Acer ICONIA Tab A210 WiFi - 16 GB 10,1 inch / grijs / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Acer ICONIA Tab A210 WiFi - 16 GB 10,1 inch / grijs / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

dalek69 07-11-2012
voor een ruime 300 euro een fantastische tablet met maar een paar minpunten , die mij in het geheel niet storen.

ik ben na 5 dagen in gebruik, ERG tevreden over deze tablet. hij voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. ik vind het scherm, in tegenstelling tot sommige berichten, helder genoeg. alleen de kleuren zijn vergeleken met ene samsuing tab bv wat aan de fletse kant, maar voor mij persoonlijk niet TE flets. ik vind dat menselijke gezichten een realistische huidskleur hebben ipv overdreven oranje wat je vaak ziet.
De scherpte is prima, naavenant het een 1280x800 resolutie betreft. het is geen ips scherm en zeker geen ipad maar dat hoeft ook niet voor deze prijsklasse. Ik ben tevrdeden over het scherm.

de snelheid van de CPU is prima te noemen, ook grote games lopen heel soepel en met een goede video player app speelt hij probleemloos hd materiaal af. zelfs 1080p videos worden goed afgespeeld. en 720p kun je zelfs met juiste app over wifi netwerk probleemloos afspelen (als je wifi-n gebruikt). de standaard app voor video speelt geen (hd) mkv af maar bv. de (gratis) bsplayer is daar wel toe in staat. zelfs met dts geluidsspoor.

het geluid over speakers is afhankelijk van gekozen app, niet keihard maar wel goed luisterbaar. de speakers zitten aan achterzijde dus das wel dempend als je de tab plat legt. over de koptelefoon klinkt het geluid prima. ( of in ieder geval voldoende - ik ben niet de meest audio kritische persoon!).

waar ik ZEER over tevreden ben, is de twee soorten usb aansluitingen: een micro-usb naar usb-full (slave) om de tab met de pc te koppelen (wel even een usb driver downloaden op pc bij acer), zodat bestanden gemakkelijk via windows verkenner naar de tablet (intern of externe sdkaart) kunnen worden gekopieerd.

de tweede usb aansluiting is een full-USB host waar bv usbsticks, externe harddisks (ook ntfs bestandssysteem) en
ook usb-muizen of toetsenborden op aangesloten kunnen worden. (en naar het schijnt ook usb-gamecontrollers geschikt voor windows-pc).
Deze usb-host is een type aansluiting die op veel tablets mist.

Wat ook leuk is, is de acer-ring, met een permanente soft-knop midden-onder. deze roept snelle instellingen en 4 snelkoppelingen naar zelf wijzigbare apps op. ook kan het volume worden gewijzigd met een veegbeweging. tevens staat een soortgelijke ring op het lock-screen, waarmee je met de unlock beweging meteen een van 4 apps kunt openen. ook zelf geheel instelbaar via de instellingen-app.

Wat deze tablet mist is een HDMI aansluiting (voor tv) en een achterzijde-camera. ikzelf vind dit niet erg. fotos maak ik vooral met compactcamera of smartphone)
de front-camera doet het prima maar is lage kwaliteit (ik meen 2mp) en is vooral voor video-bellen bedoeld.

Een ander minpunt, is bij hoge prestatie instelling , hoge helderheid en veel video/gamem, is de accuduur niet helemaal je-van-het. bij intensief gebruik na een uur of 4 -5 wel opladen! bij minder intensief gebruik gaat hij naar verluid wel ca 6-7 uur mee.

AL MET AL
ben ik een erg tevreden gebruiker van deze fijne tablet voor een zacht prijsje (voor een 10,1 inch tab met 1280x800 resolutie dan).
Zeker een aanrader, als je de paar beperkingen voor lief neemt.

dalek69 25-02-2013

UPDATE van dalek69:
de tablet blijft ook met veel (apps) erop nog steeds lekker snel reageren en ben nog steeds volledig tevreden met deze tablet.