Dell Mobile Streak 5" 5,0 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dell Mobile Streak 5" 5,0 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

hercules010 28-10-2011

De dell streak HAD in het begin problemen met de accu duur echter na de update naar android 2.2.2 doe ik probleemloos 2 dgn. zonder lading. Het is gewoon de meest opzienbarende gsm die er te koop is ! Daar kan geen samsung galaxy of ipod tegenop die iedere verziekte puber tegenwoordig in zn zak heeft.
Persoonlijk heb ik helemaal niets negatiefs over deze streake kunnen ontdekken, alles werkt probleemloos en gebruikersvriendelijk. Een goede leren beschermhoes is wel een noodzaak, vorige week gekocht op internet bij de pda shop, zonder zon hoes is die erg kwetsbaar.
Ik had eerst ook een samsung 7 inch , echter snel verkocht omdat die maat gewoon niet in je broekzak past, de 5 inch is echt de ideale maat ! Ik kan een ieder de Dell Streake aanraden !

WouterTG 25-03-2011

Dell Streak. Leuk groot scherm. Lekker om je filmpjes op te kijken op de fietstrainer in de sportschool. Ook goed te gebruiken als navigatiesysteem in NL. Want je moet deze niet gaan gebruiken als je gaat roamen, maar dat is een ander verhaal.

Hij wel een blikvanger. Iedereen vraagt je wat voor toestel het is. Dus nog niet echt bekend in NL. Is nog een taak weggelegd voor de marketing mannen/vrouwen van Dell.

Met Android 2.2 is de Streak sneller geworden, maar wel met een hoop vastlopers. Het valt me op dat dit vaker gebeurt naar mate je meer programma's op je Streak hebt staan, dat je vaker vastlopers hebt.

Hij is net groot/klein genoeg om aan je oor te houden als je wilt bellen. Er wordt een hele Windows Suite bij meegeleverd, maar de Mac gebruikers worden maar karig bedient. Syncen met een Mac? Mwah. Je Mac ziet 'm wel, maar daar is wel alles mee gezegd.

Deze week had ik mijn iPhone weer uit de handen van mijn vrouw gegrist om weer even het iPhone gevoel te krijgen. Toen pas merkte ik dat ik, ondanks dat ik mijn iPhone wel erg mis, toch erg verwend ben met het 5" scherm.

Aanrader om te kopen? Tja. Ik zit al op mijn 2e exemplaar (eigenlijk 3e omdat de 2e in de WC geschoven was) omdat de display van het 1e exemplaar de geest gegeven had toen ik 'm in mijn kontzak geschoven had. Kan je met een iPhone wel straffeloos doen.

Nee. Ik zou het niet nog een keer doen. Hoewel? Als er wat meer supplies beschikbaar waren bij de introductie misschien wel. Ik ga weer terug naar de iPhone .

benno 1971 21-02-2011

Mooi apperaat. Werkt ook zeer goed zonder 3g internet.
Wifi is heel snel. Sites zijn zeer goed te zien.
Ben tot op heden zeer tevreden. Ben mijn pda al weer vergeten.

ShayD 18-01-2011

Ik heb de Streak nu een maand en ben helemaal tevreden. Als gadgetliefhebber heb ik een HTC Diamond, HTC Touch HD, Blackberry Bold 9000, Nokia N97, HTC Wildfire en een iPAD.

Ik twijfelde lang of ik een Samsung Galaxy Tab wilde, maar omdat ik het niet zag zitten om met zo'n bluetooth headset rond te lopen als een bewaker, toch maar gekeken of er niet een smartphone op de markt was waarmee ik volledige websites (en dus niet alleen de mobiele versies van die websites) fatsoenlijk kon zien zonder in te zoomen.

De Dell Streak die hier in NL redelijk wat lauwe reviews en reacties kende, bleek buiten NL helemaal de wereld in geprezen te worden. De enige argumenten waren Android 1.6, Groot, en niet in Nederlands. Voor mij allemaal non-argumenten, dus ik heb er eentje gekocht.

En wat een wereldapparaat! Mijn versie heeft Android 2.2, is gewoon Nederlands en de grootte is geweldig! Eindelijk de 'echte' websites browsen ipv de uitgeklede mobiele variant ervan. Ik merk ook aan mijzelf dat ik mijn iPAD veel minder ben gaan gebruiken voor het browsen, omdat de Dell Streak wel flash ondersteunt. (helaas gebruiken de meeste websites flash).

Minpunten:
- Accu: Ik zou een grotere accu erin hebben gestopt. huidige accu trek het bij mij nog net geen twee dagen.
- Swype heeft geen nederlandse woordenboek beschikbaar

Voor de rest, beste smartphone die ik heb gehad en gezien!

Martijn 123 01-01-2011

Zeer goede tablet/telefoon. Werkt snel en zeer goed. Ondanks dat de accu niet optimaal is, weegt dat niet op tegen de prestaties van het apparaat. Hij is overzichtelijk en ik moet zeggen dat die android 2.2 update top is.
Over het algemeen een prima formaat en ik denk dat dit de toekomst wordt.De portable tablet!

stbpatries 10-12-2010

Sinds 02 december heb ik deze tab in bezit.

