Asus Transformer Pad 10,1 inch / blauw / 32 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Pad 10,1 inch / blauw / 32 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Janloco 15-09-2013

Ik werd door kieskeurig uitgenodigd om, na een langere gebruikerstijd, mijn toestel nogmaals te beoordelen.
Mijn apparaat is 4x opgestuurd voor reparatie. De laatste keer is het toestel vervangen voor een ander exemplaar, omdat mijn eigen toestel niet meer te repareren was.
Ook na 2 maanden gaf mijn vervangend exemplaar de geest. Asus zelf heeft kennelijk ook weinig vertrouwen in dit product. Want bij het verkrijgen van het vervangende exemplaar stond er bij vermeld dat de garantietermijn nu niet opnieuw inging, maar gelijk bleef.
Ik ga mijn Asus maar ritueel verbranden en ik koop nooit meer iets van Asus.

Anoniem 28-05-2013

Het beeldscherm is mooi, maar niets bijzonders. Ik heb geen problemen gehad met de software of met de hardware van dit apparaat. Hij is snel (natuurlijk te danken aan de quad-core tegra 3 processor.)

De accuduur van dit apparaat is geweldig, ik heb nog nooit gedacht dat het tekortschoot en heb altijd genoeg gehad. Met intensief gebruik houdt hij het gemakkelijk een dag uit. Als er af en toe gebruik van wordt gemaakt gaat het zelfs een dag of drie mee.

De bouwkwaliteit voelt echter wel wat minder aan. De achterkant is namelijk van plastic waardoor het heel goedkoop en fragiel aanvoelt, maar dit hoeft zeker niet te betekenen dat dit product niet van kwaliteit is.

Ik ben er superblij mee en raad het iedereen aan!

Janloco 17-05-2013

Ik had een hoge pet op van Asus. Maar na de aanschaf van deze pad, is mijn vertrouwen in Asus weg. Ik heb mijn pad nu een jaar en hij is al voor de 3e keer defect. De eerste 2 keer ging het om de aan uit knop en kon ik het systeem niet meer aan of uitzetten. Nu reageert hij niet meer op de aanraking op mijn beeldscherm. Ik kan er dus niets meer mee. Geen ontgrendelingscode opgeven en hem ook niet meer uitzetten. Mijn vrouw heeft eenzelfde apparaat en die is nu 4 maanden oud. En ook die is al een keer defect geweest omdat hij niet meer reageerde op wat dan ook.

Teun28 03-07-2013

Ik sluit me bij je aan. Na ca 2 mdn de Asus voor het eerst in reparatie, wegens niet meer opladen/opstarten. Apparaat was niet gevallen. Apparaat gerepareerd, waarbij moederbord, beeldscherm etc zou zijn vervangen. Apparaat heeft vervolgens een klein half jaar goed gedaan, maar ineens begint het scherm dienst te weigeren bij aanrakingen. Dit euvel is inmiddels verergerd doordat de tablet een volledig eigen gaat leiden. Apps worden spontaan opgestart, GMail geactiveerd en spontaan beginnen mails getypt te worden. Het apparaat kan daar een hele avond mee bezig zijn (of eigenlijk, zo lang de accuduur het toelaat), zonder dat ik er aan zit. Ik heb een update uitgevoerd, maar dit heeft geen effect. Ik begin er aardig klaar mee te raken. Uiteraard kan een gerenommeerd merk ook best een maandagmorgen exemplaar hebben, maar gezien het feit dat ik zeker niet de enige ben, blijkt dat Asus gewoonweg een inferieur product op de markt heeft gebracht. Ze hebben de kwaliteit overduidelijk niet onder controle. Voor mij de komende paar jaar iig ook geen Asus meer. Helaas moet ik weer naar de BCC voor reparatie.

HerbertS 01-04-2013

Jammer genoeg is mijn hagelsteen nieuwe tablet al weer kapot. Er zit, sinds vorige week zondag, een grote barst in het scherm. Ik heb hem ‘s avonds netjes weggelegd en ‘s morgens zat er opeens een barst in het scherm.
Dat is goed balen, precies één maand oud!

Ik heb op het internet gezocht naar aanwijzingen voor wat ik moest ondernemen en daar las ik geschokt over veel problemen met spontaan gebarsten schermen bij transformer pads, vooral die met docking stations.
Voor het overgrote deel van de gevallen schijnt ASUS de oorzaak van een schermbreuk aan onvoorzichtigheid van de gebruiker te wijten. Daardoor kan er geen aanspraak op garantie gedaan worden.
Ik heb het z.g.a.n. apparaat bij Belcompany ingeleverd, omdat dit mijn leverancier en aanspreekpunt is. Ook Belcompany houdt vooralsnog de boot af, eerst zien wat ASUS zegt. Ze hebben de tablet door ASUS laten ophalen. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

Ik heb geen reparatieopdracht gegeven. Ik heb om uitsluitsel gevraagd of de reparatie van de barst onder garantie valt. Ik denk niet dat ik hem wil laten repareren als het geen garantie is, want ik ben als de dood dat het fenomeen weer optreedt (gezien de vele klachten).

Ik heb er twee nachten niet van kunnen slapen, want reparatie zal rond de 200 Euro gaan kosten en dat is een heleboel geld voor een apparaat van 350 EURO.

Wellicht geldt hier ook weer “Goedkoop is duurkoop”.

ewoutdekker 02-04-2013

Ik heb de link even opgezocht. het was niet de Geschillencommissie, maar Consuwijzer.nl:

Zie het kopje "Recht op een deugdelijk product".

ADW17 03-04-2013

Hallo HerbertS,

Ik heb helaas dezelfde ervaring. Ze zullen inderdaad gaan aantonen dat het aan de gebruiker ligt. Ik kreeg na veel discussie en heen en weer gemail met ASUS een vage foto waarin volgens hen duidelijk te zien zou zijn dat mijn hele scherm krom zo zijn en ik er dus druk op uitgeoevend zou hebben. Ik kon het op de foto niet zien en ik weet ook zeker dat dit niet is gebeurd.
Echter of je het nu laat repareren of niet, 70 euro aan handlingskosten ben je zowiezo kwijt.

Mijn totale kosten waren circa 170 euro.

Toen mijn tablet weer thuiskwam werkte hij niet. Touchscreen reageerde niet. Hij moest weer terug (meteen de andere dag) en ASUS wilde weer niet zeggen dat dit onder garantie viel. Ik liep dus wederom het risico om 70 euro handlingskosten te moeten betalen. Uiteindelijk is dit wel onder garantie gerepareerd.

ASUS kiest ervoor om de service in lage lonen landen (Tsjechie) te doen, lekker goedkoop voor hen. Echter de verzendkosten verhalen ze op hun klanten (terwijl je het product gewoon in Nederland koopt).

Ondanks dat de twee ASUS tablets in mijn gezin nu verder prima werken zal ik door deze ervaring nooit meer een ASUS apparaat aanschaffen. En ook aan verder niemand aanraden.

ewoutdekker 02-04-2013

Beste Herbert, ik heb hetzelfde euvel gehad na drie maanden. Ook 's avonds picobello weggelegd en de volgende dag een barst!

Binnen zes maanden na aanschaf van een product is de verkopende partij verplicht om aan te tonen hoe een schade is ontstaan (zie de website van de Geschillencommissie). Dus ... leg de actie bij de verkoper neer, want die is dat wettelijk verplicht.

Succes!
Ewout