Kobo Arc 10.1HD 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Arc 10.1HD 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Hans_11 10-04-2015

Na de Kobo Arc 10 HD 3 maanden in bezit te hebben gehad, maakte deze even een ratelend geluid en hield er toen mee op. Opgestuurd naar bol.com ter reparatie. Reparatie bleek niet mogelijk, we krijgen wel ons geld terug (149 euro), maar inmiddels is de tablet meer dan 50 euro in prijs gestegen, dan wordt het verschil met een Samsung ook steeds kleiner. Bovendien hebben we nu een hoes waarvan we het geld niet terugkrijgen die we misschien niet meer kunnen gebruiken.

Toen we het tablet nog in werkende staat hadden, deed deze het wel redelijk goed, opstarten duurt wel redelijk lang, net als het opladen van de batterij. Het beeldscherm was wel heel scherp en duidelijk en de tablet reageerde vlot en snel.
Maar zo snel stuk, nee sorry, dan voor ons toch geen Kobo meer.

Helaas laat de beoordeling geen ruimte om de duurzaamheid te waarderen, daarom heb ik andere onderdelen minder sterren gegeven.

hejese 07-03-2015

Eind 2013 uitgebracht als e-reader/tablet voor €399. Specificaties zijn die van een high-end tablet. Prijs is inmiddels gezakt naar €149. Naar mijn mening een aanrader!

Voordelen:1.Goede prijs/kwaliteit 2.Goede bouwkwaliteit en materialen 3.Eenvoudig in gebruik 4.10,1" scherm 2560 x 1600 HD+ (300 ppi) 5.Goede Stereo speakers 6.Technisch goed(processor Quadcore Nvidia Tegra4 1.8GHz/ werkgeheugen-2GB/Micro-USB/HDMI/WiFi/Bluetooth 4.0

Nadelen:1.Relatief zwaar (627 gram) 2.Geen upgrade android(versie 4.2) 3.Scherm niet van gorilla glass 4.Standaard maar 16GB opslag-12,9GB effectief (extra opslag via mini usb mogelijk) 5.Alleen camera aan de voorkant (slechts 1,3MP) 6.Accu redelijk (normaal gebruik) 7.De kleuren zijn niet optimaal(na een aantal dagenb merk je dit niet meer).

ericoo 17-02-2015

Super mooie tablet met zeer mooi beeld en snel. Ik heb er een samsung tab2 hoes bijbesteld en een magneetje ingemaakt, zo gaat hij automatisch aan als ik de hoes open doe. Zeer veel tablet voor weinig geld bij bol.com voor 150 euro.

Thushy 18-11-2014

Geweldig product! geen moment spijt. ik zat eerst te twijfelen of ik de tab4 moest halen van samsung. Aangezien veel (strips en weekbladen)lees heb ik gekozen voor een scherm met een hoge resolutie. De kleine letterjes zijn goed leesbaar. ik hoef ze niet eens in te zoomen. De kleuren zijn heel erg warm en prettig op het oog. Wit is niet wit, maar ik vind dit niet storend. Filmpjes kijken op yotube gaat vlot. HD beelden zijn op mijn Kobo tablet mooier dan op mijn Laptop. Het enige minpunt dat ik op dit moment kan zeggen is het gewicht. maar wil je een lichtere tablet met dezelfde kwaliteit dan betaal je minimaal 400 euro en deze heb ik via kieskeurig gehaald voor 150 euro. kortom geweldig tablet