Point of View PROTAB 2 IPS 9,7 inch / zwart / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Point of View PROTAB 2 IPS 9,7 inch / zwart / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Kwero 13-05-2013

Tablet binnen een jaar al drie keer kapot gegaan. Accu van tablet is twee keer kapot gegaan en het beeldscherm ook een keer. Nu is de tablet voor de 4e keer kapot. Gekocht bij 4 Launch. Na 3 keer toch verzocht om eventueel met bij betaling een andere merk tablet uit te zoeken. Helaas weinig support van 4 Launch.

willem180a 12-05-2013

ik heb deze tablet 10 maanden geleden gekocht . wifi ontvangst is vrij slecht ,bij gebruik met het uit zetten moet je de knop ingedrukt houden is het knopje in de behuizing gedrukt of afgebroken , de fabrikant point of view geeft hierop geen garantie , daarom geef ik een laag score .

Greet41 22-04-2013

Een Point of View tablet gekocht om eens te kijken of een tablet leuk is en dan is het een aardige prijs.
Het beeldscherm is scherp en heeft mooie kleuren.
Dat is dan het enige positieve. Opstarten duurt even maar voor zo'n bedrag heb je het er voor over, maar internet werkt ontzettend traag.
Haast niet te doen;ergerlijk. Apps downloaden gaat prima en spelletjes spelen ook. Zelfs de HD filmpjes van YouTube spelen goed af.Helaas na een dikke 2 maanden konden we terug naar de winkel. Het opladen duurde steeds langer en ging op een gegeven moment niet meer.Hij werd opgestuurd maar kregen toen een nieuwe mee naar huis. Alle scores van spelletjes weg.
Vol goede moed de tweede tablet mee naar huis genomen.Het kan eens gebeuren dat je een 'maandagmodelletje' hebt immers.
Helaas na niet eens 2 maanden begon die ook kuren te tonen met de batterij. Opladen duurde steeds langer maar de tablet was wel steeds sneller leeg. We moesten het snoer heel precies erin doen anders wilde het niet meer opladen. Dat ging steeds moeilijker en de tablet wilde niet meer opladen na een hele dag aan de stroom dan een 34% max.
We zijn er mee naar de winkel gegaan en kregen te horen dat er nu meerder klachten lagen met dezelfde problemen.
We hebben geld bijgelegd en toen een Samsung gekocht.
Nooit meer een Point of View!
We zien nu dat het internet veel sneller is, beeld is nog beter en geluid is stukken beter. De batterij gaat veeel langer mee.
We zijn er blij mee. Dan maar wat duurder maar dan heb je ook wat.

corbeaux 13-05-2013

Ja inderdaad zijn deze tablets van slechte kwaliteit. Het 2e tablet heeft het nu ook weer begeven. Laad niet meer op ineens. Vervelende is dat ik ze voor familie had besteld, dus moet ik steeds die dingen terug sturen naar 4Lauch. Ben dan ook van mening dat je beter een duurder tablet kan kopen dan deze Point of View.

Cobusku 05-05-2013

Ik onderschrijf deze review, mijn tablet word op dit moment voor de derde keer terug gestuurd naar de leverancier.
Steeds een defect aan het oplaadgedeelte, wat voor een degelijk uitziende tablet helaas erg fragiel aanvoelt, jammer! Met de leverancier Informatique afgesproken dat ze me een nieuw voorstel doen voor geld terug of een ander merk tablet omdat het vertrouwen in het product na drie keer helemaal weg is. Nu hopen op een correcte afhandeling van Informatique, ik houd jullie op de hoogte. Gr MP

corbeaux 04-01-2013

Heb laatst 2 van deze Tablets gekocht, voor vriendin en schoonmoeder. Moet zeggen dat die er erg blij mee zijn. Je hebt geen last van ze....en spelen constant spelletjes op dat apparaat. Heb wel een filmpje van YouTube gezien er speelt zonder problemen perfect af.
Heb gelezen over dat het WiFi niet ver reikt. Dat klopt volgens mij wel. Soms valt de verbinding weg.
Maar voor deze prijs koop je toch een leuk Tablet en kun je niet vergelijken met een Samsung of ASUS.
Heb ze bij 4LAUCH gekocht voor 165,- perfect dus.

corbeaux 03-05-2013

Voor de 2e keer het Tablet bij 4Launch aangeboden en gevraagd om hem te ruilen voor een nieuwe of goed werkend exemplaar. Helaas hadden ze het Tablet dat de leverancier had op gestuurd niet gecontroleerd. Die we nu hebben ontvangen is gelukkig weer prima. Goede Service dus van 4Launch. Bedankt!!

nsdj1983 09-01-2013

Er schijnt een firmwareupdate te zijn om het wifiprobleem op te lossen, kun je eens kijken welke versie op de tablet zit? iets in de geest van 4.003

corbeaux 10-01-2013

De Android versie is inderdaad 4.003 Build nr. 4.008.
Ik kan niet zo gauw informatie vinden of het probleem met de afstand van WIFI is verbeterd??
Bedankt voor je berichtje.

