Yarvik TAB250 7,0 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik TAB250 7,0 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Laferte 29-12-2012

Deze tablet was reeds een jaar in mijn bezit, maar had hem amper gebruikt. Internetten doe ik persoonlijk liever op een laptop. Was wel al tijden op zoek naar een goede manier om FLAC files via mijn oude JVC RX-212 versterker af te kunnen spelen. Had een mediaspeler geprobeerd, maar besturing moest via de tv. Voor het afspelen van audiofiles wil ik dit niet. Ik heb deze tablet nu via kabel (2x tulp naar 1 jack)aangesloten op de tape-aansluiting van mijn versterker. De jack gaat in de koptelefoonaansluiting van de tablet. Ik ben er zeer tevreden over. Deze tablet speelt naast FLAC en MP3 ook APE files af. Echt als tablet gebruik ik hem dus niet, maar hij doet nu toch op een andere manier prima dienst. Als muziek jukebox zeg maar!! Wellicht een tip voor andere mensen die een tablet ongebruikt in de la hebben liggen.

AndreW 13-12-2012

Zelden zo'n miskoop gedaan. Natuurlijk mag je voor dat geld ook niet teveel verwachten. Gebruikte het ding uitsluitend om ebooks te lezen en muziek te beluisteren tijdens het lezen. Internet deed het al heel snel niet meer. Later begon het probleem met navigeren en aan- uitzetten. Mee terug geweest naar Dixons maar daar kunnen ze al heel snel niets meer voor je betekenen. Zelf gaven ze al aan dat reparatie teveel in de kosten gaat lopen.
En nu, na net één jaar, doet het ding niets meer en kan het in de vuilnis.
Jammer, want lezen ging goed......

ger smits 19-07-2012

Het beeldscherm is prima, opstarten is vrij langzaam en de accu is vrij snel leeg. Verder wil ik opmerken dat er bijna geen APPS van Getjar Market te downloaden zijn. Ik heb spijt van deze koop en ik zal deze beslist niet aan iemand adviseren. Weggegooid geld

Laurens.V 02-12-2011

prima ding,

gekregen op sinterklaas, en doet het perfect.
hij draait filmpjes met goede kwaliteit af.
muziek ook wel, maar ik adviseer oortjes want het is een mono speaker, wat niet het aller beste geluid geeft.
internet is redelijk, maar getjar is niet echt een oplossing want hier wilt de helft niet downloaden. hiervoor kan je beter via de computer of andere site apps downloaden.(zie handleiding)

maar als je een app download, is het slim om even opnieuw op te starten anders kan hij traag worden.

wat ook slim is om niet direct alles vol te zetten op het ingebouwde geheugen want dan wordt hij ook sloom, een goede SDHC kopen dus!

tot nu toe een prima ding met een fantastische prijs kwaliteits verhouding, ivm dat ik het showmodel kocht had ik hem al voor 100 euro wat natuurlijk geweldig was.

heeft hij een probleempje? sluit hem gewoon even af en wacht een paar minuten.

Sanderenzoo 24-11-2011

deze tablet is prima.
er zitten zeker voordelen aan zoals:

de 1 Ghz processor zorgt voor prima snelheid

het nieuwe, betere touchscreen hoef je niet hard te drukken

de 3 GB (staat 4 op de site is 3,08 GB) opslag is zeker genoeg om spelletjes op te spelen etc.

maar er zijn natuurlijk ook nadelen aan deze tablet:

het duurt zeker 2 a 3 minuten om deze tablet op te starten

het android 2.3.3 lijkt geweldig maar dat valt wel mee, er zit bijvoorbeeld geen voorgeïnstalleerde taakbeheer op(groot nadeel!)

door copyright dingetjes is er geen standaard android market op deze tablet geïnstalleerd, yarvik heeft daar wel zogenaamd met een oplossing gekomen door op hun site de Getjar appstore te installeren, maar dat is rotzooi, de helft van de apps download niet, zoals wordfeud! wat voor een hoop mensen een aanleiding was om deze tablet te kopen (lijkt mij)

deze tablet is voor de rest perfect. voor 110 eu is dit helemaal prima!

lala9292 02-01-2012

probeer hem eens te rooten. er zit nu een gesloten versie van android op die yarvik heeft gemaakt. als je er een goede root opzet word de android market en alle andere android apps beschikbaar.

even googlen dus.

Jannie64 13-07-2012

Hoe krijg ik spelletjes en andere apps op de 3gb schijf,
als ik nu een app dowload komt hij niet op dat geheugen te staan

Anoniem 22-11-2011

Soms werkt Apps downloaden perfect, soms weer niet.
Misschien ter-overvloede, maar duidelijkheid is i.d. erg belangrijk voor de gebruiker, hierbij nog een helder antwoord van Yarvik:
QUOTE:
Er zijn momteel wat problemen met Getjar.

In handleiding vermelden wij 3 website waar mogelijk is om apk's van te downloaden.

Praktisch alle Android-software is beschikbaar op het internet in het zogenaamde “APK-formaat”. APK staat voor “Android Package” en is de bestandsextentie van een Android programma-installatiebestand.
Vaak volstaat het om in de Google-zoekregel te typen “programmanaam + apk” en de zoekresultaten door te spitten op zoek naar de downloadlink voor het APK-bestand. In het feite is het zo dat zodra u het “programmanaam.apk”-bestand gedownload hebt u er al bent.

Een andere optie is het aanbod in websites die APK-bestanden verzamelen. Vaak hebben deze sites de beschikbare programma’s ondergebracht in categoriëen, wat het zoeken alleen maar vereenvoudigd. De meeste online APK-bibliotheken hebben ook gewoon een zoekfunctie waarmee je direct kunt kijken of ze de software van jouw keuze in huis hebben. Handig is dat sommige websites per app zelfs een complete beschrijving met screenshots hebben geplaatst.
Een voorbeeld hiervan is www.slideme.org.

