Lenovo IdeaTab A2107A 7,0 inch / zwart / 16 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Lenovo IdeaTab A2107A 7,0 inch / zwart / 16 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ronfiets 27-03-2013

Deze tablet gekocht omdat ik toch iets groters wilde dan mijn telefoon om te kunnen internetten, mailen, maar ook vooral lekker klooien met android.
Nu te koop voor 50 euro minder dan de oorspronkelijke introductieprijs en nog wat airmiles ingeleverd dus een koopje.
Vooraf wel verdiept in de reviews en wat opvalt is dat die nogal wisselend zijn in de beoordeling. Vooral het scherm wordt minder beoordeelt door de zgn. deskundigen. Ik denk dat die zo gewend zijn aan de schermen van de duurdere modellen dat ze een iets minder scherm te negatief beoordelen. Ik ben geen deskundige maar heb wel redelijk veel ervaring met android en hardware die daar op draait. Van telefoons, tablet, android sticks etc.. Wij hebben bijvoorbeeld een S3, erg mooi scherm, en als ik deze tablet daar mee vergelijk kom ik op mijn 7 uit. 5 punts aanraakscherm overigens dat prima reageert.
Verder: voor een 1 ghz cpu draait de tablet verassend snel en soepel, 720p video prima. 1 GB werkgeheugen, nog 12 GB over voor opslag. Erg fijn voor deze prijs.
EN 3g, twee simkaarten, na wat zoekwerk draait ook de 3g internet prima. Wifi is ook verassend snel en goed qua ontvangst, de hele buurt is te zien, nog meer dan mijn laptop die het al vrij goed doet op dit gebied. Ik haal op mijn 60 mb upc aansluiting 40 mb met de wifi, niet slecht.
Tablet wel meteen geroot, dat geeft weer meer opties met apps.
Dus wat mij betreft een aanrader!

Dokus07 06-06-2013

Beste Ronfiets,

Zit er software op voor navigatie? En kun je er Word en Excel op gebruiken?

ronfiets 07-06-2013

Nagigatie kan met Google maps en natuurlijk alle andere navigatie software die je gratis of betaald kun verkrijgen.
Office documenten kun je openen met bijgeleverde software.
Blijf het voor de prijs een top tablet vinden.