MVG Cor

corbeaux 24-04-2013

1 van deze Tablets is helaas stuk gegaan. Hij laad niet meer op. Na een RMA naar 4Lauch gestuurd te hebben is hij ter reparatie aangeboden en naar de fabriek gestuurd. Na 4 weken is hij terug. Geen nieuwe maar een vervanger. Moet zeggen dat de service goed is bij 4Launch. Helaas bij de vervanger werkt het voedings stekkertje ook niet lekker. Het is ook een dun rot stekkertje wat er in moet.

tamardew 30-08-2012

Ik heb hem sinds een paar dagen en ik moet zeggen ik vind hem heel fijn.
Hij kan tegen een stootje en reageert goed!
Maar als u hem om films tekijken wilt , Dan zou ik deze niet kiezen.
Wij hebben hem meer gekocht om de spelletjes , hyves enz

Armin 22-08-2012

Ondersteun bovenstaande reviews. Ben alleen zwaar teleurgesteld over het wifi bereik. Tablet kan slechts in radius van 10 meter rond de router bereik krijgen (ASUS en SAMSUNG tablets in bezit 25-30 meter). Consequentie: slechts bereik in deel van begane grond en boven helemaal niet. Zie reviews op YouTube met zelfde probleem. producent heeft geen oplossing hiervoor. Omdat alles bij een tablet draait om de wifi connectie, moet ik helaas een negatief koopadvies geven. Niet doen, koop een A-merk. Accuduur valt ten opzichte van andere merken ook tegen.

banaantjeh 22-07-2012

Het is een zeer fijn dingetje voor het geld.

Ik ben ondertussen al een tijdje in het bezit van deze tablet en werkt soepel, de cpu heb ik wel overgeclockt naar 1,2ghz aangezien hij gezet was op 1,0 ghz, weet niet of dit door de maker komt of door android.

het scherm werkt lekker en soepel, het beeld is zeer scherp ook nog.

Ook kreeg je een mini usb naar usb uitgang kabeltje erbij wat ideaal is voor op vakantie omdat je meteen je camera op je tab kan aansluiten en foto´s in de mail kan zetten als je wilt.

De nadelen van deze tab zijn er maar een paar. Niet alle apps(vooral games) zijn compatible met deze tab wat wel jammer is. Ze starten niet of lopen steeds vast.
Voor de liefhebber die graag het als vervanging van de navigatie wilt zit er geen gps in. (dit vind ik niet erg want ik heb een behoorlijk goede android telefoon)

Over het algemeen ben ik meer als tevreden over eigenlijk toch wel deze hele goedkope tab.

mevoca 30-10-2012

Ik heb vandaag de 3G uitvoering besteld.
Kan je mij ook uitleggen hoe je de CPU overklokt.
Al vast bedankt.

Kevin0086 02-06-2012

Heb hem gisteren voor 220,90 besteld bij 4Launch.nl en vanmiddag ontvangen.

Uiterlijk:
Na openen van de doos viel me meteen op dat de tablet er door zijn aluminium(?) 'unibody' uit ziet als een high-end tablet, hij oogt mooi, is dun en voelt solide aan.

Beeldscherm:
Het beeldscherm is erg scherp en heeft mooie kleuren. Ook is hij met bijvoorbeeld de zon erop nog vrij goed te zijn. Daarnaast reageert hij snel op je aanrakingen.

Prestaties:
Het opstarten van de tablet na afsluiten gaat niet super snel maar hem in -en uit slaapmodus/stand-by halen gaat gelukkig bijna onmiddellijk. Ondanks dat de tablet 'maar' een single core cpu van 1.2 GHz heeft merk je hier in de praktijk weinig van. Het bladeren door de verschillende schermen van android 4.0 (wat overigens erg fijn in gebruik is) gaat soepel en zonder hapering. Ook games (zoals angry birds) werken perfect. Zelfs als je snel schakelt van bv een game naar een filmpje gaat dit soepel. De tablet is overigens (i.t.t. veel andere goedkope tablets) door google gecertificeerd waardoor je zonder problemen de beschikking hebt over de 'playstore' met alle android apps.

Accu:
De accu was rond de 75% opgeladen toen ik hem uit de doos haalde en heeft het zo'n 6 uur volgehouden terwijl ik van alles aan het installeren/testen was. Volledig opgeladen gaat hij bij maximale belasting dus rond de 8 uur mee. Niet slecht in mijn ogen...

Overig:
De camera achterop is 2 mp. Het zijn dus geen prachtige foto's maar voor een leuk kiekje voor op facebook is het voldoende.
De tablet heeft naast bluetooth een mini usb en mini hdmi aansluiting. Erg handig voor het aansluiten op een tv of aansluiten van ander accessoires.
De tablet heeft maar 8 GB interne opslagcapaciteit maar dit is d.m.v. een sd-kaartje uit te breiden tot max 40 GB.

Ik ben tot nu toe zeer aangenaam verrast en heb nog geen grote nadelen kunnen vinden. Dit tablet is zijn geld dubbel en dwars waard en is zeker een aanrader!

Onno62 29-05-2012

Sinds een paar weken in bezit. Gekocht bij de Saturn voor €222. De tablet wordt met name gebruikt door de kids. Er worden de bekende spelletjes gespeeld en naar Youtube wordt veel gekeken.
Het downloaden van de spelletjes via de Market van Android liet te wensen over. Steeds werd de verbinding tijdens het downloaden verbroken. Uiteindelijk de tablet aan de PC verbonden en de reeds gedownloade spelletjes zo geïnstalleerd.
De tablet is snel opgestart en eenvoudig te bedienen. Het beeld is prima. Verder moet de accu bij intensief gebruik elke dag opgeladen worden, maar dat geldt ook voor mijn HTC smartphone.
Kortom voor weinig geld een prima tablet, die eenvoudig voorzien kan worden van de android applicaties.