Creative ZiiO 7 7,0 inch / wit / 8 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Creative ZiiO 7 7,0 inch / wit / 8 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Jarii94 19-05-2011

Een fantastisch alternatief voor de dure tablet. Perfect scherm, start snel op en heeft veel mogelijkheden. Het design is mooi en strak en ook de WiFi werkt erg goed. De eerste keer opladen duurt zo'n 4 á 5 uur, waarna je er een tijdje mee vooruit kunt. Een echte aanrader dus!

Rick Gee 03-04-2011

Ik heb het apparaat nu een paar maanden in bezit en het werkt erg goed.

De ZiiO start snel op. Het is een stabiel besturingssysteem dat inmiddels te upgraden is naar Android 2.2, waardoor je nu ook YouTube filmpjes kunt bekijken. Met deze versie heb je ook Java-ondersteuning, waardoor je oa. je ziggo mail kunt bekijken.
Het scherm is erg fijn, scherp en reageert snel (ook met vingernagelaanraking i.t.t. wat ik heb ervaren met Apple). Het enige nadeel, in hoeverre van toepassing, is dat het niet een multitouch scherm is.
Qua spellen en apps ben je er wel een keer doorheen, er is niet zo extreem veel te vinden zoals dat bij Apple is.
Het apparaat is standaard voorzien van een 8GB schijf dat je kunt uitbreiden tot 40GB met een MicroSD kaart. Hier kun je genoeg films, muziek, e.d. op kwijt.
Wat op zich wel jammer is, is dat je de ZiiO niet via WiFi met de pc kunt verbinden. Wel kun je met een app een WiFi verbinding maken met de PS3.

De ZiiO is zeer eenvoudig in gebruik. Zelfs mijn ouders kunnen ermee overweg en die zitten toch vrij dicht bij het digibeetisme.

Pluspunten:
- start snel op
- flash & java ondersteuning bij Android 2.2
- scherp scherm
- opslaggeheugen is uitbreidbaar

Minpunten
- niet veel apps
- wifi beperkingen