt hetzelfde apparaat voor nog minder geld onder de naam QWare te verkopen, maar ik weet niet zeker of de specificaties helemaal gelijk zijn.

Als minpuntjes zou je kunnen noemen:
- lange opstarttijd
- wat traag als je wilt browsen(ik raad Dolphin aan)
- aanraakscherm is wat ongevoelig en onnauwkeurig
- kijkhoek scherm niet optimaal

Maar deze nadelen vallen in het niet bij de mogelijkheden en de prijs/kwaliteitverhouding.
Een prima tablet om eens mee te experimenteren. In principe heb je dezelfde mogelijkheden als veel duurdere Android-tablets bieden - want Android = Android.

ArjendeG 27-09-2012

(Zelfde gebruiker) Na wat maanden intensief gebruik (kinderhanden !) heeft de Yarvik het begeven, althans het scherm en het geluid. Als vervanger broertje QWare pro3 7 inch voor dezelfde prijs bij Intertoys gekocht. Iets betere specificaties (inmiddels dubbel intern geheugen, standaard Google Play), iets mooiere uitvoering (o.a. alumunium stootrand, platte achterkant). Voelt iets degelijker en is wat vlotter, mede door het grotere geheugen en softwarematige verbeteringen.
Nog betere tablet voor deze prijs, prettig om mee te werken. Maar ben wel benieuwd hoe lang deze het volhoudt.

garry 29-05-2012

als je een beetje eelt op je vingers hebt; is het geen werken; spijt van de aankoop; kan hem niet terugbrengen; waardeloos ding!

A. Hassing 28-08-2012

Ik ben van plan deze te kopen, zijn er nog meer mensen die deze tab264 van Yarvik hebben en hoe deze bevalt?
Hoor het graag

arjankat 09-04-2012

Het apparaat aangeschaft voor m'n dochter (gekocht van haar spaarcenten), deze wilde graag wordfeud en angrybirds spelen en dat gaat niet op de Nintendo DS.
Besteld via internet en met 2 dagen in huis, direct wordfeutr op het apparaat geinstalleerd (ff Googlen, dit kan gewoon buiten Getjar om) en de kleine meid is super te vreden met alle wordt spelletjes, internet, hyves e.d.
Beldscherm is mooi scherp en werkt prima met de "Fingertouch", Accu gaat lang genoeg mee.

Prima apparaat voor weinig geld.

H61 11-03-2012

Tja wat wil je nu voor meer nog geen 120 euro.
Een capacitief Multi-Touch-scherm.
Mini HDMI output, mini usb host/slave, micro SD slot.
Lang getwijfeld tussen de Archos Arnova 7b en Yarvik.
Maar door deze hier voor genoemde extra's toch besloten om de Yarvik GoTab260 te gaan proberen.
En moet zeggen een prima keus voor dat geld doet gewoon wat hij moet doen.
Je moet het dan misschien wel doen met de Getjat store maar daar is niks mis mee je kunt er echt alles vinden voor je Yarik, van flashplayer tot uitzending gemist, echt alles wat je voor normaal gebruik nodig bent voor een android toestel.
En wat de kwaliteit van het beeldscherm betreft, foto's en film's worden gewoon prima vergegeven.
Dus zoek je voor weinig geld een android tablet een prima keus volgens mij.

banneke 21-02-2012

Geweldig apparaat,het kleine scherm was even wennen maar werkt subliem,ik was bang dat typen lastig zou zijn maar dat valt enorm mee. Hij surft lekker vlot over internet en er zijn genoeg apps op Getjar market te vinden. Kortom een rappe tablet voor een zeer aantrekkelijke prijs!