Yarvik Xenta 8 8,0 inch / zwart / 8 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik Xenta 8 8,0 inch / zwart / 8 GB / 3G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Zico14 24-01-2014

Al heel wat budget/androidtablets zijn mij al door de handen gegaan. Elke keer weer was het best teleurstellend vast te stellen dat de prestaties nog niet in de buurt kwamen van de smartphone die ik op dat moment in mijn bezit had. Maar ik moet eerlijk zeggen. Deze tablet is de eerste die mij op dat gebied helemaal bevalt en verrast. Een benchmarktest geeft aan dat deze tablet iets achter ligt op de S3 van Samsung. Eindelijk een tablet met goede prestaties waarmee je qua snelheid niet meer geïrriteerd raakt! Niks is zo irritant dan wachten... wachten en nog eens wachten. Ja toch?
De Yavik Xenta 8iC is een slanke, lichte, goed in de hand liggende tablet met een mooi design.

Ik zou niet graag meer een 7" formaat willen hebben nu ik weet wat een 8" is. Nie te klein en niet te groot, lekker handzaam.
Dit is ook de eerste tablet waarbij ik constateer dat het IPS-scherm heel erg mooi beeld heeft en mij in ieder geval heeft geïmponeerd. Zo schuin mogelijk gehouden en nog steeds beeld kunnen zien, perfect! Hij is echt snel en alles draait soepel op de dual-core processor 1.6 GHz geklokt. Voor het eerst een tablet waarbij je niet constant de drang hebt terug te vallen op je smartphone.

Enige minpunt is wat je al vaker ebt gehoord. Op een of andere manier is de werking van de WIFI niet helemaal goed. Wanneer je bijvoorbeeld wat verder van je router/modem met de tablet werkt, zie je dat de ontvangst sterk schommelt. Dan weer perfect, dan weer zwak en soms helemaal verbroken. Dat schijnt opgelost te kunnen worden maar er zijn dan heel wat stappen te volgen (overigens door Yarvk zelf bedacht. Persoonlijk heb ik zoiets van... daar brand ik mijn vingers niet aan. Op dat puntje na een echte aanrader. Een budget tablet nu te koop voor rond de € 100,00 met de prestaties van de betere tablets.

MaartendB1978 03-04-2014

Erg goede review!
Ik sluit me er volledig bij aan.
Beste review tot nu toe.

Zico14 14-05-2014

Ruim 4 maanden verder kan ik vertellen dat de tablet nog altijd heel goed bevalt. Nog steeds geen enkel minpuntje kunnen ontdekken. Ook meegenomen is dat je de TV-app van Ziggo kunt gebruiken. Ik heb al heel wat tablets gehad het afgelopen jaar maar elke keer knapte ik wel af op iets. De ene keer de afwerking, dan weer het design, dan weer de batterijduur. Vaak was de TV-app ook niet te gebruiken. Maar deze tablet is wat mij betreft een blijvertje van de bovenste plank!

Anoniem 27-11-2013

In Computer!Totaal september 2013 als beste budget 8" tablet getest. Value for money.
Een prima tablet. Mooie 8"heldere display. Na twee weken heeft alles tot nu toe prima gewerkt. Lekker snel ook
Er zit een USB-host kabel bij zodat je er zo je USB stick aan kunt hangen.
VERGEET NIET voordat je begint hem meteen te flashen voor een beter WiFI bereik. Hier geeft de fabrikant
de aanwijzingen en de bestanden:
Advies: Kopen!

MaartendB1978 29-09-2013

Pluspunten:
+ Uitstekend scherm voor de prijs. Haarscherp beeld en zeer goede inkijkhoek. Helemaal top!
+ De bouwkwaliteit is heel goed. Een sterke aluminium behuizing voelt heel stevig aan. Heel netjes.

Minpunten:
- Blikkerig geluid. Luister via koptelefoon.
- Matige camera's. Je kan er eigenlijk niks mee.
- Tragere processor. Niet geschikt voor grafisch ingewikkelde games.
- accuduur valt tegen.

Allergrootste minpunt:
-- Er zit een hele zwakke antenne in met een klein bereik. Zit je lekker te internetten in bed of op de bank, valt je internet weg.
Dan moet je weer naar je router lopen voor verbinding. Erg frustrerend.

Mijn conclusie: Het is een leuke instaptablet met geweldig scherm. Verwacht er niet teveel van.
Koop een ipad of laptop, en hou de yarvik als 2e tablet voor er bij.

De_kers 13-09-2013

Scherm en performance zijn in orde. Het tablet voelt best degelijk aan. Geluid klinkt wel wat blikkerig en het tablet wordt warm aan de onderkant. Maar voor deze prijs maak ik daar geen punt van. Helaas kan ik dat niet zeggen voor de wifi-ontvangst; dat is abominabel slecht. Op 3 meter van mijn router gaat het al mis. Wisselende kwaliteit van de ontvangst en vaak vliegt ie er uit (ook al staat 'zoeken naar de beste verbindingen' uit). Afgelopen week natuurlijk alles gedaan om mijn wifi-bereik te optimaliseren (overigens heb ik met mijn andere devices geen enkel probleem, tot op zolder toe). Ik lees op fora meer klachten mbt slecht wifi-ontvangst. Het werkt gewoon niet goed en dat is frustrerend. Jammer, dus na een paar dagen maar weer teruggestuurd.

Gert Schuttevaar 31-08-2013

Beste Mensen, Ik heb het apparaat na een paar dagen weer terug gestuurd Naar Bol.com het WiFi bereik is heel erg slecht, maar een paar meter terwijl mijn telefoon wel bijna 100 meter mijn modem ontvangt. Heel erg jammer voor de rest is het voor dat geld (125euro) een prima tablet

De_kers 13-09-2013

Heb helaas hetzelfde moeten doen. Als Yarvik (of Sweex) in de volgende versie een fatsoenlijke wifi-ontvanger plaatsen, krijg je veel tablet voor weinig geld.