Archos Internet 43 Internet 4,3 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Archos Internet 43 Internet 4,3 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

hawvanleeuwen 21-04-2012

Goed nieuws: deze tablet komt nu op de 2e hands markt. Ik heb er eentje voor 50 euro op de kop getikt. Fantstisch apparaatje, geen aanraakscherm maar wel heel gevoelig resistive. Prima als MP3 speler, voor spelletjes en wifi internet, gmail, skype etc. Uitzending gemist komt perfect door. Je kunt de Google Play market instellen via Arctools. Fotocamera is redelijk, video camera slecht. Voornaamste voordeel voor mij: klein en makkelijk mee te nemen.

Ruben3004 19-11-2011

Ik heb nu de Archos 43 een maandje, en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik hem vooral om op internet te browsen. Ik heb ook de android market er op gezet, deze werkt is ook zeerhandig. Sommige apps doen het niet want het scherm is geen multi touchscreen.
Voor de rest is het scherm mooi groot dus kan je er goed films op kijken. Je krijgt er ook oortjes bij deze geven naar mijn mening best goed geluid.
De opstartsnelheid is ongeveer 10 a 15 seconde, maar als hij eenmaal aanstaat is hij met een knopje direct te unlocken. De accuduur is redelijk, ik gebruik hem veel dus zodoende is meestal aan 't eind van de dag de accu op.(Scherm helderheid: laag)
Het is ook zeer makkelijk om bestanden zoals muziek, video's op de Archos te zetten, je hoeft namelijk alleen het draadje aan te sluiten en kan meteen starten.

simArchosfan 21-02-2011

Ik heb de tablet nu 2 à 3 maanden in bezit. Ik ben er erg tevreden over. Het besturingssysteem android 2.2 is erg goed en vol handige dingen. Het apparaat is door Android 2.2 erg veelzijdig. Je kan ermee: browsen, e-mailen, films kijken, muziek luisteren, foto's maken, met bluetooth bestanden delen, twitteren, facebook en nog veel meer. Ook de agenda-functie is erg handig, omdat hij gesynchroniseerd wordt naar je google-account. Als je dan een programmatje op je computer van google download kan je je e-mail programma synchroniseren met je google agenda, en andersom, je kan je google-agenda synchroniseren met je agenda van je e-mail programma.

De Hardware.

Het apparaat heeft als communicatie middelen wifi 802.11 b/g/n, bluetooth 2.1 EDR en mobiele tethering, geen GPS. U kunt alleen gebruik maken van wifi als u thuis op uw netwerk bent, of als er ergens een open wifi-netwerk is. Met de Bluetooth-functie kan je bestanden verzenden en ontvangen. Ook kan je er een bluetooth headset mee koppelen aan de Archos. Met mobiele tethering kan je de Archos koppelen aan een mobiele telefoon, waardoor je er mee kan mobiel internetten, en bellen. Zonder mobiele tethering kan het apparaat NIET bellen. Het apparaat heeft geen ingebouwde GPS-ontvanger, maar je kan er wel een bluetooth-GPS ontvanger aankoppelen door middel van bluetooth. Het scherm reageerd goed vooral als je het scherm met je nagel aanraakt. Het scherm is erg helder en scherp, waardoor film erop kijken erg leuk is. Het scherm is goed krasbestendig vooral omdat er een plastic folie over zit geplakt (niet eraf halen dus!). Van de camera moet je niet teveel van verwachten. Standaard staat de camera niet op de beste kwaliteit ingesteld. Om dit wel te doen, moet je drukken op "camera" en dan rechts inbeeld op het ronde instellingen-knopje. Hier kan je dan allerlij instellingen veranderen. Erg handig is de kickstand (het voetje achterop het apparaat), hierdoor kan het apparaat schuin-rechtop staan, waardoor ook de achterkant minder vies wordt. De achterkant wordt namelijk redelijk snel vies, omdat er een glimmende metalen plaat op zit. Dit valt wel makkelijk schoon te maken met een vochtig doekje. Verder is de kwaliteit van de speakers beter dan de meeste tablets/pda's. Er zitten 2 speaker ingebouwd in het apparaat. Ééntje voor de achtergrond geluiden van apps bijvoorbeeld het geluid van een inkomende e-mail. En de andere voor films, en muziek. Het apparaat heeft aan de onderkant een micro-usb ingang. Het apparaat kan ook usb-host zijn. Dit betekent dat je er bijvoorbeeld een toetsenbord op aan kan sluiten. Ook aan de onderkant zit een 3,5 mm jacket(oordopjes-ingang). Aan de linker zijkant zit een mini-hdmi uitgang. Aan de rechter zijkant zit de power on/off knop, en de volume +/- knop. Ik gebruik de Archos elke dag 2 tot 3 uur per dag met altijd wifi en felle backlight aan, en dan doe ik ongeveer een week tot anderhalve week met één volle accu.

Apps

Standaard zijn er op de Archos een aantal apps voorgeïnstalleerd(bijvoorbeeld e-mail cliënt, game,), en een appmarket, "Appslib". Deze appmarket is niet erg uitgebreid, want in deze market staan alleen door Archos geselecteerde apps. Je kan echter ook de echte google Android appmarket op de Archos installeren. Om dit te doen moet je naar deze site gaan: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=65&t=38186 en de instructies volgen(dit heb ik zelf uitgeprobeerd en het werkt uitstekend), deze market is veel uitgebreider. De Android Appmarket heeft heel veel gratis apps. Je moet er alleen rekening mee houden, dat er ook apps staan die gebruik maken GPS of mobiel internet. Dus als u geen bluetooth GPS-ontvanger hebt of geen mobiele telefoon aan je Archos hebt gekoppeld, kan je geen of deels gebruik maken van de app.

Tot slot:

Het apparaat is dus erg veelzijdig vooral door het Android 2.2-Besturingsysteem. Ik heb waarschijnlijk nog lang niet alles ontdekt van het apparaat. Ik heb ook een boek over android gekocht waarmee je meer uit je Archos kan halen. Dat is wel aan te raden. Ik vind het verbazingwekkend dat het apparaat ongeveer € 200 kost terwijl het apparaat zó veelzijdig is. Ik zou persoonlijk eerder kiezen voor dit apparaat dan voor een Apple Ipod Touch. Omdat alles zo makkelijk is, en je nergens aan vast zit(niet als bij Apple aan een programma ls Itunes). Kortom een zeer grote aanrader! Ik durf te wedden dat er binnenkort heel veel mensen zijn met een Archos.