Lenco TAB-1012 10,1 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenco TAB-1012 10,1 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Janvink 27-06-2012

Ik heb ook een Lenco Tab 1012, maar je kan alleen geen APPS van goole play installeren. Helaas zij alle nieuwe APPS alleen beschikbaar via Google Play.
Neem nu de nieuwe APP van RTL Nieuws 365 met geen mogelijkheid op de Lenco te installeren.
Ik vind als je een Tablet koopt met Android 4 dat dir mogelijk moet zijn, er staat ook niet op de doos ik vind de bedrog.

Zelf de helpdesk gemaild maar de reactie duurt lang en krij het volgende antwoord:
"Google Play wordt niet ondersteund op onze TABs. Gebruik hiervan en van apps uit het Google Play assortiment geschiedt geheel op eigen verantwoordelijkheid. U kunt gebruik maken van het voorgeinstalleerde App Center en de apps die daarin worden aangeboden."
Wat geschied op eigen risico je kan het helemaal niet installeren, volgens mij snappen de personen op de helpdesk het ook niet.

met vriendelijk groet

Frank83 17-07-2012

Hoe doet de tablet het na het installeren van de software? Merk je verschil?

kvdb17 05-07-2012

Kijk hier eens naar de info in deze URL en laat het even weten of het gelukt is, ik was van plan om ook deze Lenco TAB-1012 te kopen vandaar.

Bedankt en succes, Kees

Jan Vink1 06-07-2012

Beste Kees,

Ik heb de update op mijn Lenco gezet en ik kan installeren via Google Play perfect. Niet alles is nog mogelijk RTL 365 Googel Play geeft de volgende melding:Deze app is compatibel met geen van uw apparaten.

bedankt voor de info
gr

Janvink 20-07-2012

Mijn Tablet werkt prime na de update, kan nu installeren vanaf Google Play, alleen kan RTL365 niet installeren, melding deze tablet wordt niet ondersteund.

gr

JBA31 13-06-2012

Ik heb de TAB-1012 nu ruim een maand in mijn bezit. In eerste instantie viel hij met niet tegen, weggezet tegen de lage aanschafprijs. Zo zijn een USB uitgang, HDMI uitgang, USB OTG uitgang en 2GB SD kaart standaard, autolader, koptelefoon en 230v lader meegeleverd. Helaas ben ik inmiddels erg ontevreden.

De tablet is niet voorzien van de standaard Play Store maar heeft een alternatieve store met weinig aanbod en regelmatig word je gespamd met aanbiedingen van deze store.
De tablet is langzaam. Ongeveer een kwart van de apps die ik geinstalleerd heb draaien niet mee in landscape modus, terwijl ze dat wel op mijn telefoon doen. Je moet de tablet dan zo in de hand houden dat alle aansluitingen en knoppen aan de onderzijde gepositioneerd zijn.
De geinstalleerde Andoid versie synced je google agenda niet en dit is ook met apps niet verhelpen. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk. Kort samengevat is de helpdesk duur, slecht en traag (na een maand kreeg ik een antwoord, dat het probleem met de agenda een Android aangelegenheid is en daar geen support op word gegeven.
Alle hardware is geschikt voor HD, dat is een pluspunt, alleen het scherm heeft geen HD resolutie (via de HDMI poort kun je dus wel HD bekijken op bijv. je televisie). Tot slot, het scherm is op papier gelijk aan dat van bijv. de Ipad maar is dat in werkelijkheid niet, de verhouding is anders, ik vind dat niet prettig.

Samengevat,

Plus:
Goedkoop
Veel extra's
Voelt degelijk aan
Mogelijkheid tot afspelen van HD op bijv. televisie
Android 4.0

Min:
Langzaam
Accu snel leeg (ook in stand by)
Opladen duurt lang
Google agenda syncen niet mogelijk
Slechte ondersteuning van Lenco

Meenemen in je overweging bij aanschaf:
Geen HD scherm
Geen GPS
Geen Android Play Store (ook acheraf installeren niet mogelijk)
Software is niet "af" waardoor minder geschikt voor beginners.

Officiele reactie van Lenco 21-06-2012

Geachte JBA31,

Het spijt ons zeer dat u onze service als negatief ervaren heeft. Wij streven erna om al onze klanten zo snel en goed mogelijk te helpen. Mocht u nog problemen of klachten hebben dan kunt u contact opnemen met onze telefonische helpdesk op nummer 0900-23553626 (lokaal tarief + 1ct per min.) op digitaal via lencosupport.zendesk.com

Lenco Nederland

bjornbocher 03-07-2012

Via een omweg toch google store opgekregen.
Alle apss die je maar wilt. Whats app , noem maar op.