Asus MeMO Pad Smart ME301T 10,1 inch / wit / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus MeMO Pad Smart ME301T 10,1 inch / wit / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Martin 30-12-2013

Vond de tablet er fraai uitzien, specificaties zijn gemiddeld en de prijs redelijk. Weekje goed plezier van gehad, geluid is heel goed, scherpte van het beeld heel redelijk en de snelheid ook.

Echter, ik wilde hem vanmorgen pakken en er zat een grote barst in het beeldscherm! Tablet is absoluut niet gevallen of gestoten, ben er heel zuinig op. Schijnt vaker voor te komen bij dit merkt.

Hij reageert ook erg slecht meer. Hartstikke balen natuurlijk, maar terug naar de winkel en ga er zondermeer vanuit dat dit onder garantie opgelost wordt. Anders ziet Asus mij nooit meer terug! Da's een dure tablet in dat geval, € 250,00 voor een weekje gebruik

nifeka 20-05-2014

heb precies het zelfde de ene dag speel je nog gewoon er mee en de andere dag doet het scherm het gedeeltelijk niet meer hij is terug gestuurd en nu zit er een barst in het scherm en zeggen ze dat hij gevallen is maar ik weet zeker dat dat niet gebeurt is hoop dat wehkamp daar is hij gekocht er met asus uitkomt en gratis repareert

Martin 08-01-2014

Nota van € 270,50 gekregen van Asus voor reparatie, da's nog meer dan de aankoopprijs nieuw! Saturn geeft ook niet thuis, ze willen op geen enkele wijze helpen of me tegemoetkomen. Da's voor mij dan: nooit meer een Asus!

Shadow walker 21-05-2014

Heel vervelend, met heel veel kracht en moeite hebben ze het scherm de eerste keer bij mij wel gemaakt, na 3 maanden had ik weer precies hetzelfde! Barst in het scherm, deed niets meer. Weer ingeleverd bij Saturn en kreeg 0 op het rekest, ik kreeg een foto teruggestuurd dat er een inslagpunt te zien was in het scherm. Ik weet zeker dat ik hem zo niet ingeleverd heb, alleen met een inwendige barst en geen druk/inslagpunten.

Eind van het verhaal, volgens Asus is het mijn eigen schuld en ik krijg niets vergoed.

nickmaster32 31-12-2013

Hallo Martin,
In jou verhaal herken ik mijn ervaring met de Asus.
Nadat ik bij Asus te horen kreeg dat de barst door mij zelf veroorzaakt zou zijn en ik de reparatie volledig moest betalen kreeg ik contact met de zaak waar ik de tablet gekocht had namelijk Redcoon. Zij zijn zich toen voor mij gaan inzetten en heb de reparatie toch geheel vergoed gekregen zoals het eigenlijk ook hoort. Asus probeerde hier onderuit te komen, maar alles is door Redcoon toch nog goed afgelopen. De tablet werkt nu al weer 5 maanden naar volle tevredenheid. Het lijkt of er te veel spanning op het scherm heeft gezeten voorheen.
Ik raad jou ook aan om via jou leverancier te reclameren en niet rechtstreeks bij Asus aangezien zij niet ingaan op klachten bij de eindgebruiker. En je hebt tenslotte ook gekocht bij de winkel en niet bij Asus zelf.
Laat je niet afschepen met smoesjes. Asus moet aantonen dat jij de tablet hebt beschadigd en dat kunnen ze ook niet.
Succes!!
Gr. nickmaster32

Martin 31-12-2013

Bedankt Nickmaster! Ga ik zeker doen, bij nader inzien niet rechtstreeks met Asus zelf contacten, heb vaker reacties gelezen dat je dan waarschijnlijk 0 op het rekest krijgt. Ik ga direct naar Saturn toe waar ik hem heb gekocht, de tablet ziet er gewoon als nieuw uit, absoluut geen krassen, butsen of valschade. Alleen die barst in het beeldscherm, die absoluut niet door mij veroorzaakt is. Lijkt inderdaad of er teveel spanning op het beeldscherm staat.

Gezien de zeer jonge leeftijd van het apparaat ga ik er op inzetten dat dit gewoon onder garantie wordt opgelost, lijkt me wel de meeste nette oplossing. Bij een tablet van anderhalve week oud ga je hier toch niet van uit.