Het APK-bestand dient u uiteindelijk op de tablet te plaatsen. De beste mogelijkheid is via een USB-stick (via de meegeleverde USB dongle van de tablet) of een MicroSD geheugenkaart.

Eenmaal op de tablet gaat u naar het programma “Apk Manager”, waarna er een lijst zal verschijnen met de gevonden APK’s. Druk op de APK en deze wordt geinstalleerd.
UNQUOTE

Batterij: blijkt toch meer capaciteit te hebben dan de laad-status (wisselend) aangaf. Gaf na 11/2 uur 50%; na de volgende dag opnieuw aanzetten weer 100% ??!! en kon ik zo weer 2 uur vooruit. De div (site-)specs hierover wissellen: van max 10 uur muziek tot 3 uur op Kieskeurig.

Anoniem 17-11-2011

Daar ik het nog steeds een goed-kwalitatief en uitstekend presterend apparaat vindt voor een doorsnee gebruiker en voor echt weinig geld nog wat opmerkingen:
check regelmatig de Yarvik-site voor upgraden en bij ''veel gestelde vragen'' staat (voor 'leek' soms weer wat onduidelijke)uitleg o.a. adviesen mbt snelle terugval capaciteit accu terwijl de accu opzich prima is.
De Apps: Jammer dat men het wat te beperkt in de handleiding heeft gezet. Nu veel onnodige verwarring. Downloadprocedure is in principe eenvoudig en zou moeten werken. Download Getjar van Yarvik-site; ga naar nieuwe Getjar map in hoofdmenu op scherm. Via openen moet je op de GetYar site komen waar vele (gratis) Apps staan. Sommige zijn niet te downloaden; waarom is mij niet duidelijk.

Anoniem 16-11-2011

Aanvulling op mijn eerder review:
De summiere handleiding betreft vn de hardware van de TAB250. Mbt de Android-software zal je het zelf
''al-doende'' moeten uitzoeken.
Problemen met Apps e.d.:
1) je kan Webpagina's zoals Buienradar, net zoals als ''Favoriet-snelkoppeling'' opslaan onder Bladwijzer.
2) Heb Getjar en enkele Apps van sites, zoals genoemd in handleiding TAB en forum op Site-Yarvik gedownload en geinstalleerd. Staan na downloaden in de map Downloads onder Map ES-file Explorer (zie scherm). Aanclicken en er wordt geinstalleerd: staan nu op scherm-hoofdmenu.
3) Openen via aanclicken op scherm Map-Getyar: keuze uit vele (gratis) Apps ! Ik dacht dat ik er uitwas maar downloaden bijv. Rabo of ING, wil hier niet starten ! Werkt hier dus toch (nog) niet.

Yarvik heeft het Apps-downloadproblemen voor de doorsnee consument, waar dit apparaat voor is bedoeld, onderschat en reageert onvoldoende op klachten; vandaar veel negatieve reacties op Internet.Jammer, anders zou het apparaat een echte een prijs-kwaliteit klapper zijn geweest!
Problemen met accu: zou het wel 10 uur moeten uithouden. Deed het even goed.
Echter, zet je hem 50% geladen (na 2uur gebruik Internet) helemaal uit en weg, dan is hij de volgende dag leeg ! Ook hier heeft Yarvik nog geen goed antwoord op.

Anoniem 14-11-2011

Na veel afweging en ondanks dat ik het apparaat maar zijdelings gebruik, had ik besloten toch de duurdere ge-upgrade Archos Arnova 7 G2 te kopen (ca € 165,-) tegenover de TAB250. De leken-reviews van de Archos waren wat meer ''stabieler-positief''.
Toen ik voor de Archos in de winkel kwam zeiden ze: die hebben wij hier niet staan (wil men zeker niet tussen de veel duurdere en misschien wel slechter presterende ''echte merken''); maar die kan je wel via onze internetwinkel bestellen !!
Voel je hem ! Ik de smoor erin en ging naar een andere winkel om-de-hoek waar ze de TAB 250 voor
€ 111,-(ja,ja echt zo weinig) aanboden.
Meteen gekocht en nog geen minuut spijt gehad.
Ziet er gelikt-solide uit en dit formaat ligt lekker in de hand. Met sd-kaart tot 32gb uitbreidbaar.
In tegenstelling tot sommige opmerkingen op Internet start hij wel snel op, ook snel openen met pagina's van internet en voor films. Heeft een goede-ruime kijkhoek. Ook geen problemen met snel leeglopende accuu bij niet-in-gebruik. Fraai en scherp beeld met capacitive-Multi-tough. Alles zeer soepel te bedienen, vooral de Pich-zoom functie.
Menu's zijn in ned. taal in te stellen en zijn overzichtelijk.
Fraaie HDMI beelden. Mogelijkheid internet aansluiting via kabel als er (nog) geen Wi-Fi is.
Werkt niet met 3G maar dat is bij vele zo.
Installeren van Aps van Google moeten vanaf een andere site worden gedownload; is wel vreemd; blijkbaar is men er niet uitgekomen met Google.
Men moet de handleiding eerst goed lezen mbt de APS-procedure en niet zomaar dingen-gaan-doen waardoor de kans op vastlopen ontstaat met nog meer problemen. Ook oppassen met fabrieksinstellingen-herstel. Dit mag niet als het apparaat nog met Internet is verbonden omdat er dan ''crash'' ontstaat !!
Kortom, een plat, fraai en erg kompleet en bij de tijd apparaat wat ook nog eens zeer goed werkt voor een ongeloofelijke lage prijs.
Het 'warenhuis' merk moet je maar voor lief nemen.