Qware Tabz 7,0 inch / wit, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Qware Tabz 7,0 inch / wit, oranje op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Milio 20-08-2014

Zeer leuke tablet, ook voor de ouders, door de keuze van tabz of android. Voelt solide aan, reageert goed, ookop draaien en schudden, gevoelig touchscreen, resolutie zeker voldoende voor tabzapps, kijkhoek is beperkt, incl nederlandse handleiding. Als hij het zo goed blijft doen dan zeker het geld waard.
Milio 21-08-2014

Gezien de summiere informatie over deze tablet zal ik wat extra info geven. Het apparaat is gebaseerd op een 7" tablet met Andoid 4.2.2 en het kindvriendelijke TABZ besturingssysteem. Dit wordt met nederlandse spraak ondersteund wat erg handig als je nog niet kunt lezen.
De TABZ interface werkt erg goed voor de kinderen, moet ik zeggen. De tablet is vooraf geinstalleerd met wel 200 apps (zowel leer als spel apps) en is verder uitbreidbaar via de conny-store en bij Andoid via de Google-store. Ik denk dat deze tablet geschikt is voor kids vanaf 4 jaar, daaronder zijn bijv. de V-tech tabs beter geschikt.
Technische data: 1 Ghz Cortex A9, 512 Mb RAM, 4GB memory (max. 32Mb), micro USB, roterende camera (erg handig en goede kwaliteit) en keuze voor knop of schermbediening. Het geluid is ten opzichte van andere tablets erg goed maar het blijft tablet-geluid waarbij de lage tonen ontbreken. Via een koptelefoon is dit probleem op te lossen.
V.w.b. de beeldkwaliteit denk ik pers. dat een 7" onder Andoid te klein is. De resolutie van het scherm is 800x400 wat onder Android een echt minimum is. Websites krijgen te kleine letters die dan te onscherp worden waardoor je continue moet inzoomen. Onder TABZ is dat geen probleem door grotere lettertypen speciaal voor kids.