Wordt vervolgd!

michielgoud 30-10-2013

Mijn tweede asus alweer. Fijne dunne en lichte tablet. Fijn toetsenbord met de cijferreeks boven de letters, dat scheelt een hoop switchen! De tablet is op te laden met een gewone samsung telefoonoplader, dat scheelt weer een oplader op reis. De ledflitser die op de sticker op de voorzijde wordt vermeld zit er dus echt niet op! Beetje jammer, maar daarom misschien wel die cashback-actie. Al met al een super tablet voor een prijs waar verder niemand aan kan tippen. Op ebay nog een mooie cover besteld a la i-pad voor maar 15 dollar incl verzendkosten. (Ebay seller: amzing.cases. verkoper 8617) amzing is geen spelfout, maar slecht engels van chinezen!

svdp3 31-08-2013

Na eerst een goedkope Archos tablet te had (laten vallen, stuk) Nu deze Asus gekocht.
Soepele tablet, verschil tussen Quadcore en duocore is er zeker. Prima beeldscherm, goede speakers voor een tablet en lange accuduur.
Kan deze tablet iedereen aanraden.
Werkt nu op android 4.1, hoop dat Asus wel snel naar 4.2 of 4.3 gaat

Marijkesasus 11-11-2013

Hallo, ik heb sinds kort ook de asus tablet, weet niet of t de 10 is, maar loop tegen 2dingen aan. Bij mij loopt de accu leeg binnen 2 dagen, ook als ik de tablet niet gebruik. Dus niks lange accuduur! Ik heb ingesteld dat hij de verbinding verbreekt als hij uitstaat, dus uit is uit zou je zeggen. Dat is heel irritant en voor mij echt een probleem. Ik heb m helaas bij mediamarkt gekocht, dus teruggaan ermee of service kan ik niet verwachten. Het tweede is dat het typen zo'n herrie maakt. Het lijkt wel een specht. Het volume ervan instellen heb ik niet gevonden. Heb jij tips voor me?

towari 24-08-2013

Na lang wikken en wegen toch besloten een tablet te gaan aanschaffen. De reden van de aanschaf is dat ik savonds laat altijd nog even een X aantal sites bekijk vanaf mijn Samsung Galaxy S3. Dit lang volgehouden maar het blijft een TE klein scherm.

Daar ik niet te veel geld wilde uitgeven voor een tablet maar ook geen kruitvat kwaliteit wilde, heb ik gekozen voor de Asus Smart pad 10". Dit is niet de HD versie maar met resolutie 1280*800. Moet zeggen, het scherm is prima ! Kijkhoek is goed. Kleine lettertjes zijn vaak wat warrelig maar mijn ervaring is dat ik altijd een "dubbel-klik" doe om de tekst beeldvullend te krijgen. Dan is de tekst prima leesbaar.

Snelheid is zondermeer goed, dankzij de quad core processor. 1 GB intern geheugen voldoet net, heeft niet veel over maar ik gebruik geen toepassingen die meer dan dit vereisen.

Voor hardcore tablet gamen voldoet deze tablat waarschijnlijk niet maar voor internetten, filmpjes kijken (ook in HD), boeken lezen en wat simpele spelletjes is het denk ik best value for money !

ruud_deventer 24-07-2013

In mijn zoektocht naar een tablet kwam ik uit op 2 modellen met een prijs net onder de 300 euro.
Het waren de Samsung Galaxy tab 2 en de Asus Memo pad smart me301t.
Beide modellen hebben een 10.1" touchscreen en een cash back actie van 50 euro.
Dan de vergelijking;
De Samsung heeft een duo core processor, connector aan de onderzijde van de tablet, luidsprekers aan de voorzijde.
De Asus heeft een quad core processor, connector aan de linkerzijde, luidsprekers aan de achterzijde.
Beide zijn v.w.b. de afmetingen nagenoeg gelijk. De Samsung is iets kleiner, de Asus is iets dunner.
Het nadeel van de samsung is dat de connector aan de onderzijde zit.Je kunt dan je tablet moeilijk in de cover rechtop laten staan.
Doe je dit wel dan loop je de kans je kabel versneld te beschadigen.
Het nadeel van de Asus zijn de luidsprekers aan de achterzijde.
Ik heb gekozen voor de Asus en heb hier geen spijt van.
Groot voordeel van de Asus is dat deze beschikt over een micro hdmi aansluiting.Dit gaf voor mij misschien wel de doorslag voor de Asus.
Ik heb hier een kabeltje voor gekocht zodat ik ook deze functionaliteit kon uitproberen.
Ik heb de tablet getest met alles tegelijk, een bluetooth verbinding naar een audio installatie, een bluetooth verbinding naar een toetsenbord
en aangesloten op een HD TV.
Met de app van youtube een aantal stukken bekeken al dan niet in HD.
Dit gaat prima en zonder onderbrekingen.
De enige beperking die ik tot nu toe heb ontdekt is dat de bluetooth audio verbinding niet automatisch opnieuw tot stand komt nadat de verbinding bewust verbroken is geweest.
Ik heb verschillende apps geinstalleerd, waaronder een file-manager zodat je op je eigen netwerk thuis eenvoudig kan kijken.
Ik kreeg een epub bestand, deze werd automatisch door de standaard geïnstalleerde e-reader geopend.
De bijgeleverde usb voeding met standaard usb naar micro usb connector kan ook gebruikt worden voor een verbinding naar je desktop PC of laptop.
Het geluid te horen via de luidsprekers aan de achterzijde is veel beter dan ik had verwacht en ook goed hoorbaar met de tablet in een cover.
Een tablet hoort natuurlijk wel in een stevige cover.
Voor mij dus een geslaagde aankoop, maar slechts enige dagen in gebruik.
+ standaard connectoren aan de zijkant
extra micro-hdmi aansluiting
quad processor
micro sd card reader(ook in de samsung)
laadkabel en usbkabel is dezelfde

- bluetooth/audio niet vlekkeloos
aan/uit schakelaar audio volume moeilijker te vinden als de tablet in een cover zit.