Positieve punten:
- batterij duur; ik gebruik hem niet intensief, maar volgens mij kan hij wel 10uur mee.
- helder scherm; alles wordt mooi weergegeven.
- verwisselbaar 'bureaublad'; door met je vinger naar links of rechts te gaan kan je een ander 'bureaublad' krijgen. Erg makkelijk als je een pagina wilt met speciale functies en op een andere niet.
- gewicht en afmeting; klein en licht, waardoor makkelijk mee te nemen.
- te gebruiken als computer en als telefoon
- internet; maakt snel verbinding en internet is snel.

Negatieve punten:
- geen software meegeleverd; als ik de tab aansluit op de computer via de usb-poort dan gaat hij een software installatie doen. Die blijkt hij niet te vinden en daardoor lukt het mij niet om bestanden over te zetten van mijn pc naar de tab.
- bluetooth; wil ik van mijn gsm (N97) een bestand bluetoothen dan kan ik wel verbinding maken, maar zodra het bestand verzonden wordt dan komt de melding "kan niet verbinden". Het zou kunnen zijn omdat ik geen simkaart erin heb zitten, maar dat zou niet het probleem moeten zijn.
- pictogrammen van bureaublad verwijderen; je kunt een soort van sneltoetsen op het bureaublad zetten, maar heb nog niet kunnen ontdekken hoe deze dan verwijderd moeten worden.
- bijgeleverd instructieboekje; hier staat in hoe je de batterij en de simkaart moet plaatsen, hoe verbinding gemaakt moet worden met internet en hoe je contacten kunt weergeven, maar dat was het ook echt.
- touchscreen werkt alleen met je vingers; het spelletje mahjong is niet altijd gemakkelijk te spelen met je vingers, daardoor wilde ik zo'n pennetje van de gsm gebruiken, maar dit werkt niet op de tab. Hij is dus alleen gevoelig voor vingeraanrakingen.

Al met al ben ik tevreden over deze tab.
Ik heb hem gekocht via Salland en ben daar zeer over te spreken.

sillycious 07-11-2010

Fantastisch toestel, prachtig beeld, supersnel en, voor mij erg belangrijk, een fantastisch geluid.
Surfen gaat zeer soepel, audio- en video speelt perfect af en maakt goede foto's, hoewel die in het donker van mindere kwaliteit zijn. De frontcamera is ook handig.
Erg funcioneel voor De sociale sites en foto's e.d. zijn rechtstreeks up te loaden naar bijvoorbeeld Facebook en Picasa.

Een multifunctioneel toestel. Het virtueel toetsenbord heeft ook een nummeriek gedeelte, ook iets wat niet veel toetsenborden hebben.
Ik kom van een iPhone4 af, maar ergerde me groen en geel aan de vaak zeer slechte ontvangst en zelfs uitval van het mobiele bereik. Met name in gebouwen kon je er de klok op gelijk zetten dat het ontvangstbereik weg viel.
Wat een verademing dat je met de Dell Streak vrijwel verzekerd bent van een goede ontvangst!

Wat de grootte betreft, de eerste tijd sta je echt verbaast van het formaat, maar dat went snel. Ook ben ik nog niet raar aangekeken als ik en public aan het bellen was.
Zelf vind ik het geen echte tablet, maar een flinke smartphone. Zo heel veel scheelt het formaat met bijvoorbeeld de HTC Desire HD niet.

Minpuntjes vind ik de accuklep, die al een keer uit het toestel viel, en het gemis van een ledje bij meldingen. Anderzijds zit er natuurlijk wel een frontcamera op die plek, maar er had gemakkelijk een waarschuwingsledje naast gekund gezien de groote van het toestel.

Met Android 1.6 mis ik niets, maar het is toch wel vreemd dat Dell een ouder OS op het toestel heeft gezet, terwijl Android 2.1 en zelfs 2.2 al lang beschikbaar zijn.

CKruger 19-10-2010

Zonder enige review heb ik me volledig gestort op de Dell Streak nadat deze half september uitkwam. En... het is echt een wereldapparaat. Dacht dat ik nooit van mijn Blackberry af zou komen... Heb ongeveer 1 dag moeten wennen aan het formaat, 1 dag moeten doen over alle instellingen (vooral om de batterij te sparen) en 1 dag moeten wennen aan het bellen met deze 'tabletphone' - maar dat had ik er zeker voor over!

Pluspunten:
- Het heldere grote scherm (ideaal voor mails en navigatie, maar vooral voor het afspelen van High Quality Youtube Video's; je neemt gewoon geen genoegen meer met minder...)
- De 1Ghz Dual processor. Het is fijn dat alles wat voor smartphones is ontwikkeld gewoon soepel en snel loopt. Een verademing.
- Dunne ontwerp (naast dat het inderdaad een 'grote' telefoon is, is hij ongelooflijk slim en lichter dan je verwacht)
- De oneindige mogelijkheden van Android (Blackberry blijft zakelijk communicatief het sterkst; mail, ping enz.; maar Android is toch wel topentertainment.
- Na het aanpassen van een aantal settings, gaat de accu erg lang mee. Na een dag normaal gebruik zit ik nog op 60%. Incl. af en toe gamen en 'Youtube-en'.
- Het Gorilla Glass scherm wat niet krast.
- Je troeft de Apple iPhone gebruiker toch een beetje af!

Minpunten:
- Bij aankoop heeft deze telefoon standaard Android 1.6. Een update naar 2.1/2.2 is in aantocht (oktober 2010). Kan niet wachten!
- Af en toe is het moeilijk om een telefoontje aan te nemen... Denk/hoop dat dit met de update is opgelost.
- Ben erg bang om hem te laten vallen...