Al met al voldoet de tablet aan mijn verwachtingen en handig voor onderweg of op vakantie.

nickmaster32 16-06-2013

Na een relatief korte gebruiksperiode al een barst in het touchscreen. Spontaan, dus zonder stoten,vallen of te hard drukken. Garantiegevalletje zou je denken. Maar helaas probeert Asus hier onderuit te komen en kun je zelf voor de kosten opdraaien. Dus voor mij nooit meer een Asus!!
Is de eerste en tevens laatste keer.

Martin 30-12-2013

Hoi,

hoe is dit nog afgelopen? Ik heb na 2 weken nu ook een flinke barst in het scherm, zonder dat ie gevallen is! Heeft het zin dat ik hem naar Asus opstuur?

met groet,

Martin

Henk7 20-05-2013

Nadat ik een jaar een budgettablet heb gehad blijkt dat de snelheid een probleem gaat worden na een tijd. Ik had een prima tablet voor 200 euro, de Archos 8.0 G9. Helaas de dualcore processor kon het niet altijd bijhouden. Nu gekozen voor deze quadcore en al vanaf het begin merk je het verschil. Alsof je vanaf de fiets op de motor stapt. Eerste ervaringen zijn dan ook geweldig. Doe mijn best om de machine van slag te doen geraken, maar dat is me nog niet gelukt. Ook de accu lijkt me langer mee te gaan.

benencon 29-03-2013

Donderdag 28-3-12 deze tablet aangeschaft bij Mycom

Na een tijd op een kruidvat 7 inch tablet gespeeld te hebben die goed beviel,dacht ik het wordt tijd voor een 10.1 inch tablet.

Er waren voor mij 3 opties de
Samsung Galaxy Tab 2 10.1
Asus Transformer TF 300
Asus Memopad Asus Smart 10"

Ik had een budget van 300 euro dus uit deze 3 heb ik de keuze gemaakt.

De Samsung tab is een mooie tablet maar de hardware die er in zit is verouderd dit is een dual core processor dus geen optie voor mij.
De Asus Transformer is ook een mooie tablet met een quad core Tegra 3 processor.

Maar het is dus de Asus Memo pad geworden en wel om het volgende.De tablet moet voor mij zo licht mogelijk zijn de Memo pad weegt maar 580 gram,en de Asus Transformer 630 gram.

Verder zijn de 2 Asus tablets op hardware gebied het zelfde al heeft de transformer de nieuwste versie van android er al op,de memopad zal later in het jaar de update krijgen.

Dan de gebruikers ervaring:

De tablet zit in een niet al te grote bruine doos samen met een usb oplader en meer niet.Het opstarten is zo gebeurd en dan is het tijd om de tablet op te laden en te gaan verkennen.

Het scherm ziet er mooi uit voor een 300 euro tablet tuurlijk er zijn betere maar die kosten ook een stuk duurder.Scrollen door de menus gaat goed zonder dat het beeld hapert en er staat een standaard android versie op wat goed is.

Het internetten gaat soepel op de Chrome browser paginas worden snel geladen,hetzelfde geldt voor afspelen van bv Youtube videos en afspelen van games.

DE accu gaat met scherm helderheid op maximaal ongeveer 6 uur mee maar het ligt er ook aan wat je er mee doet.

De tablet ligt lekker in de hand omdat hij maar 580 gram weegt,en dan nog even iets over de stereo boxen wat een geluid het lijkt wel of er een subwoofer is in gebouwd.

Dit geluid heb ik in een tablet nog niet eerder gehoord!

Na 2 dagen ben ik toch wel onder de indruk van deze tablet.

Als je vragen heb dan kun je mij altijd vragen

Ben

Jorm1961 19-06-2013

Hallo Ben,

Ben je nog steeds zo tevreden, zoals je hierboven beschrijft?

wilco van R 13-06-2013

Hoi Ben ik heb sinds gister ook dit tablet .
nu zit er er zo een reclame stikker op de zijkant met
wat er allemaal op en aan zit

led display quad core enz enz maar ook 1.2 mp camera voor en 5 mp camera achter met led flit Ik kan alleen die led flits niet vinden klopt dit ????